Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 cze 2024, o 18:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 01:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Poruta.
Tak tego nie robią w cywilizowanym świecie...:
http://www.bhmw.mw.mil.pl/index.php?vho ... 143&limes=

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 02:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12988
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2924
Otrzymał podziękowań: 2596
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
Poruta.

I oczywiście, Wiadomości Żeglarskie trzeba sobie dokupić dodatkowo.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 21:18 

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:08
Posty: 14
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz, kpt ż.w.
Cóż podążamy ścieżką BA oni też sprzedają gołe, tylko na szczęście jeszcze niektórzy ich agenci wciąż robią poprawki :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ghal napisał(a):
Cóż podążamy ścieżką BA oni też sprzedają gołe, tylko na szczęście jeszcze niektórzy ich agenci wciąż robią poprawki :D

Nigdy (znaczy coś ze 20 lat) na statek nie dostałem map Admiralicji bez poprawek...
Może miałem dobrych agentów :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 15:07 

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:08
Posty: 14
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz, kpt ż.w.
ja mogę powiedzieć że tak coraz częściej się trafia :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 17:44 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8846
Podziękował : 3997
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I co wtedy ? Oczywiscie trzeba poprawic ale jak dlugo trzymacie na statku stare Notice ?
Troche wydawnictw i map sie napoprawialem dlatego znajac aktualna sytuacje
na statkach zastanawiam sie kto i kiedy ma czas poprawiac ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12988
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2924
Otrzymał podziękowań: 2596
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
M@rek napisał(a):
jak dlugo trzymacie na statku stare Notice ?

Teoretycznie są w internecie (WŻ też, ale nie można wydrukować) - tylko co z wklejkami?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17333
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2190
Otrzymał podziękowań: 3600
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jaki procent (dużo/mało) statków przeszło całkowicie na ECDIS?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 19:23 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
Dlatego rekreacyjni żeglarze IMO powinni korzystać z rekreacyjnych wydawnictw... Imray, Admiralty Leisure -> wszystkie poprawki dla danej edycji mapy udostępnione w jednym pdfie za darmo ze strony wydawnictwa...

Serdecznie,
M.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
M@rek napisał(a):
I co wtedy ? Oczywiscie trzeba poprawic ale jak dlugo trzymacie na statku stare Notice ?
Troche wydawnictw i map sie napoprawialem dlatego znajac aktualna sytuacje
na statkach zastanawiam sie kto i kiedy ma czas poprawiac ?


Zanim ktoś się zastanowi głębiej - warto wiedzieć, że jest różnie!!!!
Tak jak różna i nieporównywalna jest sytuacja na wszystkich tych różnych i nieporównywalnych statkach... :roll:

- Są statki, co jeżdżą jak tramwaj po jednej trasie - i tam trza tylko umieć pozbyć się ewentualnego nadmiaru map - z poprzednich stałych tras.... Potem, w skrajnych przypadkach, map do poprawiania jest kilka zaledwie. Jak nowa trasa - to nowy set map - a stare, czym prędzej skancelować czy wybrakować..
- Są statki, co tygodniami stoją - stocznie, przestoje, brak zatrudnienia, kotwicowiska, kongestie, długaśne za/wyładunki, etc... Tam trza tylko sprawdzić, czy oficer co ma mapy poprawiać robi to na prawdę.
- Są takie statki, na takich trasach - że rzeczywiście trzeba wozić kilka setek map do poprawienia i tam może być bardzo mało czasu... Takie statki można zawsze zmienić :roll:
- Są wreszcie - i będzie ich co raz wiecej - statki, na których jest w pełni funkcjonalny certyfikowany ECDIS (dwa systemy, bak-up, poprawki elektronicznie przez satelitę, back-up zasilania, etc...) i na nich papierowych map będzie mniej i mniej...
Z innych spraw:
- Można a nawet trzeba nauczyć się robić korektę szybko... Różnica czasu między kimś, kto potrafi dokonywać korekty i robi to od lat a kimś kto się uczy i próbuje tego po raz piąty czy dziesiąty - jest kilkukrotna...
- Bardzo istotne jest systematyczne dostarczanie Notisów, aby nie powstały wielotygodniowe zaległości. Notisy koniecznie razem z "tracingami" (to gotowce do naniesienia, na kalce technicznej = 7GBP za tydzień - za wszystkie poprawki na cały Świat).
- Dziś regularność odbioru notisów zapewnia często umowa z jakąś firmą, która przesyła Notis w PDF i poprawki wszelkie gotowe do drukowania na statkowej drukarce z zapasem kalki technicznej. Najczęściej z towarzyszeniem jakiegoś programiku, który załączniki do maila odpowiednio obrabia, selekcjonuje, załatwi druk tylko potrzebnych tracingów, etc...
- Ten sam na ogół programik (w którym up-datuje się co czas jakiś numery i edycje map na burcie) obsłuży wymianę map w momencie ukazania się nowych edycji. Załatwienie tego ostatniego - najlepiej zwalić na firmę która z automatu ASAP wyśle pocztą na statek nowe edycje - trza tylko umieć namówić armatora...by za tą usługę też zapłacił :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 15 kwi 2011, o 20:54 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Milo napisał(a):
Dlatego rekreacyjni żeglarze IMO powinni korzystać z rekreacyjnych wydawnictw... Imray, Admiralty Leisure -> wszystkie poprawki dla danej edycji mapy udostępnione w jednym pdfie za darmo ze strony wydawnictwa...

To dobra rada dla tych, co żeglują "tam gdzie wszyscy". Ci, co ich rzuci dalej a chcą mieć papierowe mapy - muszą korzystać z map wydawanych dla handlówki, bo akweny pokryte przez mapy "leisure" są mocno ograniczone.
BTW - poprawki na mapy Admiralicji można tez mieć "free", podając on-line numer mapy - wyskoczą wszelkie poprawki do numeru mapy - od edycji, z roku, od daty, etc... Tu: http://www.nmwebsearch.com/
Gorzej z mapami skancelowanymi z powodu nowych edycji - a przecież tylko te można... mieć za darmo albo za uśmiech :lol: Ale da się!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Maar, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
M@rek napisał(a):
jak dlugo trzymacie na statku stare Notice ?

Teoretycznie są w internecie (WŻ też, ale nie można wydrukować) - tylko co z wklejkami?

A. Notices trzyma się kilka lat. MCA wymagała minimum trzy.
B. To co nowe na wklejce można namalować ręcznie. Albo długo kombinować powiększeniam - i druknąć po dopasowaniu, tak żeby nie było różnic po wydrukowaniu, na zwykłej drukarce...
C. - to akurat istotne... Całkiem sporo poprawek ma niewielkie znaczenie dla nawigacji, dla nawigacji na jachcie chyba nawet zdecydowana większość - przynajmniej w przypadku map "statkowych".
Np. wszelkie zmiany głębokości poniżej ca 10/15m i wszelkie zmiany o pojedyncze decymetry poniżej ca 4/5m - nie mają znaczenia...
Kable i rurociągi podwodne na głębokościach poza zasięgiem kotwicy z liną...
Zmiany w obszarach portowych, w jakie i tak na pewno jachtem nie wpłyniemy - bez znaczenia...
Etc...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL