Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 lip 2025, o 13:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sie 2012, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Rany Boskie, nie dawajcie takich rad Kuracentowi! :roll: :roll: :roll:
Ja mu tego nie złożę jak rozkręci, bo się nie znam! :lol:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 12:53 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2324
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Kuracent napisał(a):
Gdzie tego wszystkiego szukać?

Całkiem serio proponuję tutaj: http://moto.allegro.pl/rozrusznik-lada-110-fabrycznie-nowy-i2509593167.html
Obstawiam, że sam nie zregenerujesz rozrusznika, Narcyza mówi, że też nie umie ;-), a koszt u mechanika pewnie będzie podobny do tego powyżej.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Chyba Narcyza ma rację. Jak zwykle!
Z tym rozrusznikiem, to większa robota.

Natomiast z tego, co tu się zarysowywuje, to przypuszczacie, że:
a) coś "źre prąd" na postoju (nie wiadomo, czy w czasie jazdy też?)
b) jeśli auto jest ok. 2-3 dni na postoju bez zdjętych klem, to nie odpala
c) przypuszczalnie, gdyby był lepszy rozrusznik, to odpaliłoby
d) nie rozwiązuje to problemu - bo po miesiącu urlopu zapewne najlepszy rozrusznik nie pomógły, przy takim 'tasiemcu', jak mam w aucie, który pasożytuje na prądzie
e) inną możliwością jest "wycięcie tasiemca", tzn. odłączanie kolejnych pożeraczy
f) mozna to robić innwazyjnie - przecinając kable do immobilizer'a
g) można to robić mniej inwazyjnie osiągając podobny efekt
---> zdejmując klemy (wtedy nie ma problemu nawet po tygodniu nieużywania)
---> zdejmując poszczególne lub wszystkie bezpieczniki

Mając na uwadze koszty rozrusznika (który być może jest jeszcze prawie dobry), to chyba zacznę od tych bezpieczników. W razie jak popsuję, przy wyjmowaniu, to koszt nie powinien być wielki.

Tu zdjęcie skrzynki bezpieczników (tak mi się wydaje, że to bezpieczniki):

Załącznik:
bezpieczniki1.jpg
bezpieczniki1.jpg [ 53.85 KiB | Przeglądane 2721 razy ]


A tu powiększenie ze złotówką, abyście mieli wyobrażenie o wielkości tychże bezpieczników:

Załącznik:
bezpieczniki2.jpg
bezpieczniki2.jpg [ 52.57 KiB | Przeglądane 2721 razy ]


Co do podejrzanych na postoju, to moze teoretycznie pracować radio, które odłączyłem w sposób pokazany na obrazku i zegar analogowy, który i tak nie pokazuje dobrej godziny:

Załącznik:
zegar_i_radio.jpg
zegar_i_radio.jpg [ 53.19 KiB | Przeglądane 2721 razy ]


pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17672
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Kuracent napisał(a):
a) coś "źre prąd" na postoju (nie wiadomo, czy w czasie jazdy też?)

Pewnie też, tylko że w czasie jazdy alternator doładowuje i problemu z tym nie ma - problem powstaje, kiedy alternator nie doładowuje, a prąd sobie ucieka...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Andrzej, to że odchyliłeś panel radia, to nie znaczy nic. Ono nadal podpięte jest do prądu, bo właściwa elektronika radia jest tam głębiej, za gniazdkiem styku panelu przedniego.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
lj78 napisał(a):
Andrzej, to że odchyliłeś panel radia, to nie znaczy nic. Ono nadal podpięte jest do prądu, bo właściwa elektronika radia jest tam głębiej, za gniazdkiem styku panelu przedniego.


Czyli co sugerujesz?
Gdybym przedni panel całkiem wyjął i zaniósł do domu, to byłoby lepiej?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Musisz wyjąć całe radio. A najprosciej to tylko bezpiecznik radia.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Kuracent napisał(a):
lj78 napisał(a):
Andrzej, to że odchyliłeś panel radia, to nie znaczy nic. Ono nadal podpięte jest do prądu, bo właściwa elektronika radia jest tam głębiej, za gniazdkiem styku panelu przedniego.


Czyli co sugerujesz?
Gdybym przedni panel całkiem wyjął i zaniósł do domu, to byłoby lepiej?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Tylko w domu trzeba pamiętać o przykryciu panelu garnkiem. :)

A na serio... Andrzeju czy nie masz wśród książek do auta - gwarancyjnej, serwisowej, także instrukcji obsługi? Tam powinieneś mieć rozrysowane które bezpieczniki są od których obwodów - to radio i zegarek mógłbys odłączyć z miejsca.

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Kefas napisał(a):
Tam powinieneś mieć rozrysowane które bezpieczniki są od których obwodów - to radio i zegarek mógłbys odłączyć z miejsca.

Cytuj sobie ze mnie jak wyżej pls.. :roll:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Nie bardzo potrafię zrozumieć, czemu wszyscy chcą Andrzejowi wirtualnie naprawić auto, zamiast po prostu polecić Mu w m.st. lub okolicy jakiś dobry warsztat elektryki samochodowej. Ponieważ też się wdałem w ten proceder, wychodzi na to, że siebie też nie potrafię zrozumieć :/

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zauważ, że wszystkie wątki Andrzeja nie pozostają bez komentarza. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Że niby bez Kuracenta temu forumu grozi uwiąd starczy?
Coś w tym jest...

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 16:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Kefas napisał(a):
Andrzeju czy nie masz wśród książek do auta - gwarancyjnej, serwisowej, także instrukcji obsługi? Tam powinieneś mieć rozrysowane które bezpieczniki są od których obwodów - to radio i zegarek mógłbys odłączyć z miejsca.


Jak to mówią:

Cytuj:
Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję.


No to tak zrobiłem i oto mam! No prawie!

Przesłałbym Wam zdjęcia, ale Forum słabo działa. (w sensie: transfer).
Generalnie 20 bezpieczników.
1-9 oraz 11-20 brzmią sensownie (sterowanie lusterkami, podgrzewanie foteli, światła awaryjne takie i owakie). Nie wśród nich radia i zegarka.
No to zostaje bezpiecznik 10: Rezerwa.
Chciałem go własnie wyjąć, ale ani siłą ani sposobem nie udało mi się to.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Kuracent napisał(a):
No to zostaje bezpiecznik 10: Rezerwa.
Chciałem go własnie wyjąć, ale ani siłą ani sposobem nie udało mi się to.

I dobrze.. Widzicie mędrki co żeśta narobili?? :lol: :lol: :lol: :roll:
I jak teraz dojedziemy do Roberta robić ster?

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Nic się nie martw!

BTW

Jako Administratorka, jak rozumiem, znasz problem, że zdjęcia nie chcą się chwilowo wysyłać? Takie po 70kB.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Kuracent napisał(a):
No to zostaje bezpiecznik 10: Rezerwa.
Chciałem go własnie wyjąć, ale ani siłą ani sposobem nie udało mi się to.


To może lepiej go nie wyciągaj, bo tylny zderzak odpadnie :lol:
Coś tak, jak w załączniku:


Załączniki:
korzeń.JPG
korzeń.JPG [ 34.44 KiB | Przeglądane 2845 razy ]

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
rezerwa to zapasowy bezpiecznik po prostu. Podejrzewam że w Ładzie radio nie jest na bezpieczniku w tablicy bezpieczników tylko na bezpieczniku na kablu plusowym radia.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2012, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Kuracent napisał(a):
Kefas napisał(a):
Andrzeju czy nie masz wśród książek do auta - gwarancyjnej, serwisowej, także instrukcji obsługi? Tam powinieneś mieć rozrysowane które bezpieczniki są od których obwodów - to radio i zegarek mógłbys odłączyć z miejsca.


Jak to mówią:

Cytuj:
Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję.


No to tak zrobiłem i oto mam! No prawie!

Przesłałbym Wam zdjęcia, ale Forum słabo działa. (w sensie: transfer).
Generalnie 20 bezpieczników.
1-9 oraz 11-20 brzmią sensownie (sterowanie lusterkami, podgrzewanie foteli, światła awaryjne takie i owakie). Nie wśród nich radia i zegarka.
No to zostaje bezpiecznik 10: Rezerwa.
Chciałem go własnie wyjąć, ale ani siłą ani sposobem nie udało mi się to.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Andrzeju, gdzie stacjonujesz wieczorami ze swoim samochodem?

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2012, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Kefas napisał(a):
Andrzeju, gdzie stacjonujesz wieczorami ze swoim samochodem?


Najczęściej przy PKP Rakowiec.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2012, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2012, o 11:30
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie dowieźli
[quote="Kuracent"]plitkin napisał(a):
Andrzej, sprawdziłeś/zrobiłeś to co doradzaliśmy?


Tak. Począwszy od pomiaru napięcia.

pzdr,
Andrzej Kurowski

To nie tak.

Akumulator może mieć prawidłowe napięcie (13,2V) ale jeżeli klemy uległy korozji elektrochemicznej do nic z tego.

1. Prąd rozruchowy to około 150A. Przy rezystancji np. 0,3 Ohma mamy spadek napięcia 4,5V. A to już zbyt dużo. Odpalałem samochody z padniętym akumulatorem - 11,8V ale przy mniej niż 11,5 V żaden nie ruszy. Ktoś napisał: klemy i słusznie. Smar grafitowy po oczyszczeniu drobnym papierem ściernym nie przeszkodzi.
2. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym. Jeżeli szczotki, komutator nie są w porządku nie zadziała. Komutator wyciera się, Dodatkowo szczotki (miedziane/mosiężne) wycierają się i opiłki zwierają działki i mamy upływ prądu.
3. Uzwojenie wciągające (w tzw bendiksie). Sa dwie możliwości. "młoteczek wytłukł się" i po wciągnięciu nie podaje prądu na uzwojenia lub mamy upływ prądu na uzojeniu. Jak krowom na pastwisku powtarzam wielu ludziom: trzeba myć silnik po zimie. Sól czycha i pokaże co potrafi w najmniej oczekiwany momencie. Nawet po letnim deszczu.

_________________
Pozdrawiam, Piotr ppw Weroński
Marzenia to zmora, nie mieć marzeń to koszmar.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2012, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Przed rejsem Keflavik-Dublin oddałem Ładę do generalnego przeglądu do ASO. Wymienili mi prawie wszystko oprócz silnika. ;-) M.in. wymontowali mi radio i zostawili przewody luzem. Ale to było gratis. Nie było tego na rachunku, bo sami nie byli pewni, czy to pomoże na cokolwiek.

I co?

Tydzień temu wziąłem kredyt, zapłaciłem rachunek i mogłem odebrać Ładę. Auto z podłączonym akumulatorem stało tydzień. I nic. Akumulator z lekkim dodaniem gazu odpalił ... za pierwszym razem. Teraz długo mnie nie będzie, to oczywiście zdejmę klemy. Ale idzie ku dobremu!

Dziękuję Kefasowi za chęć pomocy, ale póki co wygląda na to, że nie ma takiej potrzeby.

Tylko co pomogło? Bo wymieniłem prawie cale auto. Wszystkie płyny itd.

BTW Ile w Waszym aucie po gwarancji kosztowałby taki całościowy przegląd w ASO z wymianą prawie wszystkiego? Łącznie ze sprzęgłem, wahaczami, amortyzatorami i wieloma innymi? U mnie - 1.640 PLN. Jak dla mnie to i tak drogo, ale jest to najtaniej na rynku. W innych autach taka wymiana w ASO nie mogłaby skończyć się kwotą 5.000-10.000 PLN z wyjątkiem wyjątkowo tanich aut.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2012, o 00:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Wymień konkretnie co. A cena części zależy od modelu i rocznika auta. Nie wiem do czego dążysz - wypisz ceny za każdą część to porównamy. Jak ktoś ma ładę. Wahacze i amorki do civica kosztowały mnie siedemset, a do polówki czterysta. Nie w ASO. U sprawdzonego mechanika - regaciarza.
Te same części mogą się różnić ceną kilkukrotnie. Zalezy jaka marka i rocznik. Także nie wiem co chcesz osiągnąć. Jak jest tu jakiś właściciel łady z rocznika to może powie. A może nie. Podaj zakres naprawy, wymian, spisz części i płyny, to powiemy Ci ile. Bez tego ani rusz. :roll:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2012, o 10:07 

Dołączył(a): 5 lip 2012, o 19:05
Posty: 119
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: karta kajakowa
Kuracent napisał(a):
BTW Ile w Waszym aucie po gwarancji kosztowałby taki całościowy przegląd w ASO z wymianą prawie wszystkiego?


W normalnych samochodach nie wymienia się "prawie wszystkiego" zaraz po gwarancji :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2012, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Kuracent napisał(a):
Przed rejsem Keflavik-Dublin oddałem Ładę do generalnego przeglądu do ASO. Wymienili mi prawie wszystko oprócz silnika. ;-) M.in. wymontowali mi radio i zostawili przewody luzem. Ale to było gratis. Nie było tego na rachunku, bo sami nie byli pewni, czy to pomoże na cokolwiek.
[...]
Dziękuję Kefasowi za chęć pomocy, ale póki co wygląda na to, że nie ma takiej potrzeby.
Tylko co pomogło? Bo wymieniłem prawie cale auto. Wszystkie płyny itd.

I to radio rozwiązało problem akumulatora! :)
Cytuj:
BTW Ile w Waszym aucie po gwarancji kosztowałby taki całościowy przegląd w ASO z wymianą prawie wszystkiego? Łącznie ze sprzęgłem, wahaczami, amortyzatorami i wieloma innymi? U mnie - 1.640 PLN. Jak dla mnie to i tak drogo, ale jest to najtaniej na rynku. W innych autach taka wymiana w ASO nie mogłaby skończyć się kwotą 5.000-10.000 PLN z wyjątkiem wyjątkowo tanich aut.

Jeżeli wymieniałeś sprzęgło i za to płaciłeś - zakładam, że auto już jest po gwarancji?

Proponuję zrezygnować z ASO, znaleźć dobrego mechanika blisko domu (popytaj znajomych) i u niego serwisować auto - zaoszczędzisz połowę kasy!

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2012, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Kefas napisał(a):
I to radio rozwiązało problem akumulatora!


Na samym początku, tego wątku, pisałem o radiu :)
viewtopic.php?f=73&t=12513#p162673

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2012, o 10:40 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Kefas napisał(a):
I to radio rozwiązało problem akumulatora! :)

Nie czytasz uważnie;
Bo wymieniłem prawie cale auto. Wszystkie płyny itd. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2012, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Jacek Woźniak napisał(a):
Bo wymieniłem prawie cale auto. Wszystkie płyny itd. :lol:

Nie dalej jak 3 kwartały temu przezyłam zonka.. Takiego prawdziwego.. Argumentując coś Kuracentowi (świadki Bury Kocur i Arek Prosiek) użyłam sformułowania: no ale olej w samochodzie przecież też wymieniasz!
Na co Kuracent zrobił oczy jak pięciozłotówki..
"Ej no ale wkręcacie mnie, oleju się nie wymienia, tylko dolewa - mam to auto trzy lata i nigdy nie słyszałem że trzeba wymieniać olej.. Wkręcacie mnie.."
Prawdziwy facepalm. :lol: :lol: :lol:
A dziś wymienia się prawie wszystko w aucie - coś jak kupno nowego samochodu czyli?
Jak se kupię płyny to tak jakbym miała nowe auto. Bomba! Tylko drogie te płyny.. :roll:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.



Za ten post autor Narjess otrzymał podziękowanie od: meping
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2012, o 11:40 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Narjess napisał(a):
Na co Kuracent zrobił oczy jak pięciozłotówki..
"Ej no ale wkręcacie mnie, oleju się nie wymienia, tylko dolewa - mam to auto trzy lata i nigdy nie słyszałem że trzeba wymieniać olej.. Wkręcacie mnie.."
No przecież w Chorwacji Kuracentowi wyraźnie powiedzieli, że jedyna rzecz, którą należy robić przy silniku to sprawdzać poziom oleju i ewentualnie dolać. No to skoro nie potrzeba nic więcej na chorwackiej bawarce, to w starej Ładzie tym bardziej :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 06:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Andrzej, ja obecnie ujeżdżam Peugeota 407 z silnikiem 2.0 HDI. Przegląd w ASO ( jeszcze na gwarancji menda) czyli wymiana wszystkich płynów, filtrów itp kosztowała mnie 600zł. Nie wiem ile twoja Łada ma przebiegu, ale mój Peugeot ma 100 tysięcy w tej chwili i nie wymagał wymiany niczego po za wymienionymi wcześniej płynami i filtrami (czyli elementy eksploatacyjne). Mało tego, nawet jak wyjeżdżam na miesiąc to klem zdejmowac nie muszę.

A teraz złośliwość za złośliwość :D : mój Peugeot może jest i droższy, ale mam 12 poduszek powietrznych, ABS, ASR, EBC, automatyczną skrzynię, automatyczne wycieraczki, automatycznie regulowane lampy ksenonowe, spryskiwacze reflektorów, klimatyzację dwustrefową, czujniki cofania, automatycznie składające się lusterka, działające radio -CD - MP3 :D, i parę jeszcze rzeczy o których nawet nie wiem. A to wersja podstawowa :D Co z tych rzeczy ma Twoja Łada kosztująca na przeglądzie 1600zł ? :D

PS. z tym, że nie wymieniałes oleju to wkręcałeś Narcyzę, powiedz, ze tak.... proszę ...

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2012, o 07:25 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
skipbulba napisał(a):
PS. z tym, że nie wymieniałes oleju to wkręcałeś Narcyzę, powiedz, ze tak.... proszę ...

Lepiej nie proś ja usłyszałem od syna pewnego inżyniera, że po co wymieniać olej jak lampka się jeszcze nie świeci... :-( :-( :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 286 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL