Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 15:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 81  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kriss napisał(a):
Polonus pozostanie na Antarktydzie.


Jest jedna jedyna wersja wydarzeń nie skutkująca odpowiedzialnością prawną z tytułu następstw rejsu bez ważnej KB.
Właściciel czyli Piotr - po pospawaniu jachtu - popłynie dalej JEDNOOSOBOWO.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
bury_kocur napisał(a):
Właściciel czyli Piotr popłynie dalej JEDNOOSOBOWO

w sumie czy nie martwimy się bardziej o jacht niż o jego dzielną załogę?
Jak oni wrócą? Wszak rodziny, praca...

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
bury_kocur napisał(a):
Jest jedna jedyna wersja wydarzeń nie skutkująca odpowiedzialnością prawną z tytułu następstw rejsu bez ważnej KB.
Właściciel czyli Piotr - po pospawaniu jachtu - popłynie dalej JEDNOOSOBOWO.
Niekoniecznie. Przkaże (sprzeda, daruje) po 1% udziałów w jachcie członkom załogi i bedą płynąć sami właściciele :)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowania - 4: Były user, jedrek, Moniia, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ciężko płynąć jachtem kiedy jest ciężko lub niemożliwe oszacować jego stan techniczny.
Trudne wody żeby ponosić ryzyko. Jacht też nie jest tyle wart żeby ryzykować życie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 08:30
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Szaman3 napisał(a):
Niekoniecznie. Przkaże (sprzeda, daruje) po 1% udziałów w jachcie członkom załogi i bedą płynąć sami właściciele :)

Coś jak "Polonię" swego czasu (za złotówkę starozakonnym) ;)

_________________
Pozdrawiam
Kaja Szwarc


*Maszyna jest to urządzenie zbudowane przez człowieka
do wykonywania zjawisk przyrodniczych*


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
piotr6 napisał(a):
Jacht też nie jest tyle wart żeby ryzykować życie

Ktory jacht jest tyle wart?? :roll:

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Szaman3 napisał(a):
bedą płynąć sami właściciele


No tak ale...
Jest to problem odpowiedzialności prawnej kapitana
Każdy rejs ma swego kapitana odpowiadającego prawnie za ów rejs.
Płynąc jednoosobowo nie odpowiadasz prawnie za pozostałą część załogi.
Zgodnie z prawem jakis kapitan być MUSI.
Nie ma odpowiedzialności zbiorowej i zbiorowego kapitana.
Tu jest problem.
Żegluga jednoosobowa wolna jest od tej odpowiedzialności za kogoś.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
bury_kocur napisał(a):
Szaman3 napisał(a):
bedą płynąć sami właściciele


No tak ale...
Jest to problem odpowiedzialności prawnej kapitana
Każdy rejs ma swego kapitana odpowiadającego prawnie za ów rejs.
Płynąc jednoosobowo nie odpowiadasz prawnie za pozostałą część załogi.
Zgodnie z prawem jakis kapitan być MUSI.
Nie ma odpowiedzialności zbiorowej i zbiorowego kapitana.
Tu jest problem.
Żegluga jednoosobowa wolna jest od tej odpowiedzialności za kogoś.
Pzdr
Kocur


Podzielic rejs powrotny na etapy i kazdy kapitanuje za jakis etap :D Np po 1 dzien :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Jachu ale przez ten czas kazdy jest odpowiedzialny za zaloge

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Paco napisał(a):
Jachu ale przez ten czas kazdy jest odpowiedzialny za zaloge


No oczywiscie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Kuracent napisał(a):
Margrabi załapał się na etap na zasadzie "last minute". Już w tej chwili jest najdalej na S w tym etapie. Lubię takie historie, gdy spełniają się marzenia. Nawet takie, o jakich rok temu nam się nie śniło.
Oj, szczęściarz ten Margrabi. :rotfl:
Andrzej, wymiatasz! :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 00:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
jachu napisał(a):
przez ten czas kazdy jest odpowiedzialny za zaloge
No oczywiscie


No i co ?
I chcesz być jednodniowo odpowiedzialny prawnie za załogę w sytuacji jakiegoś (odpukać) wypadku przy żegludze wieloosobowej bez spełnienia - prawem wymaganych - warunków żeglugi tzn - płynięcia bez ważnej KB ???
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
bury_kocur napisał(a):
jachu napisał(a):
przez ten czas kazdy jest odpowiedzialny za zaloge
No oczywiscie


No i co ?
I chcesz być jednodniowo odpowiedzialny prawnie za załogę w sytuacji jakiegoś (odpukać) wypadku przy żegludze wieloosobowej bez spełnienia - prawem wymaganych - warunków żeglugi tzn - płynięcia bez ważnej KB ???
Pzdr
Kocur

Bury_kocurze ale masz racje , ze to jest jak plywanie jak z odbezpieczonym granatem i malo kto by sie na to pisal. Tak sobie dywaguje luzno :) Po co te nerwy :)
Poza tym z tego co napisal Jaromir KB jest g... warta dla jachtow w naszym kraju wdl prawa wiec co ona ma do tego czy bedzie wazna czy nie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
jachu napisał(a):
wiec co ona ma do tego czy bedzie wazna czy nie ?


Obawiam się, że jak płynąc jachtem bez ważnej KB na jachcie zdarzy sie jakiś wypadek skutkujący np. utraceniem (odpukać) członka załogi to prokurator Ci - jako kapitanowi - dość jasno wytłumaczy niewłaściwość postępowania.
Na przemyślenia będziesz miał kilka lub kilkanaście lat w odludziu na koszt podatnika.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
bury_kocur napisał(a):
jachu napisał(a):
wiec co ona ma do tego czy bedzie wazna czy nie ?


Obawiam się, że jak płynąc jachtem bez ważnej KB na jachcie zdarzy sie jakiś wypadek skutkujący np. utraceniem (odpukać) członka załogi to prokurator Ci - jako kapitanowi - dość jasno wytłumaczy niewłaściwość postępowania.
Na przemyślenia będziesz miał kilka lub kilkanaście lat w odludziu na koszt podatnika.
Pzdr
Kocur


Skoro od 2012 roku KB jest u nas nieobowiazujaca to jak prokurator moze sie na to powolywac tego nie kumam ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Jednak plumkajac sobie dalej, jesli KB jest za przeproszeniem g warta, bo nigdzie nie miesci sie w ramach ustawy, o czym wspominiano wyzej, to jaki jest sens jej posiadania?
Ewentualnie inaczej, jesli nawet jest wydana to na jakiej podstawie, skoro nie miesci sie w zadnych ustawowych ramach??

Bo wychodzi mi ze wydana zostala na podstawie widzimisie

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Paco napisał(a):
Jednak plumkajac sobie dalej, jesli KB jest za przeproszeniem g warta, bo nigdzie nie miesci sie w ramach ustawy, o czym wspominiano wyzej, to jaki jest sens jej posiadania?
Ewentualnie inaczej, jesli nawet jest wydana to na jakiej podstawie, skoro nie miesci sie w zadnych ustawowych ramach??

Bo wychodzi mi ze wydana zostala na podstawie widzimisie


No dokladnie o to chodzi.



Za ten post autor jachu otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:19 

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 16:01
Posty: 57
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):

Obawiam się, że jak płynąc jachtem bez ważnej KB na jachcie zdarzy sie jakiś wypadek skutkujący np. utraceniem (odpukać) członka załogi to prokurator Ci - jako kapitanowi - dość jasno wytłumaczy niewłaściwość postępowania.
Na przemyślenia będziesz miał kilka lub kilkanaście lat w odludziu na koszt podatnika.
Pzdr
Kocur


Ja raczej bym obstawiał, że w takim przypadku nawet najmniej rozgarnięty obrońca z urzędu złoży przed Sądem wniosek o wskazanie podstaw prawnych wg. których prokurator stawia zarzut braku posiadania KB.
A wtedy Sąd dość jasno wytłumaczy niewłaściwość postępowania stronie oskarżenia :rotfl:

P.S. pomijam absurdalność kolejnych pomysłów o ustanowieniu wszystkich kapitanami na 1 dzień itd. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Generalnie. Żaden sprzęt nie jest wart ludzkiego życia. A zwłaszcza jeśli jego stan jest powiedzmy niestabilny czy trudny do określenia. To takie moje przemyślenia.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs



Za ten post autor Paco otrzymał podziękowanie od: Mika
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
W zgodzie z literą prawa nikt obecnie nie powinien wystawiać ani odnawiać KB żadnemu jachtowi - ani komercyjnemu" ani niekomercyjnemu.


Jarek
Wątpliwości rodzą się dwie dotyczące:
1. dyskusji z ubezpieczycielem, który na pewno wypłatę ubezpieczenia warunkuje spełnieniem warunków pływania zgodnego z dokumentami jednostki tzn m.in posiadaniem ważnej KB.

2. dyskusji przed sądem lub w prokuraturze w sprawie o popełnienie wykroczenia lub przestępstwa (w zależności od skutków powyższego działania) polegającego na żegludze bez wymaganych dokumentów w sytuacji ewent. wypadku morskiego (odpukać).

Czyli najpierw - w obu w/w punktach - zostaniesz oskarżony o złamanie prawa a potem będziesz dopiero udowandniał swoje rację, które wymieniłeś.
I juz po Bóg wie ilu miesiącach zostaniesz uwolniony od podejrzeń.

A zobacz - jakbyś nie mial KB - to o ile byloby prościej ... :lol:
Pzdr
Kocur


Czysto teoretycznie - bez związku z sytuacją "Polonusa".
Sytuacja formalna jachtowych KB wydawanych od ponad 2 lat przez urzędników mimo braku podstaw prawnych do wydawania jachtowych KB wyklucza oskarżenie osoby uprawiającej żeglugę jachtem bez KB o "złamanie prawa".
Do czasu zaistnienia w obiegu prawnym przepisów ustalających tryb, sposób, terminy, zakres i częstotliwość inspekcji oraz wzór dokumentu jaki w wyniku owych inspekcji będzie legalnie wydawany u wysokość opłaty za ich wydawanie - proponuję pomijać implikacje wynikające z istnienia, zawieszenia czy "utraty ważności" dokumentów, które nigdy "ważne" nie były, bowiem urzędnicy Urzędów Morskich wydają je od przeszło dwu lat z rażącym naruszeniem przepisów prawa.

Czysto praktycznie - w związku z sytuacją "Polonusa". Nie wiemy co ustalono pomiędzy właścicielem a ubezpieczycielem. A przecież jakieś ustalenia zostały bądź zostaną uczynione - wobec piętrzących się trudności w naprawie jachtu tam, gdzie się znajduje a także wobec trudności w zbadaniu stanu konstrukcji jachtu i potwierdzenia, że po ew. naprawie będzie ona przedstawiać stan techniczny umożliwiający dalsze uprawianie żeglugi (z uwzględnieniem akwenu, na jakim się znajduje). Jeżeli właściciel uzna (a ma do tego święte prawo), że jacht nie nadaje się do żeglugi lub że nie będzie się do niej nadawał nawet po naprawach możliwych na miejscu a ubezpieczyciel uzna jego argumentację - to nastąpi wypłata odszkodowania i właścicielem jachtu stanie się ubezpieczyciel. Jeżeli ubezpieczyciel nie uzna argumentacji właściciela - to spotkają się w sądzie. Jedno jest pewne - przeprowadzenie dowodu dotyczącego stanu jachtu będzie mocno utrudnione...

Całkiem na boku - jeżeli właściciele jachtów w Polsce przedstawiają swoje jednostki do inspekcji, dla przeprowadzenia których nie ma żadnej podstawy prawnej i jeżeli wybierają ubezpieczycieli, którzy uzależniają zawarcie umowy od przedstawienia dokumentu, który wydawany jest z naruszeniem prawa - to ja się owym właścicielom... dziwię.
Przecież są ubezpieczyciele, którzy są w stanie sami ocenić stan techniczny jachtu...

PS. A "Polonus" to nawet 15m nie ma... :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wlodek, nie raz plywalem na granicy prawa albo i moze po za nia. Akurat ja bym się KB i ubezpieczeniem nie przejmowal. Natomiast pytalem o to czy cos wiadomo o uszkodzeniech skoro taka konkluzja padla. I tylko o uszkodzenia :) myslalem ze jakieś info mi umknelo :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
A "Polonus" to nawet 15m nie ma...


Dlatego dziwię się po kiego grzyba mu ta KB ?
Nadgorliwość jak wiadomo jest gorsza od faszyzmu...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Paco napisał(a):
Generalnie. Żaden sprzęt nie jest wart ludzkiego życia. A zwłaszcza jeśli jego stan jest powiedzmy niestabilny czy trudny do określenia. To takie moje przemyślenia.
jacht to nie sprzet. A czy jacht warty jest ryzykowania zycia? To zalezy od punktu widzenia. Dla mnie wiele jachtow wartych jest zaryzykowania wiele, czy zycia? to zalezy od wielu okolicznoscia ale byc moze tak. Zycie nie jest wartoscia bezwzgledna moim zdaniem.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Karta nie karta. Jesli poplyna to będzie bardzo trudna przeprawa. Jeśli się zrzesza na rzecz ubezpieczenia to pozostaje problem wraku który trzeba pewnie będzie usunąć.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Maciek jacht tez jest sprzętem. Powiem Ci ze w mojej skali wartości jacht jakikolwiek nie jest wart życia ludzkiego.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
Dla mnie wiele jachtow wartych jest zaryzykowania wiele,


Podchodzimy do sprzętu emocjonalnie ...
Każdy z nas ... :)
Tworzymy go, pieścimy...
Mnie kiedyś pewna kobieta powiedziała - "żebys Ty mnie tak pieścił jak ten jacht..."
Także nie dziwię się działaniom chłopaków...
Sam bym pewnie za wszelka cenę starł się jacht uratować....
Tylko przepisy nie przystają do tego zaangażowania... :-(
A jacht nie jest na Bałtyku ...
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Paco napisał(a):
mojej skali wartości jacht jakikolwiek nie jest wart życia ludzkiego.


Nawet ten najukochańszy, dla którego poświęciłeś szmat swego życia .... ?
Naprawdę - mimo prawnych wątpliwości - nie dziwię się chłopakom ich starań o jego odzyskanie...
Myślę, że sam bym robił to samo...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Mika napisał(a):
Ja raczej bym obstawiał, że w takim przypadku nawet najmniej rozgarnięty obrońca z urzędu złoży przed Sądem wniosek o wskazanie podstaw prawnych wg. których prokurator stawia zarzut braku posiadania KB.


Warta jak byk ma zapisane w swych wymogach koniecznośc posiadania KB w zwiazku z tym dywagacje są pozbawione sensu no i jeszcze sprawa klasy lodowej o ile Polonus ją ma. Czy tego rodzaju kontakt z kamieniami jej nie likwiduje.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 01:59 

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 16:01
Posty: 57
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Oczywiście, moja wypowiedź nie odnosiła się do relacji z ubezpieczycielem.
Nie znasz jednakowoż zapisów umowy ubezpieczenia Polonusa, klauzul oraz wyłączeń odnoszących się do ogólnych warunków ubezpieczenia, które mogą znacząco odbiegać od standardowych.
Dlatego też ciężko tak naprawdę cokolwiek wyrokować w kwestii odpowiedzialności bądź jej braku ze strony firmy ubezpieczeniowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 02:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
pierdupierdu napisał(a):
jeżeli właściciele jachtów w Polsce przedstawiają swoje jednostki do inspekcji, dla przeprowadzenia których nie ma żadnej podstawy prawnej i jeżeli wybierają ubezpieczycieli, którzy uzależniają zawarcie umowy od przedstawienia dokumentu, który wydawany jest z naruszeniem prawa - to ja się owym właścicielom... dziwię.
bury_kocur napisał(a):
Dlatego dziwię się po kiego grzyba mu ta KB ?
Chłopaki, Wy też uprawiacie chciejstwo. Znacie jakieś szczegóły umowy ubezpieczeniowej?

Ja też czysto teoretycznie, bez związku z Polonusem:

Jaromir z Kocurem robią roczną wyprawę w dalekie rejony. Szukają ubezpieczyciela. W kolejnych firmach składka obija się o - -powiedzmy - 50.000 zł. Znajdują firmę, która mówi tak:

Podoba nam się ta wyprawa. Dogadamy się. Zastosujemy specjalną zniżkę, a jeśli umieścicie na burcie nasze logo, w ramach sponsoringu damy jeszcze bardziej specjalną zniżkę. W rezultacie składka wyniesie...eee.. spuszczam zero, dwa w rozumie.... 10 000 zł.

Tylko jest jeden problem. My się nie znamy na stanie technicznym jachtu. Musicie panowie załatwić kartę bezpieczeństwa.

Oburzeni Jaromir z Kocurem unoszą się świętym oburzeniem:
- Ale przecież karty bezpieczeństwa są wydawane bez podstawy prawnej!
- OK, wiemy (albo nie wiemy) o tym. Ale chcemy, żeby jakiś inspektor z urzędu morskiego sprawdził stan kadłuba, lin, wyposażenia itp. i dał to na piśmie. Może to być na kilku kartkach papieru, albo w postaci karty bezpieczeństwa. Nas nie interesuje, czy podstawę prawną do wydania karty dał minister, premier, prezydent, dozorca, czy nikt jej nie dał. Chcemy to mieć!

I teraz oczami wyobraźni widzę, jak Jaromir z Kocurem, zgodnym chórem wołają:
- Po naszych trupach! Jesteśmy praworządnymi obywatelami Najjaśniejszej Rzeczypospolitej. Wyłożymy zaraz z naszych portfeli 40 tysięcy, a nie nie dopuścimy do tego, żeby byle urzędas wydał kartę bezpieczeństwa bez podstawy prawnej.
Howgh!

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 4: Były user, Milena, Szaman3, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 02:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
A czysto hipotetycznie armator /dotychczasowy lub taki, który odkupi jacht od ubezpieczyciela/ zmienia banderę, naprawia, wyrabia polisę u ubezpieczyciela w państwie bandery…

Tylko, że nadal nie znamy ustaleń ani zamiarów właściciela ani ubezpieczyciela. I sobie plumkamy teoretycznie.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2015, o 02:35 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
pierdupierdu napisał(a):
jeżeli właściciele jachtów w Polsce przedstawiają swoje jednostki do inspekcji, dla przeprowadzenia których nie ma żadnej podstawy prawnej i jeżeli wybierają ubezpieczycieli, którzy uzależniają zawarcie umowy od przedstawienia dokumentu, który wydawany jest z naruszeniem prawa - to ja się owym właścicielom... dziwię.

Hmm.
DZIENNIK USTAW
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 27 marca 2012 r.
Poz. 326
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 28 lutego 2012 r.
w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie
Na podstawie art. 110 ust. 4 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368)
zarządza się, co następuje:
etc. etc. etc

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 81  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL