Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 09:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sty 2017, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marku, jeśli myślisz o takim ściszeniu silnika, aby po dolepieniu naklejki wszyscy brali go za elektryczny, to marnie to widzę. :-D
Teoretycznie jest to możliwe, ale wg mnie nieopłacalne. Dobrany tłumik aby nie było zbyt głośno i jeśli za często nie będziesz pływał, możesz się przemykać i przez strefę ciszy. Często te strefy ustanawiane są bez rzeczywistej potrzeby, ot, moda taka. A już na rzekach nieco większych w zasadzie ich być nie powinno.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2017, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
MarekSCO napisał(a):
Spływu kajakowego z łatwym powrotem po wodzie ;)
Ty weź i zrób sobie ożaglowanie do tego kajaka. I zacznij studiować prognozy pogody. Jak trafi Ci się wietrzny dzień z odpowiednim kierunkiem wiatru to popłyniesz sobie pod prąd rzeki a wieczorem jak wiatr ścichnie to takielunek zdemontujesz i wrócisz na wiosłach do punktu startu. W ten sposób możesz penetrować inne odcinki rzeki przewożąc kajak na bagażniku dachowym samochodu.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2017, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian J. :)
To już mam rozpracowane w szczegółach od dłuższego czasu :)
Dwa kajaki z ożaglowaniem...
I trochę dlatego nie brałem się jeszcze za robienie LT...
Ale to nie jest w żadnym razie optymalna metoda. Trudno o dopasowanie odpowiednich warunków meteo.
Kierunki wiatru w moim rejonie to ja mam naprawdę doskonale rozpracowane.
Jeżdżę na żaglowozie, na latawcach i latam na paralotni...
Niestety metoda o której wspominasz ma w moim rejonie marne szanse powodzenia.
Właśnie ze względu na "statystykę warunków wiatrowych"...
A z racji innych sposobów wykorzystania tych warunków, wolał bym akurat tutaj maksymalnie się uniezależnić :)


Załączniki:
kajak.jpg
kajak.jpg [ 223.22 KiB | Przeglądane 4108 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2017, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
I to jest prawda, jeśli chodzi o pływanie po rzekach w obie strony. Trzeba dysponować jakimś napędem niezależnym od kaprysów wiatru. Inaczej się nie da, przecież nikt nie będzie czekał tygodniami na właściwy wiatr.
Jest jeszcze coś. Z reguły koryta rzek nie biegną prosto jak strzelił, i wiatr na jednym odcinku korzystny, na następnym wieje w pyszczek. Co przerabiałem nieraz.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2017, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterusie :)
Dokładnie tak, jak mówisz :)
Proponował bym przedyskutowanie pewnej idei... Żeby trochę jakby odwrócić
to zaklęcie "pilnikiem się nie da" ;)
Z pewnością widziałeś stary PRLowski mikser kuchenny produkcji Polar ? ;)
Ciekaw jestem Twojej opinii na temat podobnego wykorzystania małego napędu spalinowego. LT jako analog jednego z mieszadeł takiego miksera.
Rozumiesz ideę, czy uściślić ?

Przykładowo - tłumik.
Słusznie, moim zdaniem, zwracasz uwagę na:
Alterus napisał(a):
Marku, jeśli myślisz o takim ściszeniu silnika, aby po dolepieniu naklejki wszyscy brali go za elektryczny, to marnie to widzę. :-D
Teoretycznie jest to możliwe, ale wg mnie nieopłacalne. Dobrany tłumik aby nie było zbyt głośno i jeśli za często nie będziesz pływał, możesz się przemykać i przez strefę ciszy.

Ale spróbujmy założyć, że tłumik mogę tanio ( bardzo tanio ) modernizować przed każdym takim rejsem... Mogę dążyć do ideału zadowalając się jednocześnie nie ideałem...
Po prostu ciągły rozwój w trakcie eksploatacji...
Jak widzisz w ogóle dyskusję nad takim pomysłem ?
Bardzo był bym ciekaw Twojego zdania z uwzględnieniem Twoich doświadczeń z LT


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2017, o 18:57 

Dołączył(a): 6 sty 2011, o 20:46
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: 2 lata żeglowania brak
Coś zanika wątek longtaila a szkoda , MarekSCO gdybyś ,,robił l-t to podziel się się kwestią dotyczącą ceny zrobienia w ,,garażu L-T,, Zrobiłem dwie sztuki jeden prosty , drugi mudmotor z wałem cardana .Kompletny zestaw z silnikiem 6,5 km i śrubą 6,5 cala i małym zarobkiem wychodzi w granicach 1200-, 1300-,,, Zdjęcia wrzucę po pomalowaniu[tuszowanie wad spawalniczych]. Nie mogę uporać się z wyciszeniem tłumika,choć nie wiem czy jest to konieczność ponieważ po odpaleniu silnika \honda chiny\ 8 stopni na minusie \silnik dotarty ok 20 godz.pracy\ głośność z aplikacji na tel. 74 Db. Pozdrawiam Paweł[aby do wiosny]....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 20:26 

Dołączył(a): 6 sty 2011, o 20:46
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: 2 lata żeglowania brak
No i co zbliża się zima a tematu longtaila jak nima tak nima. Wrażenia po sezonie L-T łódka 3,6\żaglówka \ silnik 6,5 km z przekładnią kardana,,tz.mud motor,, szybkość maksymalna w 1-osobę 17km\h,,,,,,,,,,Łódka typu jonboat 3,8mb silnik L-t 6,5km wał prosty 180cm śruba też 6,5 cala szybkość maksymalna w 1 osoba 17,4 km\h,,,,,, Teraz trochę większe-- łódka 4,2 mb silnik 8km śruba 8cali szybkość max.20km\h ,wał długość 195 cm.,,,, łódka typu jon boat\przerobiona z optymista\ dł.4 mb. silnik 8 km rura 195 śruba 8cali szybkość 17 km. ,,,Jeszcze robiliśmy dużo zamian z silnikami 6,5km i 8km na różne łódki na naszych wypróbowane było 5 łódek\żaglówki,jonboat a nawet założyliśmy silnik do katamarana małego sportowego 3,7mb to przytapiało dupę.\rufę\,, Najlepiej sprawował się silnik 8km na łódce typu jonboat 3,8 mb \swoimi ręcami robiona\ tam max. wyciągało się 25km\h ale ślizgu nie było.Ogólnie zabawa przednia pływaliśmy na wodzie 15cm ,po zaroślach a nawet nieraz z rozpędu po piachu\5cm wody\. Zużycie paliwa przy spokojnym jechaniu ok.10km\h Swolszewice Małe - Most w Sulejowie z objazdami wyspy i kluczeniem po zatokach czas 6h 3,6 l paliwa.Pozdrawiam i życzę krótkiej zimy. Akwen Zalew Sulejowski....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL