Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 23:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 263 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 gru 2014, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Wal takie samo
Walłem.
(do Morskiego Oddziału Straży Granicznej)
... i przyszła odpowiedź:
Załącznik:
W tym świetle "troszkę" dziwnie wygląda pierwotna odpowiedź udzielona przez Komendę Główną:
Załącznik:
2014_10_21_SG_Warszawa.pdf [32.46 KiB]
Pobrane 318 razy
...
Albo coś się zepsuło w "ciągłości dowodzenia" :-) albo to zwykłe "rżnięcie głupa". :oops: :-?
Żeby nie było: pytając Morski Oddział Straży Granicznej w załączeniu wysłałem im odpowiedź KG SG... (taki byłem!) :cool:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 17:05 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Termin rozprawy: 3 grudnia 2014 13:45, WSA Gdańsk, al Zwycięstwa 16/17 Sala nr 1
Jest już 1705, a Wojtka nie widać :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Był, jak dotrze do komputra to zezna. Wyrok za dwa tygodnie.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
jak dotrze do komputra

dotarł. :-P Zeznaje:
Rozprawa krótka, w kilku słowach streściłem swój "załącznik do protokołu"
Załącznik:
2014_12_02_zalacznik do protokołu.pdf [544.4 KiB]
Pobrane 369 razy

Organ (BHMW) dołączył też notatkę ze spotkania, które odbyłem w piątek w siedzibie BHMW w Gdyni, gdzie przedstawiono mi pewne rozwiązania alternatywne w stosunku do S-57. Skan tej notatki + mój opis spotkania wrzucę w weekend (nie mam obecnie dostępu do skanera i jestem zajęty). Ponadto BH MW odniosło się do map śródlądowych - informując sąd że oni nie są ich wydawcą i że to zupełnie różne mapy są.

Ogłoszenie wyroku: 17 grudnia 2014 o 13:00.

Bez złudzeń - to nie koniec. Niezależnie od wyroku któraś ze stron się odwoła... :lol:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 5: Ejdzej, jarex, Jaromir, mchanga, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 19:05 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
To przyładowałeś im z dużego kalibru :lol:
Mówiąc ich językiem Torpeda w celu :rotfl:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 19:33 

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:46
Posty: 75
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sj
Jeżeli tylko tak się odnieśli do śródlądówek- że nie BHMW jest wydawcą i że to inne mapy są- no to kurcze, dokonali odkrycia :rotfl:
Jakos nie zauważyli ze to pomoc nawigacyjna i że jest udostępniana bezpłatnie...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 16:18 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zbieraj napisał(a):
Panowie, mieszacie systemy walutowe. Nikt nikogo nie wyprzedził. To jest zupełnie co innego. Te mapy, tworzone w ramach RIS-Odra (River Information Service) zawierają tylko brzegi, znaki nawigacyjne i przeszkody (linie energetyczne, śluzy etc.). Tam nie ma głębokości.
System obejmuje te odcinki rzek, na których jest uprawiana żegluga międzynarodowa. U nas to jest kilkadziesiąt kilometrów dolnej Odry.
System powstał w wyniku Dyrektywy Parlamentu Europejskiego sprzed prawie 10 lat i - od początku, jako że mało dokładny - był jawny i darmowy.

Mylący jest tu skrót ECDIS. To nie ten ECDIS, o który nam chodzi.
Po chwili (dłuższej) namysłu doszedłem do wniosku, że brak izobat na darmowych mapach Odry wcale nie jest utajnieniem treści mapy dla niepłacących za jej pobieranie. Po prostu wpisywanie głębokości rzeki... nie ma sensu! Na jakim poziomie przyjąć "zero mapy"? Poziom lustra wody w rzece zmienia się sezonowo, a różnica pomiędzy "stanami niskimi" a "stanami wysokimi" może sięgać w niektórych przekrojach korytowych nawet kilku metrów! Ba, ten poziom wody zmienia się kilka razy na dobę i ma charakter falowy: "Na wodowskazie w A. ubyło dwa, na wodowskazie w B. przybyło pięć". Sam poziom na wodowskazie jest raczej umowny, niekoniecznie łata wodowskazu swoim początkiem z kreską "0" stoi na dnie rzeki. A i dno rzeki coraz to się zmienia. Niby można by zrobić "mapę interaktywną" podpinając do niej sygnały z automatycznych wskaźników wodowskazowych, ale jak interpolować głębokości pomiędzy kolejnymi wodowskazami? Hydrolodzy z IMGW opracowali sobie "modele matematyczne" dla głównych rzek Polski. Ale jak to bywa z uśrednianiem, interpolowaniem, ekstrapolowaniem itp. na bardzo rozrzuconych wartościach – aktualny, rzeczywisty poziom rzeki w danym przekroju na ogół nijak się ma do wykresu z komputera :-) .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 10:49
Posty: 291
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: jsm
A widziałeś kiedyś mapę wód pływowych?

_________________
marchew
ready2sail.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 17:49 

Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 13:53
Posty: 8
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Tylko pływy morskie są bardziej regularne od "pływów"/stanów rzecznych

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 10:49
Posty: 291
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: jsm
A na rzece są wodomierze.

_________________
marchew
ready2sail.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
marchew napisał(a):
A na rzece są wodomierze.


Wodomierze nic nie pomogą jak łacha piasku przemieści się w inne miejsce.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 10:49
Posty: 291
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Fakt ale nie o tym rozmawiamy :)

_________________
marchew
ready2sail.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 19:47 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
O tym też. Gdy się piasek po dnie przemieszcza, to mapa musiałaby też mieć informację "Głębokości stale zmienne" :D I po co wtedy rysować izobaty, które nijak nie odpowiadają rzeczywistości? "Dla zmylenia przeciwnika"? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 10:49
Posty: 291
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Z rzek jestem noga. Może ktoś bardziej obeznany powie czy nurt jest stale zmienny, czy są odcinki gdzie zawsze jest tam gdzie jest?

_________________
marchew
ready2sail.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 23:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
zależy jakie rzeki, ale może z wyjątkiem Odry, to tam nic nie jest takie samo i na miejscu :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 04:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
marchew napisał(a):
czy nurt jest stale zmienny, czy są odcinki gdzie zawsze jest tam gdzie jest?
Stale zmienny jest określeniem bardzo delikatnym :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2014, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Organ (BHMW) dołączył też notatkę ze spotkania
W załączeniu skan notatki:
Załącznik:
2014_11_28_notatka_spotkanie_BHMW_WB.pdf [1.48 MiB]
Pobrane 211 razy
Notatka trafiła do akt sprawy. Jest rzetelna (choć oczywiście trzeba pamiętać kto ją pisał). Jej przygotowanie to kawał pracy... więc mi się nie chce drugi raz :lol: poniżej to, co najważniejsze:
Cytuj:
Spotkanie rozpoczął kmdr A. Kowalski, który powitał uczestników spotkania oraz krótko nakreślił cel spotkania - przedstawienie i omówienie możliwości uzyskania porozumienia Stron, Następnie kmdr D. Grabiec przedstawił możliwy sposób prezentacji danych odniesiony do przedstawionej w piśmie Organu z dn. 24 września 2014 r. propozycji C). Celem tej prezentacji było pokazanie elementów dostępu do danych zamieszczanych w treści ENC produkowanych przez BHMW. Podkreślono fakt braku udostępniania plików z wykorzystaniem funkcji download. Skarżący, zaprezentowany sposób, uznał za niespełniający jego oczekiwań, ze względu na brak możliwości wykorzystania (w tym sposobie) ENC w posiadanym przez Skarżącego systemie nawigacyjnym.

Skarżący następnie zaproponował Organowi propozycję, w której BHMW miałoby wprowadzić na rynek nawigacyjny dwa produkty. Jeden z nich, bazujący na już tworzonych kodowanych ENC dostępnych w systemie dystrybucji RENC Primar, byłby przeznaczony wyłącznie dla jednostek spełniających warunki konwencji SOLAS 74.Drugi produkt, miałby być tym samym zestawem ENC, jednakże w wersji niekodowanej, który w zamiarze Skarżącego byłby produktem niezabezpieczonym, ale posiadającym uwagę wskazującą, że jest to produkt nie posiadający autoryzacji BHMW. Zdaniem Skarżącego, użytkownik takich ENC wykorzystywałby je jedynie na własną odpowiedzialność. Drogą dystrybucji takiego produktu miałaby być strona internetowa Organu. Skarżący uważa, że takie rozwiązanie pozwalałoby na zachowanie istniejącego stanu rzeczy w zakresie oficjalności ENC produkowanych przez BHMW i jednoczesne spełnienie oczekiwań Skarżącego. Skarżący wspomniał także, że taki dostęp do ENC przyczyniłby się do zwiększenia bezpieczeństwa żeglugi małych jednostek, bowiem każdy żeglarz dążyłby do tego, aby pływać na tak uzyskanych ENC.

Z takim stanowiskiem nie zgodził się Organ. Kmdr D. Grabiec podkreślił to, że wprowadzenie takiego rozwiązania z pewnością przyczyniłoby się do tego, że jednostki mające spełniać warunki określone konwencją SOLAS 74 także korzystałby z takiej możliwości - mając na uwadze chęć zminimalizowania kosztów realizacji żeglugi, załogi statków podejmowałyby ryzyko pływania na darmowych mapach nieautoryzowanych. Organ oświadczył, że BHMW jako przedstawiciel polskiej, państwowej służby hydrograficznej, nie może dopuścić do sytuacji, w której wprowadza on na rynek takie same produkty, z których jeden byłby darmowy i tym samym zmniejszałby ilość używanych przez załogi statków - oficjalnych i autoryzowanych ENC. Byłoby to działanie niezgodne z obowiązującymi przepisami.

Dalsza dyskusja Stron dotyczyła sprawy, zgłoszonej przez Skarżącego, wprowadzenia przez Organ dodatkowych zabezpieczeń produkowanych ENC (np. certyfikatów elektronicznych), które zapewniałby pewność, że dana ENC nie została zmodyfikowana na drodze nieupoważnionego dostępu do danych. Przedstawiciel Organu - kmdr D. Grabiec poinformował uczestników spotkania, że zgodnie z obowiązującymi standardami i posiadaną wiedzą, jakiekolwiek odstępstwo od obowiązujących standardów produkcyjnych jednoznacznie powoduje to, że taki produkt nie może być utożsamiany z oryginalną ENC rozpowszechnianą w systemie WEND/RENC. W wyniku podjętej dyskusji wyłoniony został pomysł stworzenia przez BHMW plików rastrowych w formie plików posiadających odniesienie georeferencyjne (posiadające możliwość geolokalizacji przestrzennej), Rozwijając tę ideę, Organ zaproponował stworzenie plików typu geotiff. Zaznaczono jednocześnie, że niezbędne byłoby wcześniejsze uzgodnienie obszaru pokrywania (powierzchni) takim plikiem oraz takich elementów jak rozdzielczość obrazu oraz zakresy prezentowanej informacji (user lub standard display). Przyjmując pod rozwagę w dalszych rozważaniach tę ideę, radca prawny R. Krupa zwrócił uwagę na aspekty prawne związane z koniecznością uwzględnienia praw autorskich w zakresie udostępniania w taki sposób treści ENC. Szef BHMW zwrócił natomiast uwagę na konieczność uzyskania wcześniejszej zgody jego wyższych przełożonych, co w jego opinii nie będzie procesem ani szybkim, ani łatwym do uzyskania, W dalszych rozważaniach dot. praw autorskich, szef BHMW poinformował zebranych o wynikach rozmów przeprowadzonych z szefami innych europejskich służb hydrograficznych (Niemiec, Francji i Szwecji). Wynika z nich, że służby tych krajów w wyniku prowadzonych podobnych postępowań sądowych w ich krajach, uzyskały sądowe wyroki pozbawiające obywateli bezpłatnego dostępu do produkowanych ENC w trybie dyrektywy INSPIRE oraz PUBLIC SECTOR INFORMATION. Podstawą takiego działania był fakt uznania produkowanych ENC za produkt (towar) podlegający ochronie prawnej ze względu na konieczność uwzględniania postanowień prawa autorskiego. Dodatkowo podkreślano fakt nadrzędnej konieczności uwzględniania spraw dot. bezpieczeństwa żeglugi.

Podczas spotkania BHMW zaproponowało także propozycję zorganizowania w 2015 r. spotkań Biura z przedstawicielami szeroko pojętych użytkowników map i publikacji nautycznych w celu wymiany doświadczeń oraz spełnienia oczekiwań środowiska marynarzy, żeglarzy i nurków w odniesieniu do map morskich.

Skarżący wyraził zamiar wycofania skargi z WSA w Gdańsku, o ile Organ zapewni, że zgłoszone na spotkaniu propozycje zostaną zrealizowane, a Organ będzie w stanie takie zobowiązanie podjąć podczas zaplanowanej na 03 grudnia 2014 r. rozprawy sądowej. Organ, poprzez zarówno wypowiedź radcy prawnego jak i szefa BHMW poinformował, że takiego zapewnienia nie może wyrazić, podając jako powód konieczność poinformowania przełożonych oraz uzyskania ich zgody na realizację takich działań.
Jak wiecie - skargi nie wycofałem, uznając że "wezmę" gołębia na dachu, wobec faktu że oferowany mi wróbel jest primo: chudziutki, secundo: nieokreślony, tertio: również nie w garści... :-?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2014, o 14:28 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
(...) Organ oświadczył, że BHMW jako przedstawiciel polskiej, państwowej służby hydrograficznej, nie może dopuścić do sytuacji, w której wprowadza on na rynek takie same produkty, z których jeden byłby darmowy i tym samym zmniejszałby ilość używanych przez załogi statków - oficjalnych i autoryzowanych ENC. Byłoby to działanie niezgodne z obowiązującymi przepisami.
Ciekawe, jakie przepisy kmdr miał na myśli, skoro UŻŚ w Szczecinie jakoś najwidoczniej nie dotyczą żadne przepisy zabraniające darmowego udostępniania elektronicznych map nawigacyjnych?
Cytuj:
(...) szef BHMW poinformował zebranych o wynikach rozmów przeprowadzonych z szefami innych europejskich służb hydrograficznych (Niemiec, Francji i Szwecji). Wynika z nich, że służby tych krajów w wyniku prowadzonych podobnych postępowań sądowych w ich krajach, uzyskały sądowe wyroki pozbawiające obywateli bezpłatnego dostępu do produkowanych ENC w trybie dyrektywy INSPIRE oraz PUBLIC SECTOR INFORMATION. Podstawą takiego działania był fakt uznania produkowanych ENC za produkt (towar) podlegający ochronie prawnej ze względu na konieczność uwzględniania postanowień prawa autorskiego.
A to trochę zaniepokoiło. Ale nie wiemy, o co chodziło w tych sprawach w D, F i SE. Czy o same zbiory cyfrowych danych nawigacyjnych, które chce Wojtek, i które jeszcze nie są mapą? Czy może o dane wraz z aplikacjami do ich wyświetlania? Trzeba mieć nadzieję, że polski sąd jest niezawisły i orzeka według polskiego prawa (mając na uwadze m.in. darmowe mapy Odry z UŻŚ, a nie jakieś wyroki zagranicznych sądów).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2014, o 20:03 

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:46
Posty: 75
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sj
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Z takim stanowiskiem nie zgodził się Organ. Kmdr D. Grabiec podkreślił to, że wprowadzenie takiego rozwiązania z pewnością przyczyniłoby się do tego, że jednostki mające spełniać warunki określone konwencją SOLAS 74 także korzystałby z takiej możliwości - mając na uwadze chęć zminimalizowania kosztów realizacji żeglugi, załogi statków podejmowałyby ryzyko pływania na darmowych mapach nieautoryzowanych. Organ oświadczył, że BHMW jako przedstawiciel polskiej, państwowej służby hydrograficznej, nie może dopuścić do sytuacji, w której wprowadza on na rynek takie same produkty, z których jeden byłby darmowy i tym samym zmniejszałby ilość używanych przez załogi statków - oficjalnych i autoryzowanych ENC. Byłoby to działanie niezgodne z obowiązującymi przepisami.


Czy statki objęte SOLAS 74 nie muszą mieć autoryzowanych map?

Jeśli tak, to chyba prosta sprawa; dla profesjonalistów mapy autoryzowane, dla przyjemniaczków- jak chcą- to wersja nieautoryzowana, z wyłączeniem odpowiedzialności.
Wtedy niech sobie BHMW patrzy kto zrezygnował z zakupu u nich oficjalnych map i zgłasza wnioski o skontrolowanie wyposażenia jednostek solasowych ;)
Coś na zasadzie starych (?) zapisów w wersjach elektronicznych Dzienników Ustaw; wersja oficjalna to papierowa, a wydanie elektroniczne jest pomocnicze i nie stanowi źródła prawa.
Tak jak to zrobił UŻŚ (przy czym on udostępnił wszystkim za darmo

No kurcze, tak mi sie nasunęło; czyżby BHMW chodziło o kasę? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2014, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
jarex napisał(a):
czyżby BHMW chodziło o kasę?
Jak możesz? ;)

Zanim udostępniono bezpłatnie Wiadomości Żeglarskie też był okres przejściowy, gdy zamieszczano je na stronie BHMW, ale zabezpieczone przed drukowaniem, a jedyną oficjalną była wersja papierowa.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2014, o 20:43 

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:46
Posty: 75
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sj
Stara Zientara napisał(a):
jarex napisał(a):
czyżby BHMW chodziło o kasę?
Jak możesz? ;)

Ojej :oops:
To ja baldzo, baldzo pseplasam BeHaMeWu i ich fanklub, ze w mojej gowie mogla siem pojawic tak gupia myśl ze im chodzi o kase a nie o bespieczenstfo...
Może by Admini utajnili ten wątek, w którym niektórzy żeglarze przyjemnościowi przyznają się że płynąc z Górek na Hel nie wyciągają nie tylko oficjalnej mapy ale nawet żadnej :roll:

Stara Zientara napisał(a):
Zanim udostępniono bezpłatnie Wiadomości Żeglarskie też był okres przejściowy, gdy zamieszczano je na stronie BHMW, ale zabezpieczone przed drukowaniem, a jedyną oficjalną była wersja papierowa.


Już coraz więcej rzeczy jest tylko w wersji oficjalnej- elektronicznej i to chyba dobry kierunek; oszczędzamy lasy i kasę :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2014, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
jarex napisał(a):
czyżby BHMW chodziło o kasę?
Jak możesz? ;)

Zanim udostępniono bezpłatnie Wiadomości Żeglarskie też był okres przejściowy, gdy zamieszczano je na stronie BHMW, ale zabezpieczone przed drukowaniem, a jedyną oficjalną była wersja papierowa.

Teraz zamieszcza się je w taki sposób (skanowanie - skalowanie, sam nie wiem jak to nazwać), że wszelkie próby wydrukowania stron z "wklejekami" do map zawsze kończą się niepowodzeniem - bo wychodzą one wadliwej wielkości.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2014, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
wszelkie próby wydrukowania stron z "wklejekami" do map zawsze kończą się niepowodzeniem - bo wychodzą one wadliwej wielkości.
Może źle drukujesz? Powinno być "bez skalowania" lub "rozmiar oryginalny".
Ja drukowałem, ale nie próbowałem naklejać na mapy... bo ich nie mam. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2014, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
jarex napisał(a):
No kurcze, tak mi sie nasunęło; czyżby BHMW chodziło o kasę?

Jarek, do budżetu BHMW pieniądze ze sprzedanych S-63 nie wpływają (podobnie jak ze sprzedaży map papierowych). Ich argumentem było, że nie mogą umożliwiać niekupowania oficjalnych S-63 poprzez dostęp do bezpłatnych S-57 (jakby: "nie możemy ułatwaić/umożliwiać nielegalnego korzystania przez konwencyjne z bezpłatnych baz danych nawigacyjnych"). Zapytałem: "Co w tej chwili uniemożliwia wykonanie kolorowej kserokopii oficjalnej mapy papierowej?"... :cool:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2014, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
pierdupierdu napisał(a):
wszelkie próby wydrukowania
Stara Zientara napisał(a):
Ja drukowałem
A propo's drukowania: BHMW myśli o mapach "print on demand". Ma to polegać na tym, że mapy będą drukowane z aktualnością na "teraz" (w sensie "wczoraj" :-)) dopiero gdy klient zamówi mapę. W efekcie mapa nie ma poprawek (bo zawiera stan aktualny na datę wydruku).

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2014, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2434
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 371
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Stara Zientara napisał(a):
zamieszczano je na stronie BHMW, ale zabezpieczone przed drukowaniem

Takie tam zabezpieczenia... :rotfl:
Drukowały się bez żadnego problemu.

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2014, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
pierdupierdu napisał(a):
Teraz zamieszcza się je w taki sposób (skanowanie - skalowanie, sam nie wiem jak to nazwać), że wszelkie próby wydrukowania stron z "wklejekami" do map zawsze kończą się niepowodzeniem - bo wychodzą one wadliwej wielkości.

Jaromirze - nie próbowałem wklejać (z powodów jak Zientara :-) ), ale myślę, że komandor Grabiec z zainteresowaniem zapozna się z Twymi doświadczeniami. To naprawdę osoba z otwartym umysłem i chcąca pomóc. Może zna rozwiązanie?
Potrzebowałbym szczegółowego opisu, albo Ciebie na spotkaniu z Nim. :-)

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2014, o 22:27 

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:46
Posty: 75
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sj
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
jarex napisał(a):
No kurcze, tak mi sie nasunęło; czyżby BHMW chodziło o kasę?

Jarek, do budżetu BHMW pieniądze ze sprzedanych S-63 nie wpływają (podobnie jak ze sprzedaży map papierowych).

No to gdzie są? Za darmo dają? :rotfl:
Wojtku, uwierz mi, nawet jak są to dochody marynarki/ministerstwa/ Skarbu Państwa to i tak przy ustalaniu budżetu BHMW, jeśli kierownictwo ma głowe na karku to wspomni że .... uzyskało dla ..... z tytułu sprzedaży map, i że właściwie te pieniądze powinny do nich wrócić...
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ich argumentem było, że nie mogą umożliwiać niekupowania oficjalnych S-63 poprzez dostęp do bezpłatnych S-57 (jakby: "nie możemy ułatwaić/umożliwiać nielegalnego korzystania przez konwencyjne z bezpłatnych baz danych nawigacyjnych"). Zapytałem: "Co w tej chwili uniemożliwia wykonanie kolorowej kserokopii oficjalnej mapy papierowej?"... :cool:

Dobre pytanie :D , i jest zbieżne z moim; jeśli SOLAS-y maja obowiązek mieć autoryzowane mapy, to i tak sprawa ogranicza sie do kontroli jednostek- czy będą miały "oryginały, czy "przyjemnościowe" S-57, czy kolorowe ksera :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2014, o 01:00 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Zapytałem: "Co w tej chwili uniemożliwia wykonanie kolorowej kserokopii oficjalnej mapy papierowej?"... :cool:
A gdy się ma papierowy Spis świateł, to mapę można sobie narysować samemu. Przynajmniej na trasie Tallin - Skagerrak, bo dalej było pewnie na zasadzie Kurs SWW, tam gdzieś musi być Anglia :-P (sprawdzone w 1939 r.)

ps. Spisy świateł (cały świat) można przez internet pobrać za darmo od rządowej agencji USA. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2014, o 08:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Instrukcja wklejania wkładek jest na stronie SAJ odsyłającej do WZ z 2014 roku.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 263 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL