Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 wrz 2025, o 11:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 cze 2013, o 18:43 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Ejdzej napisał(a):
Jest PN dotycząca instalacji gazowych.
Na jachtach?

Norma PN-EN ISO 10239:2009P
Małe statki -- Instalacje skroplonego gazu węglowodorowego (LPG)
Zakres
Określono wymagania i warunki zainstalowania systemów zasilających oraz urządzeń do spalania skroplonego gazu ropochodnego LPG - z wyjątkiem systemów do silników napędowych spalających LPG lub prądnic napędzanych przy użyciu LPG, stosowanych na małych jednostkach pływających o długości kadłuba do 24 m


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2013, o 18:50 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8057
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2422
Uprawnienia żeglarskie: -
Wy siem tu nie chichrać, toż poważne som sprawy a każden jeden "sternik" znać powinien - coby siem nie pozabijał jeden z drugim. Toteż dyskusyja wasza wielce pouczającą jest, zasię wszak pewne błędy sprostować tu należy :rotfl:
Jacek Woźniak napisał(a):
Janna napisał(a):
Oczywiście masz rację, tak sobie tylko przepisu guglałam. I chyba niczyich wątpliwości nie budzi bezwzględny kretynizm zacytowanych pytań. No, może poza autorem/ami.

To wygooglaj ISO10239
Googlać sobie mozna ile kto chce. A nie przypadkiem PN-EN 15609:2009 - Sprzęt do skroplonego gazu węglowodorowego (LPG) i wyposażenie dodatkowe -- Układ zasilania skroplonym gazem węglowodorowym (LPG) w łodziach, jachtach i innych statkach -- Wymagania instalacyjne?
A Coast Guard? A PRS? A jeszcze kto? :roll:
No to polecam uwadze "egzaminatorów" - niech się sami uczą kurde no :twisted:
np pompy:
"9.8 Jachty o długości równej lub większej niż 7 m, lecz nie większej niż 12 m powinny być wyposażone w co najmniej jedną pompę ręczną zamontowaną na stałe, z możliwością obsługi z kokpitu przy zamkniętych włazach i lukach. Zaleca się stosowanie na tych jachtach również drugiej pompy zęzowej, stałej lub przenośnej."
No i wiem, precyzyjnie ;) Znaczy jak brzmi odpowiedź - jedna czy dwie? A przepis, dodajmy, nie obowiązuje; karta bezpieczeństwa jest wszak dobrowolna :-P

W sprawie zasię rury - cosię będę - uczcie siem dziewczyny, nie znacie dnia ni godziny :rotfl: :
12.3 Armatura i rurociągi
12.3.6 Urządzenia gazowe powinny w zasadzie być połączone bezpośrednio ze stałą instalacją gazową, jednakże dopuszcza się podłączenie urządzenia gazowego do stałej sieci wężem elastycznym o długości nie większej niż 1,5 m, spełniającym wymagania określone w części VI – „Materiały”. Wąż taki powinien być zabezpieczony przed uszkodzeniami mechanicznymi, termicznymi i innymi.


Czyli 1,5 metra. Ale to u nas. Albowiem:
LPG hoses used to connect appliances to supply pipework must not exceed 1m (39 in) in length.

Znaczy ... proponuję odpowiadać dwujęzycznie: po polsku w metrach, a po angielsku w calach :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2013, o 18:33 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
RyśM napisał(a):
Googlać sobie mozna ile kto chce. A nie przypadkiem PN-EN 15609:2009 - Sprzęt do skroplonego gazu węglowodorowego (LPG) i wyposażenie dodatkowe -- Układ zasilania skroplonym gazem węglowodorowym (LPG) w łodziach, jachtach i innych statkach -- Wymagania instalacyjne?


No nie wiem, nie wiem... do ISO10239 kieruje ISO9094-1 Małe statki Ochrona przeciwpożarowa część 1: Jednostki pływające o długości kadłuba do 15 m włącznie. Może ISO9094-2 kieruje do 15609? :rotfl:

RyśM napisał(a):
A Coast Guard? A PRS? A jeszcze kto? :roll:

Urzędnik, uprawniony! UŻŚ lub UM?
:rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2013, o 19:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8057
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2422
Uprawnienia żeglarskie: -
Jacek Woźniak napisał(a):
No nie wiem, nie wiem... do ISO10239 kieruje ISO9094-1 . Może ISO9094-2 kieruje do 15609? :rotfl:
A może nikt nie zna normy europejskiej - w brzmieniu oryginalnym jest, trzeba znać języki... :-P

Egzaminatorzy nie powinni ograniczać się do kuchenki, toż duże przeoczenie :mrgreen:
PN-EN 624:2002/A2:2007: Wymagania dotyczące specjalizowanych urządzeń zasilanych skroplonymi gazami węglowodorowymi C3-C4 -- Ogrzewacze pomieszczeń z zamkniętym spalaniem przeznaczone do pojazdów i łodzi (oryg.)*
PN-EN 15033:2006/AC:2008: Akumulacyjne ogrzewacze wody zamkniętego spalania zasilane skroplonym gazem węglowodorowym (LPG), wytwarzające gorącą wodę do celów sanitarnych, stosowane w pojazdach i łodziach (oryg.)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2013, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Znaczy się że co? jak wejdę na jacht i stwierdzę ze wąż od butli jest za długi lub za krótki to mam przerabiać?

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2013, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
bryg napisał(a):
jak wejdę na jacht i stwierdzę ze wąż od butli jest za długi lub za krótki to mam przerabiać?
Jak dziecko! Oczywiście!
To nie wiesz, że masz się utopić zgodnie z przepisami???? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2013, o 06:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
W tym przypadku nie utopi się, ale poleci wprost do aniołków. :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2013, o 17:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2013, o 17:49
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz morski
Wy tu się śmiejcie. A ja w sierpniu będę przystępował do egzaminu na sternika...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2013, o 18:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
czesiu napisał(a):
ja w sierpniu będę przystępował do egzaminu na sternika...
Już siem ucz skracania szlaucha :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2013, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2013, o 17:49
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz morski
Zbieraj napisał(a):
Już siem ucz skracania szlaucha :rotfl:

Moi rodzice mieli pracowniczy ogródek działkowy - to akurat umiem :-P Pojawia się tylko wątpliwość: muszę na egzamin stawić się z własnym kozikiem, czy Komisja dostarczy? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2013, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Zbieraj napisał(a):
bryg napisał(a):
jak wejdę na jacht i stwierdzę ze wąż od butli jest za długi lub za krótki to mam przerabiać?
Jak dziecko! Oczywiście!
To nie wiesz, że masz się utopić zgodnie z przepisami???? :rotfl:


No tak... znaczy mam skracać lub wydłużać... bo jak na dno to z honorem i zgodnie z przepisem. A czy jest jakieś ISO co reguluje prawidłowe " zejście" na dno? :D

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2013, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2013, o 17:49
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz morski
bryg napisał(a):
bo jak na dno to z honorem i zgodnie z przepisem. A czy jest jakieś ISO co reguluje prawidłowe " zejście" na dno? :D


Może i to niezgodnie z przepisami, ale na pewno z klasą:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 07:01 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bryg napisał(a):
A czy jest jakieś ISO co reguluje prawidłowe " zejście" na dno? :D

Może nie w pełni odpowiada to Twoim oczekiwaniom ale...
PN-EN ISO 15085:2005/A1:2012P
Małe statki -- Zapobieganie wypadnięciu człowieka za burtę i umożliwienie powrotu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL