Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2025, o 17:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 gru 2015, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2015, o 13:41
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzień dobry!

Szanowni Forumowicze! Poszukuję zdjęć do publikacji edukacyjnej, będzie to podręcznik dla gimnazjalistów do fizyki. Opisujemy dawne jak i obecne metody pomiaru prędkości jednostek pływających.
Poszukuję zdjęć logu ręcznego oraz logu mechanicznego umieszczonego na burcie. Bardzo pomocnym byłoby też zobrazowanie przebiegu samego pomiaru.

Czy ktoś z Was jest w posiadaniu takich urządzeń i mógłby wykonać zdjęcia?

Z pozdrowieniami,
Bogdan


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2015, o 14:21 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam
Na zdjęciu w okolicy rufy. Zaraz za podporą.
Rok 1929.
Większe zdjęcie mogę wysłać na maila.
Pozdrawiam


Załączniki:
22.jpg
22.jpg [ 249.45 KiB | Przeglądane 2474 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2015, o 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2015, o 13:41
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję za odpowiedź. Poszukuję jednak czegoś takiego jak na zdjęciach plus jeszcze widok na statek, na którym ktoś dokonuje pomiaru


Załączniki:
1972-06-086-Web-EmmaJebsen.jpg
1972-06-086-Web-EmmaJebsen.jpg [ 110.79 KiB | Przeglądane 2467 razy ]
chiplog.jpg
chiplog.jpg [ 133.16 KiB | Przeglądane 2467 razy ]
walker_cherub_log.jpg
walker_cherub_log.jpg [ 152.33 KiB | Przeglądane 2468 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2015, o 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Mam (oprócz takich jak Twoje) jeszcze takie:


Załączniki:
Log Walkers patent.JPG
Log Walkers patent.JPG [ 16.91 KiB | Przeglądane 2430 razy ]
log propeler.jpg
log propeler.jpg [ 7.85 KiB | Przeglądane 2430 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2015, o 09:44 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
BogdanW napisał(a):
Poszukuję jednak czegoś takiego jak na zdjęciach plus jeszcze widok na statek, na którym ktoś dokonuje pomiaru
Kiedyś takiego logu zachciało mi się używać, na Polonii 1979 lub 1980 :-P Kapitan uprzedzał "nieee", no ale jak ambitnego sternika zatrzymać :oops: Log zlicza drogę, ale nie pokazuje prędkości :-x Dla młodego droga, a nie prędkość to mało fascynujące, trzeba by stać ze stoperem lub zegarkiem i przeliczać :-? Zabawa zaczęła się przy wyciąganiu logu :twisted: Normalnie lina się obraca na krętliku zegara, ale z chwilą, gdy linę logu zaczynamy wyciągać zza rufy na pokład, lina zaczyna nam się skręcać w ręce z wielką siłą :cry: robiąc wielkie supły :evil: Na domiar złego na linie i propelerze logu zaplątało się kilka kilo glonów :oops: Rozplątywałem później i czyściłem linę przez pół wachty, a schła cały dzień, żeby bezpowrotnie z propelerem i zegarem wrócić do swojej dębowej lakierowanej na wysoki połysk zamykanej kluczykiem skrzynki :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2015, o 11:31 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Kolejny cierpiący na nadmiar emocji.
Czy myślisz, że dodając kolejnego emotikona czynisz swój tekst ciekawszym?
Bo dla mnie to zalatuje lekkim infantylizmem.

Pozdrawiam

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2015, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
BogdanW napisał(a):
będzie to podręcznik dla gimnazjalistów do fizyki.
BogdanW napisał(a):
Bardzo pomocnym byłoby też
Hm, jeśli myślisz, że w podręczniku fizyki nie obowiązuje polska gramatyka, to się mylisz. :D
BogdanW napisał(a):
na którym ktoś dokonuje pomiaru
Dokonanie pomiaru polega na tzw. rzuceniu okiem na zegar logu i odczytanie, np. 346,7 mili. Jak chcesz to sfotografować? To tak jak by chcieć sfotografować odczytanie czasu na zegarku.
j.666 napisał(a):
Zabawa zaczęła się przy wyciąganiu logu Normalnie lina się obraca na krętliku zegara, ale z chwilą, gdy linę logu zaczynamy wyciągać zza rufy na pokład, lina zaczyna nam się skręcać w ręce z wielką siłą robiąc wielkie supły
A co, nikt Ci nie powiedział, jak się wyciąga propeller logu żeby nie walczyć z supłami?
Sądząc po kapitańskim "Nieee", on też nie wiedział, więc nie mógł Cię nauczyć. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2015, o 13:59 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
bratanek65 napisał(a):
Bo dla mnie to zalatuje lekkim infantylizmem.
:-P
A pewnie że zalatuje. No to i co? :?:
To już nie można na starość zdzie... czuć siem młodo? :-? :roll:

Wolnoć Tomku na Foromku, Panie Starszy... z należnem szaconkiem :mrgreen:
:kiss:

BogdanW napisał(a):
Poszukuję zdjęć logu ręcznego oraz logu mechanicznego umieszczonego na burcie.
Bardzo pomocnym byłoby też zobrazowanie przebiegu samego pomiaru.

Czy ktoś z Was jest w posiadaniu takich urządzeń i mógłby wykonać zdjęcia?
Niestety daleko mi dziś do łódki. Lecz skoro o takim jeszcze tu nie było - poszukałem co mam. Tak dla zasygnalizowania innego stosowanego rozwiązania.
Może będzie pomocne? ;)

Log mechaniczny umieszczony na burcie:
Załącznik:
komorka2206 - Kopia (1280x639).jpg


Jego repetytor (ten z prawej):
Załącznik:
komorka2285 (1137x815).jpg


Zobrazowanie przebiegu samego pomiaru:
Załącznik:
DSC00145 (640x541).jpg

:D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2015, o 14:24 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Zbieraj napisał(a):
A co, nikt Ci nie powiedział, jak się wyciąga propeller logu żeby nie walczyć z supłami? Sądząc po kapitańskim "Nieee", on też nie wiedział, więc nie mógł Cię nauczyć. :D
No dobra: piwo w Korsarzu? :roll:
Wrzucanie wyciągniętej już liny z powrotem do wody przychodzi mi na umysł :oops: Co nie rozwiązuje sprawy skręcania się odcinka do propellera :-?
McGyver: koniec liny logu odczepiamy od krętlika zegara logu i przyczepiamy do znalezionego w kieszeni krętlika, resztę liny logu przepuszczamy przez szeklę 'omegę', z końcem liny tym z krętlikiem idziemy na dziób (lina się kręci na krętliku) wyciągając pozostającą w wodzie linę przez w/w szeklę (lina się kręci w szekli) :-P
Zdałem Panie Psorze??? :rotfl:

BTW pamiętam z Polonii w rufowej części pokładu mosiężne (lub nierdzewne) okucie logu do wsuwania stopy zegara. I od zafascynowania tym okuciem cała historia się zaczęła :kiss:


Ryś napisał(a):
Jego repetytor
O! Wskazówka logu kręci się w lewo :-o


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2015, o 15:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
j.666 napisał(a):
O! Wskazówka logu kręci się w lewo :-o
:mrgreen:
Moniia napisał(a):
Pewnie dlatego, że jeździmy po właściwej stronie? :D
Wspominała bodaj że ma wleczonego Walkera?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2015, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bratanek65 napisał(a):
Kolejny cierpiący na nadmiar emocji.
Czy myślisz, że dodając kolejnego emotikona czynisz swój tekst ciekawszym?
Bo dla mnie to zalatuje lekkim infantylizmem.

Pozdrawiam


Kolejny cierpiący na "wiem lepiej". Podaruj sobie takie teksty. Post był może przeładowany emotikonami ale w temacie. Twój był od pały, bez związku z tematem. Nie podoba Ci się, nie czytaj. Proste? Proste.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2015, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ryś napisał(a):
j.666 napisał(a):
O! Wskazówka logu kręci się w lewo :-o
:mrgreen:
Moniia napisał(a):
Pewnie dlatego, że jeździmy po właściwej stronie? :D
Wspominała bodaj że ma wleczonego Walkera?


No, ma... Siedzi na Wiedźmie, nieużywany na razie zbytnio, bo prędkości do Gibraltaru były zbyt mizerne aby się bawić w ich mierzenie...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL