Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 20:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 18:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Dyskusja o lodce.
Generalnie ze wczesniej wygladala lepiej, ze zapakowalem fotele od opla do klasycznego lotusa.
Co wy na to?


Obrazek

tu LINK do zrodla na FB

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 18:44 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jakościowo obie szprycbudy słabe. Ale ogólny wygląd jachtu w nowym wydaniu o niebo lepszy i bardziej spójny. Była przypadkowość, teraz jedna parafia.

Komentarze na fb wyglądają mi na zwykle trollowanie.


Ostatnio edytowano 23 wrz 2014, o 11:36 przez Narjess, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłam "chlujność" posta


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
a gdzie Ci wsiorbało reflektorek radarowy?

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Wiktor, znaczy jak jakosciowo slabe?
To wszystko co sie udalo za rozsadne pieniadze wytargac, bez wozenia lodki do przymiarki.
Stara buda byla z plastiku, takiego jak plandeka z tira. Trzymala kondens itd.
Fakt, ze troche sie marszczy, nie zmienie tego bez przymiarki. Niestety miejscowa cena jest nei do zaakceptowania.
Po rozmowie wyszlo mi ze za zabudowe kokpitu i szprycbude zaspiewali mi 30.000NOK !
(ok 15.000PLN)
Z czescia kokpitowa sie nie plywa, jest jedynie do postoju, noclegu :D
Tak jak w wiekszosci jachtow plywajacych tutaj.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Sajmon napisał(a):
a gdzie Ci wsiorbało reflektorek radarowy?

Tomek jakis ty spostrzegawczy...reflektor zdjety bo brzeczal i telepal po achterze.
W planie jest zakup innego, mniejszego i bardziej kompaktowego


Załączniki:
DSC_0165 (Kopiowanie).JPG
DSC_0165 (Kopiowanie).JPG [ 145.99 KiB | Przeglądane 8236 razy ]

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 19:18 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Przykro mi. Wiem, ze w przypadku swoich jachtow krytyczne uwagi bola. Mnie strasznie razi zwisajaca jak flak szprycbuda. To zjawisko dosc czeste, przerabiali to moi koledzy. Dopiero po znalezieniu dobrego fachowca dalo sie otrzymac dobry produkt, ktory wyglada poprawnie.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Narjess
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
no wiem, tez mnie to razi ale nie za taka cene jak mi zaproponowali, za takie pieniazki moge sie doposazyc w ais-a chociazby.
A i jeszcze kilka rzeczy by sie znalazlo, chociaz genaker o ktorym juz pisalem :D
A szprycbuda, coz jak pogoda ladna to sie i tak ja kladzie, a jak wieje i chlapie to najmniejszym problemem sa faldki ktore wyszly.
Ciezko uszyc to bylo bez przymiarki do lodki, bazujac tylko na starej szprycbudzie....
Do tego stelaz jest taki a nie inny (ten w kokpicie)
srodek wpiety w kabestany a tyl podparty jedynie na nozkach o planki bakist.
Do tego nie da sie wymierzyc nic symetrycznie bo lodka symetryczna nie jest :D

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 19:29 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Moze jakbys wzial polskiego wykonawce - byloby dobrze i tanio? Nawet gdyby musial doleciec i wrocic, bilety zdaje sie nie sa drogie. Ale juz zrobiona, wiec darujmy sobie.
Wazne: obecnynwyglad jachtu jest o niebo lepszy i spojny. Na fb koles trolluje bezmyslnie moim zdaniem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
coz, tyle jego.
Satysfakcja jest taka, ze sam wycinalem elementy, pomagalem szyc, dodalem okienka w czesci kokpitowej i przeprojektowalem przednia szybe.
Na wszystko mielismy tylko 2 dni no i koszty byly odpowiednie.
Samo szycie, jest bardzo fachowe, nie moge powiedziec zlego slowa. No ze nie pasuje w 100% coz i tak jest lepiej niz bylo :D

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przede wszystkim cały remont został zrobiony porządnie i to jest podstawa.
Kolory czy dodatki to sprawa indywidualna. Mnie np. w ogóle się nie podobają szprycbudy i falochrony (nie tylko tutaj, tylko ogólnie), ale do głowy by mi nie przyszło, żeby z tego powodu krytykować wygląd końcowy, a już na pewno nie krytykowałbym wykonania tego głównego remontu.
Czepia się i tyle, ale tak to bywa...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Waliant powiem ci na ucho ze same wiatrochrony to wymysl diabla, ale doskonale zdaja egzamin zwlaszcza jak dmucha z nordu....do tego mam wszyste tam dodatkowe kieszonki na rozne rzeczy...bidony z woda czy jakies inne napoje, lodka faktycznie lepiej wyglada bez szprycbudy to fakt :)

P.S.
inne ujecie juz nie jest tak czerwone hehe
Obrazek

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Mnie tam się podoba, no i pasuje do domków w tle:).

_________________
Pozdrawiam
Darek



Za ten post autor Doktor otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Paco napisał(a):
eflektor zdjety bo brzeczal i telepal po achterze.
W planie jest zakup innego, mniejszego i bardziej kompaktowego

"Mniejsze i bardziej kompaktowe" reflektory radarowe dają bez wyjątku "echo" kilka do kilkudziesięciu razy mniej efektywne niż porządny, standadowy IMO-wski "kanciak" o teoretycznej "powierzchni odbicia 10m2 (realna to ca 7-8m2).
Jako ten, który pracuje po drugiej stronie radaru informuję Cię, że "mniejsze i bardziej kompaktowe" reflektory radarowe możesz sobie wsadzić... w dowolny otwór. I ja i inni oficerowie używający typowych radarów statkowych - nie zauważymy różnicy.
Wprost - czy będziesz miał "mniejszy i kompaktowy" reflektor radarowy na maszcie, czy w d...pie - i tak w większości przypadków nie będziesz na statkowych radarach widoczny. :roll:

Skoro nie chcesz porządznie zamocować względnie skutecznego i taniego reflektora typu "kanciak 44cm" - to zastanów się nad czymś o porównywalnych lub lepszych od typowego IMO-wskiego "kanciaka" parametrach. A nie nad "kompaktową" atrapą reflektora...
Np. łódki wyposażone w reflektor Echomax EM230 - bez pudła widać w postaci porządnego echa na radarze nawet w zupełnie nieciekawych warunkach pogodowych.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 4: cantos, Colonel, M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
O widzisz Jaromir, czasem piszesz przyjemnie dla oka :rotfl:
Jeszcze niczego nie zdecydowalem, a poprzedni kanciak, ktory lezy gdzies w ogrodku po prostu strasznie sie tlukl, na achterze, w dodatku byl bardzo nisko.
Znalazlem nawet u mnie w kraju, http://www.seatronic.no/radarreflektor- ... ktor-p-764 poszukam co prawda jeszcze gdzies indziej.
Teraz pytanie gdzie go montowac?

znalazlem aktywnego http://www.seatronic.no/radarreflektor- ... rte-p-1730
teraz mam dylemat, bo moze lepiej ais-a?

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 20:45 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Podziekowalem za tresc, nie styl.
Mam kanciaka i nie waham sie go uzywac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
A moze kanciaka wyciagac przy zlej pogodzie pod saling a zamiast aktywnego zalozyc aisa??

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Paco napisał(a):
O widzisz Jaromir, czasem piszesz przyjemnie dla oka :rotfl:
Jeszcze niczego nie zdecydowalem, a poprzedni kanciak, ktory lezy gdzies w ogrodku po prostu strasznie sie tlukl, na achterze, w dodatku byl bardzo nisko.
Znalazlem nawet u mnie w kraju, http://www.seatronic.no/radarreflektor- ... ktor-p-764 poszukam co prawda jeszcze gdzies indziej.
Teraz pytanie gdzie go montowac?

1. Przy twojej wielkości łódki nie będzie błędem podejście "im wyżej, tym lepiej".

2. Reflektor pasywny Echomax montuje się najczęściej do masztu, powyżej salingów, tam gdzie nie będzie kolidować z genuą przy zwrotach. Można kupić gotowe okucia do mocowania na maszcie (drogie, ale porządne):
http://www.echomax.co.uk/mounting-brackets.pdf
http://marinestore.co.uk/Echomax_Mounti ... ector.html

3.Kanciaki powinny być montowane w pozycji "łapania deszczu", co najskuteczniej można wykonać na topie masztu. Ale da się go tak zamontować i na achtersztagu.
Polecam lekturę:
http://www.sail-ho.pl/article.php?sid=872

4. Są jeszcze reflektory aktywne (RTE). Znane i uznane marki to znów "Echomax" i "Sea-me". Wyglądają jak grubsza nieco antena, wymagają kabla antenowego, zasilania i miejsca na pudełko z przyciskami w kabinie. Najczęściej mocowane bywają na salingu lub na "bramce" rufowej. Echo dają idealne, w każdych warunkach, ale to wyższa liga cenowa, no i niestety nieco prądu żrą...
------------------------------

A może zrobić reflektor radarowy... samemu???

Trochę historii:
"Klasyczny kanciak" ma wymiary zdeterminowane koniecznością teoretycznego spełnienia archaicznych wymagań IMO. Kiedyś tam (w latach...40-tych...) z teoretycznych obliczeń wyszło, że aby mieć tych wymaganych 10m2 "powierzchni odbicia" - reflektor powinien mieć jakieś 22cm przyprostokątnej naroża.
Obecnie mamy klasyczny przykład negatywnego wpływu tak rozumianej "normalizacji" - bo "kanciaków" większych niż te 22cm przyprostokątnej naroża praktyczne się w handlu nie spotyka... Zadziałał taki schemat - "jest 22cm przyprostokątnej - norma IMO spełniona - nie produkujemy zatem niczego większego, bo kto to kupi...".
W praktyce, te najlepiej wykonane z reflektorów o 22 cm przyprostokątnej osiągają jakieś 7-8m2 "odbicia". To i tak całkiem nieźle na tle "mniejszych i kompaktowych" rurek, będących reflektorami tylko z nazwy... ale wciąż poniżej nawet tej niewygórowanej IMO-wskiej "normy"...

Teraz wspomnę obrastającą u mnie kurzem na półce książkę:
"Wykorzystanie radaru do zapobiegaia zderzeniom"
(Wieńczysław Kon, WM1983).
Rozdział 5 poświęcono w niej reflektorom radarowym.
Najbardziej zawsze fascynował mnie tam wykres przyrostu "powierzchni radarowej" reflektora "kanciastego" w stosunku do wzrostu długości przyprostokątnych ścianek naroża.
Z wykresu tego wynika, że wystarczy zwiększyć wymiar przyprostokątnych typowego "kanciaka" do 29cm (czyli raptem o 1/3), aby otrzymać aż 30m2 teoretycznej "pow. odbicia". Czyli trzy razy więcej niż norma - a kanciak przecież troszkę tylko większy!
Dalej - przy 32cm przyprostokątnej będziemy mieli ok 40m2 "odbicia"!
Przy 38cm przyprostokątnej będziemy mieli ok. 100m2 "odbicia"!
Przy 50cm - ponad 270m2 "odbicia"!
Itd...
Oczywiście - zastosowanie reflektora większego niż "standardowy" na jachcie o wielkości Nefryta, Albina czy Cartera - może natrafić na spore trudności. Ale może warto? Chociaż taki trochę (1/3) większy? Przy większym jachcie - nie zastanawiałbym się długo, tylko budował!

Większy od "normatywnego" reflektor typu "kanciak" dałoby się, jak sądzę, wykonać w każdym porządnym warsztacie ślusarskim. Jedyne czego trzeba od takiego reflektora wymagać, to by wszystkie powierzchnie były maksymalnie prostopadłe i by spawacz-ślusarz uniknął jakiegokolwiek pofalowania powierzchni materiału.
Cena samego materiału na kolana nie powali, dwie-trzy godziny pracy ślusarza to też nie majątek - czyli może być taniej nawet od zakupu jakiejś nieszczęsnej "kompaktowej" rurki, której nic nie daje właśnie wtedy, kiedy chcielibyśmy być widoczni...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *
Edit:
Paco napisał(a):
A moze kanciaka wyciagac przy zlej pogodzie pod saling a zamiast aktywnego zalozyc aisa??


Reflektor oktagonalny (kanciak) wciągany na lince? Hmmm, trudno będzie ustabilizować w pozycji "łapania deszczu". To już prędzej czy opływowy pasywny "Echomax", temu kręcenie się wokół własnej osi nie szkodzi. Trudno jednk będzie się zmusić do wciągania na jakimś fale reflektora radarowego każdego wieczoru a także zawsze kiedy może być mgła, deszcz, stan morza większy niż 2, etc, etc...

Aktywny AIS a nawet tylko sam odbiornik - na pewno warto mieć.
Ale system AIS nie jest komplementarny wobec reflektora radarowego - słowem nie jest tak, że "coś zamiast czegoś".
Nie każdy statek posiada wszak AIS! A radar - poza jachtami - ma niemal każdy na morzu!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 21 wrz 2014, o 21:18 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 3: cantos, Marian Strzelecki, Paco
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
pierdupierdu napisał(a):
4. Są jeszcze reflektory aktywne (RTE). Znane i uznane marki to znów "Echomax" i "Sea-me". Wyglądają jak grubsza nieco antena i najczęściej mocowane bywają na salingu lub na "bramce" rufowej. Echo dają idealne, w każdych warunkach, ale to wyższa liga cenowa, no i niestety nieco prądu żrą...

Dlatego sie zastanawiam, czy nie dolozyc i kupic aktywnego AISa (tx-rx) i kanciaka gdzies na achter, tak jak byl ale zamocowany sprytniej niz ten ktory byl, znaczy tak by nie "dygotal" w czasie silnikowania.
Aktywny pradu w koncu tez nie bierze "badz ile" bo zaopatrzony jest w pstryczek elektryczek wiec mozna go wlaczyc w razie potrzeby.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Gościem z FB się przejąłeś?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2014, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Paweł, przeczytaj sobie to:
http://www.pagaj.pl/referat_szklarski.pdf
To jest praca doktorska Andrzeja Szklarskiego (forumowy Andy). Porównanie różnych reflektorów radarowych.

PS. Adres AM w Gdyni (al Jana Paweła II) możesz pominąć :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Paco
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 15:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Zbieraj napisał(a):
http://www.pagaj.pl/referat_szklarski.pdf
To jest praca doktorska Andrzeja Szklarskiego (forumowy Andy).


Andrzej kończy tak:
Cytuj:
Niestety z przykrością należy stwierdzić, że szkoleniami z tego zakresu nie jest zainteresowany ani Polski Związek Żeglarski, ani kluby ani większość środowiska żeglarskiego


Może nie jest tak źle. Andrzej już był na Spotkaniu Samosterowym, gdzie mówił o radarach. W każdej chwili chętnie zaproszę Andrzeja, aby poprowadził kolejną prelekcję na ten temat.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 15:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Paco napisał(a):
yskusja o lodce.
Generalnie ze wczesniej wygladala lepiej, ze zapakowalem fotele od opla do klasycznego lotusa.
Co wy na to?


Zwierzę się, chyba z 20 razy sięgałem po paluchy żeby skrytykować nowy design Twojej łódki, nie podobały mi sie nowe żagle z tymi czerwonymi wstawkami, kłuło mnie w oczy niemożebnie, moge powiedzieć ze sie myliłem i ta czerwień na okręcie jest ok.

W sumie to gratulacje za remonty, za doprowadzenie jachtu do porządku i do tego,że to Ciebie cieszy

_________________
pozdrowienia piotr


Ostatnio edytowano 23 wrz 2014, o 10:41 przez Janna, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłam "zwieżę"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5559
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3174
Otrzymał podziękowań: 2993
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Dyskusję o "zwieżęciu" wydzieliłam w osobnym wątku:
viewtopic.php?f=73&t=20112

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2014, o 10:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Jeśli chodzi o Twą łódke , zamykają to trzy wnioski
Szprycbuda za czerwona ,żagle zaćkane i lakier dziadowski
Przechyłomierz co prawda stylowy i nie ma rolera
Lecz remont wykonany do bani jak cholera :rotfl: :rotfl: :rotfl: ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL