Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 15:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lip 2017, o 09:29 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Zastanawiam się nad zakupem silnika elektrycznego, który mógłbym używać do pontonu na wyczarterowanym jachcie. Zawsze brałem silnik od czarterodawcy, ale za każdym razem jak płacę 100 euro za tydzień silnika to mam wrażenie, że przepłacam.

Chciałbym wiedzieć ile muszę liczyć jako plan minimum. Potrzeby mam niewielkie. Przetransferować po spokojnej wodzie 4 osoby na dystansie 500 metrów w dwie strony. Pewnie po przejechaniu maksymalnie 3 kilometrów akumulator trafi na ładowarkę. W tej chwili nie mam nic. Proszę was też o przykładowe koszta takiego sprzętu oraz wady takiego rozwiązania, czy w ogóle to ma sens?

Ewentualnie w związku z tym, że sprzęt ma być używany tylko tydzień to może kupić używkę?

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2017, o 10:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Nie rozumiem do czego i jak go chcesz podpiąć? Rozumiem, że chodzi o czarter jachtu gdzieś na ciepłym morzu i korzystanie z własnego silnika?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2017, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
plitkin napisał(a):
Nie rozumiem do czego i jak go chcesz podpiąć? Rozumiem, że chodzi o czarter jachtu gdzieś na ciepłym morzu i korzystanie z własnego silnika?


Rozumiem, że do pontonu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2017, o 11:10 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Tak jak napisałem w pierwszym zdaniu. Chodzi o silnik do pontonu. Jeśli lokalizacja ma znaczenie to głównie Chorwacja. Pewnie Grecja jeśli silnik dało by sensownie spakować w samolot.

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2017, o 12:22 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Inaczej w takim razie: jakie źródło zasilania wykorzystasz i jak się do niego podepniesz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2017, o 12:36 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Myślałem o akumulatorze. Zwykle stoję 2 dni na dziko i jeden w marinie więc co 3 dni akumulator byłby podładowany.

W tym zakresie też proszę o poradę. Jaki typ akumlatora, czy może dotknąć słonej wody?

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2017, o 15:31 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
plitkin napisał(a):
Nie rozumiem do czego i jak go chcesz podpiąć?
:mrgreen:
JarekM napisał(a):
... jeśli silnik dało by sensownie spakować w samolot.
:D
Aku ołowiowy zamknięty (AGM, Żel, czy 'bezobsługowy' zwykły) deep cycle kole 100 Ah - zaważy koło 30 kg.
Litowych nie znam bliżej, ale (podobnej użytkowości) dwukrotnie lżejszy, a czterokrotnie droższy (Pi razy oko).
To nadal 15 kg. Może wystarczy aku na pół tego?
Do tego silniczek waży ze 7 kg.

Logiczna alternatywa: http://www.torqeedo.com/en/products/out ... 40-00.html

A mały silnik spalinowy 2-3 KM znajdzie w 12-14 kg wagi. A porównanie wagi paliwa z wagą akumulatora litościwie zmilczmy. :rotfl:
(gęstość energetyczna benzyny ok. 50; aku ok. 0,1)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2017, o 17:41 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Czyli zestaw elektryczny to minimum 20 kg.

Jak wygląda cenowe porównanie sprzętu który podziała tak z 10 rejsów?

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2017, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
http://allegro.pl/silnik-minn-kota-trax ... 97975.html

Tutaj masz bardzo dobry silniczek z akumulatorem. Na jednym ładowaniu powinieneś przepłynąć minimum 10km

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2017, o 18:13 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Ok a czy można taniej czy lepiej nie ryzykować?

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2017, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
JarekM napisał(a):
Ok a czy można taniej czy lepiej nie ryzykować?

Minn Kota to sprawdzona firma. Ale bardziej bym brał pod uwagę silnik spalinowy.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2017, o 19:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Sprawdzona. I uczciwa: :D
This series of motors is not equipped for saltwater exposure. :mrgreen:
For best results, use a deep cycle, marine battery with at least a 105 ampere hour rating. Maintain battery at full charge.
Proper care will ensure having battery power when you need it ...
;)
Oczywiście są i modele na słone.

Rzecz wygląda tak: silniczek zje z 10 Ah na milę, albo lepiej. Niby można oszczędzić na mocy, ale nie przy fali/wietrze. O pontonku wszak mowa...
Słabsze motorki bez sensu, popychają słabiej niż by na wiosłach pociągnął; znaczy by spokojnie przez parę godzin jechać mocą mniejszą, można własną - i po co jeszcze ten silnik? :lol:
Zatem potrzeba by bakterii z 50 Ah przynajmniej (użyteczne 1/2 pojemności, z litowej 3/4).
Wrzucać aku do pontoniku ciutek nieporęcznie, IMHO. Stąd rozważałem takie z integralnym. Ale to też waga... a bateria starcza raptem na godzinę-dwie. A ładujesz cały dzionek.

Zwekslowałem ku spalinowym. Acz i tu kłopot. Lekkie maluchy, powietrzem chłodzone, niestety robić przestali. Dziś na rynku tylko te "kosy spalinowe z propelerkiem" - aże słuchać hadko. :mrgreen: Bez przekładni, 'automatyczne sprzęgło'... Ale na chwilowe użycie ujdzie, waży koło 10 kg i paliwo zawsze dolejesz. A kupi za copke grusek.

Normalne małe motorki dziś ważą od min. 14 kg wzwyż, przy raptem 2 koniach realnej mocy, i są wodą chłodzone. Np Suzuki 2,5. Chłe chłe, 2,5... :-P

A chłodzony powietrzem ma znaczne zalety na morzu, z racji że od tej wody stroni. Kiedyś istniały, 2-suwy, 8-10 kilo wagi, cichsze, z wydechem pod wodę, osłoną od polewania, jak należy. Jak gdzie spotkam używkę to łapnę oburącz.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: JarekM
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2017, o 21:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
P.S. dopiero zajarzyłem:
A wszak na większy pontonik w okolicach jugosławiańskich łacno znajdzie ichni motorek TOMOS - miały 4-5 koni, ważąc 15 kg.
https://www.youtube.com/watch?v=xvyhYaKxNDg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2017, o 11:55 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Bardzo wam dziękuję za wypowiedzi.

W sumie to mam dwie drogi teraz. Albo kupić używanego dwusuwa z wydechem w wodę albo zostać przy silnikach czarterodawcy. Każde inne rozwiązanie to:
elektryk:masa i ilość elementów,
koso-spalina:hałas,
nowy spalinowy: drogi koszt zakupu i trochę masa.

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL