Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 21:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 cze 2015, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
które chcą pływać po naszych rzekach


Pływałem trochę po rzekach i silnik chłodzony sprawował się znakomicie

Poza tym są różne rzeki. Na Martwej Wiśle, Szkarpawie, Nogacie, rzece Elbląg i Wiśle od samego ujścia do Brdyujścia przy zanurzeniu ca 0.6m i sporym stacjonarnym silniku chłodzonym wodą pobieraną przy stępce ten rodzaj chłodzenia nie sprawiał mi kłopotów. Jak gdzieś za Gniewem raz czy drugi solidniej przytarliśmy, to w filtrze wody zaburtowej zatrzymywał piasek, ale nie było go wiele. Łódka miała z resztą dwa filtry z systemem zaworów umożliwiającym użycie dowolnego z nich - w rezultacie ew. czyszczenie filtra mogło odbywać się w czasie jazdy.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Zastanawiam się po co marynizować silnik od kosiarki, jak na znanym portalu aukcyjnym można kupić już gotowy zmarynizowany silnik od kosiarki :D za cztery stówki z ogonkiem :p
Załącznik:
1 (1).jpg
1 (1).jpg [ 110.29 KiB | Przeglądane 7666 razy ]

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:14
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
taaaak :rotfl: http://splywy-pontony.phorum.pl/viewtop ... =25&t=1749

_________________
http://splywy-pontony.phorum.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
drawa napisał(a):

Myślisz że amatorsko zmarynizowany silnik od kosiarki będzie lepszy od tego powyższego? Człowiek sie tylko nakombinuje, narobi, nazawracagłowy Forumowiczom, a efekt będzie droższy i niewiele lepszy od allegowego :D

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pierwsza z brzegu aukcja: 488pln:
Wieloletnie doświadczenie firmy zaowocowało doskonałym połączeniem niskiej ceny i najwyższej jakości spełniającej wszystkie normy europejskie. Silnik jest objęty gwarancją na 24 miesiące i nie wymaga przeglądów w autoryzowanych warsztatach. Do oferowanego przez nas silnika posiadamy także wszystkie części zamienne .
...ale tylko 87,5% pozytywów - to jak na mnie mało.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Marian Strzelecki napisał(a):
...ale tylko 87,5% pozytywów - to jak na mnie mało.

Załącznik:
w.png
w.png [ 65.91 KiB | Przeglądane 7635 razy ]

Ja mam to - pierwsze z brzegu :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tylko 10 pln różnicy za 1% w ocenach?
Powinno być więcej. :!:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
LukasJ napisał(a):
drawa napisał(a):

Myślisz że amatorsko zmarynizowany silnik od kosiarki będzie lepszy od tego powyższego?

Będzie. Drawa dobrze podsumował.
Najważniejsze jest to, że trzeba odróżnić silnik od kosiarki od silnika kosy spalinowej. A ten ostatni właśnie jest użyty jako napęd silnika przyczepnego z ogłoszenia... Różnice między tymi silnikami dotyczą obrotów, kosa ma wyższe, oraz zastosowania sprzęgła odśrodkowego, co w silniku napędzającym śrubę jest nieporozumieniem. Inne wady Drawa opisał.
Już silnik od kosiarki wymaga albo specjalnej śruby, albo przekładni. Silnik od kosy musiałby mieć tę przekładnię 4:1, ale pozostaje to nieszczęsne sprzęgło, hałaśłiwość i ogólnie znane wady kiepskiego dwusuwa.
Oczywiście są także czterosuwowe silniki do kos, rzadkie i drogie.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Czterosuwowe też znajdziesz. Tzw. pierwszy z brzegu ;)
http://allegro.pl/silnik-do-lodzi-madox-3-5-km-zaburtowy-gwarancj-2l-i4955348844.html

i video trochę większego.

Dla mnie marynizowanie silnika z Juli, to sztuka dla sztuki, jak są już gotowce.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
LukasJ napisał(a):
Czterosuwowe też znajdziesz.
No, przecież pisałem. :-D
Cytuj:
i video trochę większego.

Ale nie tego..? ;-) To nie od kosy, słychać po obrotach. Zdecydowanie mniejsze.
Przyjrzyj się jednak - jak na sześć koni szału nie robi. Za to widać za rufą co dzieje się przy śrubie, a nie jest to widok zachęcający.
Cytuj:
Dla mnie marynizowanie silnika z Juli, to sztuka dla sztuki, jak są już gotowce.

Zgoda, ale na te gotowce bym się nie rzucił. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2015, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kombinatorzy hehe
to ja nieco historyczny, bo chyba z lat 50 tych wykopałem kiedys w sieci plany takiego napęda :D


Załączniki:
naped tylnokolowy.JPG
naped tylnokolowy.JPG [ 43.24 KiB | Przeglądane 7539 razy ]

_________________
siach
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2015, o 12:37 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Jaromir napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
które chcą pływać po naszych rzekach


Pływałem trochę po rzekach i silnik chłodzony sprawował się znakomicie

Poza tym są różne rzeki. Na Martwej Wiśle, Szkarpawie, Nogacie, rzece Elbląg i Wiśle od samego ujścia do Brdyujścia przy zanurzeniu ca 0.6m i sporym stacjonarnym silniku chłodzonym wodą pobieraną przy stępce ten rodzaj chłodzenia nie sprawiał mi kłopotów. Jak gdzieś za Gniewem raz czy drugi solidniej przytarliśmy, to w filtrze wody zaburtowej zatrzymywał piasek, ale nie było go wiele. Łódka miała z resztą dwa filtry z systemem zaworów umożliwiającym użycie dowolnego z nich - w rezultacie ew. czyszczenie filtra mogło odbywać się w czasie jazdy.


Wybudujemy na Dolnej - 6 zapor i elektrowni wodnych , to nie przytrzesz.

Dwa filtry z sytemem , to jest swietny pomysl

Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2015, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pływałem wielokrotnie na (i z) Mazur z silnikiem chłodzonym wodą o radzieckiej nazwie BETEPOK i nie miałem jakoś większych problemów z piaskiem w ciągnionej wodzie chłodzącej.
Fakt, że dość szybko zatkałem dolny otwór poboru wody i "wyriezałem" dziurki nad płytką kawitacyjną.
Ten silnik jeszcze mam i będę go niedługo sprzedawał.
(to tak dla potomności) ;)
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2015, o 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bartuss1 napisał(a):
kombinatorzy hehe
to ja nieco historyczny, bo chyba z lat 50 tych wykopałem kiedys w sieci plany takiego napęda :D

Wszystko (albo prawie) można wykopać. Tylko jakie zalety tu widzisz?
Ps. Gdyby nie sprawiło Ci to nadmiernego kłopotu, to zaczynanie zdania dużą literą znakomicie ułatwia czytanie. Przy okazji jest zgodne z zasadami pisowni... ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2015, o 07:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jakie zalety widzę? Na płytkie wody z mułem i wodorostami, kamieniami itd, no i silnik z motoroweru bez przeróbek - w końcu takie napędy stosuje sie powszechnie w rowerach wodnych.
Trzeba będzie kiedyś spróbować.

_________________
siach



Za ten post autor bartuss1 otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2015, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bartuss1 napisał(a):
Jakie zalety widzę? Na płytkie wody z mułem i wodorostami, kamieniami itd, no i silnik z motoroweru bez przeróbek - w końcu takie napędy stosuje sie powszechnie w rowerach wodnych.

Racja. Ale sprawność niższa niż ze śrubą i nie widzę jak tam rozwiązane sterowanie.
Jedno jest pewne - sensację by wzbudzało... :lol:

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2015, o 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Alterus napisał(a):
Jedno jest pewne - sensację by wzbudzało... :lol:

Kiedyś, podczas spływu mijałam tratwę z takim napędem. Wyglądała dość groteskowo. Próbowała wejść pod prąd z Narwi do Pisy. Tam był podwodny próg, z którym nie potrafiła sobie poradzić. Czy w końcu weszła, nie wiem.
:)

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2015, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To czy sobie poradzi to tylko kwestia proporcji mocy silnika do wielkości łopatek i do masy ststku.
Jakoś bocznokołowce dobrze sobie radziły na Wiśle, a tylnokołowce na Miśipiśi. :mrgreen:
http://www.deluxetravel.pl/statki/state ... ssissippi/

MJS

ps
do dziś nie wiem czemu zostały wyrugowane z naszych rzek.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2015, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jesli chodzi o sprawnośc takowego napęda to mozna ją podnieśc i to calkiem sporo, bo w sumie łopatki mają odpychać wodę wskutek czego jednostka porusza się do przodu.
Standardowo łopatki są na promieniu koła, więc łopata wchodząca wchodzi pod jakimś katem do wody a cofająca wychlapuje ją do gory zamiast odrzucać do tylu, tylko środkowa zapewnia "ciąg".
No więc - kto widzial jak jest zbudowany "grzebień" przy hederze w kombajnie?
konstrukcja prosta oparta na przesunietym wieloboku ktory ustawia nam kąt poszcególnych grzebyków zawsze w pionie do czesanego kłosa, więc przy lopatkach odpychających wodę - licząc że mamy ich wszystkich w sumie 6, gdzie w klasycznym napędzie sprawnośc wynosi powiedzmy 1/6 jako że jedna łopata pracuje a dwie przeszkadzają, w tym miałaby 50%, ponieważ wszystkie 3 zanurzone łopatki odpychały by wode zamiast przyciskać i podrzucać.
Taki tam patentas przyuważony kiedyś przy żniwach, kiedy bąki gryzly ...

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2015, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bartuss1 napisał(a):
Standardowo łopatki są na promieniu koła, więc łopata wchodząca wchodzi pod jakimś katem do wody a cofająca wychlapuje ją do gory zamiast odrzucać do tylu, tylko środkowa zapewnia "ciąg"

Dobrym tropem podążasz. :-) Ale opisane przez Ciebie działanie hederu kto wie, czy nie z łopatek kół wodnych przeszło... Było to rozwiązanie popularne na bocznokołowcach, nihil novi. Zaleta - wyższa sprawność, wady - większa komplikacja wykonania, czyli koszty, przyśpieszone zużycie oraz podatność na uszkodzenie.
Wadą dziś występującą jest szybkobieżność silników napędzających - silnik parowy lepiej pasował do tego typu napędu.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2015, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W tamtych czasach nie mieli plastiku, laminatów szklanych itd, więc faktycznie musialo to być skomplikowane i drogie. Silnik parowy jest z reguly cięzki i przy tych napędach własnie ma zaletę wysokiego momentu przy malych obrotach ( i pewnie z racji masy usytuowany być w środku cięzkości jednostki), dla spalinowego wystarczy reduktor, bo wydedukowałem sobie, ze takie kolo lopatkowe winno wykonywac max 100 obr/min, więc na gotowca taki silnik z Rometa na 1 biegu i jakies kol zebate cy coś, ale czy by sie nie przegrzewał to nie wiem. No chyba że jakieś wlasne chlodzenie.
Tak czy siak te napędy mają rację bytu, a zmodernizowanie tego w dzisiejszych czasach chyba nie byłoby jakoś specjalnie kosztowne.
Ludzie mają w domach spawarki, tokarki, frezarki itd, kiedys zapewne było to nie do pomyślenia, bo zakład napedzala np lokomobila czy cos w ten deseń.

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2015, o 06:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bartuss1 napisał(a):
W tamtych czasach nie mieli plastiku, laminatów szklanych itd, więc faktycznie musialo to być skomplikowane i drogie.

Mieli stal i drewno. I prawdę mówiąc za wiele się nie zwojuje stosując bardziej nowoczesne materiały. Nie ma też możliwości aby uzyskać podobną sprawność co przy śrubie, lub korzystniejszy przelicznik moc/masa. Za to przy śródlądowych, płaskodennych jednostkach, takich jak chociażby na Wisłę, cechą nie do pominięcia będzie małe zanurzenie, więc dobre pokonywanie płycizn. Tak napędzany prom kursuje w Nieszawie.
Cytuj:
więc na gotowca taki silnik z Rometa na 1 biegu i jakies kol zebate cy coś, ale czy by sie nie przegrzewał to nie wiem.
Oczywiście, że by się przegrzewał, przecież ma chłodzenie niewymuszone. Na dodatek to dwusuw i powiedzmy delikatnie, nie z tych najwyższej jakości... :-D Do czegoś takiego wolałbym jak w temacie - silnik od kosiarki czy innej maszyny budowlanej, czterosuwowy plus prosta przekładnia.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2015, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
no ogólnie rzecz biorąc taki eksperymentas pewnie nie byłby tak tani jak ten silniczek za 4 stowki z plastikową srubką, ale nasze rzeki doskonałe nie są, zresztą jeziora tez i połamac ten kawałek rurki czy samą śrubkę to niejednokrotnie sekund pięć

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2015, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Dlaczego śruba wypadła koło łopatkowe? Dlatego że jej sprawność jest znacząco wyższa. W książce "Historia wojen morskich" Pana Wieczerkiewicza (nie jestem 100% pewien czy nie pomyliłem nazwiska) jest opis eksperymentu który przeprowadzono w Anglii - dwa prawie identyczne gabarytowo i mocowo okręty, jeden bocznokolowy, drugi z napędem śrubowym wystawiono do zawodów w przeciaganiu liny, okręt ze śrubą przyciągnął bocznokolowca bez większych problemów.
https://pl.wikipedia.org/wiki/HMS_Rattler_(1843)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2015, o 10:55 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Z tą sprawnością to nie jest tak do końca że sprawność śruby jest zawsze większa od sprawności koła łopatkowego. Koło o ruchomych łopatach ( choć dosyć skomplikowane)
przy małych prędkościach i nie dużych zanurzeniach ma wyższą sprawność od śruby.
Wyobraźmy sobie łódkę o wyporności kilku np3 ton i zanurzeniu np 0,3m, mającą poruszać się z prędkością np 5 knts.

Chciałbym teraz zobaczyć śrubę do napędu takiej łódki tak skonstruowaną, aby nie powiększała zanurzenia i miała sprawność na poziomie 50 procent. Osoby potrafiące liczyć śruby zapraszam do zmierzenia się z wyzwaniem.
Szybko dochodzi się do tego że koło w takim wypadku jest sprawniejsze.
Oczywiście przy dużych prędkościach i zanurzeniach nie ma o czym mówić, tu śruba daje sobie radę znacznie lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2015, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pytalem niedawno woprowcow z racji tego cyrku z pływadlami - dlaczego mają taką pokiereszowaną śrubę, odpowiedz w zasadzie dośc oczywista - kamienie i inne badziewia w górnej Odrze, a tylko 6 ich na tym ribie było, to zanurzenia wiecej jak 30 cm chyba nie mieli, jesli srubka była na glebokosci dajmy na to 60cm to chyba tez niewiele, dopiero od Bierawy w dół rzeczka ma wiekszą głebokośc - po powodzi w 97 wybierali piasek w koncu, po 2010 tez, ale wyżej widocznie komuś sie nie chciało hehe

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2015, o 15:28 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ano jak widać na powyższym przykładzie do pływania po naszych rzekach najlepiej mieć zanurzenie jak najmniejsze np ze 30-40cm, a i to nie daje gwarancji że się gdzieś nie przyziemi. Widać wyraźnie że konstrukcja napędu do pływania rzecznego jest niezłym wyzwaniem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2015, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tak sie kończy ekonomia teoretyczna na płytkiej wodzie:http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,sciagneli-statek-br-ktory-utknal-na-wisle,172951.html
Ciekawe czy koszt takiego wypadku nie przekreślił już różnicy zysków z sezonu pracy -
gdyby porównać z napędem łopatkowym.
MJS


Załączniki:
d91945f2-0f94-458e-87fc-f41f0e7c57cd.jpg
d91945f2-0f94-458e-87fc-f41f0e7c57cd.jpg [ 75.25 KiB | Przeglądane 7262 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2015, o 18:20 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
A oto rozwiązanie na płytkie wody, trochę zapomniane ale może dzisiaj można było by to skonstruować na nowo.

http://jachty.toowo.pl/pedniki/hotchkissa.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2015, o 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
odrzutowiec wspomagany?
widzialem kiedys te takie lodeczki pif paf co sie podgrzewalo palnikiem wode a cienka blacha pokrycia zbiornika wydawala dzwieki podobne do strzelania - napędas odrzutowy.
naoglądalem sie rownież zastosowan silnika sterlinga do kajaków itp - dośc zabawne rozwiązanie, sam silnik sterlinga moznaby powiedzieć ne do zarżnięcia, wystarczy go tylko podgrzewać z butli turystycznej, no ale niebezpieczenstwo pożaru wystepuje czy poparzenia, ale idea ciekawa ogolnie.
pagaje zwykle sluża do odpychania masy wody do tylu i jakoś do dzis sa na wyposażeniu jednostek plywających, no moze nie wszystkich, ale tych pipidowek rzecznych jak najbardziej.
mozna polemizować na temat napęów, ale tak czy siak wszystko zalezy od tego na jakim akwenie chcemy "mieszkać", no chyba że jakieśdlasze wycieczki, to wtedy trzeba brać za i przeciw odnosnie danego napędu, no najczesciej mamy zwykle śrubowe i wtedy trza sie pogodzić a to z czyszczeniem czegoś albo dopieszczaniem krawędzi śruby itd

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL