Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 gru 2017, o 03:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 15684
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1290
Otrzymał podziękowań: 2634
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Kuracent napisał(a):
A przecież powinno być najwięcej stalowych - skoro są bezpieczne. Dziwna sprawa.
Cape o czołgach dał przykład, a ja równie motoryzacyjny.
Dlaczego jest tyle typów samochodów osobowych? Maleńkie cudeńko czasami kosztuje tyle ile wielgachna limuzyna.
Do tego dodaj kombi i sedany. Dlaczego nie wszyscy jeżdżą kombiakami? Przecież są lepsze od sedanów, bo mają większy bagażnik.

Identycznie jest z jachtami.
Gdy ktoś - nie kierujący się głównie ceną - kupuje jacht to sądzę, że głównie bierze pod uwagę wygląd, szybkość, ilość łazienek, funkcjonalność, etc, natomiast kwestie bezpieczeństwa żeglugi w rejonach lodowych to wiszą mu i powiewają :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4487
Podziękował : 615
Otrzymał podziękowań: 281
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):
Identycznie jest z jachtami.
Gdy ktoś - nie kierujący się głównie ceną - kupuje jacht to sądzę, że głównie bierze pod uwagę wygląd, szybkość, ilość łazienek, funkcjonalność, etc, natomiast kwestie bezpieczeństwa żeglugi w rejonach lodowych to wiszą mu i powiewają :-)


Może trochę się czepiam. Ale teraz legalnie mi wolno w tym dziale. ;-)

W przypadku aut mniejsze mniej pali, często jest tańsze, łatwiej parkuje się w mieście. Ma jakieś zalety.

A jakie zalety mają laminaty? Przecież ilość łazienek i funkcjonalność mogłaby być taka sama zarówno na drewnianym, stalowym jak i laminacie?

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 5497
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 674
Otrzymał podziękowań: 1709
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kuracent napisał(a):
* W jakiej odległości od brzegu pływasz ostatnio? Do 20Nm? 30Nm? A mimo to wybrałeś stalowy. A więc nawet na krótsze trasy wybrałeś stalowy. Czy rozważałeś inne? Skąd taki wybór?


po kolei:) :
1. pływam ostatnio w granicach Bałtyku, więc jest to jakieś 100 mil od brzegu.
2. nie stać mnie na dwa jachty, plastikowy na krósze trasy, stalowy na dalsze :)
3. rozważałem inne, m.in Firsta z plastiku, van der Stadta stalowego i parę innych.
4. wybór stąd, że ten mi się najbardziej spodobał i miał dwa maszty :) naprawdę:)

Kuracent napisał(a):
* Dlaczego ludzie na długie trasy wybierają inne jachty niż stalowe?

a wybierają? jestem skłonny zaryzykować twierdzenie, że większość jachtów opływających globus to plastki.
Kuracent napisał(a):
Czy jest to kwestia ceny? Czy inne czynniki?


cena, uroda, zbieg okoliczności, osobiste doświadczenia i przekonania. Wiele jest czynników. Ja na przykład nigdy nie kupiłbym siatkobetonowca.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 8529
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 446
Otrzymał podziękowań: 903
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kuracent napisał(a):
A jakie zalety mają laminaty?

Są szybsze, mniej palą, są tańsze w eksploatacji (konserwacja).

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 5497
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 674
Otrzymał podziękowań: 1709
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kuracent napisał(a):

A jakie zalety mają laminaty? Przecież ilość łazienek i funkcjonalność mogłaby być taka sama zarówno na drewnianym, stalowym jak i laminacie?


ale uroda już nie. szybkość też nie. waga też nie.
Z laminatu możesz niskim kosztem uzyskac w zasadzie dowolny kształt, ze stali już nie tak łatwo.
jachty plasticzane są lżejsze, przez co na ogół znacznie szybsze.
waga... moja Aliflanke waży 6-7 ton, porównywalny jacht z plastiku waży 3-5 ton. Wiesz jaka jest róznica w cenie dzwigu? Powiem Ci że istotna :D
kolejna rzecz, sam piszesz , ze głownie trafiasz na jachty laminatowe, no widzisz, stocznie z róznych powodów budują jachty głownie z laminatu, toteż na rynku jest ogromna dostępność jednostek laminatowych, a podaż jachtów stalowych jest stosunkowo nie duża.
itd,itd,itd...

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 8529
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 446
Otrzymał podziękowań: 903
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
skipbulba napisał(a):
Z laminatu możesz niskim kosztem uzyskac w zasadzie dowolny kształt,

Uzyskując dzięki temu bardzo dobre warunki nautyczne w łatwych warunkach, w których się pływa znakomitą większość czasu. Porównaj prędkość i manewrowość np 12 metrowych jachtów plastikowych i stalowych w warunakach wiatru 6/12 w. Powyższe ma też kolosolne znaczenie w warunkach żeglugi na silniku w sztilu. Plastik jest często 2 x szybszy i do tego mniej pali.
Sprawa druga związana z kształtem, wygoda, tj kokpit, pokład, nadbudówki. Zdecydowanie lepiej mieć obłe kształty, niż obijać się o kanty.
Ponieważ znakomita większość pływań odbywa się w łatwych warunkach dominują plastiki.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 12:09 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 983
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 185
Otrzymał podziękowań: 316
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
Plastik jest często 2 x szybszy

Przepraszam ale czy sugerujesz ze tylko z powodu rodzaju materiału kadłuba łódź będzie dwa razy szybsza? trochę bredzisz.To raczej wyporność ma znaczenie (i jeszcze kilka czynników),a nie materiał kadłuba
Jachty buduje się masowo z laminatu bo jest to najlepszy materiał do produkcji masowej,nie wymaga wysoko kwalifikowanych pracowników,jest dość tani i szybki w pracy,czyli jest ekonomiczny dla stoczni.Dodatkowo żeby jachty się sprzedawały to trzeba je reklamować,a przecież nie zachwala się w produkcie wad (a laminat ma ich dość dużo),tylko zachwala się same zalety.A wracając do wagi materiałów to przy większych jachtach kadłub stalowy nie jest wcale cięższy niż laminatowy.Oczywiście mówimy o podobnych jachtach.Wiadomo taż jest że przy słabych wiatrach łódź o mniejszej wyporności będzie szybsza od cięższej (a prawie że wszystkie masowe produkty stoczni to jachty typu racer-cruser) ale już przy trochę mocniejszym różnice te się zmniejszają.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Ostatnio edytowano 19 kwi 2011, o 13:19 przez peter, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 5497
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 674
Otrzymał podziękowań: 1709
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
peter napisał(a):
.A wracając do wagi materiałów to przy większych jachtach kadłub stalowy nie jest wcale cięższy niż laminatowy.


Dlatego większe jachty buduje się częsciej ze stali niż mniejsze.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1184
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 185
Otrzymał podziękowań: 259
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
skipbulba napisał(a):
Ja wybrałbym stalowy... bo mam :)

Ja wybrałem plasticzany, bo ... wybrałem. :cool:

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 8529
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 446
Otrzymał podziękowań: 903
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
peter napisał(a):
Przepraszam ale czy sugerujesz ze tylko z powodu rodzaju materiału kadłuba łódź będzie dwa razy szybsza? trochę bredzisz

Może zamiast wyrażać skrajne opinie, warto przeczytać dokładnie co napisałem i do czego się odniosłem.
A odniosłem się do
skipbulba napisał(a):
Z laminatu możesz niskim kosztem uzyskac w zasadzie dowolny kształt

Jeśli chodzi o kadłub, to decydujący wpływ na prędkość ma jego kształt w części podwodnej oczywiście, a taki kształt, w tym małą wyporność najłatwiej wykonać z laminatu. A jak ktoś chce z drewna czy blachy tytanowej, wolna droga.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 15:23 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 983
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 185
Otrzymał podziękowań: 316
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
Może zamiast wyrażać skrajne opinie, warto przeczytać dokładnie co napisałem i do czego się odniosłem.
A odniosłem się do
skipbulba napisał(a):
Z laminatu możesz niskim kosztem uzyskac w zasadzie dowolny kształt

Cape napisał(a):
Porównaj prędkość i manewrowość np 12 metrowych jachtów plastikowych i stalowych w warunakach wiatru 6/12 w. Powyższe ma też kolosolne znaczenie w warunkach żeglugi na silniku w sztilu. Plastik jest często 2 x szybszy i do tego mniej pali.


Opinia jest skrajna pewnie dlatego że użyłem słowa "bzdura"? :D
Mówimy o dwóch jachtach,z nie o motorówce laminatowej 12 metrowej i stalowej skrzyni o wymiarach 12x12x12m.Różnica prędkości pomiędzy dwoma jachtami o tej samej długości choćby jeden był obły jak jajko,a drugi kanciasty będzie znikoma,może pół węzła,ale nie dwukrotna.Fizyki nie oszukasz.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 8529
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 446
Otrzymał podziękowań: 903
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
peter napisał(a):
Różnica prędkości pomiędzy dwoma jachtami o tej samej długości choćby jeden był obły jak jajko,a drugi kanciasty będzie znikoma,może pół węzła,ale nie dwukrotna.Fizyki nie oszukasz.

Mam inne doświadczenia z praktyki.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 7415
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 2441
Otrzymał podziękowań: 1681
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Cape, a przy tej praktyce sprawdzałeś, jak różni się wyporność? Bo ja się zgadzam, że przeważająca większość jachtów stalowych będzie wolniejsza od swoich odpowiedników laminatowych. Tylko nie tak drastycznie, jak opisałeś...

BTW, z siatkobetonu też się da dowolny kształt wydziergać :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 8683
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3248
Otrzymał podziękowań: 1558
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zapytajcie dlaczego Brendan był ze skór wołowych...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 8529
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 446
Otrzymał podziękowań: 903
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
Cape, a przy tej praktyce sprawdzałeś, jak różni się wyporność?

Posłużyłem się prawem Archimedesa :D (pisze w papierach)
Moniia napisał(a):
Tylko nie tak drastycznie, jak opisałeś...

Może przesadziłem z tym 2 x, ale w słabych wiatrach te różnice są duże. Dużo większe niż 0,5 w. Powiedzmy 3 w i 5 w. W średnich się wyrównują, w silnych plastiki tracą.
I żeby uściślić.
Porównuję współczesne Crusiery, Delphia, Oceanic, Bawaria z Bruceo i Jotką.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4767
Podziękował : 153
Otrzymał podziękowań: 308
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cape napisał(a):
Porównuję współczesne Crusiery, Delphia, Oceanic, Bawaria z Bruceo i Jotką.


Czyli współczesne konstrukcje vs. konstrukcje z przed kilku dekad....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 8529
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 446
Otrzymał podziękowań: 903
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo napisał(a):
Czyli współczesne konstrukcje vs. konstrukcje z przed kilku dekad....

To dlaczego nie buduje się takich jachtów ze stali ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4767
Podziękował : 153
Otrzymał podziękowań: 308
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cape napisał(a):
To dlaczego nie buduje się takich jachtów ze stali ?


No jak się nie buduje?? Chyba jednak powstają współczesne konstrukcje ze stali?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 18:04 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 983
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 185
Otrzymał podziękowań: 316
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
Porównuję współczesne Crusiery, Delphia, Oceanic, Bawaria z Bruceo i Jotką.
Carlo napisał(a):
Czyli współczesne konstrukcje vs. konstrukcje z przed kilku dekad....


Porównujesz przede wszystkim różne jachty...jednym z ważniejszych porównawczych współczynników łodzi to stosunek wyporności do długości linii wodnej (D/L ratio) i tak:poniżej 120 to jachty bardzo lekkie regatowe maszyny,120-250 lekkie,250-320 to średnie,a powyżej 320 to ciężkie.I nie ma co porównywać jachtów bez znajomości na początek tego współczynnika.Kilka dekad temu też budowano lekkie jachty,tyle że służyły raczej do regat.A wymienione delphie,bawarie itp to masowa produkcja na potrzeby przede wszystkim firm czarterowych.I absolutnie nie chcę powiedzieć że to złe jachty,są doskonałe do tego do czego zostały zaprojektowane i zbudowane czyli krótkie rejsy z kupą ludzi na pokładzie,takie weekendowe żeglowanie.Muszą być szybkie na lekkich wiatrach bo czarterobiorcy chcą pobawić się na tygodniowym rejsie,muszą mieć kupę kojek dla licznej załogi żeby czarter wyszedł jak najtaniej,jak dużo ludzi to i łazienki ze dwie by się przydały,kuchenka szczątkowa bo i tak najczęściej jada się w restauracji itp. Za to na długie wyprawy tzw crusing jacht musi posiadać trochę inne cechy, czyli duża wyporność żeby zmieścić wszystko co potrzebne do pełnej autonomii,nie potrzeba aż tylu koji bo i ludzi znacznie mniej,kibelek wystarczy jeden,za to kuchnia powinna być wygodna i duża bo tam się gotuje wszystkie posiłki itp Tak samo można wymieniać różnice w takielunku,silnikach,materiałach etc. Lekka żaglowa kanadyjka Roberta,czarterowa Bavaria czy ciężki stalowy Roberts to doskonałe jachty tak długo jak są używane zgodnie z ich projektowymi założeniami.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9107
Podziękował : 2473
Otrzymał podziękowań: 2913
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
Niby czemu się nie nadaje?

Niby dlatego, że niektórym wystarcza do stwierdzenia "się nie nadaje" tylko to, że jachtu z nierdzewki nigdy nie widzieli..
Ja widziałem, kilka - w tym budowane w Polsce.
Najbardziej chyba oryginalny jacht z nierdzewki jaki widziałem wyglądał tak:
Załącznik:
LATO (45).jpg
LATO (45).jpg [ 202.48 KiB | Przeglądane 1660 razy ]


Nie muszę się zatem zastanawiać, czy się nadaje :lol:


A w temacie kadłuba jachtu na większe pływanie wybieram po prostu i zupełnie naturalnie materiał najdoskonalszy - aluminium!

Na przykład:
http://www.alubat.com/?lang=en&keyRubrique=alubat-58

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i bez przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 8683
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3248
Otrzymał podziękowań: 1558
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
peter napisał(a):
ale czy sugerujesz ze tylko z powodu rodzaju materiału kadłuba łódź będzie dwa razy szybsza? trochę bredzisz

Nie stosuj metody pewnego prezesa, który wygłasza nieprawdziwą tezę i przypisuje ją swemu adwersarzowi.
A ja czekam na odpowiedź na moje pytanie.

PS. A jak chesz tak się bawić to zauważ, ze jacht laminatowy będzie miał w ogromnej większości "gładsze" poszycuie, a więc mniejsze opory.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 19:23 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 983
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 185
Otrzymał podziękowań: 316
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
A ja czekam na odpowiedź na moje pytanie.

a o co pytałeś?

~ ~ ~ ~ ~

Colonel napisał(a):
PS. A jak chesz tak się bawić to zauważ, ze jacht laminatowy będzie miał w ogromnej większości "gładsze" poszycuie, a więc mniejsze opory.


Prędkość maksymalna dla kadłuba poruszającego się wypornościowo to pierwiastek kwadratowy z długości linii wodnej razy 1.34 (średnio dla monohulli)
czyli załóżmy że 12 metrowy kadłub ma linię wodną 36 stóp, pierwiastek kwadratowy to 6 razy 1.34 równa się 8.04 węzła i jest to maksymalna prędkość wypornościowa.żeby popłynąć szybciej trzeba zacząć ślizg.ale przeciętny silnik pomocniczy na jachcie żaglowym nie ma takiej mocy żeby to zrobić no i kształt kadłuba musi być do tego zaprojektowany.
to czy kadłub jest gładki czy szorstki,czy obły czy z załamaniami nie ma wpływu na maksymalną prędkość,a jedynie na zapotrzebowanie mocy do osiągnięcia tej prędkości.czyli jacht stalowy 12m płynący 7.5 w nie może być 2x wolniejszy od takiego samego jachtu laminatowego,

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 19:58 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 200
Lokalizacja: NYC/Londyn/Wrocław
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster
peter napisał(a):
Colonel napisał(a):
Colonel napisał(a):
PS. A jak chesz tak się bawić to zauważ, ze jacht laminatowy będzie miał w ogromnej większości "gładsze" poszycuie, a więc mniejsze opory.


Prędkość maksymalna dla kadłuba poruszającego się wypornościowo to pierwiastek kwadratowy z długości linii wodnej razy 1.34 (średnio dla monohulli)
czyli załóżmy że 12 metrowy kadłub ma linię wodną 36 stóp, pierwiastek kwadratowy to 6 razy 1.34 równa się 8.04 węzła i jest to maksymalna prędkość wypornościowa.żeby popłynąć szybciej trzeba zacząć ślizg.ale przeciętny silnik pomocniczy na jachcie żaglowym nie ma takiej mocy żeby to zrobić no i kształt kadłuba musi być do tego zaprojektowany.
to czy kadłub jest gładki czy szorstki,czy obły czy z załamaniami nie ma wpływu na maksymalną prędkość,a jedynie na zapotrzebowanie mocy do osiągnięcia tej prędkości.czyli jacht stalowy 12m płynący 7.5 w nie może być 2x wolniejszy od takiego samego jachtu laminatowego,


Gdzieś po drodze zapodziałeś logikę. ("Maksymalna") Prędkość wypornościowa to jedno, średnia prędkość osiągana przez jacht to drugie. Przeczytaj wypowiedź Andrzeja raz jeszcze.

A na koniec dam Tobie zagadkę: dlaczego współczesne kajaki, katamarany etc. z łatwością osiągają prędkość przewyższającą prędkość wypornościową, mimo iż nie wchodzą w ślizg?

Serdecznie,
M.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 20:35 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 983
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 185
Otrzymał podziękowań: 316
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Milo napisał(a):
Gdzieś po drodze zapodziałeś logikę. ("Maksymalna") Prędkość wypornościowa to jedno, średnia prędkość osiągana przez jacht to drugie. Przeczytaj wypowiedź Andrzeja raz jeszcze.

Ja zapodziałem logikę?! kolega napisał ze często plastikowy jacht jest 2xszybszy na silniku od stalowego o tych samych rozmiarach (12m) sam zaraz stwierdził za przesadził i się z tego wycofał. Więc gdzie problem?
I co to jest "średnia prędkość osiągana przez jacht"? czy to jest wartość zmienna która wynosi tyle ile pasuje żeby udowodnić że jachty stalowe na silniku pływają 2x wolniej? :D

Milo napisał(a):
A na koniec dam Tobie zagadkę: dlaczego współczesne kajaki, katamarany etc. z łatwością osiągają prędkość przewyższającą prędkość wypornościową, mimo iż nie wchodzą w ślizg?

Dla tego że najczęściej są białe? :lol:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 8529
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 446
Otrzymał podziękowań: 903
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
peter napisał(a):
czyli jacht stalowy 12m płynący 7.5 w nie może być 2x wolniejszy od takiego samego jachtu laminatowego,,

Nie może, 12m jacht laminatowy (a choćby ze złota :lol: )nie przekroczy prędkości granicznej) ale ten sam jacht przy wietrze 6 W osiągnie prędkość np 2 W, inny jacht o małych oporach kadłuba przy tych warunkach wiatrowych (i takich samych żaglach)osiągnie 4 W. Decydują opory wody, co niektórzy nazywają tarciem.
peter napisał(a):
Ja zapodziałem logikę?! kolega napisał ze często plastikowy jacht jest 2xszybszy na silniku od stalowego o tych samych rozmiarach (12m) sam zaraz stwierdził za przesadził i się z tego wycofał.

Z niczego się nie wycofałem. Szybkość Bruceo na silniku 60 Km 3,5 w, szybkość crusiera na silniku tej samej mocy 7 w.Oczywiscie zaraz napiszesz, że inne silniki, śruby itp

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Ostatnio edytowano 19 kwi 2011, o 21:19 przez Cape, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4767
Podziękował : 153
Otrzymał podziękowań: 308
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cape napisał(a):
Szybkość Bruceo na silniku 60 Km 3,5 w,


Szybkość J-80 na silniku 60 KM bez żyłowania silnika 5, max. wg. armatora 7 czy nawet 8 w.


Ostatnio edytowano 19 kwi 2011, o 21:17 przez Carlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9107
Podziękował : 2473
Otrzymał podziękowań: 2913
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zgrzyb napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Ja wybrałbym stalowy... bo mam :)

Ja wybrałem plasticzany, bo ... wybrałem. :cool:

Paczpan - też mi tak wychodzi!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i bez przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9107
Podziękował : 2473
Otrzymał podziękowań: 2913
Uprawnienia żeglarskie: różne....
peter napisał(a):
Fizyki nie oszukasz.

Mylisz się całkiem.
Nie oszukasz tylko własnych doświadczeń...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i bez przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 22:50 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 983
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 185
Otrzymał podziękowań: 316
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
Szybkość Bruceo na silniku 60 Km 3,5 w, szybkość crusiera na silniku tej samej mocy 7 w.Oczywiscie zaraz napiszesz, że inne silniki, śruby itp

:D Pewnie ze napiszę! takie porównanie to tak jakby wyprzedzając Trabanta Polonezem powiedzieć że WSZYSTKIE niemieckie auta są wolne :lol:
Ciągle podajecie jako przykład jakieś stare potłuczone jak beczka po oleju polskie żelaziaki i na tej podstawie twierdzicie że stalowe są wolne.
Ale zróbmy małe doświadczenie...Wyobraźmy sobie dwa jachty,takie same w kształcie,powiedzmy obłe,oczywiście tej samej długości,mające takie same silniki,takie same śruby,pomalowane dna taką samą farbką,załadowane tak że siedzą na tej samej wodnicy przy czym jeden stalowy,a drugi plastik i teraz płyną na takich samych obrotach silnika,to który będzie szybszy? :D

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2505
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Ten który ma mniej zużyty wał :lol:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Domki w górach | Opieka Senioralna | Zdrowa żywność


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL