Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 21:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 mar 2016, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Yachting Monthly zrobił mnie i tym paru osobom pływającym wokół wysp niespodziankę. W obecnym, kwietniowym numerze zamieścił przewodnik oparty na badaniu gęstości ruchu statków wokół UK*

W bardzo przejrzystej, graficznej formie pokazuje on, jaka ilość statków tygodniowo grozi nam w konkretnych miejscach wokół Wysp. Wszystko rozbite także na typy statków (badanie było robione na podstawie zapisów transmisji AIS). I okraszone komentarzem.

Oczywiście pierwsze co zrobiłam (a dostaję YM dzień wcześniej, zanim pojawia się w formie elektronicznej i przed pojawieniem się na półkach) to odpaliłam komputer i poszukałam innych danych o gęstości statków. Okazuje się, że jest całkiem sporo takich badań i to często bazujących (jak największe z nich, obejmujące ponad 16 tys. statków) na zapisach gps ze statków, oprócz danych AIS, co pozwala na bardzo precyzyjne opisanie ich tras. Niemniej jednak najprostsze mapy tego typu są dostępne dla każdego na Marine Traffic (można w opcjach znaleźć).
Bardzo dużo pouczających rzeczy można na nich znaleźć (jak takich, że się dobrze wybrało trasę kolejnego rejsu :) ).

A w świetle wątku o AIS i aktywnego unikania statków, bardzo podoba mi się stwierdzenie od redaktorów YM zawarte na ostatniej stronie artykułu:
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1457075087.629413.jpg
ImageUploadedByTapatalk1457075087.629413.jpg [ 353.57 KiB | Przeglądane 10277 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1457075075.116687.jpg
ImageUploadedByTapatalk1457075075.116687.jpg [ 309.66 KiB | Przeglądane 10277 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1457075062.024747.jpg
ImageUploadedByTapatalk1457075062.024747.jpg [ 363.57 KiB | Przeglądane 10277 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1457075050.742500.jpg
ImageUploadedByTapatalk1457075050.742500.jpg [ 295.99 KiB | Przeglądane 10277 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1457075038.105491.jpg
ImageUploadedByTapatalk1457075038.105491.jpg [ 265.87 KiB | Przeglądane 10277 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 3: Czerniczka, Leszek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2016, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Dalszy ciąg:
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1457075146.333706.jpg
ImageUploadedByTapatalk1457075146.333706.jpg [ 344.01 KiB | Przeglądane 10275 razy ]

Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1457075177.297409.jpg
ImageUploadedByTapatalk1457075177.297409.jpg [ 329.36 KiB | Przeglądane 10275 razy ]

Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1457075136.040163.jpg
ImageUploadedByTapatalk1457075136.040163.jpg [ 359.24 KiB | Przeglądane 10275 razy ]



Początek jest oczywiście tutaj, kolejność dalej jest zachowana, tyle, że zaczęłam od końca, pamiętając o Tapatalkowej tendencji do odwracania kolejności zdjęć... O ograniczeniu do 5 zdjęć w poście już nie pamiętałam, więc początek artykułu się nie zmieścił :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2016, o 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lut 2016, o 09:35
Posty: 45
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bardzo ciekawy tekst, nie wiedziałam, że w tym rejonie jest aż tak gęsto od różnych statków. Fajnie, że to tu wrzuciłaś :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2016, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A prosiem bardzo. Podziękowania jednak należą się YM :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Witam. To co przedstawiłaś, można opatrzyć taką refleksją: Czas zmienić akwen. Niestety. Serdecznie Pozdrawiam.
Ps. Do Mariana. Wszystko Ok, tylko gdzie radość swobodnego żeglowania?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A czemuż to? Pięć statków tygodniowo to nie tak dużo*... Mniej niż jeden dziennie :) ok, miejscami wiecej, ale co bardzo pocieszające to to, że te miejsca są bardzo przewidywalne.
Mnie to się bardzo spodobało...

*mieszkam w Walii. Po przejściu dwóch ruchliwych torów (żółte kreski na mapie z pierwszej strony artykułu) tuż pod brzegiem - mam wolną drogę na Atlantyk. Wszystko zielone :) zdecydowana większość statków wychodzących z Kanału pod Ile de Quessant kieruje się w dół, prosto na Finnistere. Tak przynajmniej Marine Traffic na podstawie transmisji AIS twierdzi....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2016, o 00:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Moniia napisał(a):
*mieszkam w Walii. Po przejściu dwóch ruchliwych torów (żółte kreski na mapie z pierwszej strony artykułu) tuż pod brzegiem - mam wolną drogę na Atlantyk. Wszystko zielone zdecydowana większość statków wychodzących z Kanału pod Ile de Quessant kieruje się w dół, prosto na Finnistere. Tak przynajmniej Marine Traffic na podstawie transmisji AIS twierdzi....
Co mogę powiedzieć? Zazdroszczę? Super.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2016, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Może nie na temat, a może jednak na: :mrgreen:
http://o2.pl/short/co-sie-dzieje-kiedy- ... 628000385s

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 03:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2012, o 15:48
Posty: 107
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz szuwarowo-bagienny
Nie wiem, czy nie wrzucałem tego na forum, ale po wpisie Mariana jakoś mi podpasowało :-)

http://www.kentonline.co.uk/dover/news/ ... nel-90946/

_________________
--
niech Wam pod stopami zakwitają kwiaty lotosu a zus się odp...

Tomasz "DrQ" "MrSzuwarowy"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 07:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Dr_Q napisał(a):

Tia...
Ta strona internetowa została zablokowana ze względów bezpieczeństwa.
https://safeweb.norton.com/report/show? ... ce=toolbar

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 08:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Jaromir napisał(a):
Ta strona internetowa została zablokowana ze względów bezpieczeństwa.
SOA#1 A u mnie działa. :D
Widać jesteś niebezpieczny. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 10:21 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Może nie na temat, a może jednak na: :mrgreen:
http://o2.pl/short/co-sie-dzieje-kiedy- ... 628000385s

Marianie, Azjaci są inni. Mają dużo lepsze od ludzi Zachodu wyczucie przestrzeni i taka sytuacja jak na filmie nie jest dla nich wcale stresująca.
W przeciwieństwie - jak widać - do nas.
Z tego m.in. powodu w Chinach nie obowiązują zachodnie uprawnienia zwane prawem jazdy. Bo Biali natychmiast powodują jakiś wypadek. Nie mamy "tego czegoś", niestety. Za to mamy za dużo agresji i bum jest nieuniknione.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zbieraj napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Ta strona internetowa została zablokowana ze względów bezpieczeństwa.
SOA#1 A u mnie działa. :D
Widać jesteś niebezpieczny. :roll:

tera działa...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11625
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3872
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cine napisał(a):
W przeciwieństwie - jak widać - do nas.


Gadanie. Jeszcze pamiętam, jak jeździłem 20 lat temu, gdy świateł było niewiele i jakoś się dało. A teraz światła wszędzie, także w nocy. Gdy gdzieś nawalą, to ludzie mają wielkie oczy. Ale to wynika tylko z przeregulowania ruchu. Mityczne bezpieczeństwo, wszędzie światła i znaki na setki liczone. Efekt, po latach jest taki, że już na drogach mało kto myśli, tylko ludzie patrzą na znaki, światła, prędkościomierz.

A że nie musi tak być, to widać i u nas. Gdy w jakiejś okolicy znaki zostały zlikwidowane i wszędzie są skrzyżowania równorzędne, da się zobaczyć zmianę u kierowców. Na początku było i narzekanie i stłuczki, po czasie każdy się przyzwyczaił i widać, że się rozgląda.
Czyli można! Ale trudno szybko wrócić do samodzielnego myślenia, gdy na wszystko masz przepis/zasadę/paragraf. To nie tylko ruchu ulicznego dotyczy, rzecz jasna.

P.S. W Chinach naprawdę nie ma praw jazdy? A w innych krajach z okolicy, np. Japonia?
To byłoby piękne...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 13:16 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8820
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
cine napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Może nie na temat, a może jednak na: :mrgreen:
http://o2.pl/short/co-sie-dzieje-kiedy- ... 628000385s

Marianie, Azjaci są inni. Mają dużo lepsze od ludzi Zachodu wyczucie przestrzeni i taka sytuacja jak na filmie nie jest dla nich wcale stresująca.
W przeciwieństwie - jak widać - do nas.
Z tego m.in. powodu w Chinach nie obowiązują zachodnie uprawnienia zwane prawem jazdy. Bo Biali natychmiast powodują jakiś wypadek. Nie mamy "tego czegoś", niestety. Za to mamy za dużo agresji i bum jest nieuniknione.


Mam na ten temat zupelnie odmienne informacje od Kolegow ktorzy pracuja w Chinach dla towarzystw klasyfikacyjnych i w nadzorach. "Biali" sa narazeni na nagminne proby uzyskania wysokich odszkodowan i to wlasnie glowna przyczyna dla ktorej sami nie prowadza a firmy dla ktorych pracuja, wynajmuja miejscowych kierowcow.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11625
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3872
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
"Biali" sa narazeni na nagminne proby uzyskania wysokich odszkodowan


Ale to zupełnie inna bajka. Nie chodzi o to, że tubylcy nie umieją jeździć, ale o to, że specjalnie robią stłuczki, żeby zarobić.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 15:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8820
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dokladnie tak jest. Moi znajomi jezdzili samodzielnie w roznych krajach na roznych kontynentach bez klopotow.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 774
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 297
Otrzymał podziękowań: 791
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ja chętniej bym zobaczył "nateżenie ruchu" jednostek rybackich. Nagminne jest to, że mają wyłączone AISy nawet na względnie dużych statkach (ponad 50m długości).

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 17:15 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
P.S. W Chinach naprawdę nie ma praw jazdy? A w innych krajach z okolicy, np. Japonia?

Są. Ichnie. A nasze możesz sobie w buty schować. Amerykańskie też.
A kolegom, którzy nigdy w Chinach nie byli polecam. Tak z pół roku na początek bez powtarzania "jedna pani, drugiej pani"
Przynajmniej będziecie wiedzieli o czym piszecie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2016, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
baoo napisał(a):
Ja chętniej bym zobaczył "nateżenie ruchu" jednostek rybackich. Nagminne jest to, że mają wyłączone AISy nawet na względnie dużych statkach (ponad 50m długości).

Odważna teza, czy mógłbyś bliżej określić jaki akwen masz na myśli? Na szeroko rozumianych wodach europejskich nawet bardzo małe kutry rybackie są wyposażane w „działające” urządzenia AIS. Rybacy to raczej pragmatyczni ludzie i wiedzą, że prawidłowo pracujący nadajnik AIS już nie jednemu życie uratował. Dlatego montują AISy także gdy nie są prawnie do tego zobligowani a jeżeli już dobrowolnie inwestują własne pieniądze to chyba nie po to aby wozić nieprzydatne atrapy.
Moniia napisał(a):
Okazuje się, że jest całkiem sporo takich badań i to często bazujących (jak największe z nich, obejmujące ponad 16 tys. statków) na zapisach gps ze statków, oprócz danych AIS, co pozwala na bardzo precyzyjne opisanie ich tras. Niemniej jednak najprostsze mapy tego typu są dostępne dla każdego na Marine Traffic (można w opcjach znaleźć).
Bardzo dużo pouczających rzeczy można na nich znaleźć (jak takich, że się dobrze wybrało trasę kolejnego rejsu ).

Co masz na myśli pisząc o bardziej precyzyjnych zapisach? Dane z AIS to zarejestrowane dane pozycji statku określone przez odbiornik GNSS (najczęściej GPS), nic dokładniejszego jeszcze nie wymyślono, przynajmniej do takich celów.

Moniia, weź generalke Biscay Bay wykreśl linie prostą pomiędzy TSS Ushant a TSS Finisterre i będziesz miała dalsza cześć swojej mapy. Jeżeli w ramach dodatkowych ćwiczeń odszukasz pozycje przyjmowania pilota przy takich portach jak Brest, SaintNazaire, LaRochelle, Bordeaux, Bayonne, Bilbao, Santander, Gijon czy LaCoruna to twoja mapa będzie prawie idealna. Należy przyjąć, że z chwila upowszechnienia się GNSS statki pływają na wodach europejskich „jak po sznurku” i aby określić rejony o spodziewanym ruchu statków nie ma potrzeby korzystać z archiwalnych zapisów systemu AIS. A gdy połączysz odpowiednie pasy ruchu to może nie rozróżnisz trasy „pasażerów” od „tankowców” ale statki przewożące ładunki niebezpieczne (IMDG) od reszty świata już raczej tak. Jeżeli natomiast w polu twojego zainteresowania będą dalsze rejony to przedłuż swoje kreski do Roca Control TSS i dalej GibRep/Tarifa lub na przykład Tarfaja itd. w zależności co tak naprawdę będzie ciebie interesowało.

Pytanie tylko co z taka wiedzą zamierzasz uczynić? Podajesz przykład o „oddzielających dwóch żółtych kreskach” a ja nawet dodam, że te kreski to nawet bardzo „cienkie” są. Tylko pytanie, od czego one tak naprawdę oddzielają i co zrobisz gdy już je przetniesz? Czy zdasz się na rachunek prawdopodobieństwa?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2016, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 774
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 297
Otrzymał podziękowań: 791
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
SIRK napisał(a):
baoo napisał(a):
Ja chętniej bym zobaczył "nateżenie ruchu" jednostek rybackich. Nagminne jest to, że mają wyłączone AISy nawet na względnie dużych statkach (ponad 50m długości).

Odważna teza, czy mógłbyś bliżej określić jaki akwen masz na myśli? Na szeroko rozumianych wodach europejskich nawet bardzo małe kutry rybackie są wyposażane w „działające” urządzenia AIS. ,........

Mam na myśli szeroko rozumiane wody międzynarodowe, głównie w strefie międzyzwrotnikowej. Na szeroko rozumianych wodach Europy północnej według mnie większość jednostek rybackich ma włączone AISy. Dużo gorzej wygląda poniżej Finisterre. Z Morza Śródziemnego nie mam własnych doświadczeń.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 2: -O-, Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2016, o 17:13 

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:51
Posty: 119
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
SIRK napisał(a):
...weź generalke Biscay Bay wykreśl linie prostą pomiędzy TSS Ushant a TSS Finisterre i będziesz miała dalsza cześć swojej mapy. Jeżeli w ramach dodatkowych ćwiczeń odszukasz pozycje przyjmowania pilota przy takich portach jak Brest, SaintNazaire, LaRochelle, Bordeaux, Bayonne, Bilbao, Santander, Gijon czy LaCoruna to twoja mapa będzie prawie idealna.

Patrząc jeszcze dalej, takie kreski gotowe można znaleźć w wielu miejscach, ale ładna mapa do pobrania w .pdf jest pod

https://people.hofstra.edu/geotrans/eng ... outes.html

A co nią zrobić? Dobre pytanie i dobra odpowiedź... oczywiście, statek duży czy mały może trafić się zawsze. Ale jest frajda, jak się świat na mapie zgadza z tym, co widać, więc też sobie takie kreski zwykle nanoszę. Gdybym znalazł taką mapę w odwzorowaniu Merkatora, chętnie włączyłbym do zestawu, obok pilotowych.

Można by też nadrukować gdzieś wewnątrz tratwy... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2016, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
(...)]
Co masz na myśli pisząc o bardziej precyzyjnych zapisach? Dane z AIS to zarejestrowane dane pozycji statku określone przez odbiornik GNSS (najczęściej GPS), nic dokładniejszego jeszcze nie wymyślono, przynajmniej do takich celów.

(...)?


Pomyśl, to nie boli. Naprawdę.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2016, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
baoo napisał(a):
Mam na myśli szeroko rozumiane wody międzynarodowe, głównie w strefie międzyzwrotnikowej. Na szeroko rozumianych wodach Europy północnej według mnie większość jednostek rybackich ma włączone AISy. Dużo gorzej wygląda poniżej Finisterre. Z Morza Śródziemnego nie mam własnych doświadczeń.

Czy „szeroko rozumiane wody międzynarodowe” to wody poza morzem terytorialnym czy poza wyłączną strefą ekonomiczną danego kraju?
Jak dla mnie to akwen poniżej Finisterre to nadal „wody europejskie” przynajmniej do przylądka San Vicente i dalej na wschód. Natomiast iberyjscy rybacy jako jedni z najlepszych raczej o swoje bezpieczeństwo dbają i dobrze wiedzą na ile ich wspomaga poprawnie działający nadajnik AIS.
PjotrC napisał(a):
A co nią zrobić? Dobre pytanie i dobra odpowiedź... oczywiście, statek duży czy mały może trafić się zawsze. Ale jest frajda, jak się świat na mapie zgadza z tym, co widać, więc też sobie takie kreski zwykle nanoszę. Gdybym znalazł taką mapę w odwzorowaniu Merkatora, chętnie włączyłbym do zestawu, obok pilotowych.

Można by też nadrukować gdzieś wewnątrz tratwy...

Może nie do końca o to chodzi ale do niedawna były w powszechnym użyciu tzw. Mariners Routing Guides oraz Routing Chart. Papier jednak jest drogi, niewygodny i dlatego co raz rzadziej spotykany. Mając dobry plotter można samemu dosyć łatwo wyrysować sobie taką mapę.
Jeszcze nie tak dawno na obowiązkowym wyposażeniu łodzi ratunkowych były specjalne zestawy nawigacyjne z tzw. mapą szalupową która mniej więcej oddawała twoją idee nadruku na tratwie. Jednak świat się zmienił i procedury nakazują rozbitkowi czekać na ratunek na pozycji zdarzenia.
Moniia napisał(a):
SIRK napisał(a):
(...)]
Co masz na myśli pisząc o bardziej precyzyjnych zapisach? Dane z AIS to zarejestrowane dane pozycji statku określone przez odbiornik GNSS (najczęściej GPS), nic dokładniejszego jeszcze nie wymyślono, przynajmniej do takich celów.

(...)?


Pomyśl, to nie boli. Naprawdę.


Moniia, będę naprawdę wdzięczny gdy wyjaśnisz co autor miał na myśli? Uczymy się cale życie a ja przyznaje, że nic sensownego nie potrafię wymyślić.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2016, o 07:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
(...)

Moniia, będę naprawdę wdzięczny gdy wyjaśnisz co autor miał na myśli? Uczymy się cale życie a ja przyznaje, że nic sensownego nie potrafię wymyślić.


Transmisja AIS jak każda inna, jest podatna na różne zakłócenia - niekoniecznie (a nawet na pewno) uda się złapać wszystko. Dołączenie do tego danych z gps, który raczej wyłączany nie jest i daje CIĄGŁY zapis pozycji statku.
Poza tym wyłapuje tych, co z jakiś przyczyn mieli ais wyłączony/coś z nim pomieszane (nie wierzę w 100 procentową zgodność z zasadami ;) ). Jednym słowem - dwa uzupełniające się źródła danych wzajemnie uwiarygodniają rzeczone dane. I tyle.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: SIRK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2016, o 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
(...)
Może nie do końca o to chodzi ale do niedawna były w powszechnym użyciu tzw. Mariners Routing Guides oraz Routing Chart. Papier jednak jest drogi, niewygodny i dlatego co raz rzadziej spotykany(...).


Routeing (nie routing) Charts to zdecydowanie nie to, o co chodzi. Po pierwsze, ich głównym celem jest danie informacji meteorologicznych i oceanograficznych... W statystycznym ujęciu. Trasy statków są tam podane niejako "przy okazji". Ale i tak jest jakby czym innym "sugerowana trasa dla statku" - niż informacje o trasach jakie statki OBECNIE obierają w realnym świecie.

A co do papieru - papierowy zestaw Routeing Charts (UKHO) kosztuje majątek (£12.30 za jedną - razy 12 miesięcy aby mieć komplet na jeden ocean!) ale to si da kupić używane - circa £3 za sztukę.
Poza tym, Jimmy Cornell opracował specjalnie dla nas atlas oparty na obserwacjach satelitarnych z ostatnich 20 lat (co uwzględnia zmiany w klimacie i małe dziury na końcu świata, które profesjonalistów nie obchodzą) który kosztuje aż lub tylko (a znając cenę standardowych map tego rodzaju skłaniam sie do tylko) £60. I jest w jednym kawałku.

Dla tych, co nie chcą wydawać pieniędzy - są Pilot Charts z NOAA - które można za darmo ściągnąć od nich na komputer. Cały świat, trochę inny układ ale te same informacje zasadniczo.

Cudowne rzeczy do planowania, ale statków to tam bym raczej nie szukała...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 02:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Moniia napisał(a):
Routeing (nie routing) Charts to zdecydowanie nie to, o co chodzi. Po pierwsze, ich głównym celem jest danie informacji meteorologicznych i oceanograficznych... W statystycznym ujęciu. Trasy statków są tam podane niejako "przy okazji". Ale i tak jest jakby czym innym "sugerowana trasa dla statku" - niż informacje o trasach jakie statki OBECNIE obierają w realnym świecie.

Nie dość, że ja to „Kali kochać, Kali jeść” to jeszcze zaawansowana skleroza, ale cóż te mapy używałem gdy byłem piękny i młody. Masz racje powinienem wymienić tylko Mariner’s Routeing Guides;
https://mdnautical.com/646-admiralty-ma ... ing-guides
Za wyjaśnienia transmisji danych AIS dziękuje i mam nadzieje, że będziesz odpowiednio reagowała gdy nasi zacni koledzy będą znowu dyskutować o manewrowaniu jednostek na podstawie takowych zapisów.
Jednak pozwolę sobie zauważyć, że do celów statystycznych taki zapis jest jak najbardziej wystarczający. Powiem więcej, na obecną chwile nie uważam za możliwe otrzymywanie na większa skale bezpośrednich zapisów danych nawigacyjnych z urządzeń pokładowych. Na przeszkodzie po prostu stoi brak odpowiednich regulacji, systemów organizacyjnych i legalny problem z dostępem do zapisów VDR. Jest co prawda nadal kontynuowany MonaLiza Project ale generalnie to ma on na uwadze „wyższe cele” a i na praktyczne efekty trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.
http://monalisaproject.eu/

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 06:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
SIRK napisał(a):
Nie dość, że ja to „Kali kochać, Kali jeść”
Jeśli to w obcym langłydźu to moja na Twoja nie reagować, bo moja sama mówić kiepsko, ale
SIRK napisał(a):
te mapy używałem
za taki grammatic w natiw spiczu moja Ciebie musieć dać PAC-a. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 09:14 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Moniia napisał(a):
Transmisja AIS jak każda inna, jest podatna na różne zakłócenia - niekoniecznie (a nawet na pewno) uda się złapać wszystko.
Troszkę technicznie. Sama koncepcja AIS zakłada, że część danych, pewne część transmisji, zostaną utracone, więc zabezpieczono się przeciw temu poprzez odpowiednią procedurę czy też architekturę systemu. W skrócie i obrazowo, często i nie systematycznie powtarzamy komunikaty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL