Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 16:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 186 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
Alterus napisał(a):
LukasJ napisał(a):
Alterus napisał(a):
Pomijając ryzyko...

No to trzeba zrobić pływaki z siatkobetonu i po kłopocie. ;)

Zupełnie innego rodzaju ryzyko miałem na myśli. Związane z napędem parowym.
Taki napęd byłby jednak ciekawym rozwiązaniem i kto wie, być może zachętą dla niektórych amatorów houseboata. W dużej mierze przecież są to ludzie myślący ekologicznie i lubiący ciszę. Oryginalność także jest tu plusem.
Może warto zapytać Pana Celerka?

http://www.celarek.com.pl/parowiec_.html


Hmmm, nie dam sobie uciąć za to ręki, ale coś mi się o uszy obiło, że parowy napęd "X. Xawerego" pozostał w planach.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 19:18 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
pierdupierdu napisał(a):
Hmmm, nie dam sobie uciąć za to ręki, ale coś mi się o uszy obiło, że parowy napęd "X. Xawerego" pozostał w planach.
To może wiele mówić o "atrakcyjności" napędu parowego. Ciekawi mnie jaką role mógł odegrać w tum Urząd Dozoru Technicznego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jacek Woźniak napisał(a):
To może wiele mówić o "atrakcyjności" napędu parowego.

Przede wszystkim w porównaniu z "normalnymi" silnikami wymaga więcej czasu na obsługę a także pomieszczenia na opał. Myślę, że taki silnik zamontowany na houseboacie Szkutnika spalałby od ośmiu kilogramów drewna na godzinę, węgla trochę mniej.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Był jeszcze teki:
http://szkutnikamator.pl/index.php/lami ... nik-parowy
Pozdro MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Hmmm, nie dam sobie uciąć za to ręki, ale coś mi się o uszy obiło, że parowy napęd "X. Xawerego" pozostał w planach.
To może wiele mówić o "atrakcyjności" napędu parowego. Ciekawi mnie jaką role mógł odegrać w tum Urząd Dozoru Technicznego.

A co UDT miałby mieć wspólnego z budową rekreacyjnej mototutki??

BTW - tu piszą, że diesel 60kM:
http://www.woodenboat.com/launchings/xiaze-xawery
A tu widać, że komin to raczej atrapa:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 06:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
pierdupierdu napisał(a):
Hmmm, nie dam sobie uciąć za to ręki, ale coś mi się o uszy obiło, że parowy napęd "X. Xawerego" pozostał w planach.


Dokładnie...
Ale widziałem coś takiego:-)))


Załączniki:
parowiec.jpg
parowiec.jpg [ 118.21 KiB | Przeglądane 7897 razy ]
parowiec_maszyna.jpg
parowiec_maszyna.jpg [ 115.02 KiB | Przeglądane 7897 razy ]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła

Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Też go widziałem (filmiki w necie) :cool: ale nie mogę znaleźć. :twisted:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
I jeszcze to:
http://szkutnikamator.pl/index.php/lami ... nik-parowy
I to:
http://www.pistis.nazwa.pl/parowce/pl/parowiec-nr-1
I to:
http://www.pistis.nazwa.pl/parowce/pl/parowiec-nr-2

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zdaje się kol. pierd... w ferworze wyszukiwania
nie czyta moich postów :-P
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 22:44
Posty: 185
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Chyba się nie sprawdził napęd parowy w La Mare, gdyż na jednym z nich wstawiono już starego diesla

_________________
Pozdrawiam
"Stary" szkutnik

www.szkutnik.bydgoszcz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
szkutnik napisał(a):
Chyba się nie sprawdził napęd parowy

Co miał się nie sprawdzić. Powód jest prosty - wygoda... Zatankujesz i jedziesz, parowy napęd to rozwiązanie dla hobbystów i pasjonatów, było nie było grzebać przy tym trzeba i rączki ubrudzić także. Ładnie wygląda na krótkim filmiku, przy odświętnym pływanku trwającym co najwyżej kilka godzin. W normalnej eksploatacji nie czarujmy się - trzeba cały czas przy tym chodzić, sprzątać i pucować.
Jako instruktaż polecam wybrane fragmenty "Afrykańskiej królowej" w której Bogart robił za smolucha przy maszynie... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale można sie poczuć jak Bogart :cool:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 06:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
jak Bogart :cool:

...Który nie miał lekko z bezlitosną Katarzyną, despotką zabraniającą używania jedynego lekarstwa na mikroby dostępnego w tropikach... :-D
Bogart od dziecka był żeglarzem, pracował też trochę w stoczni, zatem pojęcie o tym co na filmie robił, miał. :-D

Pokazane wyżej jednostki to właściwie parowe łódki spacerowe, a do miana houseboata coś zbyt małego aspirować nie może. Są granice poniżej których niezbędne nam pomieszczenia skurczą się do samej nazwy, a nie o to tu chodzi - mikroskopijne, ale ma być! Długość, szerokość a nade wszystko pojemność i związane z nią ściśle właściwe rozplanowanie kadłuba to podstawa. Kiedyś myślałem o takiej jednostce i bawiąc się w symulacje na kartce papieru określiłem minimalne wymiary jako dziewięć na trzy, przy kształcie bardzo podobnym do zaprezentowanego przez Szkutnika. I nic dziwnego - ta wielkość i ten kształt są najbardziej funkcjonalne, pozwalają na upakowanie tego co istotne na malutkiej przecież przestrzeni. Nie sztuka wydzielić niezbędne pomieszczenia w warunkach nieskrępowanej rozmiarami powierzchni, ale sprawić to samo na niewielkiej jednostce, gdzie walorom mieszkalnym muszą wchodzić w paradę żeglugowe, komunikacji wewnętrznej, niezbędnych miejsc magaznowych, do tego zapewnić wszędzie łatwy dostęp - o, to już kunszt!

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 07:15 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
pierdupierdu napisał(a):
A co UDT miałby mieć wspólnego z budową rekreacyjnej mototutki??
To jednak są urządzenia wysokociśnieniowe i zespawania takiego walczaka raczej nie powierza się wujowi Jurkowi. Nie bardzo też byłbym rad stać w porcie obok takiego "starego bojlera" skleconego z czego się dało.
Amator czyli miłośnik a miłość zaślepia więc chęć bycia parowcem może zmącić zmysły. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Aż tak niebezpiecznie nie jest. Mały kociołek = mały wybuch, szczególnie przy tych ciśnieniach. Co to jest dziewięć atmosfer? Dla przykładu w butelce szampana ciśnienie może dojść chyba do siedmiu... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 07:29 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Alterus napisał(a):
Aż tak niebezpiecznie nie jest. Mały kociołek = mały wybuch, szczególnie przy tych ciśnieniach. Co to jest dziewięć atmosfer? Dla przykładu w butelce szampana ciśnienie może dojść chyba do siedmiu... :-D
Dziewięć atmosfer i latające wokół metalowe odłamki... może jestem przewrażliwiony?
A co będzie jak wybuch nastąpi przy większym ciśnieniu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Jacek Woźniak napisał(a):
A co będzie jak wybuch nastąpi przy większym ciśnieniu?

Znaczy, zbiornik dobrze ze spawany :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jacek Woźniak napisał(a):
może jestem przewrażliwiony?

Nie wiem. Chowasz się na Sylwestra w piwnicy..? :-D
Dziś mamy dostęp do takich technologii, że wybuch jest mało prawdopodobny, co najwyżej grozi rozszczelnienie i złowieszczy syk pary, groźniejsze może być w skutkach poparzenie. Ale raczej dla obsługującego.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Ograniczeniem dla UDTu jest 300 barolitrów, to już całkiem spory zbiornik, bo do prostego napędu parowego nie potrzeba 20MPa :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 10:22 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Ejdzej napisał(a):
Ograniczeniem dla UDTu jest 300 barolitrów, to już całkiem spory zbiornik, bo do prostego napędu parowego nie potrzeba 20MPa :)
No to fajnie bo jak na razie moje przygotowanie teoretyczne ograniczyły się do lektury: Okrętowe kotły i silniki parowe A. Perepeczko i J. Staliński. :rotfl:

Ciekaw jestem czy te amatorskie konstrukcje korzystają cały czas z wody zaburtowej czy pracują w obiegu zamkniętym. Ale zawsze po sezonie można kocioł "wypłukać", chyba.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2014, o 01:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A nie mają tam jakiegoś zaworu bezpieczeństwa ... czasem?
MJS

ps
Mój kompresor (do aerografu) zrobiony z lodówki i butli Prop.But. ma,
a ciśnienie popuszcza gdzieś przy 8-10 w porywach już od 40 lat.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2014, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
A nie mają tam jakiegoś zaworu bezpieczeństwa ... czasem?

Zawory bezpieczeństwa skuteczne są tylko na prosty przyrost ciśnienia, dlatego powinno być kilka zabezpieczeń, w zależności od konstrukcji kotła. Nie bardzo sobie wyobrażam aby zbudował kocioł parowy ktoś nie mający o tym pojęcia.
Jednak obsługa silnika parowego wymaga przestrzegania pewnego reżimu, szczególnie w zakresie kontroli parametrów pracy kotła oraz wskaźników. Czyli chodzi o znany "czynnik ludzki" i tu właśnie istnieje niebezpieczeństwo. W takim przypadku żadne atesty nie pomogą i podobnie jak Jacek wolałbym wówczas trzymać się trochę dalej... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2014, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale: w silniku spalinowym ciągle następują wybuchy ...
i nic :mrgreen:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2014, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale: w silniku spalinowym ciągle następują wybuchy ...
i nic :mrgreen:


Hint: ciągle. Malutkie. Bardzo szybko. Jeden za drugim. Jak trzaśnie cylinder to pierdną pod ogromnym ciśnieniem spaliny z utlenienia ułamka grama paliwa. I koniec ciągu. Następnego zapłonu już nie będzie. A w kotle masz bardzo konkretną już ilość wody w bardzo konkrnetnej temperaturze i pod bardzo konkretnym ciśnieniem. Energii uwolnionej przy wybuchu kotła /policz sobie/ nie można nawet porównywać z tą z uszkodzonego cylindra. To rzędy /liczba mnoga intencjonalnie!!!/ wielkości różnicy są.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2014, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Yigael napisał(a):
Energii uwolnionej przy wybuchu kotła /policz sobie/

Przecież wiesz, że nie umiem liczyć :lol:
wiec nie namawiaj. :rotfl:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2014, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Marian Strzelecki napisał(a):
Przecież wiesz, że nie umiem liczyć


Gucio tam wiem. Ty tak twierdzisz. Kto by Ci tam wierzył :mrgreen: :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 15:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Parowy został przedyskutowany. A teraz może o elektrycznym? Myślę, że to będzie bardziej sensowne.... I nie będzie "brzydki"....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 16:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Czyżby niespełniona miłość tramwajowa? :mrgreen:
Bo do napędu elektrycznego racjonalnych przesłanek brak.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 16:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Cytuj:
Bo do napędu elektrycznego racjonalnych przesłanek brak.

to jesteś za murzynami......
A że mamy coraz więcej wód gdzie napęd spalinowy jest zabroniony to może elektryczny rozwiązuje sprawę....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
W naszym klimacie prędzej wiatrak-owiec by się sprawdził :mrgreen:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 186 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL