Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 lip 2025, o 17:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 81  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sty 2015, o 08:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Zielony Tygrys napisał(a):
Polonus na brzegu. Od 3 godzin.


Zdolne bestie:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 08:35 

Dołączył(a): 22 lis 2014, o 22:52
Posty: 18
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zgrzyb napisał(a):
chudaryba napisał(a):
Znaczy
SUKCES - chwalić
PROBLEMY - nie komentować, nie pytać, czekać cierpliwie, może kiedyś
Sukcesem jest dopłynięcie Polonusa na Antarktydę do stacji Arctowskiego i to sporym sukcesem.
Sukcesem jest chęć pomocy w ściągnięciu na Święta polarników z refugium.
W........ Nie jest to żadna porażka. Powstał problem. Na razie chłopaki dzielnie sobie radzą.
Czy wolno tę sytuację komentować? Bezwzględnie tak.
Czy wolno pytać? Tak.


Zgadzam się z wypowiedzią, jakkolwiek nie użyłem słowa porażka.

_________________
>>nie zostal znaleziony bo sie nie zgubil>>
a moze wogole go nie bylo...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
[/quote]I tak dobrze, że nikt (przynajmniej jak dotąd, ale wszystko przed nami) nie uwierzył, że silnik wypowiedział te słowa, które widnieją na plakacie. :D[/quote]

Byłby to przynajmniej jakiś ekskjuz. :-P

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Za chwilę - o 9.05 w TVN 24v Zbieraj będzie robił za fachowca :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jurmak napisał(a):
Odrobinę dystansu a za to więcej poczucia humoru...


Gratuluje poczucia humoru.
Załoga na krańcu świata nie wie dlaczego silnik nie pali, a dla Was to zdarzenie humorystyczne. No brawo. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'



Za ten post autor Ketiw otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wąski, wiesz, co robić? ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 09:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Nagra ktoś???W pracy jestem :-(

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ketiw napisał(a):
Jurmak napisał(a):
Odrobinę dystansu a za to więcej poczucia humoru...

Gratuluje poczucia humoru.
Załoga na krańcu świata nie wie dlaczego silnik nie pali, a dla Was to zdarzenie humorystyczne. No brawo. :roll:


Witek, to w chwili obecnej nie ma najmniejszego znaczenia.... :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Micubiszi napisał(a):
Nagra ktoś?


Nagrałem ale nic z tego nie wynika.
Nagrałem na nagrywarce NC+, która jest sprzetem samym w sobie.
Janusz powiedział to co wszyscy wiedzą tylko nikt nie chce tego powiedzieć pierwszy a mianowicie, że całkiem realnie - gdyby nie wyszly plany naprawcze - rozważany jest scenariusz opuszczenia jachtu i "sprzedania" go towarzystwu ubezpieczeniowemu bo nikt o zdrowych zmysłach nie poplynie Polonusem w sytuacji niepewności naprawy lub prawnego stanu Polonusa z ubezpieczeniem oraz Kartą Bezpieczeństwa włącznie.
Na miejscu jest właściciel i to on podejmuje wszelkie decyzje prawne.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 2 sty 2015, o 09:34 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 7: Jaromir, M@rek, mchanga, mkonst, Senator, Stara Zientara, zbigandrew
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Moniia napisał(a):
Wąski, wiesz, co robić? ;)
Jestem w robocie. Jakbym wiedzał wcześniej... :(

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wąski napisał(a):
Jakbym wiedzał wcześniej...


Janusza występ TVN 24 potwierdził na antenie dopiero 0 8,55.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 10:20 
Ketiw napisał(a):
Załoga na krańcu świata nie wie dlaczego silnik nie pali, a dla Was to zdarzenie humorystyczne. No brawo.


Dumasowi też nie palił.
Tabarly'emu też nie..
Ważne, żeby nie ciekło ;-)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Ketiw napisał(a):
Załoga na krańcu świata nie wie dlaczego silnik nie pali, a dla Was to zdarzenie humorystyczne. No brawo. :roll:


A skąd wiesz, że nie wie? Nie dała rady odpalić w krytycznym momencie, a później nie miała możliwości spróbować.
Generalnie wydaje mi się, że im bardziej zażarta i bezsensowna dyskusja tutaj, tym mniej informacji które chce przekazać załoga. Od jakiegoś czasu całkiem zamilkli i pewnie będą tylko wydawać oficjalne komunikaty.

_________________
pozdrawiam
skiera



Za ten post autor Macieq otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
http://www.tvn24.pl/polonus-zostal-uszk ... 786,s.html

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 7: Były user, Colonel, mchanga, mkonst, Moniia, qxqx, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 12:45 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
na stronie TVN przeczytałem:
"czy też armator zrzekanie się jachtu na rzecz ubezpieczyciela"

oby nie. oby dało się naprawić.

ale jeśli, to powstanie ciekawa sytuacja: Warta będzie właścicielem "odpadu wielkogabarytowego" na stacji polarnej. utylizacja nie wchodzi w grę, a należałoby to sprzątnąć. do morza nie można wrzucić...

przy okazji: ile kosztowała akcja ściągania Polonusa? czy Argentyńczycy wycenili jakoś swoją pomoc, czy zostały zaciągnięte innego typu zobowiązania?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 13:02 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zbieraj napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Jest jednak kilka ale
Jacku, pierwsze ale: Czy sprawdzałeś z jakiego okresu pochodzi to zdjęcie i link?
Nie chodzi o rok, z którego tysiąclecia? :roll:
A gdzie mam to sprawdzić? zdjęcie Słonia na wózku, które zapodałem "wisi" na oficjalnej stronie Stacji. Podobnie jak to Obrazek, które jest ilustracją do wiadomości z 15 listopada o pracach nad uszczelnianiem Słonia. Gdyby wózek wyglądał obecnie inaczej, to chyba wrzuciliby na swoją stronę aktualniejsze zdjęcia?


Marian Strzelecki napisał(a):
ps są tam (były) i drugie "sanie":
Obawiam się, że właśnie były a fotka z nimi to pewnie 1985 rok, jak w nazwie pliku. W czasach gdy Dziunia (na pierwszym planie) jeszcze pływała, a Słoń miał maszt żaglowy i nie miał tej dobudówki za sterówką. To były "sanie" zrobione z podwozia gąsienicowego PTG K-61.

A przy okazji - mam pytanie do znawców tematu: Słoń ma poszycie drewniane "na zakładkę", obite częściowo blachą. Czy pomiędzy blachę a planki poszycia wkłada się (lub powinno wkładać) jakieś wypełnienie, żeby wyrównać te występy planek?


Ostatnio edytowano 2 sty 2015, o 13:20 przez _jp_, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
qxqx napisał(a):
ile kosztowała akcja ściągania Polonusa? czy Argentyńczycy wycenili jakoś swoją pomoc, czy zostały zaciągnięte innego typu zobowiązania?


Myślę, że jest to problem właściciela, który jest na miejscu.
Zawsze jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.
Moim zdaniem Argentyna pomaga naszym mając na uwadze przede wszystkim aspekt ekologiczny.
To czy wzięli jakieś pieniądze za akcję czy nie to jest już umowa pomiędzy ubezpieczycielem jachtu a ratownikiem.
Zdajmy sobie sprawę z faktu, że tu nie ma żadnych sentymentów - jest tylko ekologia i pieniądze.
Zawsze w takiej dyskusji przypomina mi się sytuacja sprzed lat, kiedy to ówczesny Premier Cimoszewicz w prostych i żołnierskich słowach wytłumaczył rolnikom zalanych ziem, iż trzeba było się ubezpieczyć.
I miał rację.
Zostawmy sentymenty na boku i wróćmy na ziemię...
Przykre to ale prawdziwe.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Macieq napisał(a):
A skąd wiesz, że nie wie? Nie dała rady odpalić w krytycznym momencie, a później nie miała możliwości spróbować.


Skąd wiem ?
Z wypowiedzi Marka:

Maar napisał(a):
Nie wiemy co było z silnikiem. Akumulatory kręcą jak gupie. Do rozruchu służy bateria zelowych kupiona w maju.

Nie wiem na co czeka Castillo, ale jest to dolujace.

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Witek czytałeś to co napisałem rano ?
Jakie znaczenie ma ustalanie przyczyny awarii silnika w sytuacji gdy w chwilę później jacht wylądował na skałach ?
Napisał później dowcipnie Zbieraj, poważnie bodajże Włodek, że w sytuacji "podbramkowej" nie ma czasu na diagnostykę czy naprawę. Albo silnik odpali albo trzeba szukać innej alternatywy jeśli jest na to czas....

Rukwa miałem się nie odzywać........ :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Witek czytałeś to co napisałem rano ?
Jakie znaczenie ma ustalanie przyczyny awarii silnika w sytuacji gdy w chwilę później jacht wylądował na skałach ?
Napisał później dowcipnie Zbieraj, poważnie bodajże Włodek, że w sytuacji "podbramkowej" nie ma czasu na diagnostykę czy naprawę. Albo silnik odpali albo trzeba szukać innej alternatywy jeśli jest na to czas....

Rukwa miałem się nie odzywać........ :-(

Jak długo trwa chwila według Ciebie ?
Jak długo załoga siedziała na jachcie zanim ją ewakuowano ? Chwilę?
Dla mnie chwila to góra 5 minut a na statek przyszło im poczekać co najmniej godzinę.
Nawet w takiej sytuacji ktoś, jeżeli potrafi, powinien diagnozować ten silnik.
Ja rozumiem ,że dla ogółu silnik to wiedza tajemna, ale jest sporo ludzi którzy coś niecoś wiedzą.

Piotrek, wiesz, masz rację , to niema już znaczenia , mleko się rozlało.
Albo jak mawiał mój kolega : "wódka to nie pszeniczka, jak się rozleje to nie wydziobiesz."

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 14:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ketiw napisał(a):
Jak długo trwa chwila według Ciebie ?
Jak długo załoga siedziała na jachcie zanim ją ewakuowano ? Chwilę?
Dla mnie chwila to góra 5 minut a na statek przyszło im poczekać co najmniej godzinę.
Nawet w takiej sytuacji ktoś, jeżeli potrafi, powinien diagnozować ten silnik.
Ja rozumiem ,że dla ogółu silnik to wiedza tajemna, ale jest sporo ludzi którzy coś niecoś wiedzą.


Tak, siedzisz sobie na jachcie na którym rośnie przechył, zimno jak cholera, człowieki biegają i sprawdzają czy nie cieknie, kapitan w nawigacyjnej dogaduje przez radio pomoc, woda wokół raczej letnia więc człowieki zbierają grabbagi /bo rzeczy nie zdążyli/ a Ty spokojnym głosem oznajmiasz: nie ma łażenia do rufowej kabiny, nie ma łażenia do kambuza, won mnie z nawigacyjnej, nie ma łażenia przez zejściówkę - wyjmuję ścianki, wyciągam skrzynki z narzędziami z forpiku i będę silnik diagnozował… na spokojnie… na przechyle… I jakież to podejmiesz czynności na spokojnie, bez kręcenia /bo prąd do radia przydać się może w tej sytuacji przede wszystkim/... no jakie? Będziesz siedząc na przechylonym jachcie wyciągał filtry? I potem odpowietrzał obie pompy? Wtryski wykręcał? A pamiętasz może do jakiego kąta przechyłu można Kraba kręcić i dlaczego?

Już kiedyś widziałem pytanie dlaczego na Rzeszowiaku przy owczych nie odpalili silnika i nie sterowali nim bezpośrednio dźwignią na pompie… Jak to łatwo z kanapy pisać...

Mimo bezpośredniego kontaktu z chłopakami, tego że grzebałem przy tym konkretnym silniku w marinie w Reykjavíku i parę innych diesli rozbierałem na kawałki i składałem nie tylko w warsztacie czy na jachcie ale i na środku Sahary wiem za mało, żeby wiedzieć jakie pytania chciałbym im zadać przy piwie jak będzie okazja… Orzekać co można było i należało zrobić w godzinę bym się zwyczajnie nie odważył.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowania - 9: Colonel, Fido__, junak73, Kurczak, Leszek, Macieq, martin40, Moniia, pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Witek po kiego diabła mieliby to robić w sytuacji gdy trzeba zbierać graty i ewakuować się z jachtu ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 14:57 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Z głównego wątku
Netart napisał(a):
Ze względu na fakt, iż jacht bierze wodę, po przyholowaniu jachtu w pobliże stacji, konieczna była praca motopompy. W związku z tą sytuacją okręt Castillo asekurował Polonusa. Takie działanie zabezpieczało jacht na jakiś okres, ale nie rozwiązywało problemu. Podjęta została decyzja o przyciągnięciu jachtu na płytką wodę i osadzenie go na brzegu. W dalszych krokach załoga z pomocą sił i sprzętu jaki jest na stacji będzie próbowała wyciągnąć jacht na suchy ląd.

................................................

Odniosę się jeszcze do informacji jakie się już pojawiły na ten temat na forum. Zrozumcie, że chłopaki działają w bardzo trudnych warunkach, pod olbrzymią presją czasu i w wielkich też emocjach. Chcą się dzielić też tym ze wszystkimi. O kolejnym, choćby małym sukcesie. Bo wiedzą, że przyjaciele i znajomi żeglarze tego oczekują.

Piszą jedno krótkie zdanie, jak Seba np. "Polonus na brzegu", bo się z tego cieszy. Rozumiemy to wszyscy i cieszymy się razem z nim. Pisze jedno zdanie, które daje wiele możliwości interpretacji. Dla każdego inne... np. "Polonus na suchym".

Potem, na zasadzie głuchego telefonu, ktoś otrzymuje informację, że jacht "na suchym lądzie, na stojaku pod dachem".

W tym samym czasie między armatorem, kapitanem a stronami, które "urzędowo" zaangażowane są w sprawę prowadzona jest oficjalna, formalna i rzeczowa korespondencja. Korespondencja, która opisuje aktualny stan jachtu, zawiera harmonogram dalszych przewidywanych działań.

Uwierzcie, ta druga korespondencja jest sto razy ważniejsza dla bezpośrednio zainteresowanych. Jeśli o czymś nie piszemy, czy nie odpowiadamy na pytania to głównie dlatego, że teraz nie znamy nie odpowiedzi. Ale na to, jak pisałem, na pewno przyjdzie czas.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
No z racji takiej, ze ktos wie lepiej co nalezy wykonac, bo przecierz byl obecny na jachcie....
Chyba musze odpoczac od tego bo mi sie krew juz kilkukrotnie zagotowala

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 15:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7477
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3740
Otrzymał podziękowań: 2061
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Amnie bardzo się podobają pojawiające się posty sf o sprwadzaniu silnika bez młotka.
Pop corn i colę już mam, zasiadam.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
_jp_ napisał(a):
A przy okazji - mam pytanie do znawców tematu: Słoń ma poszycie drewniane "na zakładkę", obite częściowo blachą. Czy pomiędzy blachę a planki poszycia wkłada się (lub powinno wkładać) jakieś wypełnienie, żeby wyrównać te występy planek?

Chyba lepiej gdy woda luzem się miesza, a po wyciągnięciu szybko spływa... gdy mróz w koło...
bo o biologii gnilnej nie ma chyba co mówić = brak.

MJS

Być może ( decyzją ekonomiczną) obok zapyziałych ciągników, podwozi, spychaczy i żeber wielorybich, na stacji będzie stał "zakonserwowany" pomnik żeglarski. :mrgreen:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Witek po kiego diabła mieliby to robić w sytuacji gdy trzeba zbierać graty i ewakuować się z jachtu ?


Ja , nie mówię , że wszyscy tak muszą, najpierw próbowałbym ratować jacht, a potem własne graty.
Wiesz Co Piotrek, dajmy spokój tym przepychankom ?

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7477
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3740
Otrzymał podziękowań: 2061
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Najpierw ratuje się ludzi.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Ale w czasie oczekiwania na pomoc, mozna by rozkrecic silnik, przeciez czekali godzinke.
:rotfl:

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2015, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Paco napisał(a):
Ale w czasie oczekiwania na pomoc, mozna by rozkrecic silnik, przeciez czekali godzinke.
:rotfl:

Mogli więc siąść, zapalić cygarko i się... naradzać... co odpowietrzać najpierwej. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Ketiw
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 81  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 204 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL