Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Wietierok 8m PROBLEM https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=67&t=7197 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Kurczak [ 11 mar 2011, o 12:13 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Dokładnie. Swoją drogą nie wiedziałem, że były też i większe Wietieroki |
Autor: | Wojciech [ 11 mar 2011, o 12:22 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Widziałem 12 u ruskich na bazarze w Giżycku w latach 90-tych ...tylko nie pamiętam czy części były porównywalne z 8 . Cewki na "oko" raczej te same, koło zamachowe być może również, może być różnica w wielkości tłoka...no ale tu potrzeba fachowca. |
Autor: | logoslaw [ 11 mar 2011, o 12:23 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Rozumiem .Czyli jest to 12 km. A co z cewkami i kołem magnetycznym? Dziękuje. Moze i to da się wyjaśnić. Dziekuje |
Autor: | Wojciech [ 11 mar 2011, o 12:26 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Szukaj tematu na FŻ śruba do wieteroka...Jaromir podał tam link do firmy, która ma części do ruskich silników...tam zapytaj. |
Autor: | Kurczak [ 11 mar 2011, o 13:01 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Jeżeli silnik ma dwa cylindry jak "8" IMHO cewka/cewki powinna pasować.... Rosjanie nie bawili się w komplikacje , szli na łatwiznę ( i słusznie w sumie) - wkładali do swoich maszyn możliwie dużo zunifikowanych częsci.... |
Autor: | janekneuron [ 11 mar 2011, o 13:39 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Wszystkie części z wyjątkiem samego silnika (cylindry tłoki i otoczenie) oraz gaźnika są wymienne. Oczywiście w granicach "generacji", tzn. zapłon elektroniczny z 8E i 12E są wymienne, zapłon bez "E" jest przerywaczowy, z silnika "M" jest elektroniczny o podwyższonej niezawodności (chłodzenie tyrystorów). [KiJa129] |
Autor: | Kurczak [ 11 mar 2011, o 13:53 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
"Przekładka 8 konnego Wieteroka , który posiada pojemność skokowa silnika 175 cm3 - na Wieterok 12, którego pojemność skokowa wynosi 250 cm3 jest niemożliwa. W tych silnukach sa różne parametry cylindrów, wszystkie cześci układu tłokowo - korbowego (blok cylindrów, tłoki, wał korbowy, korbowody, pierścienie tłokowe ........) nie są zunifikowane. Jednakowa w tych silnikach jest "częsć podwodna", układ zapłonowy, układ zasilania paliwem (oprócz gaźnika) , ....., części mechanizmu rozruchowego" |
Autor: | Wojciech [ 11 mar 2011, o 14:00 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Powrót do przeszłości...przypomniałem sobie jak to na wyjściu Węgorapy na Mamry taki wieterok 8M nie chciał za skurczybyka zapalić, co się to naszarpałem łoj jakie qwy leciały. A wiało prosto w pysk.I co się potem okazało...wystarczyło tylko świece przeczyścić z nagaru...palił już potem na dotyk kanister paliwa/ kilka godzin. |
Autor: | janekneuron [ 11 mar 2011, o 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Wypełniam "dziury": Piotr K napisał(a): pierścienie tłokowe ........) ...głowica, płyta zaworów płytkowych... Piotr K napisał(a): kład zasilania paliwem (oprócz gaźnika) , ....., części mechanizmu rozruchowego ...pokrywa... |
Autor: | AIKI [ 11 mar 2011, o 20:26 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
boSmann napisał(a): Skoro jesteś z W-wy to polecam wycieczkę do Pruszkowa, do p.Goliszewskiego, jednego z lepszych fachmanów od silników łodkowych. Jeździłem do niego po części (dawno) i przy okazji bardzo wiele dowiedzialem się o różnych technicznych niuansach. Możliwe, że jest już na emeryturze ale pewnie dalej tam mieszka. Poszukaj w necie może znajdziesz namiary albo w książce telefonicznej. Interes przejął jego syn - też Goliszewski http://www.motojacht.com/_php/show.php?op=main |
Autor: | logoslaw [ 30 mar 2011, o 18:04 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Chociaz temat główny to "8" ale wiele sie dowiedziałem juz o swojej 12 E. Koło magnesowe "pasuje" wizualnie bo nie sprawdzałem. Ale cewki róznia sie zasadniczo. Fotki z mojej 12 i fotki zakupionych cewek. Moze koledzy pradza jak je podłączyc, jakas wskazówke - dzieki. Chyba ze przypłaciłem swoja niewiedza -zbędnym zakupem .fotki załaczam. Pozdrawiam ***** oraz ta stara Załącznik: ***** Przepraszam zamotałem sie. ***** Oczywiscie ze to nowa zakupiona Ta na tle zółtym Stara zamontowana przy silniku tak jak pare postow wyzej Dzieki |
Autor: | Wojciech [ 30 mar 2011, o 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
logoslaw napisał(a): Moze koledzy pradza jak je podłączyc, Do zakrętki koloru białego kabel wysokiego napięcia na fajkę świecy , do gniazda przewód z układu zapłonowego .Cewkę przykręcić do korpusu dwoma śrubami chiba m6. |
Autor: | logoslaw [ 27 kwi 2011, o 19:03 ] | |||||
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM | |||||
Witam ponownie forumowiczów. Wiedz moja czerpana z internetu wyczerpała sie w temacie WIETIEROK 12 E - prosze o pomoc. Uruchomiłem swoja 12 tak jak to było zalecane w beczce z woda po wymianie koła magnesowego oraz po prze-lutowaniu przewodów "elektroniki". Ponieważ na szarpance nie odpalał zakręciłem górnym kołem i odpalił ale tylko na paliwie które wstrzyknąłem do gaźnika . Trudno mi ocenić czy gasł po wypaleniu się paliwa czy tez z innych przyczyn. ALE i tu pojawiają się moje pytania . Dymu mnóstwo ! Jakby pluł nie spalona mieszanka co widać było po kilkukrotnym odpaleniu po tłustych plamach w beczce! Po wyjęciu z beczki pojawia się wyciek oleju z otworu o którym nie mam pojęcia. Jest jeszcze kilka takich otworów o które chciałbym zapytać bardziej doświadczonych Proszę o podpowiedz Z Szacunkiem dla grupy Załączam fotki.
|
Autor: | janekneuron [ 27 kwi 2011, o 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Pierwszy otwór ("wyciek oleju") to otwór ułatwiający rozruch silnika. Podczas odpalania wydostają się nim spaliny (mniejszy opór niż zwykły wydech po wodą), po odpaleniu jest "zasłaniany" (wewnątrz kolumny) przez wodę wychodzącą z chłodzenia. To co nim wychodzi normalnie to spaliny, jeśli widać olej to może być np. stary olej z konserwacji zimowej (to może dawać dużo dymu ) albo mieszanka paliwowa (jeśli paliwo dochodzi do silnika a np. nie ma iskry). Jeśli silnik odpala na wstrzykniętym paliwie i po chwili gaśnie, to: - sprawdź czy paliwo w ogóle dociera do gaźnika przy pompowaniu gruszką (np. odkręcając śrubkę spustową na dole gaźnika) - sprawdź zawór iglicowy czy się nie zacina - wyczyść dysze gaźnika (przedmuchaj np powietrzem z puszki do czyszczenia komputerów, nie przetykaj) Jeżeli gaśnie po dłuższej chwili, a pomaga stałe pompowanie gruszką, to przejrzyj pompę paliwa. Poniżej fragment rysunku silnika, na którym widać szczegóły otworu ułatwiającego rozruch. Woda z chłodzenia wychodząca przez kolumnę razem z wydechem "zatyka" go zbierając się na tej półeczce. |
Autor: | logoslaw [ 28 kwi 2011, o 11:28 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Dziękuję za wskazówki. A pozostałe otwory? Jeśli można . Jutro lub pojutrze zajrzę do niego bo brak czasu. Z Szacunkiem dla grupy. |
Autor: | logoslaw [ 28 kwi 2011, o 17:56 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Nie wytrzymałem . Poskręcałem wszystko jak należny oprócz podłączenia do zbiornika ( użyłem kawałek wężyka wstępnie wstrzykując paliwo strzykawka a następnie do banki z paliwem. Odpalił za drugim szerpnieciem , pracował około 30 sek a następnie wrzuciłem bieg i tak popracował około 2-3 min. ALE ? Na moj gust to po tych dwóch trzech minutach robi sie za gorący. Spodzina gorąca jak diabli. Nie widzę z tego dymu gdzie leci , czy leci woda i którym otworem ma ona lecieć. Kiedy ona ma lecieć czy na luzie czy na włączonym biegu ? Oczekuje podpowiedzi bo nie chce coś skopać . Jak sprawdzić czy działa pompa wody? Moje pytania są może lakoniczne dla fachowców , niemniej proszę o podpowiedz, bo ponoć cale życie się człowiek uczy a i tak ..itd Z Szacunkiem dla grupy. |
Autor: | janekneuron [ 28 kwi 2011, o 18:27 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
W tylnej części dolnej obudowy bloku jest z boku mały otworek (z tyłu za dźwignią biegu), woda powinna nim wychodzić cały czas, zaraz po uruchomieniu. Jeśli pompa jest w kiepskim stanie to może zacząć lecieć dopiero na biegu, ale to już kiepsko. Jak nie leci wcale to wymienić wirnik w spodzinie (do kupienia na allegro za ok. 40zl, opis wymiany na stronie http://www.itp.net.pl/~stormy/wietier.html ). Nie do końca rozumiem opis podłączenia paliwa, zazwyczaj na przewodzie paliwowym jest ręczna pompka ("gruszka") która umożliwia wstępne napełnienie przewodów, pompy i gaźnika. Aby uruchomić silnik wystarczy paliwo w gaźniku, ale jeśli nie będzie go również w pompie i przewodach od baku do pompy to nie będzie ciągnął i zgaśnie jak wypali z komory pływakowej gaźnika. Jeśli nie masz gruszki, to postaw zbiornik paliwa powyżej silnika tak aby w przewodach było paliwo, żeby spływało podczas uruchamiania (potem można zestawić) |
Autor: | logoslaw [ 28 kwi 2011, o 18:41 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Dzieki. Z tym paliwem to może namotałem ale mniej więcej tak to wygląda ze pompa ciągnie paliwo i to jest najważniejsze. Mam jednak pytanie czy w pompie wody występującej w 12 KM jest 6 czy 8 łopatkowy wirnik - Moze się kolega orientuje? OJ gdyby nie ta strona to juz bym dawno zrezygnował . haha. Z Szacunkiem dla grupy. |
Autor: | janekneuron [ 28 kwi 2011, o 18:57 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Wirniki były 6-cio łopatkowe, o zagiętych skrzydełkach. Teraz dostępne są również 8-mio z prostymi, stosuje się je (podobno) zamiennie, 8-mio "kiedy potrzeba wydajniejszego chłodzenia" - tyle tylko się dowiedziałem. Kupiłem 8-mio z ciekawości, ale nie zakładałem jeszcze - używam 6-cio łopatkowego. |
Autor: | logoslaw [ 28 kwi 2011, o 19:06 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
No to wiem ze czeka mnie sprawdzenie tego wirnika i pompy wody bo niestety woda we wskazanym miejscu nie pojawiała sie. ale muszę się do tego przygotować ,bo uszczelki to pierwsze i wena to najważniejsze Parę postów wyżej z fotkami dopytywałem o otwory- może kolega coś pomoże? Z Szacunkiem dla grupy. |
Autor: | janekneuron [ 28 kwi 2011, o 19:17 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
No uszczelka pod blok może być potrzebna, najlepiej od razu kupić (jeśli się nie chce dorabiać). Pozostałe otwory prawdę mówiąc nie wiem do czego służą, te tuż nad płytą antykawitacyjną (3 szt) prowadzą do wlotu wody chłodzenia, ale czy pełnią jakąś funkcję (jaką - nie mam pomysłu) czy są to tylko otwory technologiczne to nie wiem. Tego otworu pod sprężynami to w ogóle nie pamiętam, musiał bym obejrzeć u mnie. |
Autor: | logoslaw [ 28 kwi 2011, o 19:29 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Dzieki za chęci. Tak szczerze mówiąc to tego otworu do wody to nie znalazłem,ale poszukam jutro przy lepszym oświetleniu. Poszperam jeszcze w necie może coś mnie oświeci. Z Szacunkiem dla grupy. |
Autor: | janekneuron [ 28 kwi 2011, o 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Tu widać jego lokalizację, chociaż "sika" pod dziwnym kątem http://www.youtube.com/watch?v=HVpWRh4Jl7Q&feature=related A tu widać (trochę kiepsko) chłodzenie i otwór spalin biegu jałowego w akcji: http://www.youtube.com/watch?v=8E7uj38XBwc&feature=related |
Autor: | logoslaw [ 28 kwi 2011, o 19:58 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
SUUUUPER. Dzieki poszperam jeszcze. Z Szacunkiem dla grupy. |
Autor: | logoslaw [ 30 kwi 2011, o 12:25 ] | ||
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM | ||
Rozebrałem silnik. Dostałem sie do pompy wody. Oczysciłem wszystko. Moje pytanie. Jak stwierdzic czy pompa wody jest dobra czy zła jezeli wizualnie nie widac uszkodzen? Zanieszczam fotki pompy oraz wirnika.
|
Autor: | boSmann [ 1 maja 2011, o 07:51 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
http://motorka.org/motory/podvesnie_lod ... stemy.html miłej lektury |
Autor: | logoslaw [ 1 maja 2011, o 15:14 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Wot szutnik. Nu paczytajem, pożywiom uwidim . Spasiba |
Autor: | janekneuron [ 2 maja 2011, o 09:35 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM |
Na początek sprawdź, czy guma wirnika jest jeszcze elastyczna. Sprawdź czy uszczelki rurek przy wejściu i wyjściu do korpusu pompy jeszcze uszczelniają. Sprawdź (dmuchając) drożność rurek chłodzenia przed i za pompą. Upewnij się że nie ma żadnych paprochów w kanałkach rozprowadzających wodę widocznych po zdjęciu bloku z korpusu. Upewnij się, że jest uszczelka na wejściu wody do bloku silnika (oring na podkładce w wycięciu korpusu). No i upewnij się że poprzedni właściciel wymieniając wirnik nie zapomniał zamontować wpustu wirnika pompy Wiem że niektórzy testowali działanie pompy zanurzając spodzinę z pompą w wodzie i kręcąc wałem wiertarką - nie próbowałem. (trzeba uważać żeby nie zalać wiertarki) A tak na koniec, to skoro nie zlokalizowałeś otworu kontrolnego chłodzenia to go jeszcze poszukaj - może jest po prostu zapchany, a może fabryka zapomniała wywiercić |
Autor: | logoslaw [ 2 maja 2011, o 10:16 ] | |||||
Tytuł: | Re: Wietierok 8m PROBLEM | |||||
Dzieki doszedłem gdzie to jest , po rozebraniu silnika a właściwie po rozdzieleniu silnika ze spodzina. Widać kanały chłodzenia i ten otworek którym powinna lecieć woda. Czekam bo zamowiłem juz obudowę pompy oraz wirnik. Tylko stwierdziłem ze oring jest do wymiany oraz element gumowy na wałku przenoszącym napęd jest zmurszały i muszę go kopić albo dorobić- tylko z jakiej gumy?
|
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |