Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 kwi 2024, o 14:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 gru 2016, o 10:40 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Na OLX jachty znalazłem ogłoszenie że za 470 złotych mogę się dowiedzieć jak odpalić awaryjnie silnik diesla na jachcie zwrotem przez rufę. Nie piszą czy w porcie również.
Może ktoś z kolegów zna ten trik i powie jak to zrobić. Zaoszczędziłbym trochę kasy.
Oświadczam że wydam tą forsę na materiały do budowy jachtu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 10:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3988
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Teoretycznie sposob znam ale jeszcze nie spotkalem nikogo kto sposob sprawdzil. Ja nie mam problemu, mam korbe :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 11:06 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Jak za darmo to chętnie poznam ten sposób choć teoretycznie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 12:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3988
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
W duzym skrocie, chodzi o to zeby zakrecic silnikiem przy pomocy liny poprowadzonej przez bloczki do noku bomu na jednym halsie. Przy szybkiej rufie przelatujacy bom te line ciagnie i tyle.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 13:48 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
To spieprzyłeś M@rek komuś interes. :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2434
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 371
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Szczerze wątpię... :-?
Widział to ktoś kiedykolwiek "na żywo"?

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 14:26 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Senator napisał(a):
Widział to ktoś kiedykolwiek "na żywo"?

Widział.
"Uzbrojenie" tego "startera" zajęło tyle czasu, że na pagajach zdążyliśmy wrócić do portu.
Poza tym sposób nadaje się do stosowania IMHO wyłącznie w lajtowych warunkach "szkolenia".
No bo kiedy odpalamy silnik?. Ano jak trza szybko zwiać/przepłynąć. Wtedy pitolenie się z nawijaniem linki na koło, czepianie do bomu, rufa, nie załapało, ponowne pitolenie, rufa.. w tym czasie albo już w krzakach/na mielu albo... :oops:
Druga opcja potrzeby silnika = zdechł wiaterek. I znów pitolenie, rufa, pitolenie, rufa... pitolenie i tak ad mortem defecatam. :lol:
No bo jakież to rufy jak wiaterek zdechł. :rotfl:
Jednak co korba to korba.
A coby nie było na mnie to dopowiem.
Jachcik kilowy, 8 m LOA, silnik diesel stacjonarka ( typu nie znam/nie pamiętam), śródlądzie, dostęp do silnika z góry po otworzeniu achterklapy. żadne tam sztormy, ot trójeczka
Ps. Udało się....za 6 razem, w tym czasie na wiosełkach te 2 km wrócilim w portowe pielesze.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 167
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Oglądałem film z VG 2016/2017 z próbami nawijania linki w celu uruchomienia silnika ale nie wiem czy skutecznie.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 16:34 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
mariaciuncia napisał(a):
Oglądałem film z VG 2016/2017 z próbami nawijania linki w celu uruchomienia silnika ale nie wiem czy skutecznie.

Spora część silników nie ma koła do szarpanki, znaczna część silników jest ulokowana gdzieś 'w czeluściach" bez dobrego dostępu.
IMHO oferta z OLXa jest moim zdaniem doskonała... na wyszarpanie kasy z naiwnych. :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 16:37 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Nie wiem czy to jest skuteczne. Ale zawsze jakieś wyjście. Pagajowałeś kiedyś Carterem? Lepiej spróbować takiego patentu niź wchodzić do Kopenhagi na wiaderku o 3 w nocy.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2434
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 371
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Waldi_L_N napisał(a):
na wiaderku o 3 w nocy
Nie ma nic lepszego na przebudzenie... :rotfl:
Do dziś pamiętam takie wiaderkowanie na wejściu do Świnoujścia (s/y Chrobry, bez silnika, wrzesień 1979, kpt.Jerzy Szelestowski)

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 18:05 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Waldi_L_N napisał(a):
Nie wiem czy to jest skuteczne. Ale zawsze jakieś wyjście.

Jeśli masz koło pod linkę szarpaka to nie prościej... z krzyża ?
Ostatnio paliłem tak "zemstę stalina" tzn ciągnik Wladymirec. Poszedł za drugim szarpnięciem linki.
A jeszcze jak silnik ma odprężnik to już naprawdę łatwizna.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 18:21 

Dołączył(a): 29 sty 2012, o 08:55
Posty: 263
Podziękował : 336
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Nie mogę znaleźć tego ogłoszenia na OLX. Byłem kiedyś na szkoleniu, na którym jako ciekawostkę omawiano uruchamianie silnika na jachcie przy zwrocie przez rufę. Cena szkolenia była taka sama, więc dlatego wiążę te dwa zdarzenia ze sobą. Nie będę podawał co to było za szkolenie i kto je prowadził, ale ja byłem z niego bardzo zadowolony. Może więc nie jest to tylko wyciąganie pieniędzy?

Pozdrawiam
Robert


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 18:54 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
robertrze napisał(a):
Byłem kiedyś na szkoleniu, na którym jako ciekawostkę omawiano uruchamianie silnika na jachcie przy zwrocie przez rufę.

Zapłaciłeś i jesteś zadowolony. OK.
To teraz nie bydź chitry i podziel się tą wiedzą z nami.
I nie licz że zwrócimy Ci choćby część kosztów szkolenia. Co najwyżej możesz liczyć na piwo gdzieś na wodzie.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13720
Podziękował : 10196
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Senator napisał(a):
Szczerze wątpię... :-?
Widział to ktoś kiedykolwiek "na żywo"?

Na stronie Fejsa (którą polecam w stopce) jest sprawozdanie z tej akcji, na IMOCA na oceanie południowym. :lol:

MJS

ps
Wstawiłem je tam - 6 grudnia; szybcy byli ci biznesmeni. :rotfl:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Waldi_L_N napisał(a):
Nie wiem czy to jest skuteczne. Ale zawsze jakieś wyjście. Pagajowałeś kiedyś Carterem? Lepiej spróbować takiego patentu niź wchodzić do Kopenhagi na wiaderku o 3 w nocy.

Albo mieć na tym Carterze korbę do awaryjnego startowania silnika...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
BTW 1 - jak już o awaryjnym uruchamianiu diesla mowa, to warto wspomnieć, że istnieje cała grupa rozruszników mechanicznych (sprężynowych), którą można stosować na jachtach - zwłaszcza tam, gdzie silniczek jest zbyt oporny lub zbyt duży albo gdzie załoga zbyt nieliczna czy za słaba fizycznie, by diesla "na korbę" odpalić.
O takie:
http://startwell.com/products/
http://www.springstarter.com/product-range/
https://www.dieselproducts.com/en/engin ... rters.aspx
http://oemdieselproducts.co.uk/services ... ter-motors
Najmniejsze z tych, które można wybrać na stronach producentów wydają się być idealne w warunkach jachtowych - ważą najwyżej kilkanaście kilogramów, zajmują podobną ilość miejsca, co rozrusznik elektryczny, w kilkanaście sekund nakręca się w nich sprężynę niewielka korbką, dają moment obrotowy wyższy niż rozrusznik elektryczny, mają trwałość kilku tysięcy operacji startowych...
Obrazki warte więcej niż słowa:
Obrazek
Obrazek

Ciekawe, co powoduje że na jachtach nie spotyka się takich rozruszników na jachtach, choćby tylko do awaryjnego rozruchu jachtowych diesli - oczywiście poza ceną...

BTW 2 - Istnieją też bardzo skuteczne systemy rozruszników hydraulicznych z niewielka pompką, zbiornikiem ciśnieniowym - akumulatorem energii w postaci oleju pod ciśnieniem i silnikiem hydraulicznym w roli samego rozrusznika. Widywałem na różnych statkach do awaryjnego odpalania agregatów diesla i to nawet takich do kilkuset kW.
Np:
https://www.dieselproducts.com/en/engin ... arter.aspx

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 10: Bombel, Były user, Leszek, M@rek, Marian Strzelecki, Moniia, nauaag, rawonsails, sailhorse, Senator
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 20:39 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jaromir napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
Nie wiem czy to jest skuteczne. Ale zawsze jakieś wyjście. Pagajowałeś kiedyś Carterem? Lepiej spróbować takiego patentu niź wchodzić do Kopenhagi na wiaderku o 3 w nocy.

Albo mieć na tym Carterze korbę do awaryjnego startowania silnika...

Akurat tamten był w takim stanie, że żaden zwrot ani korba by nie pomogła.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 20:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3988
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
robertrze napisał(a):
Nie mogę znaleźć tego ogłoszenia na OLX. Byłem kiedyś na szkoleniu, na którym jako ciekawostkę omawiano uruchamianie silnika na jachcie przy zwrocie przez rufę. Cena szkolenia była taka sama, więc dlatego wiążę te dwa zdarzenia ze sobą. Nie będę podawał co to było za szkolenie i kto je prowadził, ale ja byłem z niego bardzo zadowolony. Może więc nie jest to tylko wyciąganie pieniędzy?

Pozdrawiam
Robert


To ze omawiano, rozumiem ale czy skutecznie zademonstrowano ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13720
Podziękował : 10196
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
To ze omawiano, rozumiem ale czy skutecznie zademonstrowano ?

Jak chcesz to popatrz ... skuteczna demonstracja:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 21:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3988
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli przeczytasz watek to bedziesz wiedzial ze pierwszy opisalem metode, ktora zreszta jest opisywana od lat. Napisalem tez ze nie znam nikogo, kto ta metoda silnik odpalil glownie dlatego ze odpalenie silnika za pomoca korby jest szybsze i prostrze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
CHORE. (cały wątek)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2016, o 00:02 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Waldi_L_N napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
Nie wiem czy to jest skuteczne. Ale zawsze jakieś wyjście. Pagajowałeś kiedyś Carterem? Lepiej spróbować takiego patentu niź wchodzić do Kopenhagi na wiaderku o 3 w nocy.

Albo mieć na tym Carterze korbę do awaryjnego startowania silnika...

Akurat tamten był w takim stanie, że żaden zwrot ani korba by nie pomogła.

To co się dziwisz że ....na wiaderku????
Jaromir napisał(a):
BTW 1 - jak już o awaryjnym uruchamianiu diesla mowa, to warto wspomnieć, że istnieje cała grupa rozruszników mechanicznych (sprężynowych), którą można stosować na jachtach - zwłaszcza tam, gdzie silniczek jest zbyt oporny lub zbyt duży albo gdzie załoga zbyt nieliczna czy za słaba fizycznie, by diesla "na korbę" odpalić.

Najmniejsze z tych, które można wybrać na stronach producentów wydają się być idealne w warunkach jachtowych - ważą najwyżej kilkanaście kilogramów, zajmują podobną ilość miejsca, co rozrusznik elektryczny, w kilkanaście sekund nakręca się w nich sprężynę niewielka korbką, dają moment obrotowy wyższy niż rozrusznik elektryczny, mają trwałość kilku tysięcy operacji startowych...

Jaromir, po raz pierwszy :mrgreen: pozytywnie mnie zaskoczyłeś.
Nie znałem takiego rozrusznika. Z przyjemnością dałem łapkę.
A może nawet sobie taki kupię??. Co prawda nie mam stacjonarnego ale na działce stoi C 360. - pozostałość ze starych dobrych czasów.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2016, o 00:03 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Colonel napisał(a):
CHORE. (cały wątek)

Colonel napisał(a):
Colonel pełny optymizmu, że jeszcze istnieje solidarność żeglarzy

Hmmm.....

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2016, o 01:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Na "pych" też można odpalić :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2016, o 01:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Bombel napisał(a):
Jeśli masz koło pod linkę szarpaka to nie prościej... z krzyża ?
Jesli masz...
BTW paliliśmy kiedyś takiego Carterka szarpanką (miał koło zamachowe, tylko musielim śrubki weń wkręcić by mieć na co nawijać) - linka wzwyż przez zejściówkę, na bosak owinięta i we dwóch, bo jeden, choć atleta, szarpnąć nie uradził. Bez odprężnika bowiem.
Mniej roboty niż pagaje ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2016, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
reed napisał(a):
Na "pych" też można odpalić


Pływając kiedyś na statku nie raz wygrałem dużą woodkę za taki numer.
Lata były 80.
Silnik się odprężało odprężnikiem - był centralnie jeden na całą głowicę
Statek brała na hol motorówka np. z wichrem 25 KM
Jak prędkość statku osiągnęła wartość właściwą to załączałem bieg do przodu i zrzucałem dekompresatory.
Przekładne miałem mechaniczną ze sprzęgłem ciernym stożkowym pracującym w oleju.
Wystarczyło pół obrotu wału i paliło praktycznie zawsze a my mieliśmy gorzałkę na wieczorną zabawę ...
Aż dziw, że tylu ludzi dawało się nabrać na taki prosty trik :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Na poprzednim jachcie tez nie raz - przy pozostawionej przekładni biegu naprzód - przy zjeździe z fali - silnik mi zapalił.
To żadna filozofia - mogę to pokazać każdemu - no, za dobre piwo powiedzmy .... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 3: MarekSCO, Marian Strzelecki, rawonsails
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2016, o 23:02 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
bury_kocur napisał(a):
Statek brała na hol motorówka np. z wichrem 25 KM
Jak prędkość statku osiągnęła wartość właściwą to załączałem bieg do przodu i zrzucałem dekompresatory.

To co to za statek. :roll:
Pizdryk jakiś. :lol: Nawet nie przekopomax

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2016, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Bombel napisał(a):
To co to za statek. :roll:
Pizdryk jakiś.


A Ty byś chciał od razu jakiś Transatlantyk ? :lol:
Każdy pływa na tym co ma pod ręką :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2017, o 11:07 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Albo ktoś z ogłoszeniodawców czyta Nasze forum albo ktoś z forum ma z nimi kontakt bo w obecnie zamieszczonym ogłoszeniu o szkoleniu w lutym 2017 roku już nie ma tego że nauczą awaryjnego odpalania silnika diesla zwrotem przez rufę.
A może to teraz będzie super niespodzianka dla tych którzy zapiszą się na szkolenie.
I tak powinno chyba być właściwie.
Sama idea szkolenia nie jest zła no może tylko trochę za drogo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL