Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 07:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lis 2016, o 19:44 

Dołączył(a): 6 sty 2011, o 20:46
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: 2 lata żeglowania brak
Na rynku mają się pojawić silniki zaburtowe L-t i L-t mud motor wykonane w Polsce.Konstrukcja znacznie odbiega od produktów z Dalekiego Wschodu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2016, o 20:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
????? ale osso chozi ???

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2016, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pawelsu napisał(a):
silniki zaburtowe L-t


Hmmm....
Możesz jakoś oświecić dinozaurów :rotfl: co to za motory ?
Bo nawet Wujek Googiel ich nie znajduje ....
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2016, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13380
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1523
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zapewne to te silniki ...
http://forum-motorowodne.pl/sprzedam/na ... /#msg31724

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2016, o 23:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Anglosasy, kurde, aże słów brakuje, do czego to doszło... bloody long-tail mud-motor... Bwana nie móc pisać coś a la burtowe, WSMki? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 02:12 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Peke peke! Od razu tak trzeba było! :D

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 04:36 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Najsolidniejszy LT jaki widziałem jest w na wystawca w Forcie Zachodnim w Świnoujściu. Ale on był zbudowany dla Kriegsmarine.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 19:41 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Waldi_L_N napisał(a):
Ale on był zbudowany dla Kriegsmarine.
znaczy The Real Thing? :cool: Obrazek ''Motorenschraube'', 4-suw, Cudell Motorengesellschaft 1907 r.

Obrazek Obrazek

pawelsu napisał(a):
Konstrukcja znacznie odbiega od produktów z Dalekiego Wschodu.
:D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
A przepraszam - czym się taki od Warty albo Tummlera różni ?
Tamte były całkiem całkiem ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 23:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Układem wału, symetrycznym. I mocowaniem.
Tummlerek to był Faltbootmotor ;) znaczy do kajaka, inaczej Seitenborder, "zaburtowy". Znaczy "Silnik boczny WSM Warta".
Takie mają wał z boku, by silnik (i ciężar jego) wypadł nad łódką. Obsługa też z boku. I ruchy zwykle tylko góra-dół, bo przecież ciąg też działa z boku, poza mocowaniem. https://www.youtube.com/watch?v=m3E8dLJ6hpA
Oczywiście dałyby się zamocować i na przegubie ale to by trzeba coś pokombinować, boć albo wyważysz nad osią ciężar - albo ciąg... a tertium non datur ;)
https://www.youtube.com/watch?v=9I4m0BoKTdw

Ten Zundapp niby był jako kajakowy (boczne mocowanie miał) ale średnio się nadawał właśnie dlatego że wypadał za burtą. Przewracał... Podobny był taki Sachs.
Za to pasują na rufę.
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: janekneuron
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2016, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bury_kocur napisał(a):
A przepraszam - czym się taki od Warty albo Tummlera różni ?

Przede wszystkim ideą, która dziś już gdzieś umyka. :-D
To znaczy, umyka w komercję, bo gdzieżby?
Idea polega na zrobieniu skutecznego napędu do łodzi bez opierania się na sklepach żeglarskich czy innych specjalistycznych wraz z ich specjalistycznymi cenami. Na czymś, co zdłubie w byle warsztaciku mając jeden z powszechnie stosowanych, więc tanich silników od jakichś maszyn i ze dwie rurki. Zero udziwnień, przekładni, samo jądro, sens i kwintesencja. Czyli coś dostępnego nawet na krańcach cywilizacji, w krajach trzeciego świata, gdzie diabeł mówi dobranoc a nie pytaj, kto dzień dobry. ;-)
Przy okazji wyszło, że to świetne urządzenia o znacznie większej wszechstronności niż napędy droższe, konwencjonalne, a że popyt był duży, wzięły się za to fabryki, potem pasjonaci żądni wrażeń, rozwijając mutacje z potężnymi silnikami dające możliwość jazdy po każdej wodzie, błocie, a pewnie śniegu i lądzie też, czekam na wersje pustynne...
Ale na pływania typu od nabrzeża do pomostu, w bardziej uporządkowanym środowisku, czy jako napędy jachtowe, nadają się już mniej, szczególnie klasyczne LT, ze względu na kłopotliwą długość, brak biegów, większą hałaśliwość.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2016, o 17:17 

Dołączył(a): 6 sty 2011, o 20:46
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: 2 lata żeglowania brak
Fajnie że jest jakieś zainteresowanie w\w silnikami. Fakt że cała ,,produkcja ,, odbywa się w ,,garażu,, ,w którym musi być tokarka ,spawarka,wiertarka i wiele innych narzędzi ,no nie ma kanału ponieważ nie jest to silnik do ,auta,. niestety tuleje poliamidowe samo-smarujące pilnikem się nie zrobi, wał się sam nie wycentruje ale jest szansa że może sam się nagwintuje. Prawdo-podobnie ,,te dwie rury same się pospawają. Proszę wierzyć że do zrobienia long-taila potrzeba naprawdę trochę wysiłku i wiadomości z zakresu mechaniki i obróbki skrawaniem. pozdrawiam Paweł. A zobaczymy czy cena tego cuda w komplecie z silnikiem 6,5 km przekrocz cenę 250 zł za konika,być może nie..,.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2016, o 04:35 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Dobry technik nie będzie dopasowywał tulej poliamidowych tylko w fazie projektu dobierze takie o handlowym rozmiarze. A skoro musi posługiwać się tokarką i spawarką to podstawową wiedzę z zakresu mechaniki musi mieć. A wysiłku jakiegoś wymaga każda praca. Wykonanie takiego napędu nie będzie problemem dla wyedukownego w przedreformowej komunistycznej zawodówce ślusarza.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowania - 2: Alterus, MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2016, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
pawelsu napisał(a):
niestety tuleje poliamidowe samo-smarujące pilnikem się nie zrobi, wał się sam nie wycentruje ale jest szansa że może sam się nagwintuje. Prawdo-podobnie ,,te dwie rury same się pospawają.

A muszą? I dlaczego akurat poliamidowe? ;-) Zanim spawanie stało się powszechne istniały już maszyny, koła i wały się kręciły. A łożyskowano je, o zgrozo, nawet w czasach gdy o poliamidach nikt nie słyszał.
LT to idea, którą można przełożyć na gotowe urządzenie na wiele sposobów, stosując rozwiązania mniej lub bardziej skomplikowane, w zależności od dostępnych materiałów, umiejętności czy "parku maszynowego".

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7520
Podziękował : 5919
Otrzymał podziękowań: 2281
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
Przede wszystkim ideą, która dziś już gdzieś umyka. :-D
To znaczy, umyka w komercję, bo gdzieżby?
Idea polega na zrobieniu skutecznego napędu do łodzi bez opierania się na sklepach żeglarskich czy innych specjalistycznych wraz z ich specjalistycznymi cenami.

Alterusie :)
Miejże Ty Boga w sercu... Jaka znowu umykająca idea...Tam poliamidy są!
A tego pilnikiem nie ten_tego...Rozumiesz ?
Ty myślisz, że wszystko takie proste ? To przekrocz 250 za konika z tokarką bez kanału...
Bo to nie silnik w samochodzie, kanał niepotrzebny - tokarka chwatit`...
W ogóle nie rozumiesz idei i jakie_niebezpieczeństwa_czyhają na śmiałków chcących przekroczyć te dwie i pół stówki za konika na poliamidach...
Idealista jesteś i tyle Ci powiem !
Popatrz na tego rotaxsika na fotce... Kupił byś takiego, gdyby był zatarty...
Z przewalonym jednym tłokiem ? Kupił byś za tysiaka ?
( Ty się nie śmiej - autentycznie, tyle zapłaciłem za zajechanego - ale po znajomości ;) )
Remontował byś w warsztacie z tokarką bez kanału i latał byś na nim ?!?
Wiesz, jakie tam poliamidy są ?!?
Waldi_L_N napisał(a):
Wykonanie takiego napędu nie będzie problemem dla wyedukownego w przedreformowej komunistycznej zawodówce ślusarza.

Waldi :)
Ty też jesteś nieodpowiedzialny !
Mało tego! Jesteś takim samym nieodpowiedzialnym debilem, jak ja :lol:

Panowie - więcej pokory - odrzućcie pilniki - ratujcie poliamidy :rotfl:


Załączniki:
silnik.jpg
silnik.jpg [ 143.88 KiB | Przeglądane 8959 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 05:43 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
No to w końcu Kimś jestem. Co prawda debilem, ale zawsze coś :rotfl:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 06:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
MarekSCO napisał(a):
Popatrz na tego rotaxsika na fotce... Kupił byś takiego, gdyby był zatarty...
Z przewalonym jednym tłokiem ? Kupił byś za tysiaka ?
( Ty się nie śmiej - autentycznie, tyle zapłaciłem za zajechanego - ale po znajomości ;)


W kręgach motolotniowych zostałbyś uznany za debila gdybyś za taką cenę 912 nie kupił

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7520
Podziękował : 5919
Otrzymał podziękowań: 2281
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Aniu :)
To było po bardzo dobrej znajomości. Tego tysia, to ja musiałem "sprzedającemu" wcisnąć na siłę, jako opłatę za transport tego złomu ;)
( Taka przysłowiowa butelka koniaku ;) )
Dawne czasy ( 2005 chyba... ) Ech...
Ostatnio wyremontowałem silnik land rovera ( 1,8l 16V )...
Szukałem samochodu do ciągnięcia przyczepki ( Mam już dwie - jedna zarejestrowana - jeszcze raz dziękuję za tamtą fotkę :) )
Szukałem samochodu, taniego, "małolitrażowego"... I takiego, który szybko nie przerdzewieje...
Poczytałem na różnych forach o silnikach i spalaniu...
Najgorsze opinie dotyczyły właśnie land roverovego silnika 1,8... Eksploatowanego na LPG...
Wszyscy eksperci biadolili, że konstrukcji warstwowej, że nieprzemyślany itd...
A najlepsze, że "się przegrzewa" ;)
Po takich rekomendacjach poszukałem opinii o samym freelanderze...
I tu okazało się, że jest w ogóle do dupy. Nie tylko silnik, ale i napęd jest nieprzemyślany... Samochód całkowicie do dupy jest...
Wszedłem na OLX i poszukałem freelanderów w okolicy...
Okazało się, że zgodnie z moimi przewidywaniami, jak coś jest do dupy, to jest tanie.
Kupiłem tą "nieudaną Hondę" w Lublinie...
"Niemiec" nie płakał, jak sprzedawał ;)
Do chałupy dotarłem rzeczywiście cudem boskim... Ostatnie kilometry bez oleju i chłodzenia...
To jest dopiero prawdziwy techniczny debilizm. Z rozmysłem w złom zainwestować ;)

Waldi_L_N :)
Jako debile powinniśmy się zjednoczyć!
Ratujmy poliamidy !
( ...bo nam złom podrożeje ;) )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
MarekSCO napisał(a):
Ty myślisz, że wszystko takie proste ?

Wszystko zapewne nie. Ale ja pisałem o LT.
Cytuj:
To przekrocz 250 za konika z tokarką bez kanału...

Przekroczyć to akurat nie sztuka, zejść poniżej już tak. ;-)
Ale nigdzie nie wymieniałem żadnych kwot. Z prostej przyczyny - nadają się do porównań tylko dla napędów wyposażonych w silnik o tej samej mocy.
Cytuj:
Bo to nie silnik w samochodzie, kanał niepotrzebny - tokarka chwatit`...

Na upartego można się i bez niej obejść. :-D
Cytuj:
W ogóle nie rozumiesz idei i jakie_niebezpieczeństwa_czyhają na śmiałków chcących przekroczyć te dwie i pół stówki za konika na poliamidach...
Idealista jesteś i tyle Ci powiem !

Być może. Spytam Cię jednak - zaprojektowałeś jakiegoś LT? Wykonałeś jakiegoś LT? Używałeś kiedyś LT?
Bo ja tak.
Bez poliamidów. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7520
Podziękował : 5919
Otrzymał podziękowań: 2281
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterusie :)
Nie uda się Tobie przekonać mnie, że nie zrozumiałeś przesłania mojego postu ;)
Alterus napisał(a):
zaprojektowałeś jakiegoś LT? Wykonałeś jakiegoś LT? Używałeś kiedyś LT?
Bo ja tak.

3 x NIE :-P
Jakby nie było tak zimno, to "referendalną" odpowiedź dostałbyś ode mnie najwcześniej jutro ;)
Alterus napisał(a):
Bez poliamidów. ;-)

Się nie da Panie :-P
Rola poliamidów jest doniosła. Już samo zastosowanie nazwy "poliamid" podnosi produkt do rangi ;)
Wprawdzie, jak to powiadają, "nie jednemu psu Poliamid"... Tfu... Burek oczywiście ;)
Ale LT bez poliamidów to nie to samo, co LT z poliamidami...
To zdecydowanie nie jest to samo...
Uwierz... "Uwierz w stół, a nożyce się odezwą" :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2016, o 19:11 

Dołączył(a): 6 sty 2011, o 20:46
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: 2 lata żeglowania brak
Najgorsze jest to że długi ogon nie ma biegu wstecznego ale ale samoloty też nie mają a ludziska głupie nimi latają. Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2016, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
pawelsu napisał(a):
Najgorsze jest to że długi ogon nie ma biegu wstecznego ale ale samoloty też nie mają a ludziska głupie nimi latają. Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku.

I nawzajem! :-D
LT może mieć bieg wsteczny, da się to zrealizować co najmniej na dwa sposoby, od tyłu i od przodu, że tak powiem. Tylko czy jest sens..? To ma być proste, a służyć do pływania "na dziko", nie w marinach.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2016, o 22:02 

Dołączył(a): 6 sty 2011, o 20:46
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: 2 lata żeglowania brak
Italiańce mają przekładnie tył,przód do tych silniczków, ale czy jest sens wydawać ok.400-, Cała istota polega na prostocie tego układu.Jednak na tulejach poliamidowych trzeba robić dużą tolerancję w stosunku do wału,ponieważ poliamid ma dużą tolerancję rozszerzalności .Po odpaleniu silnika aby dotrzeć wał z tulejami rura prowadząca wał niebezpiecznie się nagrzewała.Nie pomagało smarowanie olejem,dopiero pomogło ,,smarowanie,, wodą ponieważ poliamid zielony jest z domieszką oleju. Po 20 min. wszystko się dotarło i jest ok.Sądzę że tolerancja powinna wahać się w granicach 0,2-0,3 mm.Nadmieniam o tym że gdyby ktoś coś robił to już wie. Pozdrawiam Paweł. A tulejki bardziej nagrzewały się na układzie z przegubem \mud motor\ niż na LT z wałem prostym. O , O za 2 h u nas Nowy Rok..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2016, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7520
Podziękował : 5919
Otrzymał podziękowań: 2281
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pawelsu napisał(a):
Jednak na tulejach poliamidowych trzeba robić dużą tolerancję w stosunku do wału,ponieważ poliamid ma dużą tolerancję rozszerzalności

No ;) Powoli dochodzimy do sedna ;) I gdzie te "płacze" że pilnikiem się nie zrobi ?
Gdzie te spec dokładności :-P
pawelsu napisał(a):
ponieważ poliamid zielony jest z domieszką oleju.

Żeby chociaż próżniowo nasycany, jak brąz...

Alterusie :)
"Łejkap!" Pytałeś ile LT zrobiłem i czy używałem - tak ?
To opowiedz chociaż o tych tłumikach coś ;)
Bo LT to sam rozumiesz... Przydał by się...
Lekki, składany... Do kajaków składanych i ślamazarnej jazdy pod prąd...
Tylko wiesz... Ja tylko rezonansowe tłumiki robić potrafię, a to ryczy jak szlag :(
Pomożesz coś w temacie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2017, o 20:39 

Dołączył(a): 6 sty 2011, o 20:46
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: 2 lata żeglowania brak
no,no pilnikiem otworu to chyba nie zrobisz, też nie myślę zależy w jakim materiale.np: papier,styropian itp. w papierze nie bo papir je tapir.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2017, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
MarekSCO napisał(a):
Żeby chociaż próżniowo nasycany, jak brąz...
Po co? Tam gdzie smarowanie wodą odpowiedni brąz nie wymaga żadnego nasycania, o ile pracuje ze stalą. Parę lat będzie się to kręciło. Wymiana tulejki co pięć lat to chyba niewielki koszt?

Uzyskanie wstecznego biegu można osiągnąć bez przekładni, stosując prostą kierownicę za śrubą, jak to robi się przy niektórych napędach strugowodnych.
Cytuj:
To opowiedz chociaż o tych tłumikach coś ;)

Jakich "tych" tłumikach?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2017, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7520
Podziękował : 5919
Otrzymał podziękowań: 2281
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
Po co?

Zeby było trudniej pilnikiem :-P

Panowie :)
Rzecz w tym, że poliamidy są po prostu stworzone do obróbki skrawaniem.
Nie możemy stosować tutaj argumentów typu - pilnikiem tego nie zrobisz...
Bo dojdziemy szybko do tego, że takim argumentem skończymy każdą rozmowę.
Zaczynamy rozważać jakąś konstrukcję i nagle ktoś powiada - no ale pilnikiem tego nie zrobisz. I szlus! Koniec! Dalszej drogi nie ma.
Paradoks w tym, ze te tworzywa po prostu powstały w celu obróbki skrawaniem jakby.
pawelsu napisał(a):
no,no pilnikiem otworu to chyba nie zrobisz, też nie myślę zależy w jakim materiale.np: papier,styropian itp. w papierze nie bo papir je tapir.

Skąd sugestia o wierceniu pilnikiem ?!?
Naprawdę taką argumentacją za chwilę dojdziemy do psychiatryka.
Skąd tu nagle papier, styropian...
Może naprawdę chwila refleksji by się przydała ?

Alterus napisał(a):
Jakich "tych" tłumikach?

O tym co stanowi realną barierę przy szerszym stosowaniu tego rodzaju napędów.
O hałasie... I serio powiadam. Naprawdę mnie to interesuje...
To i tylko to stanowi dla mnie barierę przy stosowaniu LT.
Ja usiłuje sprowadzić rzecz do pokonywania rzeczywistych barier.
Ot i wszystko...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2017, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
MarekSCO napisał(a):
Ot i wszystko...

Słówko "tych" sugerowało, że pisałem o jakichś tłumikach, stąd moje zdziwienie. Ot i wszystko.
LT do kajaka, hm... Jeśli, to zastosowałbym do dwóch spiętych razem, do jednego nie ma sensu. A jaki silnik?
Tłumik spróbowałbym zrobić akustyczny, tłumienie odbitą falą dźwiękową. Dobrać odległość i stożek wylotowy. Ssania szczelinowy. Kiedyś o tym nawet myślałem, ale ponieważ LT używam tylko jako pomocniczego napędu, a czterosuwek na małych obrotach nie jest uciążliwy...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2017, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7520
Podziękował : 5919
Otrzymał podziękowań: 2281
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
LT do kajaka, hm... Jeśli, to zastosowałbym do dwóch spiętych razem, do jednego nie ma sensu.

Też się wahałem dwa lata... Ale wiesz... Tylko tego teraz mi brakuje tak naprawdę...
Spływu kajakowego z łatwym powrotem po wodzie ;)
Jaki silnik... Hmm... To jeszcze zależy na ile zobaczę ten projekt w wyobraźni...
N razie mam jakiegoś brigsa od kosiarki... Ale jestem gotów poszukać innego silnika, jeśli będzie to owocowało pokonaniem problemów z hałasem...
Ważne dla mnie, żeby cały system składany zrobić i żeby naprawdę cicho pracował...
Robiłem tłumiki akustyczne rezonansowe, ale tutaj raczej o odzyskiwanie mocy chodziło bardzie jak o tłumienie...
Ciekawi mnie jaka jest szansa wykonania napędu który mógłbym eksploatować na Sanie na odcinkach gdzie "strefa ciszy" jest z grubsza kontrolowana ( przez wędkarzy )
Jak to widzisz tak w zarysie ?
Bardzo jestem ciekaw Twojej opinii


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2017, o 17:44 

Dołączył(a): 6 sty 2011, o 20:46
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: 2 lata żeglowania brak
U kolegi google gdy wpiszemy MUD MOTOR ZALEW SULEJOWSKI 07 MAJ 2016 to widać jaka to prosta konstrukcja. są chyba dwie lub trzy części.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL