Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 23:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 330 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
pierdupierdu napisał(a):
W 2013 r. ZUS, który wypłaca emerytury i renty 7.3 mln osobom, otrzymał z budżetu 49 mld zł.
Dopłata na jedną osobę w ZUS wynosi zatem 6,7 tys. zł.
KRUS wypłaca świadczenia 1,25 mln osobom, a dostał z budżetu 15,9 mld zł.
Dopłata na jedną osobę w KRUS wynosi zatem 12.7 tys. zł.

Nie taka prosta sprawa z tymi dopłatami. O ile łatwo prześledzić je w odniesieniu do KRUS, o tyle w wypadku ZUS jest bardziej skomplikowanie. Kwoty do których dotarłem różnią się od podanych przez Ciebie - np. ZUS otrzymał 61, a nie 49 mld i w ogóle nieścisłości duże. Ale tu zupełnie nie na temat, więc nie ma co wałkować. Dotarłem do ciekawego artykułu (ile tam prawdy, nie wiem), gdyby kogoś to interesowało: http://www.zielonysztandar.com.pl/2013/ ... a-tozsame/. Tylko kogo? Ilu żeglarzy jest rolnikami?
Cytuj:
Inka: "Wobec tego kochani Szczecinianie i Zachodni Pomorzanie - z kim powinniśmy się identyfikować ?
Z Niemcami? :mrgreen: Rozgoryczenie rozumiem, nie do końca jednak jest ono usprawiedliwione, skoro podobne zaniedbania widać także koło Warszawy. Brak po prostu pomysłu na jakieś sensowne wykorzystanie potencjału tkwiącego w drogach wodnych. Brak też bodźców, które takie pomysły na rządzących by wymusiły.
zbigandrew napisał(a):
Chciałbym zapytać jaka to jest ta istniejąca infrastruktura, bo poza oznakowaniem toru wodnego, to nie widzę (oczami wyobraźni) jakie tam istnieją budowle hydrotechniczne?

"Przez dekady Odra była naszą naturalną autostradą - tanią i ekologiczną metodą transportu towarów. Ale to już przeszłość. Zamykane jest ostatnie stałe połączenie: zamiast barek węgiel do wrocławskiej elektrociepłowni dowozić będą ze Śląska pociągi. W latach 70. XX w. na Odrze panował tłok: pomiędzy Śląskiem a Szczecinem kursowało ok. 400 jednostek, które rocznie transportowały 14 mln ton ładunku."

Jakaś infrastruktura chyba musiała być, co..? :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 18:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Alterus napisał(a):
Cytuj:
Inka: "Wobec tego kochani Szczecinianie i Zachodni Pomorzanie - z kim powinniśmy się identyfikować ?
Z Niemcami? :mrgreen: Rozgoryczenie rozumiem, nie do końca jednak jest ono usprawiedliwione, skoro podobne zaniedbania widać także koło Warszawy.


To sprubuje uzasadnic :) Jedyna autostrada w okolicach Szczecina to ta wybudowana przez Niemcow. Modernizacja linii kolejowych laczacych zespol portowy SZczecin-Swinoujscie w odleglej przyszlosci. O polaczeniu nawet droga ekspresowa Swinoujscia z resta kraju mowynie ma. Jesli to malo to moge tak dalej :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
Jesli to malo to moge tak dalej :)

Doskonale zdaję sobie z tych zaniedbań sprawę, ale nad Wisłą jest dokładnie to samo. Jednak piszemy o szlakach wodnych, a nie zaniedbaniach poszczególnych regionów...
Zresztą i Niemcy traktowali Odrę po macoszemu i odstawała dość mocno od innych szlaków wodnych. Ale w porównaniu z naszymi... to i tak nie ma co porównywać.
Co do dróg wodnych - zwyczajnie, nie ma w tej chwili dobrej koniunktury politycznej.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
zbigandrew napisał(a):
Jaromir napisał(a):
...
W 2013 r. ZUS, który wypłaca emerytury i renty 7.3 mln osobom, otrzymał z budżetu 49 mld zł.
Dopłata na jedną osobę w ZUS wynosi zatem 6,7 tys. zł...
KRUS wypłaca świadczenia 1,25 mln osobom, a dostał z budżetu 15,9 mld zł.
Dopłata na jedną osobę w KRUS wynosi zatem 12.7 tys. zł.

Miałbym prośbę Jaromirze, byś mnie jako emeryta wyłączył z tych dopłat. Mnie spadkobiercy Polski Ludowej spłacają tylko to, co w postaci haraczu reżimowa władza bez pytania o moją chęć płacenia zainkasowała z moich zarobków.


Ktoś spytał czy budżet więcej dopłaca do osoby ubezpieczonej w ZUS czy do osoby ubezpieczonej w KRUS. Odpowiedziałem i tyle.
Realne cyfry są jakie są. Nie ja Ciebie "włączyłem" do osób, którym budżet dopłaca, tylko realia polityczno-demograficzno-ustrojowe...

PS. Rozumiem Twoje refleksje. Może pocieszy Cię, że gdyby mój Ojciec chciał odzyskać, (z uwzględnieniem inflacji ale bez żadnych odsetek) pieniądze o jakie wzbogacił ZUS przez całe swoje zawodowe życie - to musiałby swoją obecną, całkiem znośną emeryturę otrzymywać do 129-tego roku życia. Czego mu z resztą serdecznie życzę ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 19:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Alterus napisał(a):
M@rek napisał(a):
Jesli to malo to moge tak dalej :)

Doskonale zdaję sobie z tych zaniedbań sprawę, ale nad Wisłą jest dokładnie to samo. Jednak piszemy o szlakach wodnych, a nie zaniedbaniach poszczególnych regionów...
Zresztą i Niemcy traktowali Odrę po macoszemu i odstawała dość mocno od innych szlaków wodnych. Ale w porównaniu z naszymi... to i tak nie ma co porównywać.
Co do dróg wodnych - zwyczajnie, nie ma w tej chwili dobrej koniunktury politycznej.


Nie, nie jest tak samo. Wisla nigdy nie byla w pelni zeglowna rzeka. Infrastruktura komunikacyjna powinna byc traktowana jako calosc. Drogi wodne sa jej elementem a Odra jako droga wodna zostala zniszczona zaniedbaniami postsolidarnosciowych rzadow ktore na dodatek Pomorzu Zachodniemu nie daly niczego w zamian. Lepiej bylo budowac autostrade do granicy z Ukraina np.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
Reszte znam od Kolegow Barkarzy ktorzy opowiadali ze nawet przy niskim stanie wody jak szedl konwoj barek to gdzies otwierano jazy i konwoj szedl z fala podnoszaca poziom wody. Teraz to niemozliwe.
Płynięcie na tzw. fali wymagał odcinek Odry poniżej ostatniego czynnego stopnia wodnego w Brzegu Dolnym. Kiedy zapowiadał się jakiś konwój statków płynących Odrą następowało gromadzenie wody powyżej tego stopnia wodnego poprzez zwiększone zrzuty ze zbiornika retencyjnego w Mietkowie na Bystrzycy dopływie Odry. W tym czasie klapy jazu były zamknięte przepływ wody odbywał się tylko przez turbiny sąsiadującej z jazem elektrowni wodnej. Kiedy pierwszy ze statków konwoju mógł się śluzować w dół otwierano klapy jazu robiąc falę na Odrze swobodnie płynącej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
Odra jako droga wodna zostala zniszczona zaniedbaniami postsolidarnosciowych rzadow

Zgadzam się, bo przecież gołym okiem to widać. Nie porównywałem też obu rzek w sensie stopnia żeglowności, a w takim samym obojętnym traktowaniu. Że infrastruktura komunikacyjna powinna być postrzegana jako całość, prawda oczywista, ale jak widać nie dla tych, którzy decydują.
Chyba powinien nadejść czas na choćby nieduży "desant" z Zachodniopomorskiego...
:cool:
Jakby co - jestem za! :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 19:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Desantow to troche bylo :) Piechota- Słońce gospodarki, Komołowski - ze srodka, Brudzinski "Jojo" specjalista od gospodarki morskiej i jeszcze paru. Glowny problem chyba w tym ze z Warszawy do Szczecina najdalej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jesień 2013 r. Koźle, w porcie węglowym ...

Załącznik:
CAM01164.jpg
CAM01164.jpg [ 491.97 KiB | Przeglądane 5463 razy ]


Załącznik:
CAM01161.jpg
CAM01161.jpg [ 489.31 KiB | Przeglądane 5463 razy ]


Załącznik:
CAM01167.jpg
CAM01167.jpg [ 612.28 KiB | Przeglądane 5463 razy ]


PKF Koźle http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/5507

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 20:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Wystarczy porównać stronę polską ze stroną niemiecką i wtedy się dochodzi do wniosku gdzie jest Europa , niestety

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
Glowny problem chyba w tym ze z Warszawy do Szczecina najdalej.

Pomagać to nie pomaga, ale czy to główny problem, nie wiem. A raczej, widząc brak jakiejś ogólnej koncepcji, raczej nie ma wielkiego wpływu. Może polityka Unii wymusi jakieś działania, wtedy coś się ruszy. Od władz regionalnych też trochę zależy, ale nie widać jakichś działań czy choćby forsowania idei Odry jako ważnego szlaku transportowego. Słychać jakiś głos z Wrocławia, ale też nie za głośny.
Ostatni burmistrz Szczecina, który potrafił czegoś znaczącego dokonać, podobno był przed wojną... :-D

Ps. Wojciechu, nie załamuj...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Alterus napisał(a):
Wojciechu, nie załamuj...

A tak pięknie miało być ... http://tvn24bis.pl/informacje,187/nie-b ... 06988.html

A ile się nagadali ... http://www.programodra.pl/archiwalna/ar ... ch2010.htm

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2014, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Wojciech1968 napisał(a):
nie-bedzie-kanalu-dunaj-odra-laba-poszlo-o-pieniadze,

Praktyczni Czesi wycofali się z uwagi na brak możliwości uzyskania pomocy finansowej z Unii, jednak sam projekt jest sensowny i daje nadzieję wdrożenia w przyszłości. O definitywnym skreśleniu takich planów bym nie przesądzał. Dla Odry byłby dużą szansą. Oczywiście są i malkontenci:
" W Czechach głównymi przeciwnikami budowy kanału są ekolodzy"
Podejrzewam, że nie tylko w Czechach...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 08:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marku, ile rzadów było postsolidarnosciowych a ile poskomunidtyczny h i czym się ich polityki wzgledem Odry rózniły? A autostrada "do Ukrainy" jest milion razy wazniejsza dla Polski niz te odrzańskie dtogi wodne.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Odczytałem słowa M@rka jako krytykę wszystkich rządów po okresie Solidarności, czyli od rządu Mazowieckiego, bo w dziedzinie o której mówimy żaden szczególnie nie zabłysnął...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ja tez ale wołałem o precyzję. A co do błyszczenia, to drogowa preferencja jest oczywistoscią.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 13:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Colonel napisał(a):
Marku, ile rzadów było postsolidarnosciowych a ile poskomunidtyczny h i czym się ich polityki wzgledem Odry rózniły? A autostrada "do Ukrainy" jest milion razy wazniejsza dla Polski niz te odrzańskie dtogi wodne.


Bo Ty tak uwazasz ? Ukraincy po swojej stronie niczego w planach na najblizsze kilkanascie lat nie maja. Odra droga zeglowna byla a teraz nie jest.Preferencje drogowe zaleza od miejsca skad pochodza kolejne rzady i tyle. Pomorze Zachodnie zawsze bylo traktowane po macoszemu co doskonale widac jesli spojzy sie na istniejace i planowane drogi oraz linie kolejowe. Do terminala promowego w Swinoujsciu nie prowadzi nawet droga szybkiego ruchu. O tym zeby mozna bylo nia pojechac do Czech nawet nie ma co marzyc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Autostrady w kierunku wschód-zachód są potrzebne pewnie po to, żeby wojska maszerujące przez nasz kraj w jedną lub drugą stronę miały łatwiej ;)

Trasy szybkiego ruchu, bo niekoniecznie autostrady, są potrzebne w kierunku pólnoc-południe może nawet bardziej niż te drugie. Ale np skomunikowanie naszych portów z południem kraju byłoby niewygodne choćby dla Niemców, więc... są trudności :-P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
waliant napisał(a):
Trasy szybkiego ruchu, bo niekoniecznie autostrady, są potrzebne w kierunku pólnoc-południe może nawet bardziej niż te drugie. Ale np skomunikowanie naszych portów z południem kraju byłoby niewygodne choćby dla Niemców, więc... są trudności :-P

:-D Także nasze wojska potrzebują dróg, choć jeśli powiesz, że wystarczy im wyasfaltowana ścieżka, nie będę się kłócił...
Oczywiście Niemcom nie zależy na trasach północ-południe, ale też nie mają powodów temu przeszkadzać i nie oni tu decydują. Wybudowanie takiej drogi z południa do Szczecina było planowane od czasów tuż powojennych i początkowo miało uwzględniać interesy tranzytowe Czechosłowacji, potem jednak wszystko się rozpełzło i jak zwykle skończyło na niczym.
Niewątpliwie drogi kołowe, przy dzisiejszych sposobach transportu mają i powinny mieć priorytet, w żadnym razie przecież nie usprawiedliwia to całkowitego zaniedbania szlaków wodnych. O koniecznościach wybudowania takiej czy innej drogi można dyskutować, ale dobre skomunikowanie lądowe portów z resztą kraju trudno nazwać czymś nieistotnym - odwrotnie, jest sytuacją wręcz niezrozumiałą brak takich rozwiązań.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Rozumiem frustrację Marka . To jakieś takie debilne doprowadzić zaniedbaniami coś co działało do ruiny. Marginalizować region , który jest w jakiejś mierze strategiczny. No to co dziwnego , że coraz więcej z nas mieszka po zachodniej stronie Odry . I tak jakoś dziwnie się stało , że to nie Niemcy nas "wykupują" ale my ich. Blisko mieszkając możemy sobie na bieżąco porównywać jak modernizuje się byłe NRD , gdzie "leży" kasa itp itd. Z naszego pkt widzenia to naprawdę cholernie frustrujące.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 08:13 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Ech wrednie chciało by się przytoczyć argumenty przeciw żywcem czerpiąc je z dyskusji o budowie przekopu przez Mierzeję Wiślaną. :-P ;)
A co mamy wozić Odrą aby było opłacalne utrzymanie tej rzecznej drogi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 08:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jacek Woźniak napisał(a):
A co mamy wozić Odrą aby było opłacalne utrzymanie tej rzecznej drogi?

Wszystko to, co na tirach.

Skala porównawcza transportu ...
http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles. ... icle_id=75
Dane z powyższego linku są ze źródła http://www.wsv.de/Schifffahrt/Binnensch ... index.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 08:27 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Wojciech1968 napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
A co mamy wozić Odrą aby było opłacalne utrzymanie tej rzecznej drogi?

Wszystko to, co na tirach.
A po kiego statkami skoro wożą samochody? A może prosto ten typ przewożenia towarów w dzisiejszych czasach nie odpowiada stawianym wymaganiom albo jest po prostu za drogi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jacek Woźniak napisał(a):
A co mamy wozić Odrą aby było opłacalne utrzymanie tej rzecznej drogi?
Wszystko co nie musi być dostarczone szybko ze względu na trwałość przewożonego towaru. Czyli kruszywa, węgiel, złom, odpady, ruda żelaza. Sam byłem świadkiem jak na podwrocławskiej śluzie Ratowice załoga zestawu pchanego przewoziła szwedzką rudę ze Szczecina do śląskich hut.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Colonel napisał(a):
A zadam pytanie, z której autostrady, drogi ekspresowej, linii kolejowej, grupy pokrzywdzonych społeczenie albo społecznie waznej nalezy zrezygnować, zeby te śródladowe drogi wodne doinwestować?
Z bezsensownego przekopywania mierzei?
M@rek napisał(a):
To celowa marginalizacja Pomorza Zachodniego.
Ale pojechałeś... dodaj, że wszystkiemu winien ten Żyd Tusk z dziadkiem z Wermachtu i teoria spiskowa jak ulał.
Alterus napisał(a):
O ile się orientuję, dopłata z budżetu czy to na ubezpieczonego w KRUS, czy ZUS jest porównywalna.
O ile się orientuje, to źle się orientujesz. ZUS obsługuje 20 mln ludzi i dopłata to około 10% całości budżetu, a KRUS obsługuje 3mln ludzi, a dopłata to 75% całości budżetu.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Waliant, podziwiam Twoją umiejętność przyswajania retoryki Jarosława K. Marku, tak, ja tak uwazam. Podobnie jak Ty uwazasz odwrotnie. Ale zadecydowała ekonomia. No i umiejętność zabiegania przez lokalne władze. Łatwo zwalać na Warszawę jak się samemu nic nie robi....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
A po kiego statkami skoro wożą samochody? A może prosto ten typ przewożenia towarów w dzisiejszych czasach nie odpowiada stawianym wymaganiom albo jest po prostu za drogi

Wszystko zależy od tego, jak liczysz.
W samych kosztach paliwa, transport wodny śródlądowy jest wielokrotnie tańszy od samochodowego. Najbardziej ogólne porównanie:
Obrazek
Jak łatwo zauważyć, transport towarów śródlądowymi drogami wodnymi jest również zdecydowanie mniej "paliwochłonny" od kosztów transportu kolejowego.
Koszty jednostkowe wodnego transportu śródlądowego są zdecydowanie niższe niż w przypadku kolei, nie wspominając nawet o samochodach ciężarowych. Specyficzne dla transportu barkami koszty dodatkowe, poza kosztami energii (paliwa) - czyli narzucone przez Państwo podatki, opłaty za "tonokilometry", opłaty śluzowe, portowe, wydatki na certyfikację środków transportu, środki ratunkowe, inne koszty "załogowe", etc, etc - są porównywalne z podobnymi kosztami w transporcie drogowym i kolejowym.

Sądzę, że głównym problemem - szczególnie dotkliwym w Polsce - jest duża kapitałochłonność inwestycji w śródlądową infrastrukturę transportową i w jej niewielka uniwersalność. To chyba dlatego niemal niezauważalne jest u nas systematyczne zaangażowanie państwa w utrzymanie/rozbudowę tejże infrastruktury (regulacje i remonty dla utrzymania żeglowności - ostrogi, śluzy, jazy, oznakowanie, etc. etc..).
Trudno to tutaj tłumaczyć szczegółowo, ale generalnie inwestycje w infrastrukturę śródlądowych dróg wodnych są bardzo kapitałochłonne. Z drugiej strony - takie inwestycje odznaczają się długimi okresami spłaty, przy stosunkowo niedużych kosztach utrzymania - czego przykładem fakt, iż w zachodniej Polsce "odziedziczona" po Prusach infrastruktura dróg śródlądowych służyła przez kilkadziesiąt lat - mimo eksploatacji sposobem... wschodnio-rabunkowym.

Inna sprawa - inwestycje w transportowy tabor drogowy są prostsze i wymagają wielokrotnie niższego zaangażowania finansowego od właścicieli taboru. Prościej - można kupić kilkanaście nowych TIR-ów w cenie jednej barki... Ale z innej strony - trudno liczyć na to, że TIR-a będzie używany przez 30 czy więcej lat, a barka - i owszem. Itd. itp...

Co do uniwersalności dróg wodnych - to tu jest kiepsko. Poza transportem niektórych, specyficznych grup towarów (masowe i kontenery) drogi wodne nie służą w zasadzie nikomu, poza turystami. Tymczasem po drogach i koleją przemieszczają się co rok setki milionów obywateli a miliony pojazdów samochodowych nie służących transportowi towarów używają tych samych dróg, co "TIR-y"...
Warto też zauważyć, że transport śródlądowy charakteryzuje zdecydowanie większa niż w przypadku transportu drogami i koleją zależność od zjawisk pogodowych i klimatycznych.

Jeszcze inna sprawa - nie sposób uciec od uwarunkowań geograficznych. Generalnie - im bardziej "pokręcona" rzeka, tym mniejsza opłacalność jej wykorzystania dla transportu śródlądowego. Tu Odra wyróżniała się zdecydowania "in plus" w stosunku do Wisły, przynajmniej w ciągu ostatnich 200 lat...

W obecnych czasach dla funkcjonowania transportu istotne są również uwarunkowania środowiskowe. Dostosowana do ruchu barek rzeka niewiele ma wspólnego z umiłowaną przez ochroniarzy natury rzeką "dziką". Z drugiej strony - nie sposób odrzucać mocnego argumentu dotyczącego zdecydowanie mniejszej emisji spalin podczas przewozu towarów drogami śródlądowymi. Trudno też twierdzić, że autostrada czy magistrala kolejowa mają mniejszy wpływ na środowisko niż rozsądnie, zgodnie ze współczesną wiedzą na temat środowiska utrzymywana śródlądowa droga wodna. Trudno nie zauważać "ekologicznych" korzyści zmniejszania natężenia ruchu drogowego i kolejowego w pobliżu dużych portów morskich - a oba zespoły dużych portów morskich leżą w Polsce w ujściu rzek.

IMHO w Polsce transport śródlądowy, nawet zakładając nagłą odmianę zerowego obecnie zainteresowania nim władz - ma szanse jedynie na wybranych trasach.
- Położenie zespołu portów Szczecin-Świnoujście, połączenie z istniejącym systemem niemieckich dróg śródlądowych oraz generujące spore potoki ładunków ośrodki przemysłowe szeroko pojętego Śląska - zdecydowanie wskazują na sens powrotu do żeglownego wykorzystania Odry wraz z Kanałem Gliwickim.
- Być może miałby jakiś sens szlak "boczny" - Wartą do Poznania - tylko że tam nie ma już nawet resztek niegdysiejszej infrastruktury...
- Rozsądna byłaby również rezygnacja z nonsensownych ekonomicznie mrzonek o "przekopie" i "morskim" porcie w Elblągu - na rzecz inwestycji w istniejące śródlądowo-zatokowe połączenie Elbląga z portami Trójmiasta. Naturalną drogą rozwoju elbląskiego portu jest wejście w rolę śródlądowego "satelity" największego obecnie w Polsce zespołu portów morskich.
- Nie wierzę niestety w sens odbudowy (po wiekach) żeglugi na Wiśle - a już na pewno nie poza odcinkiem Gdańsk-Bydgoszcz/Toruń (gdzie wymagane dla wznowienia ruchu barek inwestycje byłyby o kilka rzędów wielkości mniejsze, niż w wyższym biegu rzeki).
- Jest jeszcze wciąż działający, w pełni żeglowny odcinek Wisły Kraków-Oświecim - ale on nie ma znaczącego,większego niż regionalne znaczenia transportowego...
I to już... wszystko.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 7: Alterus, Były_User 934585, M@rek, Maar, Magister, skipbulba, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
waliant napisał(a):
Autostrady w kierunku wschód-zachód są potrzebne pewnie po to, żeby wojska maszerujące przez nasz kraj w jedną lub drugą stronę miały łatwiej
Trasy szybkiego ruchu, bo niekoniecznie autostrady, są potrzebne w kierunku pólnoc-południe może nawet bardziej niż te drugie. Ale np skomunikowanie naszych portów z południem kraju byłoby niewygodne choćby dla Niemców, więc... są trudności


Stań sobie na krajowej 8 gdzieś na północnym wschodzie, na 4 na południowym wschodzie albo na 50 robiącej za "obwodnicę" tranzytową stolicy i popatrz na ten nieprzerwany rząd sunących ciężarówek a potem jeszcze raz pomyśl co napisałeś Tomku. Ja egoistycznie też bym w tej chwili wolał dokończenia A1 od morza do granicy, ale o nie znaczy, że jak mnie co potrzebne to innym na pewno nie i można sobie nieszczególnie mądre podśmiechujki uskuteczniać. Nieszczególnie mądre bo nawet twój wojskowy przykład każe budować także drogi wschód zachód. W końcu jesteśmy w sojuszu i jakby co to te sojusznicze wojska też muszą jakoś dotrzeć żeby nam pomóc nie? A już marudzenie o Niemcach... naprawdę to przez Niemców kilku polskich premierów nie budowało autostrad wcale? Naprawdę to przez Niemców jeden polski premier wygasił i odwołał nawet rozpoczęte inwestycje narażając nas wszystkich na ogromne odszkodowania? Akurat jeśli chodzi o polskie drogownictwo, w szczególności Autostrady i drogi szybkiego ruchu to ostatnim niemieckim decydentem, który miał na nie realny wpływ był wujek Adolf. Plastyk z wykształcenia, kanclerz z zawodu. I akurat za jego czasów budowano na potęgę na tle lat wcześniejszych i późniejszych. Jeśli coś jest powodem do wstydu w związku z Niemcami to to, że dopiero premier Donald zbudował na ziemiach polskich łącznie i w ciągu jednego roku więcej autostrad niż kanclerz Adolf.

Obawiam się, że Niemcy nie lękają się nocami Świnoujścia, dużo bardziej boli ich ekonomicznie Gdańsk, który akurat autostradę ma...

Dla mnie narzekanie, że świadomie odcinają bo budują najpierw gdzie indziej jest typowo polskim "żeby sąsiadowi ta nowa krowa zdechła, dlaczego on ma a ja nie?" Dziesiątki lat nie budowano nigdzie - teraz budują to wrzask bo nie tu gdzie powinni... niech Podlasie rozjadą ciężarówki w tranzycie...

PS. Byłem sobie w tym roku kilka razy w Berlinie, samochodem - dla mnie szokiem było, że droga była fajna dopóki nie wjechałem do Niemiec bo wtedy się spieprzyła... Dla mojego pokolenia to niepojęte. Więc plujmy dalej, że nie budują, źle budują, nie tu budują, nie tak budują...



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
pierdupierdu napisał(a):
- Nie wierzę niestety w sens odbudowy (po wiekach) żeglugi na Wiśle - a już na pewno nie poza odcinkiem Gdańsk-Bydgoszcz/Toruń (gdzie wymagane dla wznowienia ruchu barek inwestycje byłyby o kilka rzędów wielkości mniejsze, niż w wyższym biegu rzeki).
Dorzucę jedynie, że nitkę szlaku na Wiśle bez trudu można dociągnąć do Płocka, dalej, rzeczywiście, to kwestia ogromnych nakładów, chyba że zadowolimy się mniejszą głębokością tranzytową. Także co do ładunków - dochodzą jeszcze wielkogabarytowe, często niemożliwe do przetranportowania lądowymi drogami. Reszta - dobre podsumowanie. :-D
skipbulba napisał(a):
ZUS obsługuje 20 mln ludzi i dopłata to około 10% całości budżetu, a KRUS obsługuje 3mln ludzi, a dopłata to 75% całości budżetu.

Sprawdź jeszcze raz, podajesz liczby niewiarygodne. Odsyłam też do wywiadu z zamieszczonego wcześniej linku. A w ogóle to OT. Jeśli jednak wieśniakom zazdrościsz to kup hektar czy pięć i pław się w luksusie. Szczęść Boże... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Alterus napisał(a):
Jeśli jednak wieśniakom zazdrościsz to kup hektar czy pięć i pław się w luksusie. Szczęść Boże...
Wiesz, wychowałem się na wsi, mam całą rodzinę na wsi, więc Twoje uwagi są mocno nie na miejscu. Z tego powodu m.in wiem ile płacą rolnicy podatków, składek itp. Więc mi nie chrzań za uszami :P
Dane sam sprawdź.
Nie chce mi sie w tej chwili szukać dokładnych danych, ale:
budżet KRUS to około 17mld z czego składki wpłacane przez rolników to około 1,5mld. Czyli raptem 10% resztę pokrywają dotacje z budżetu.
budżet ZUS to około 160mld zł z czego składki pokrywają około 100mld (czyli około 75%), około 24mld to refundacja składek OFE, a dotacja to około 30-40mld. Więc licząc nieco dokładniej niż to uczyniłem poprzednio budżet dotuje ZUS w granicach 25%, za to KRUS w granicach 90%. Tyle, że dotuje obie te instytucje podatnik do których rolnicy generalnie nie należą.
A na marginesie nie widzę najmniejszego powodu dla którego rolnik miałby być inaczej traktowany niż każdy inny obywatel. Powinien płacic podatki i składki tak jak wszyscy... i nie dostawać żadnej dotacji.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 330 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL