Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Co to za technologia? (aluminium) https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=73&t=18215 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Marian Strzelecki [ 3 mar 2014, o 13:16 ] | |||
Tytuł: | Co to za technologia? (aluminium) | |||
znalazłem aukcję: WEIKERT ALUMINIA 87 JACHT ALUMINIOWY 1986 ROK (4024342752) i zaskoczyły mnie fotki poszycia tego jachtu? Wygląda na jakieś panele (listwy) łączone ze sobą bez spawania... Nawet ładne, poszycie jak karawelowe, aż szkoda ukrywać to pod szpachlówką , - jak na polecanym linku: http://www.yachtfocus.com/gebruikte-bot ... ia-87.html Czy ktoś coś więcej wie?
|
Autor: | piotr6 [ 3 mar 2014, o 13:27 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
gdzieś tu lub na sf był opis budowy |
Autor: | Wojciech [ 3 mar 2014, o 13:39 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Tu viewtopic.php?f=5&t=15564&p=232436&hilit=WEIKERT#p232436 Nie udało mi się kupić tego jachtu w Szwajcarii- za 4200 zł został zakupiony, na alledrogo wystawiono cenę 48 900 zł http://allegro.pl/show_item.php?item=4024342752 |
Autor: | Marian Strzelecki [ 3 mar 2014, o 14:19 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
To może by scalić to do tamtego? Jak zwykle mogę powiedzieć : nie zauważyłem* wtedy... ![]() MJS *czy to wada egzemplarza? czy cecha genetyczna? ![]() |
Autor: | Wojciech [ 21 mar 2015, o 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Wojciech napisał(a): Nie udało mi się kupić tego jachtu w Szwajcarii- za 4200 zł został zakupiony, na alledrogo wystawiono cenę 48 900 zł Cena spadła do 22 900 zł http://allegro.pl/jacht-weikert-alumini ... 95612.html Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | Jaromir [ 21 mar 2015, o 23:07 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
taka_jedna napisał(a): Takie poszycie można by wykonać dzięki profilom jak na rysunku. Podobny rodzaj połączeń występuje w systemach żaluzjowych (ew. bramowych), ale są zbyt delikatne. Może ktoś sobie wyprodukował. Taki system musiałby być spawany od środka, a z zewnątrz doszczelniony np szpachlówką. Ale ten jacht - to zupełnie inna "żaluzja"... Taka: Załącznik: Tu są trzy fotki z budowy kadłuba ze strony żeglarzy powiązanych z niegdysiejszym producentem: http://www.segeln.weikert-elze.de/html/bootsbau.html ![]() ![]() ![]() A jak kto chce, to poniżej adres do pdf od producenta, po niemiecku, z fotkami i szczątkowym opisem "aluminia 87" oraz "aluminia 94": http://www.anwbwatersport.nl/boten-arch ... /aluminia_ |
Autor: | taka_jedna [ 21 mar 2015, o 23:19 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Pomysł niegłupi. Fajnie się z niego buduje, choć może nastręczać poważnych problemów przy naprawie. |
Autor: | Micubiszi [ 23 mar 2015, o 12:28 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Tak mi się skojarzyło ![]() |
Autor: | taka_jedna [ 23 mar 2015, o 12:57 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Amelinium je pod tem wzglendem do depy |
Autor: | Marian Strzelecki [ 23 mar 2015, o 13:03 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
I to także: |
Autor: | Marian J. [ 25 mar 2015, o 11:05 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
taka_jedna napisał(a): Amelinium je pod tem wzglendem do depy Ale ten jacht na przyczepie widać, że ma pomalowane dno. Na pewno w grę wchodzi farba przeciwporostowa. Czyli da się malować. Czy ktoś mógłby coś na ten temat napisać?
|
Autor: | Wojciech [ 25 mar 2015, o 11:13 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Przed piaskowaniem ... Po piaskowaniu ... Po piaskowaniu nie ma żadnej farby na kadłubie. |
Autor: | Marian J. [ 25 mar 2015, o 11:25 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Jerzy Kuliński w swojej "Praktyce bałtyckiej na małym jachcie" wspominał, że szykując jacht na morze należy postarać się o anodowanie masztu. A jak ktoś nie ma możliwości to przynajmniej pomalować. Wspominał coś o lakierze epoksydowym jako podkład i na to coś innego. W tej chwili nie pamiętam o czym pisał. Czyli jakaś tam możliwość malowania aluminium jest. Tylko na ile jest to skuteczne? |
Autor: | Micubiszi [ 25 mar 2015, o 11:45 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
W motocyklach wiele elementów aluminiowych jest malowanych lakierem bezbarwnym.W samochodach felgi też są przecież aluminiowe malowane bezbarwnym. Nie ma żadnej tu filozofii jeżeli chodzi o malowanie. Pytanie brzmi ile ta farba wytrzyma ![]() ![]() |
Autor: | Marian Strzelecki [ 25 mar 2015, o 11:50 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Jeszcze można taki kadłub anodować ![]() tzn: "zanużyć w wannie z chemiom i puścić prund" - tylko cała wieś przestanie oglądać TV ... tak jak to było u Witka Wasilewskiego w Piaskach, w początkach firmy MAST. A na poważnie: malowanie nie jest problemem, ważniejsze jest: jak regenerowac te pogięte i popękane listwy, widoczne na niektórych fotkach. MJS |
Autor: | Jaromir [ 25 mar 2015, o 12:30 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Marian J. napisał(a): taka_jedna napisał(a): Amelinium je pod tem wzglendem do depy Ale ten jacht na przyczepie widać, że ma pomalowane dno. Na pewno w grę wchodzi farba przeciwporostowa. Czyli da się malować. Czy ktoś mógłby coś na ten temat napisać?Co tu pisać... Się zagląda na stronę producenta farb (Hempel, Jotun, Epifanes, Oliva, International, , you name it...) się wybiera serię produktów przeznaczonych do aluminium i się szuka gdzie najtańszy sklep... Instrukcja jak malować aluminium jest na każdej puszce z farbą przeznaczona do malowania aluminium... |
Autor: | PioBia [ 25 mar 2015, o 22:18 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Marian J. napisał(a): Ale ten jacht na przyczepie widać, że ma pomalowane dno. Na pewno w grę wchodzi farba przeciwporostowa. Czyli da się malować. Czy ktoś mógłby coś na ten temat napisać? Malowanie kadłubów aluminiowych w Internationalu: Farba antyporostowa International dla jachtów aluminiowych: 1. Grunt: Interprotect 2. Farba antyporostowa: Trilux 33 Farba ponad linią wodną: 1. Zagruntować Interprotect 2. Nałożyć odpowiedni system jedno- lub dwuskładnikowy zgodnie z kartami technicznymi |
Autor: | Marian Strzelecki [ 25 mar 2015, o 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
PioBia napisał(a): ... nałożyć odpowiedni system ... zgodnie z kartami technicznymi oczywiście tej samej wymienionej już powyżej ( z 5 razy) firmy ![]() MJS |
Autor: | PioBia [ 25 mar 2015, o 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Pełna nazwa produktu za każdym razem zawiera to straszne słowo. Ale jeśli to poważny problem, poprawiłem. Jest bez strasznego słowa. ![]() |
Autor: | Marian Strzelecki [ 25 mar 2015, o 22:54 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Nie jest strasznym , ale zabrzmiało jak byś miał tam udziały (i to spore) ![]() Ja piję do tego, że zwykle te dzisiejsze firmy nie napiszą np. umyć nitrem Tylko: myć naszym płynem do mycia, przed pokryciem, naszym podkładem do podkładów, a dopiero potem naszym... itp. Kiedyś pisali: odtłuścić potem; odtłuścić najlepiej nitrem dziś ... nic nie wiesz. Dopiero jak się kupi (i powącha) to wiadomo (albo i nie) co tam zmieszali. MJS |
Autor: | PioBia [ 25 mar 2015, o 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Marian Strzelecki napisał(a): miał tam udziały (i to spore) ![]() Kto by nie chciał..... ![]() |
Autor: | taka_jedna [ 26 mar 2015, o 04:34 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Fajna łódka, wykonana w pomysłowy sposób. Pięknie wygląda dopóki nowa i nie trzeba jej naprawiać. W przypadku uszkodzenia fragmentu listwy poszycia, praktycznie nienaprawialna i może właśnie dlatego sprzedawana jest w takim stanie. Aluminium można pomalować pod warunkiem zastosowania specjalnych podkładów reaktywnych. Wtedy farba będzie się trzymać. Gorzej, kiedy przyjdzie nam później takie pomalowane aluminium spawać. Bo o ile ze stalowym kadłubem poradzimy sobie bez trudu, o tyle z aluminiowym będzie już znacznie, znacznie gorzej. |
Autor: | Marian Strzelecki [ 26 mar 2015, o 17:39 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
taka_jedna napisał(a): ...o tyle z aluminiowym będzie już znacznie, znacznie gorzej. Ale nie jest to niemożliwe. Sam (przytrzymywałem do spawania pierwszy w PRL) maszt toperowany metodą ciachu i spawu. Rzeczony maszt (z "latającymi" salingami) połamano dopiero w kilka lat potem... o most. Wiec da się. Załącznik: MJS ps Wiem wiem: M@rek zaraz przyczepi się, że to On był pierwszy ale mojsza była pierwsiejsza. ![]() |
Autor: | M@rek [ 26 mar 2015, o 18:02 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Nie wiem czy ja bylem pierwszy ale gdzies kolo 1973 -74 roku Koledzy pospawali z aluminium taki taperowany maszt na jacht "Dal II" OTC typ Orion . Jacht mial ponad 11 m dlugosci a maszt odpowiednio wiecej ![]() |
Autor: | Były user [ 26 mar 2015, o 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
M@rku… ![]() |
Autor: | Marian Strzelecki [ 26 mar 2015, o 19:14 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
I nic to nie zmienia w wątku o trudnościach naprawy jachtu amlumniniowego. Twojsza spawali mojsza spawali ... znaczy spawać się da. MJS |
Autor: | M@rek [ 26 mar 2015, o 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Yigael napisał(a): M@rku… ![]() A co ja moge jak taki stary jestem ![]() |
Autor: | M@rek [ 26 mar 2015, o 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Zreszta prawdopodobnie kolo tez wynaleziono pare razy w roznych miejscach ![]() |
Autor: | cors [ 26 mar 2015, o 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Co to za technologia? (aluminium) |
Marian Strzelecki napisał(a): i zaskoczyły mnie fotki poszycia tego jachtu? A mnie nie. W końcu 1988 i na początku 1989 byłem na "robotach" w Austrii pod Wiedniem w firmie, która wybudowała kilka jachtów (jeden 8m mojego projektu) opartych na profilach hydroaluminiowych ( z dodatkiem krzemu, stop typu AlMg0,5Si - i proszę na fachowym forum nie pisać więcej ALUMINIUM, można "ze stopów aluminium"). Technologia była opatentowana przez szefa firmy, planek było trzy typy: -bazowa burtowa kształtowa -pokładowa z wypustami pod klepkę teakową -"falszburtowa" mocnica burtowa z mocnicą pokładową i falszburtą Rysowałem wszystkie 3 typy planek dla huty, mam rysunki w archiwum, niestety na kalce. Po trzech tygodniach "TIR" przywiózł kilka ton. Przy tej technologii nie było żadnego spawania bo taka powłoka wyglądałaby jak kadłuby katamaranów Żeglugi Gdańskiej (topograficzna sfera Gór Świętokrzyskich ze szczytem Łysica). Łączenie na nity od wewnątrz a "labirynty łączące" wypełniane szpachlówką epoksydową. Spawana była stępka,dziobnica i pawęż. Technologia "zbankrutowała". Bardzo ciężkie poszycie (30kg m2), Bardzo ograniczony kształt linii kadłuba, konieczność gięcia każdej planki kadłuba w inny kształt "maszyną" za 150 tys. EUR sterowaną numerycznie na podstawie programu opartemu na liniach teoretycznych itd.... Taki austryjacki "sztachetowiec" 15m stoi w AZS ie w Górkach Zachodnich, niestety od 25 lat w budowie, można oglądać. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |