Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 maja 2024, o 09:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lip 2010, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
gf napisał(a):
Statki niekomercyjne nie muszą (choć mogą na wniosek właściciela) przechodzić inspekcji. Rejestrować możesz w PZŻ, Urzędzie Morskim (o ile nie wypływasz poza wody terytorialne RP) albo ewentualnie w Izbie Morskiej. Najlepiej zadzwonić i zapytać o cenę. Nie wiem też czy, jak to jest w przypadku śródlądzia, nie potrzebujesz jakichś formalności związanych z łowieniem.

Wszystko prawda co do braku konieczności przegladu technicznego.
Niestety UM w Gdyni ostatnio odmawia rejestracji jednostek przyjemnościowych, twierdząc, że mu Kodeks Morski przeszkadza... Kto miał jednostkę w rejestrze administracyjnym UM w Gdyni przed ostatnią nowelą - ten może kontynuować, nowi - nie - taka interpretacja... Ale wiąże się to z inspekcjami technicznymi UM...
Podobnie - AFAIK w Izbie Morskiej - w prowadzonym przez nią normalnym Rejestrze Statków nie zarejestrujesz nic poniżej 24m. Jakby zmienili interpretację, to pamiętać trzeba, że konieczne jest przy rejestracji w Izbie okazanie dokumentów zakupu w formie aktu notarialnego (żadne potwierdzenie notarialne podpisu - pełen akt notarialny...)
Pozostaje Polski Rejestr Jachtów - PZMWiNW zdaje sie nie prowadzi, czyli trza dzwonić do p.Hernik w PZŻ...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 22:46 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Dzielność morska;
W dużym skrócie i uproszczeniu jest to zdolność kadłuba do pokonywania zafalowania powierzchni wody.
Znaczy - chodzi o to, by kadłub nie walił z byka w każdą nadbiegającą falę tylko się na nią łagodnie wspinał, nie brał wody przy każdym przechyle, i po każdym większym - szybciutko "wstawał". Uzależnione to jest od jego kształtu oraz paru jeszcze innych drobiazgów.
o których tu wspominać nie potrzeba jako że bardziej one potrzebne inżynierowi od projektowania statków niżli przeciętnemu żeglarzowi.
Po szczegóły do "Marchaja".
Pozdrowienia!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL