Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 02:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 paź 2019, o 19:55 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Swoja drogą, Włodku, w tej sytuacji kontraszoty mogą Ci pomóc w zwrotach przez rufę. Bo możesz w.ogole pominąć wybieranie szota grota, a przeciągnąć bom nawietrznym kontraszotem, kontrolując zakres zawietrznym..Zerknij co Szymon napisał. To mądre.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
bury_kocur napisał(a):
To nie jest takie proste wybrać grota do diametralnej - powiedziałbym - jest to nie wykonalne jedno-osobowo w ogóle.
A czy problemem zasadniczym nie jest zamocowanie szotów w połowie bomu?
Przecież na nich i na szynie wtedy są dwa razy większe siły, niż na noku.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:02 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
To mądre, ale fura Kocura ma ograniczenia.
Poszedłbym za radą KrzychaAPIA i zakupił profeskę.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Ale faktem jest, że nie miałem problemu z pracą wózkiem, ani z porządnym dobraniem szota grota. Zatem nasuwa się pytanie: czy nie są za małe kabestany/korba czy też może czy nie brakuje zwyczajnie przełożenia? Coś jest wg mnie nie halo.


Wiktorze - talia grota wygląda u mnie następująco - mam trzy podwójne bloczki na bomie - tam gdzie nad szprycbudą jest talia na szekli to jest oczywiście obecnie podwójny bloczek - to była tylko przymiarka ale tak już zostało.
Załącznik:
Bloczki talii grota.jpg
Bloczki talii grota.jpg [ 189.87 KiB | Przeglądane 4997 razy ]


Następnie obie linki z obu stron bomu idą do masztu - dalej przez kolejne dwa przełożenia wracają do rufy półpokładami i wchodzą na kabestany.

Kabestany są dwubiegowe LEWMARa rozmiaru 48 każdy.

Nie ma Wiktorze problemu z niczym tylko uprzytomnij sobie, że ja wszystko muszę zrobić JEDNO-OSOBOWO !

Obsłużyć ster, genuę, grota i jeszcze nie rozjechać nikogo z boku a czasem jeszcze zerkać w ploter, na AIS-a i radar.

Wiktor - nie jestem w stanie do tego zestawu działań dodać jeszcze obsługi wózka talii grota - jest to za daleko i prościej mi wykonać w takim wypadku sztag niż walczyć z z grotem.

Jak się pływa z załogą to można bawić się z przesuwaniem wózka - ja nie mam na to czasu.

A muszę sam obsłużyć ster - przejść linię wiatru - wykonać kontrę - w między czasie zwolnić szot genuy z jednej burty, wybrać z drugiej - w między czasie wybrać szot (lub jak kto woli talie) grota z jednej - a to niestety trwa - i po zwrocie zluzować z drugiej...

Wybacz Wiktorze - ale w tym momencie wyostrzenie od baksztagu - wykonanie sztagu i odpadnięcie do baksztagu drugiego halsu jest prostsze :D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 8 paź 2019, o 20:20 przez bury_kocur, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
To nie jest takie proste wybrać grota do diametralnej - powiedziałbym - jest to nie wykonalne jedno-osobowo w ogóle.
A czy problemem zasadniczym nie jest zamocowanie szotów w połowie bomu?
Przecież na nich i na szynie wtedy są dwa razy większe siły, niż na noku.

MJS


Innej opcji nie ma jeżeli chcesz mieć bimini podczas pływania. Te jachty i tak są toporne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
To jest u mnie jednoosobowo niewykonalne.

Znów widać, że duży jacht ma nie tylko zalety, ale i wady. U mnie się da.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Marian Strzelecki napisał(a):
A czy problemem zasadniczym nie jest zamocowanie szotów w połowie bomu?
Przecież na nich i na szynie wtedy są dwa razy większe siły, niż na noku.


Nie - bo jedynym ograniczeniem tego sposobu prowadzenia szotów grota jest sam zwrot przez rufę.

To mogę wykonać sztag.

Popatrz Marianie na fotkę mojego jachtu - nie mam możliwości zmiany miejsca doczepienia talii grota w noku bomu.

Lub inaczej - nie opłaca mi sie to przerabiać bo zyskam niewiele a stracę czystość kokpitu.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:09 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Opis zwrotu przez rufę wiele tłumaczy.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Obsługa wózka tej rajsbelki nie jest taka wygodna jak się pozornie wydaje

Coraz więcej problemów z obsługą, część tych problemów spowodowana „wygodą”.
Wiem, że piszę offtopy, ale to rzadka okazja, żeby wskazać, że nic nie ma tylko zalet, ale i wady. Dążenie w wygodzie w jednym miejscu powoduje brak wygody w innym miejscu. Ciągle jest coś za coś, czego wiele osób tutaj nie chce przyznać, proponując jedynie słuszne rozwiązania, w imię „wygody”, która często wcale taka wygodna nie jest.
I ok, niech każdy robi jak chce, ale bez wmawiania innym, że dane rozwiązanie jest super hiper i najlepsze zawsze...
To taki wtręt na boku ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Innej opcji nie ma jeżeli chcesz mieć bimini podczas pływania. Te jachty i tak są toporne.



Nawet nie chodzi o bimini - nie zrezygnuję z możliwości płynięcia pod zamkniętym kabrio nad kokpitowym.

Albowiem wygoda ponad wszystko.

Nie chcę mieć w kokpicie walających się lin od talii grota "schodzącej" od noku bomu.

waliant napisał(a):
Znów widać, że duży jacht ma nie tylko zalety, ale i wady.


Tomku proszę - czy wygoda to wada ? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

vaginal napisał(a):
Poszedłbym za radą KrzychaAPIA i zakupił profeskę.


Tak jest - w imię wygody jestem coraz bliższy tego :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
czy wygoda to wada ?

Nooo, widać że obsługa wygodnego jachtu już wcale taka wygodna nie jest... Coś za coś.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Dążenie w wygodzie w jednym miejscu powoduje brak wygody w innym miejscu. Ciągle jest coś za coś, czego wiele osób tutaj nie chce przyznać, proponując jedynie słuszne rozwiązania, w imię „wygody”, która często wcale taka wygodna nie jest.


Tomek - jedyna strata w imię tej wygody to konieczność wykonania zwrotu przez sztag zamiast zwrotu przez rufę.

Gdzie tu widzisz wadę ?

Czy jak płyniesz ileś tam -dziesiąt mil to strata tych dwóch kabli na zwrot przez sztag jest taka istotna ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
widać że obsługa wygodnego jachtu już wcale taka wygodna nie jest... Coś za coś.


Czy ja wiem czy nie jest wygodna...

Nie moknę na deszczu w kokpicie, bo mogę płynąc pod dachem i jak zimno to mi nie wieje :D

To wada ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 8 paź 2019, o 20:24 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:21 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Włodek, kumam. Wózków grota z miejsca sternika faktycznie łatwo nie wybierzesz samotnie podczas zwrotu.
Pytanie: czy tu jest bloczek? Bo nie widzę go.

Może tu jest pies pogrzebany?


Załączniki:
20191008_212057.jpg
20191008_212057.jpg [ 123.31 KiB | Przeglądane 4976 razy ]


Ostatnio edytowano 8 paź 2019, o 20:24 przez plitkin, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Gdzie tu widzisz wadę ?

Ależ się upierasz. Obsługa rejsbelki nie, wybranie grota do diametralnej nie, zwrot przez rufę nie.
I to tylko z tego wątku.
A gdzie koszty?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
krzychuAPIA napisał(a):
Włodku , wcale nie musi być tak żle pod jednym wszakże warunkiem. Że zaopatrzysz się w porządne , sprawdzone i niestety swoje kosztujące urządzenie a nie w jakieś substytuty.
https://www.youtube.com/watch?v=pGVgpPuQIuY
Zaliczyłem już jedną "przerzutkę" grota ( 55m2 ) na 40ft , i gdyby to ode mnie zależało to taki boom brake już by do mnie leciał w paczce.


I po to Krzysiu odgrzałem ten wątek - bo zaliczyłem już jeden strzał grota z burty na burtę i więcej nie mam ochoty.
Cieszę się, że założony przeze mnie wątek odżył. Ósemkę można zastosować awaryjnie na czarterowym jachcie. Ja robiąc to dla siebie wiedziałem, że te hamulce dla bomów są dla dużych powierzchni ożaglowania dlatego wymyśliłem to co wymyśliłem i mi służy.
Ale biorąc pod uwagę potrzeby Burego Kocura to w Mazurii znalazłem taki hamulec bomu:
https://www.mazuria.com/product/HAMULEC-BOMU-GYB-EASY-14505715?CategoryId=196433&OfferPage=4&


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:26 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Wszystko jest ok. Jednak opanowanie bezstresowego zwrotu przez rufę, należy Ci się, z racji ilości przepłyniętych mil.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Włodek u mnie jest mały grot,wózek blisko i działa. Bardzo długo oglądałem i było mi demonstrować ten układ prowadzenia talii na doktorze i tam wszystko działa znakomicie.Nie wiem może jak Wiktor pisał coś u Ciebie jest nie halo.Moim zdaniem, regulacja wózka talii musi być przy sterniku.Przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń na małych lodkach.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
1100 zł za kawałek odlewu z aluminium lub jakiegoś tworzywa ? Ja cierpie dole. :-o

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: jgrz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 20:38 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Włodek, dwa zdjęcia które umieściłeś, bardzo się między sobą różnią właśnie tym jak jest talia prowadzona. Przy czym, o ile na pierwszym zdjęciu coś mi nie pasowało, ale tam nie widac za dobrze, więc nic nie mówiłem, o tyle na drugim, jak dla mnie, brakuje co najmniej podwójnego bloczka. A to oznacza spore opory i niszczenie liny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
czy tu jest bloczek? Bo nie widzę go.


Wiktorze - tu jest bloczek - podwójny.

Fotka wykonana była na etapie koncepcyjnym zmian prowadzenia talii grota.

Bo pierwotnie był tam jeden tylko bloczek i szukałem sposobu na zmniejszenie siły.

Obecnie są tam trzy podwójne bloczki - także Wiktorze - nie tu problem.

PS - napisałem to zresztą przed zdjęciem, które zacytowałeś - popatrz ... :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Ależ się upierasz. Obsługa rejsbelki nie, wybranie grota do diametralnej nie, zwrot przez rufę nie.
I to tylko z tego wątku.
A gdzie koszty?


Kosztem jest Tomku brak możliwości startu w regatach z kilku - nieistotnych w sumie dla żeglugi przyjemnościowej - niedoskonałości technicznych jachtu :mrgreen: .

Ale za to patrz na zalety - na głowę mi sie nie leje - nie muszę wykonywać zabójczych zwrotów przez rufę a co najistotniejsze - nie pływam w regatach bo zawsze znajde sobie jakieś wytłumaczenie dlaczego .... :mrgreen:

Tomku - toć to same plusy a nie koszty...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
toć to same plusy a nie koszty...

Miałem na myśli trudności w obsłudze jachtu z jednej strony.
Oraz miałem na myśli koszty finansowe.
Podasz ile będzie Cię kosztował ten cały hamulec bomu i kontraszoty? Albo ile kosztowały bloki do talii grota? To miałem na myśli.

Duży jacht oznacza poważne czasami trudności w obsłudze oraz wysokie koszty inwestycji, napraw i eksploatacji. Do tego, jak wejdziemy w szczegóły, okazuje się, że wygoda w jednym miejscu oznacza brak wygody w innym. Oczywiście cierpi na tym łatwość i wygoda obsługi jachtu. Chyba że zainwestujemy w drogie patenty, ale i tak z wygodą bywa wtedy różnie.

To taka offtopowa refleksja, która niech da do myślenia wszystkim, którzy myślą że ich jacht jest za mały, a nie mają naprawdę ważnych powodów do zmiany.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Moim zdaniem, regulacja wózka talii musi być przy sterniku.Przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń na małych lodkach.


U mnie się tego nie da zrobić.

Lub inaczej - nie chciałbym zawalać sobie kokpitu lub półpokładów kolejnymi linkami.

Popatrz zresztą na fotkę jachtu jaka to jest odległość i jak by trzeba było te linki prowadzić...

Załącznik:
Gdańsk Marina.jpg
Gdańsk Marina.jpg [ 164.75 KiB | Przeglądane 4940 razy ]


PS. Talia - lub jak ktoś chce szoty grota - te czerwone linki schodzące na rufowe kabestany.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Oraz miałem na myśli koszty finansowe.
Podasz ile będzie Cię kosztował ten cały hamulec bomu i kontraszoty? Albo ile kosztowały bloki do talii grota? To miałem na myśli.


Jak to mawiają - kto ma statki to ma wydatki.

waliant napisał(a):
Duży jacht oznacza poważne czasami trudności w obsłudze oraz wysokie koszty inwestycji, napraw i eksploatacji. Do tego, jak wejdziemy w szczegóły, okazuje się, że wygoda w jednym miejscu oznacza brak wygody w innym. Oczywiście cierpi na tym łatwość i wygoda obsługi jachtu. Chyba że zainwestujemy w drogie patenty, ale i tak z wygodą bywa wtedy różnie.


Coś za coś Tomek - ponieważ lubię pływać to chciałem mieć wygodny i mieszkalny jacht i go mam (niektórzy mają campery, niektórzy domki na działce), ale fakt, że czasem trzeba w niego coś zainwestować.

Ale co do tego hamulca bomu to jestem już przekonany do zainwestowania w coś porządnego.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 8 paź 2019, o 21:51 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 774
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 297
Otrzymał podziękowań: 791
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ponieważ płynę samotnie jachtem gdzie mam prawie tak dużego jak Kocur....grota:) i do tego baksztagi to spytam tylko dlaczego robisz rufę z baksztagu do baksztagu?

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
baoo napisał(a):
to spytam tylko dlaczego robisz rufę z baksztagu do baksztagu?


A czasem robię od fordewindu do fordewindu :D

Co nie zmienia ułożenia grota przed zwrotem bo zwykle jest on już wyluzowany a także nie zmienia faktu, że trzeba go przy owym zwrocie przełożyć - czytaj - nie dać sobie, aby przeleciał z hukiem na drugą burtę w sposób niekontrolowany.

I po to chcę Szymonie mieć hamulec bomu.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 22:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jak grota wybierzesz to nie będzie hałasu.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 22:16 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
baoo napisał(a):
i do tego baksztagi


hihih one również świetnie się sprawdzają jako "hamulec bomu". Przetestowane na ostatnim sputniku w momencie urwania się ucha od tali przy bomie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 22:41 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
bury_kocur napisał(a):
Ale co do tego hamulca bomu to jestem już przekonany do zainwestowania w coś porządnego.

Myślę, że znasz bloga Sławka który zbudował własnoręcznie jacht stalowy Fayka i stoi w Górkach.
Na swoim blogu opisuje brytyjski boom brake w formie cylindra, ponoć bardzo skuteczny, choć oczywiście nie tani. Więc jeżeli nie ósemka to może ten patent. Spróbuję się dowiedzieć gdzie to kupił.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Jak grota wybierzesz to nie będzie hałasu.


I wracamy Piotrze do punktu wyjścia - wydawało mi się, że to już napisałem...

Nie jestem w stanie przy wietrze już rzędu 15 kn wybrać grota w kursie czy to baksztag czy fordewind - bo to w tym momencie wszystko jedno - na tyle blisko diametralnej jachtu, aby zaryzykować przerzucenie grota przy przechodzeniu jachtu linie wiatru wykonując zwrot przez rufę.

Nie chcę Piotrze ryzykować niekontrolowanego przerzucenia grota, aby nie stwarzać sobie problemu skutków latającego z hukiem ciężkiego bomu z dobrze ponad 40 metrowym - także nie lekkim grotem.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Moris29 napisał(a):
Więc jeżeli nie ósemka to może ten patent. Spróbuję się dowiedzieć gdzie to kupił.


Ósemkę zanabyłem i spróbuję - jak nie zda egzaminu to będę się rozglądał za czymś poważniejszym.

Także jak możesz - dowiedz się za co z góry dzięki :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 22:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Włodek nie chcę się mądrość ale ta niemożność wybrania grota to raczej jakiś feler. Moim zdaniem tak nie może być

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 22:59 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Znalazłem opis na blogu http://www.fayka.pl/?p=1501
I strona producenta https://www.sailspar.co.uk/yacht-produc ... -boomlock/

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 213 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL