Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 15:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kanistry
PostNapisane: 22 mar 2018, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Po ubiegłorocznym sezonie wyrzuciłem 10 litrowy metalowy kanister z uwagi na uszkodzoną uszczelkę. Zanim podjąłem decyzję jego wyrzucenia to zastanawiałem się czy dodatkowo kupić dwa pięciolitrowe kanistry plastikowe. Po perturbacjach z wyprowadzeniem się Praktikera w pobliżu mojego miejsca zamieszkania zadomowiła się firma Leroy Merlin. Sprawdziłem w wyszukiwarce czy mają coś takiego w ofercie jak kanistry i po znalezieniu takowych zdziwiły mnie opinie użytkowników na temat tych kanistrów. Chodzi o nieszczelność którą zarzucają tym kanistrom użytkownicy.
https://www.leroymerlin.pl/porzadki-w-ogrodzie/transport-i-przechowywanie/kanistry/kanister-5-l,p62647,l2585.html
Z ciekawości zajrzałem na stronę Castoramy a tam przy podobnie wyglądających kanistrach opinie na ich temat są pozytywne. Czy koledzy którzy mają swoje łódki używają takich kanistrów i co mogą powiedzieć na ich temat?
Druga sprawa dotycząca kanistrów to taka, że chyba na forum motorowodnym przeczytałem kiedyś, że np. tankując benzynę do kanistrów po niemieckiej stronie to nie napełnią mi kanistra jeżeli nie będzie miał on oznaczenia CE. Jeszcze zanim wywaliłem ten metalowy kanister przyglądałem się pod tym kątem kanistrom w jednym z marketów. Pamiętam, że były to kanistry plastikowe w kolorze czarnym i znak CE był ale tylko na przyczepionej do kanistra etykiecie a nie zauważyłem go nigdzie na samym kanistrze. A taka etykieta po jakimś czasie może być do wyrzucenia. To tak jakby ten kanister nie miał żadnego oznaczenia CE


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Kanistry
PostNapisane: 22 mar 2018, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Marian J. napisał(a):
Chodzi o nieszczelność którą zarzucają tym kanistrom użytkownicy.


Powiem tak, z tą szczelnością tych kanistrów jest różnie:-((((
Ja kupiłem kanister w Makro, 20 l plastikowy podobny do tych metalowych, jak na razie nie narzekam.

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Kanistry
PostNapisane: 22 mar 2018, o 20:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Uzywam podobnych jak z leroya i nie ma problemu. Zdecydowanie wole 5 l.
W Niemczech w portach nikt nie patrzył na oznaczenia.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Kanistry
PostNapisane: 22 mar 2018, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jurmak napisał(a):
Powiem tak, z tą szczelnością tych kanistrów jest różnie:-((((
No właśnie nie chciałbym trafić na te nieszczelne.
piotr6 napisał(a):
W Niemczech w portach nikt nie patrzył na oznaczenia.
Tu nie chodzi o porty tylko o stacje benzynowe. Chodzi mi po głowie wyprawa na niemiecką stronę od strony Odry w kierunku Berlina. Ale co z tego wyjdzie to jeszcze nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Kanistry
PostNapisane: 22 mar 2018, o 20:44 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Marian J. napisał(a):
po niemieckiej stronie to nie napełnią mi kanistra jeżeli nie będzie miał on oznaczenia CE.

Nadgorliwość ( i niewiedza) niektórych osobników ( niemieckich oczywiście) jest zdumiewająca.
Znak CE ( inaczej deklaracja zgodności z Nowym Podejściem) akurat ma niewiele wspólnego z kanistrami
Tu masz coś więcej na temat
http://www.ce-polska.pl/deklaracja-zgodnosci-ue
Co do polskich kanistrów ""na paliwo"" mam mieszane uczucia. Wcześniej czy póżniej zaczynają przeciekać. W niskich temperaturach po prostu pękają. Do swojej łódki ( i samochodu) problem kanistrów rozwiązałem w czasie ostatniego pobytu w Niemczech. Na stacji benzynowej nabyłem 4 czerwone kanisterki na paliwo, opisane w języku niemieckim że ""do paliw płynnych"" i oznakowanych CE. Koszt 5 litrowego kanisterka z nakładanym przewodem-lejkiem to całe 2,20 ojro czyli taniej niż u nas. Czy warto się szczypać i kupować nieznanej marki ""produkt"" polski???

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Kanistry
PostNapisane: 22 mar 2018, o 21:13 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Marian J. napisał(a):
Jurmak napisał(a):
Powiem tak, z tą szczelnością tych kanistrów jest różnie:-((((
No właśnie nie chciałbym trafić na te nieszczelne.

Problem z ""naszymi"" kanistrami wynika częstokroć z zastosowanego surowca. W większości przypadków jest to granulat z odzysku/przerobu wtórnego odpadów plasticzanych. Nigdy nie masz pewności co w takim granulacie jest.
Scenka z ubiegłego roku - późna jesień.
Gostek przytargał do portu 2 kanistry a 30 l każdy. Był wielce zdziwiony gdy postawił je za kratownicy pomostu. Po kilku minutach na wodzie pokazała się kolorowa plama benzyny. Było chłodno, gdzieś po drodze puknął kanistrem i w grubej części dna okazało się być pęknięcie. Gość tak 130 żywej wagi ale rekord na 200 m pobity- do sklepu po Ludwika.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Kanistry
PostNapisane: 23 mar 2018, o 07:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Bombel napisał(a):
Do swojej łódki ( i samochodu) problem kanistrów rozwiązałem w czasie ostatniego pobytu w Niemczech. Na stacji benzynowej nabyłem 4 czerwone kanisterki na paliwo, opisane w języku niemieckim że ""do paliw płynnych"" i oznakowanych CE.
Gdybym popłynął na niemiecką stronę to chciałbym wyruszyć z większym zapasem paliwa żeby nie biegać za często z kanistrami po paliwo. Ale myślę czy jakbym chciał na niemieckiej stacji zatankować takie kanistry które mam to czy by mi tego nie zakwestionowali. A tu znalazłem tą wypowiedź na forum motorowodnym odnośnie tankowania na niemieckich stacjach:
http://forum-motorowodne.pl/niemcy/berlin/msg17068/#msg17068


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Kanistry
PostNapisane: 31 gru 2019, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zakupiłem 2 kanistry takie jak w linku z mojego pierwszego postu. Moje obawy co do szczelności częściowo się potwierdziły ale znalazłem przyczynę i zostało to przeze mnie poprawione. Doceniałem możliwość przelewania benzyny z kanistra przez nakręcany lejek do zbiornika zewnętrznego silnika. Ale podczas przelewania benzyny zauważyłem, ze w końcowej fazie przelewania kiedy kanister był już prawie pusty w okolicach nakrętki trzymającej lejek pojawiała się benzyna świadcząca o nieszczelności. Przyjrzałem się dokładnie jak wygląda rurka lejka która jest wkładana w otwór kanistra i zwróciłem uwagę, że w miejscu klejenia (zgrzewania) dwóch połówek tej rurki na zewnątrz są dwa niewielkie garby. Obciąłem te garby ostrym nożem i od tego czasu nie zauważałem nieszczelności podczas przelewania benzyny z kanistra.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Kanistry
PostNapisane: 31 gru 2019, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ja od kilku lat używam takich z Juli i jestem z nich bardzo zadowolony:

https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja ... ne-629294/

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Kanistry
PostNapisane: 31 gru 2019, o 22:23 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
20l dla mnie zdecydowanie za ciężki, od lat używam czarnych 10l kupionych kiedyś na Orlenie. Zakręcone nigdy nie ciekły, ale jak nakręcam żółty lejek, to przez torebkę foliową, bo trochę się wysącza podczas nalewania. Co do Niemiec, dodam tylko, że od cytowanych wątków z forum motorowodnego z 2012 niewiele się zmnieniło, na trasie od Odry przez Berlin do Amsterdamu znalazłem 2 stacje nawodne - klubową koło Hannoweru i gdzieś na Dortmund-Ems Kanal w okolicach Muenster. Parokrotnie musiałem jeździć rowerkiem i raz miałem śmieszną sytuację: po zatankowaniu włożyłem kanistry do toreb bocznych na bagażniku i idę zapłacić, Pani na stacji pyta mnie o certyfikat na kanistry?!!! mówię, że kupiłem je w Brandenburgu w markecie ;) (widziałem tam bardzo podobne) i żadnego certyfikatu nie miały. Pani na to, że nie powinienem ich w takim razie używać!!! ja, że mogę za diesla nie płacić i niech mi pokaże gdzie mam go wylać. Natychmiast wyciągnęła łapke po kasę. :mrgreen:

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL