Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 11:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 cze 2017, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11647
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3884
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cine napisał(a):
dobrze by było gdybyś się zdecydował co miał ten przykład udowodnić.


Przecież to proste.
Pokazałem, na żywym przykładzie, że wszystko może nawalić, zwłaszcza elektronika, a mapy papierowe są dość niezawodne.
W tym konkretnym przypadku nie był to wielki problem, bo akwen znany, nawigacja prosta, trasa krótka.
Przepisy regatowe OSR wymagają map papierowych na akwen regat, oraz innych przyrządów "analogowych" do nawigacji. Jakiś sens to ma.

Dywagacje na temat co i jak można naprawić, to już dalsza część. Sporo można naprawić, choć nie zawsze jest to proste. Tylko trzeba mieć wiedzę, narzędzia, materiały i czas.
W regatach czasu nie ma, o czym oczywiście wiedzieć nie musisz, ale niektórych to jednak interesuje.
Dodatkowo, jeżeli ma się na jachcie różne urządzenia bezprądowe, przywrócenie zasilania nie jest aż tak ważne. Pod warunkiem, że się ma to i owo (np samoster zamiast autopilota, kompas magnetyczny, mapy papierowe).

P.S. Rada o wyrzuceniu jachtu była dość niemiła i mało przemyślana, za to oczywiście, jak to na forum, bezkompromisowa.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Widzę, że temat ożył, to może jeszcze raz przypomnę;

Cytuj:
Then all of a sudden, a paper chart producer surmised that NOAA was
saying that paper charts would no longer be possible and even gave a
date when raster charts would not exist any longer. This ember was given
a little fuel when the director of NOAA's OCS was quoted in the media as
saying, "the paper era is finished."


waliant napisał(a):
...no właśnie. Może to się wydawać dziwne, ale na regaty płynie się po to, żeby powalczyć i takie pierdoły jak brak zasilania nie są powodem, żeby od razu poddawać wyścig.

A ja myślałem, że w żeglarstwie (podobnie do motoryzacji) wszelkie wyścigi(regaty?) napędzają postęp a w tym także masowy rozwój wszelkiej wspomagającej elektroniki.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11647
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3884
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
A ja myślałem, że w żeglarstwie (podobnie do motoryzacji) wszelkie wyścigi(regaty?) napędzają postęp a w tym także masowy rozwój wszelkiej wspomagającej elektroniki.


Napędzają, owszem, i co z tego? Czy to znaczy, że jak elektronika padnie, to już nie da się kontynuować regat?
Może jest właśnie tak, że jak ktoś ma papierowe mapy i umie z nich korzystać, to nie musi elektroniki uruchamiać, tylko płynie dalej, że tak powiem, analogowo.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 14:16 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
waliant napisał(a):
kolega na swoim jachcie zauważył pożar.


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Pokazałem, na żywym przykładzie, że wszystko może nawalić, zwłaszcza elektronika, a mapy papierowe są dość niezawodne.


Tylko że palą się stosunkowo szybko :cry:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
SIRK napisał(a):
A ja myślałem, że w żeglarstwie (podobnie do motoryzacji) wszelkie wyścigi(regaty?) napędzają postęp a w tym także masowy rozwój wszelkiej wspomagającej elektroniki.


Napędzają, owszem, i co z tego? Czy to znaczy, że jak elektronika padnie, to już nie da się kontynuować regat?
Może jest właśnie tak, że jak ktoś ma papierowe mapy i umie z nich korzystać, to nie musi elektroniki uruchamiać, tylko płynie dalej, że tak powiem, analogowo.


Ale co zrobisz w sytuacji gdy … (patrz cytowany wyżej tekst) i o tym chciałem dyskutować oraz o tym wcześniej wspominanym „czymś więcej” a my nadal kręcimy się wokół własnego ogona.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11647
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3884
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
Tylko że palą się stosunkowo szybko

Ale wolniej niż kable, jak się okazało.

SIRK napisał(a):
Ale co zrobisz w sytuacji gdy …

Gdy padnie elektronika? Płyniesz dalej, albo naprawiasz, jeżeli warto.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Miałem wystartować w regatach Unity Line, ale wiecie co ? Chromolę, odechciało mi się :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przypłyń na Tall Ships do Szczecina :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11647
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3884
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Każdy pretekst jest dobry :-P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Na Tall Ships mam mieć miejsce zaklepane :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
SIRK napisał(a):
Ale co zrobisz w sytuacji gdy …

Gdy padnie elektronika? Płyniesz dalej, albo naprawiasz, jeżeli warto.

Pytałem co zrobisz gdy dostęp do map papierowych będzie bardzo utrudniony lub wręcz niemożliwy. Z zamieszczonej informacji wynika, że nie jest to tak odległa przyszłość.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11647
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3884
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Pytałem co zrobisz gdy dostęp do map papierowych będzie bardzo utrudniony lub wręcz niemożliwy. Z zamieszczonej informacji wynika, że nie jest to tak odległa przyszłość.


Cóż, nie wiem. Ale na razie problemu z kupnem map nie ma. Myślisz że dożyję czasów, gdy map papierowych kupić się nie da?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jak pisałem, mapa u mnie leży na stole. Mam ręczny archaiczny GPS Maagelllan, mam namiernik, ekerkę, ołówek i nawet gumkę.

Ale era map papierowych się skończyła. Chwila braku dostępu do nich nadchodzi.
No więc mam:

Komputer pancerny z OpenSea mapą.
Mam da smartfony a androidowym Navionicsem.
Do ładowania mam obok normalnych gniazd przenośne gniazdo zapalniczki do podłączenia bezpośrednio na dowolny akumulator.
Kiedyś będe miał plotter. KIedyś bęe miał solarna ładowarkę do smartfona.

A moi zaloganci-towarzysze zazwyczaj przywożą trzeciego Nawionicsa albo cosik innego co tam lubią.

Przy moich obecnych horyzontach uważam, że nawet w dłuższym rejsie byłbym "zabezpieczony".

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: SIRK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
waliant napisał(a):
SIRK napisał(a):
Pytałem co zrobisz gdy dostęp do map papierowych będzie bardzo utrudniony lub wręcz niemożliwy. Z zamieszczonej informacji wynika, że nie jest to tak odległa przyszłość.


Cóż, nie wiem. Ale na razie problemu z kupnem map nie ma. Myślisz że dożyję czasów, gdy map papierowych kupić się nie da?

Na razie dożyłeś czasów, w których wydarzenia po drugiej stronie Atlantyku, sprowadzające się do upubliczniania czyiś domysłów albo cytowania w mediach wypowiedzi, która nie miała miejsca - niektórzy uważają za "zamieszczoną informację". I oczekują od Ciebie odpowiedzi jak taka, khem... informacja miałaby wpłynąć na Twoje pływanie - po Bałtyku.
Cóż - takie czasy...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11647
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3884
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
Cóż - takie czasy...

Czyli dałem się podpuścić, no takie czasy, bywa.

Colonel napisał(a):
No więc mam:

Sporo tego. U mnie na jachcie jest aktualnie ręczny GPS Lowranca, stary jak bursztyn, i to wszystko z elektroniki nawigacyjnej. Do tego mapy (przy czym nie dorobiłem się map Zatoki, bo po prostu były pilniejsze rzeczy, ale w tym roku kupię, oczywiście w BHMW ;) ) i akcesoria do map - w tym także gumkę. ;)

Oczywiście, mając zbędną gotówkę (hue hue) kupię w końcu GPS stacjonarny montowany w ściance kabiny. Może być bez map, ale z tym chyba już będzie ciężko (coś w stylu np Northstar Explorer 538).
Laptopa nie chcę w ogóle, ploter bym przełknął, ale za drogi. Ploter ktory dostałem w prezencie czeka na montaż, bo nie mam do niego anteny jak na razie.
Zwyczajnie kwestia podejścia - jak idę na spacer, to rzadko zabieram telefon, jak idę na jacht, to nie chcę ekranów i komputerów widzieć. Ale oczywiście idę z postępem (niechętnie), i pewnie będzie już niedługo na jachcie autopilot (na samoster mnie nie stać, a szkoda...).

Za to nabyłem w poniedziałek koc gaśniczy i będę woził te dwa kilogramy, bo pożar to groźna rzecz. A do tego przepisy OSR wymagają i w planie był, a przygoda kolegi trochę mnie zmotywowała.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 12:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
waliant napisał(a):
Do tego mapy (przy czym nie dorobiłem się map Zatoki, bo po prostu były pilniejsze rzeczy, ale w tym roku kupię, oczywiście w BHMW ;) ) i akcesoria do map - w tym także gumkę. ;)


Serio ??? mapy Zatoki. To ty masz czas na regatach po zatoce robić namiary i nanosić pozycję na mapę :rotfl:
A na poważnie widzisz potrzebę ?? Bo IMHO to Zatokę znasz jak własną kieszeń i nawet w przypadku totalnego blackout'u wrócisz z każdego na niej miejsca ...

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
No właśnie z ust mi to wyjąłeś. Chciałem napisać to samo, ale się w język ugryzłem aż prawie go sobie odgryzłem. :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Cóż, nie wiem. Ale na razie problemu z kupnem map nie ma. Myślisz że dożyję czasów, gdy map papierowych kupić się nie da?

Tak właśnie myślę a nawet jestem tego pewien, już nie raz o tym pisałem spotykając się z mniej lub bardziej poważnymi żartami. Czy pamiętasz „jachting na tomtomie”?
Mapy papierowe nie od razu będą wycofane ale dostęp tudzież koszty zakupu będą rosły.

Z faktami się nie dyskutuje ale tak dla przypomnienia;
- już za rok znakomita większość jednostek konwencyjnych będzie używała wyłącznie ENC
- co raz więcej agencji hydrograficznych drukuje mapy papierowe wyłącznie na żądanie
- mapy rastrowe jako produkt przejściowy tracą na znaczeniu
- w kieszeni statystycznego żeglarza znajduje się mobilne urządzenie z aplikacja nawigacyjną przewyższające technologicznie nie jeden superprofesjonalny odbiornik ECDIS

Dawno nie byłem w empiku przy stoisku z mapami, czy znasz może ofertę z klasycznymi atlasami samochodowymi? Jeżeli mamy dalej dyskutować to naprawdę są ciekawsze zagadnienia, warto zastanowić się w która stronę zmierzamy i na co należy zwracać uwagę.
Dla przykładu kol. Colonel podpowiedział nam jak możemy dodatkowo się zabezpieczyć przed awarią w instalacji elektrycznej. Takie „mobilne gniazdo zapalniczki” z odpowiednim podłączeniem to obok „powerbanku” powinno być standardowym wyposażeniem każdego jachtu.
A co do „prawdziwej przyszłości” to dla przykładu bardziej interesują mnie plany Garmina który sfinalizował przejęcie portalu internetowego ActivCaptain.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Nieśmiało zwrócę uwagę, że primo papierowe mapy drukowane na żądanie wychodzą taniej, a secundo - wymienionym zjawiskom towarzyszy coraz to rosnąca popularność "chart-book'ów" obejmujących popularne rejony.

Jako żywo papierowych...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Btw:
http://www.empik.com/szukaj/produkt?res ... t=priceAsc

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11647
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3884
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
Bo IMHO to Zatokę znasz jak własną kieszeń i nawet w przypadku totalnego blackout'u wrócisz z każdego na niej miejsca ...

Kurczak napisał(a):
Chciałem napisać to samo


Uuu, to jak nigdy, to was teraz opierniczę i to będzie serio. Nosz wamać!

Po pierwsze ja nie mam innych map, nie mam plotera. jedyne co mam, to ręcznego GPS-a z wbitymi w niego wszystkimi potrzebnymi punktami na Zatoce. Ale to jest za mało.
W mojej relacji z ostatnich regat napisałem wyraźnie, żeby nie pływać na pamięć i że musiałem zejść pod pokład i nanieść pozycję.
Normalnie, w dzień, to w ogóle GPS-a nie włączam.A podczas regat opieram się na namiarach pokazywanych w GPS-ie. Ale już w nocy, albo w ulewie, można stracić orientację i się głupio w coś wrąbać.
Na ostatnich regatach przyszła noc, ale było ładnie, było widać światło Helu, światła na brzegu, gps miał wbity namiar na latarnię Hel. Ale jak pisałem, płynęliśmy na spinakerze, przyszła odkrętka, przebrasowanie, potem zrzucanie spinakera. Przywiało, zaczęło padać światła znikły. Było widać tylko Hel i trochę HLS-kę. I nie zgadzało mi się. Zerkam na zalany deszczem ekran GPS-a, na kompas, na słabo widoczne światła na brzegu i nie zgadzało mi się zupełnie.
Ja w takiej sytuacji nie kombinuję, tylko zszedłem pod pokład, wytarłem siebie, gpsa, okulary i naniosłem pozycję na mapę. I słusznie, bo już byliśmy w zasadzie na stycznej i odchodziliśmy od rogu półwyspu. Wszystko stało się jasne, ułożylo się w głowie, GPS został przestawiony na B8 i nowy kurs został wyznaczony. Ale i tak było ciemno i brzeg wydawał się bardzo blisko, więc zerkałem czujnie na echosondę.
Wszystko to niepotrzebne? Może i tak, ale przypadek Knezia i tych wszystkich, którzy nie umieli przejść do Pucka przez Głebinkę, mam w głowie.
Poza tym, mapa regionu regat musi być na jachcie i co, mam jej nie mieć na MP?
Dlatego kupię, choć przecież od kilku lat pływam bez, co mnie wkurza.
Bo tak nie należy, nawet jak się zna dobrze akwen.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11647
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3884
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
Btw:

Dzięki, sam w samochodzie nie mam nawigacji, tylko zwykłe mapy papierowe.
Atlas kupię jak będę więcej jeździł, znaczy dalej :)

Wczoraj w Jelitkowie, na spacerze, widziałem jak dwóch frajerów stało, jeden gadał przez telefon cos takiego: "nawigacja nas wyprowadziła tutaj, ale to nie to miejsce" I coś dalej, ale odeszliśmy, to nie słyszałem. Dzieci elektroniki, które nawet nazw ulic nie potrafią przeczytać na tabliczkach.

Zimą, stojąc rano na przystanku gdy samochód trafił do warsztatu, poratowałem dwie panienki, które na Czarnym Dworze upierały się, że gdzieś tutaj jest knajpa blisko. Nijak mi się nie zgadzało, zerknąłem w końcu w telefon jednej, bo tak się upierała, że nawigacja pokazuje... W końcu doczytałem, pomyliła Czarny Dwór z Czerwonym Dworem - co to w końcu za różnica... (tubylcy wiedzą).
Podziękowały mi za "cudowne ocalenie" pytając czy to bezpieczna dzielnica. Skierowałem je na najbliższy przystanek i zasugerowałem skorzystanie z autobusu 148.
Wniosek? Elektronika ogłupia, nawigacja elektroniczna także.
W sumie fajne były, nie powiem, i sympatyczne w swoim zakłopotaniu :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tomku, nie złość się :D

Papierowa mapa nie jest wrogiem. Tyle, że przed postępem technicznym nie da się uciec.

Wszędzie są tzw. półgłówki lub jak mówi moja Żona Krysia "ćwierćwałki". Na drodze i na wodzie. Tego się nie da uniknąć.

Owszem, mam w samochodzie "stacjonarną" nawigację, ale do rzeki ani stawu nigdy jeszcze nie wjechałem. Bo mi Bóg rozumu (póki co) nie odebrał :)

Podobnie jest na morzu...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11647
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3884
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Dla przykładu kol. Colonel podpowiedział nam jak możemy dodatkowo się zabezpieczyć przed awarią w instalacji elektrycznej. Takie „mobilne gniazdo zapalniczki” z odpowiednim podłączeniem to obok „powerbanku” powinno być standardowym wyposażeniem każdego jachtu.


Wszystko można mieć na jachcie, tylko kwestia kosztów. Czy naprawdę ploter, laptop, tablet, telefon, mapy do tego wszystkiego, zdublowane zasilanie, power banki, ładowarki solarne i inne tego typu rzeczy są tańsze od zwykłego gpsa i mapy papierowej?
Przecież to kit, wiadomo że nie. To o czym my mówimy?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
O postępie technicznym :D

Mapa jest OK, ale ploter wygodniejszy :)

Jak ci padnie zwykły GPS to i tak dupa w krzakach :) Więc zapewne masz zapasowego.

To jest dokładnie taka sama sytuacja.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Wniosek? Elektronika ogłupia, nawigacja elektroniczna także.

A ty nadal swoje. Mylisz się i to bardzo, odgrzebie temat za 2-3 lata i zobaczymy kto i na ile zmienił poglądy oraz na ile zmieniła się rzeczywistość.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11647
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3884
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
O postępie technicznym :D

No ok, ale jak pojedziesz na splyw kajakowy, to też z laptopem czy jednak z mapą papierową rzeki? ;)

Kurczak napisał(a):
Mapa jest OK, ale ploter wygodniejszy :)

W użyciu może i wygodniejszy ale ogląd sytuacji zapewnia tyko duża mapa. A ja tak wolę i lubię, i naprawdę na dużej mapie widać lepiej, co w regatach długich ma znaczenie.

Kurczak napisał(a):
Jak ci padnie zwykły GPS to i tak dupa w krzakach :) Więc zapewne masz zapasowego

No właśnie nie mam zapasowego :-P , ale planuję mieć (bardziej do UKF-ki, ale i jako zapas/zdublowanie też).

Czemu dupa? Da się trafić i bez gps-a, choć wtedy w regatach szanse na wynik maleją.
Oczywiście, jak się ma mapy papierowe :mrgreen:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

SIRK napisał(a):
Mylisz się i to bardzo,

A wiesz, że takie dyskusje tutaj się odbywają co jakiś czas i ta wcale nie jest pierwsza? Od pierwszej takiej rozmowy trochę lat minęło...

Pominąłeś watek ceny jednego i drugiego zestawu, co wcale nie jest bez znaczenia.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
A wiesz, że takie dyskusje tutaj się odbywają co jakiś czas i ta wcale nie jest pierwsza? Od pierwszej takiej rozmowy trochę lat minęło...

Pominąłeś watek ceny jednego i drugiego zestawu, co wcale nie jest bez znaczenia.

Teraz już wiem, że nie tylko jesteś ortodoksem ale dodatkowo nie czytasz postów na które odpowiadasz.

SIRK napisał(a):
Tak właśnie myślę a nawet jestem tego pewien, już nie raz o tym pisałem spotykając się z mniej lub bardziej poważnymi żartami. Czy pamiętasz „jachting na tomtomie”?
Mapy papierowe nie od razu będą wycofane ale dostęp tudzież koszty zakupu będą rosły.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 23:06 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Era map papierowych się skończy, gdy będą zakazane.
Za ploter zeta nie dam, wolę "waypointy" w ręczniaku.
Dodam, że cyrklem fajnie się w uchu grzebie.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11647
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3884
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Teraz już wiem, że nie tylko jesteś ortodoksem ale dodatkowo nie czytasz postów na które odpowiadasz.

Jeżeli ja jestem ortodoksem, to ty jesteś fanatykiem. Można się tak przerzucać, ale mnie się więcej nie chce.

Moja odpowiedź była odwołaniem się do dawnych dyskusji. Inna sprawa, że to mało ważne.
Przy czym, jak ja zmienię zdanie, to na pewno się do tego wprost przyznam.

Za to sprawa kosztów jest jednak ważna. Zestaw ploter+mapy+laptop+zasilanie awaryjne+inne to kwota ponad 10000 zł, licząc bardzo oszczędnie.
Zanim ceny map papierowych wzrosną do tego poziomu, to ja raczej już nie będę żeglował, więc... mi to lotto.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 108 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL