Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 03:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 cze 2017, o 11:07 

Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 11:37
Posty: 312
Podziękował : 262
Otrzymał podziękowań: 166
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Może komuś leży na sercu dobre imię "Przekroju" i popastwiwszy się nad tekstem zechce zwrócić uwagę na sporo głupot.

https://przekroj.pl/nauka/przyladek-hor ... al-brennek

Ja wymiękłem już przy : "To właśnie ta kombinacja warunków potęgowana przez Ziemię Ognistą i Półwysep Antarktyczny w Cieśninie Le Maire powodowała takie trudności w eksploracji Antarktyki (odkrytej nie tak dawno temu, bo w 1820 roku)." i stwierdzeniu, że Ziemia Ognista okazała się wyspą, a jest chyba kwiatków więcej.
J


Ostatnio edytowano 26 cze 2017, o 18:21 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Na specjalne życzenie Dwóch Podmiotów Lirycznych zmieniłem tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 11:20 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Jeśli twoja wiedza z danej dziedziny przekracza przeciętną, to nie próbuj czytać o tym w gazetach popularnych bo się tylko zestresujesz.



Za ten post autor jarek556 otrzymał podziękowanie od: PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 12:42 

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 14:38
Posty: 34
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ja programowo nie uczestniczę w forach bo głównie hejt się leje.
ALE spróbuj postawić się w moich butach.
Piszesz popularnie I do tego krótką formę.
Teraz tak. Do czasu odkrycia Cieśniny Le Marie nie było wiadomo czy I co jest na południe. Tak, kiedyś myślano że Ziemia Ognista jest częścią Ameryki Południowej (tu redaktor zrobił wyspę a nie archipelag ale to poprawimy). Tak na Oceanie Południowym warunki są potęgowane przez to że półwysep Antarktyczny i Ameryka Południowa się zbliżają do siebie plus batymetria. To dlatego Antarktyda jest najpóźniej eksplorowanym kontynentem bo warunki bardzo opozniły odkrycia geograficzne w tym regionie. Bardzo mnie interesują kwiatki jakie jeszcze znaleźliście.
Bo jednak najpierw jestem żeglarzem i też członkiem tego forum a dopiero później piszę dla przekroju.

Pozdrawiam serdecznie
M. B

_________________
--
Blog z dużą ilością słonej wody: http://geographica.pl/blog



Za ten post autor MichalBrennek otrzymał podziękowanie od: Janna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 13:00 

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 14:38
Posty: 34
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
A dla tych co mają wiedzę ponad przeciętną:
1. W 1820 William Smith i Edward Bransfield realizują dla Royal Navy ekspedycję na południe od Szetlandów południowych i uważa się że jako pierwsi widzieli Półwysep Antarktyczny
2. W styczniu 1820 Fabian Gottlieb von Bellingshausen widzi kontybent a później wraca i opływa kontynent podobnie zrobił Cook ale dalej na północ odkrywając Antarktyczne archipelagi
3. W 1821 John Davis ponoć ląduje jako pierwszy na kontynencie
Wydaje się więc że to, że Antarktyda jest najpóźniej odkrytym i eksplorowanym kontynentem jest stwierdzeniem słusznym?

_________________
--
Blog z dużą ilością słonej wody: http://geographica.pl/blog


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 14:14 

Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 11:37
Posty: 312
Podziękował : 262
Otrzymał podziękowań: 166
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
MichalBrennek, spoko, bez hejtu :) .
Juziu napisał(a):
Ja wymiękłem już przy : "To właśnie ta kombinacja warunków potęgowana przez Ziemię Ognistą i Półwysep Antarktyczny w Cieśninie Le Maire powodowała takie trudności w eksploracji Antarktyki (odkrytej nie tak dawno temu, bo w 1820 roku)." i stwierdzeniu, że Ziemia Ognista okazała się wyspą, a jest chyba kwiatków więcej.
J

Moim zdaniem warto by poprawić jeszcze to co wytłuściłem, czyli wymienić słowo Antarktyki na Antarktydy i słowo "odkrytej" na "zauważonej" bo wylądowano na kontynencie później.
Moja wiedza jest przeciętna, ale z tego co czytałem pierwszy postawił stopę na kontynencie Carsten Borchgreving, który płynął na "Antarcticu" - 1895/1897 o ile dobrze pamiętam, a lądowanie Davisa zostało zakwestionowane.

Nie bardzo też rozumiem, dlaczego akurat warunki w Cieśninie (nie:"A po cieśninie Le Maire") gdzie skądinąd podobno faktycznie trudne bywają, miałyby być sprawcą trudności w eksploracji Antarktyki, która była atakowana ze wszystkich stron :) .
Mnie się wydaje, że nie trzeba wogóle do niej wpływać jak jest ciężko tylko opłynąć Wyspę Stanów i, że bardziej się utrudnieniom przysłużyły ciężkie sytuacje lodowe które teraz są znacznie łatwiejsze.

Co do kwiatków... . To pewnie literówka, ale nazwa „Bark Pamir" jest niefortunna, tak samo, jak mi się wydaję, stwierdzenie: "Cutty Sark jest przykładem konstrukcji statków znanej jako kliper herbaciany.". Tu jednak moja wiedza jest mniej niż przeciętna.
Tak czy inaczej, bez urazy i fajnie, że odpisałeś.
J.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Michał Brennek :)
Cutty Sark była kliprem herbacianym. Potem pływała na trasie wełnianej.
Pamir a nie Bark Pamir..
Nie jestem też pewien, czy Pamir wiózł "ostatni" ładunek - spróbuję zweryfikować.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 15:11 

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 14:38
Posty: 34
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Od końca. Bark Pamir który jako ostatni żaglowiec bez kadetów bez silnika opłynął Horn ściągając się z bliźniaczą o ile się nie mylę jednostką Passatem. Tu: http://www.tallship-fan.de/cgi-bin/tall ... %A7Germany

Tak Antarktydy to akurat autokorekta bo musiałem tłumaczyć p. Redaktor czym się różni a Word pewnie nadgorliwie zmienił.

Teraz co do odkryta do zauważona. Jak zapewne wiesz istnienie kontynentu południowego podejrzewano od dawna. Na początku że względów hmm quasi naukowych "skoro jest coś na północy - musi być i na południu". A można zauważać jeszcze dalej bo istnieją mapy arabskie z baaaardzo dawna... Gdzieś muszę postawić cięcie. Przyjąłem Davisa bo wydaje mi się, że ze względu na technikę poszukiwań (głównie szukali zwierząt na futra lub tłuszcz) nie raz wyprawiano się na południe od Szetlandów Południowych i wydaje mi się że w tych latach mogli stać na kontynencie nawet o tym nie wiedząc. Więc żeby nie było przypisów dłuższych niż treść postawiłem cięcie tu. Z całym dobrodziejstwem późniejszych lepiej udokumentowanych wypraw.

Co do atakowania Antarktydy że wszystkich stron pełna zgoda ale pewnie kontynent południowy mieli byśmy na koncie wcześniej gdyby A. Sytuacja Ziemi Ognistej była wyjaśniona. B. Gdyby nie było Cieśniny Magellana (i to byłoby motorem poszukiwań) C. Sytuacja sztormowa trzymała tajność Półwyspu.

Bo zgodzisz się że to są najtrudniejsze nawigacyjnie wody ze względu na to że sztormy maja gdzie się rozpędzić a to Ci jako meteorolog mogę powiedzieć z całą pewnością. Szczególnie jeżeli chodzi o zafalowanie. A przecież odkryć dokonywano od archipelagu do archipelagu i po wybrzeżu a nie jak my dziś przez ocean na siagę bo się żeglować chce.

Teraz co do kliprów herbacianych (ależ literówek webmaster w przypisie walnąć zdołał). Wszystko zaczęło się od tego, że jak brakowało towaru to cena rosła. Kto pierwszy przywiózł ten zgarnął benefity. Stąd wyścigi herbaciane, zbożowe, wełniane. Cały Albion tym żył. Stąd konstrukcja Klipra Herbacianego bo Cutty Sark był unikalny jeżeli chodzi o kształt kadłuba między innymi. A skonstruowany został do wyścigu herbacianego (bo zaczęła się liczyć jakość). Stąd powstało określenie klipry herbaciane od całej linii statków budowanych dla tych celów.

Dzięki za wnikliwą lekturę. Na pewno liczę na Ciebie przy kolejnym odcinku z cyklu (pewnie się ukazać zdoła koło początku lipca).

_________________
--
Blog z dużą ilością słonej wody: http://geographica.pl/blog



Za ten post autor MichalBrennek otrzymał podziękowania - 3: Colonel, Janna, Juziu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 15:12 

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 14:38
Posty: 34
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Tak Cutty Sark był kliprem herbacianym stąd przypis. Powinno być bark Pamir. Redakcja już dostała poprawki.

_________________
--
Blog z dużą ilością słonej wody: http://geographica.pl/blog


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 15:20 

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 14:38
Posty: 34
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ale wiecie co? Dla mnie fajne jest to, że merytoryczna dyskusja się odbywa miło...

_________________
--
Blog z dużą ilością słonej wody: http://geographica.pl/blog



Za ten post autor MichalBrennek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
MichalBrennek napisał(a):
głównie hejt się leje
:P My tu sobie lubimy pogadać, czasami delikatnie przys*ać, ale hejtujemy tylko tych, którzy obnoszą się z nadmądrością. :P ;) :mrgreen: :twisted: :rotfl:
MichalBrennek napisał(a):
Ale wiecie co? Dla mnie fajne jest to, że merytoryczna dyskusja się odbywa miło...
Nie może być!?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 15:28 

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 14:38
Posty: 34
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Co do Borchgrevinga (statek Southern Cross) to ten z kolei wylądował zbudował szałasy i przetrwał zimę choć też trzeba pamiętać że rok wcześniej Belgica Gerlache'a została uwięziona w paku i jej załoga jako pierwsza przetrwała antarktyczną Zimę. Gdzieś trzeba postawić kropkę...

_________________
--
Blog z dużą ilością słonej wody: http://geographica.pl/blog



Za ten post autor MichalBrennek otrzymał podziękowanie od: Juziu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 15:33 

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 14:38
Posty: 34
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
robhosailor napisał(a):
MichalBrennek napisał(a):
głównie hejt się leje
:P My tu sobie lubimy pogadać, czasami delikatnie przys*ać, ale hejtujemy tylko tych, którzy obnoszą się z nadmądrością. :P ;) :mrgreen: :twisted: :rotfl:


No więc właśnie ja rozumiem. Każdy ma jakiś sport (przepraszam Kochanie nie mogę do łóżka bo ktoś się myli w internecie)... Ja pamiętam jak zapytałem jaki sztormiak powinienem kupić I zamiast meritum otrzymałem coś w stylu "czerwony" a potem była g&wnoburza...

robhosailor napisał(a):
MichalBrennek napisał(a):
Ale wiecie co? Dla mnie fajne jest to, że merytoryczna dyskusja się odbywa miło...
Nie może być!?


Tak bo tęsknię za merytorycznym charakterem postów na brytolskich forach. Nb. Siedzę właśnie w Historic Dockyard w Portsmouth szukając ciekawych materiałów do cyklu.

_________________
--
Blog z dużą ilością słonej wody: http://geographica.pl/blog


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
To pewnie
MichalBrennek napisał(a):
tęsknię za merytorycznym charakterem postów na brytolskich forach.
Rozumiem, że właśnie dlatego na wstępie przywaliłeś nam wszystkim z liścia.

:lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 15:45 

Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 11:37
Posty: 312
Podziękował : 262
Otrzymał podziękowań: 166
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
MichalBrennek napisał(a):
Bo zgodzisz się że to są najtrudniejsze nawigacyjnie wody ze względu na to że sztormy maja gdzie się rozpędzić


Zgodzę się jak przyznasz, że chodziło Ci o Cieśninę Drake,a ;) .

MichalBrennek napisał(a):
Na pewno liczę na Ciebie przy kolejnym odcinku z cyklu (pewnie się ukazać zdoła koło początku lipca).


Jasne, jest już wątek w który można wrzucić linka ( o ile Cię nie uraża tytuł wątku, możemy poprosić o dopisanie "kochany" :D.)

J



Za ten post autor Juziu otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 16:05 

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 14:38
Posty: 34
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Oczywiście że Drake'a. Wyczytałem się w tekście po skrótach redakcyjnych wyszło bez sensu. No żesz szlag mnie trafi zaraz

Bo chodziło o to że od wyspy do wyspy odkrycia szły i całość tu została skrócona. Zaraz z tym zrobię porządek.

_________________
--
Blog z dużą ilością słonej wody: http://geographica.pl/blog



Za ten post autor MichalBrennek otrzymał podziękowanie od: Juziu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 16:27 

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 14:38
Posty: 34
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Zaraz przestanie Was w szanowne oczy razić

_________________
--
Blog z dużą ilością słonej wody: http://geographica.pl/blog


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 16:52 

Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 11:37
Posty: 312
Podziękował : 262
Otrzymał podziękowań: 166
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
"To właśnie ta kombinacja warunków potęgowana przez Ziemię Ognistą i Półwysep Antarktyczny w Cieśninie Drake’a powodowała takie trudności w eksploracji Antarktyki (odkrytej nie tak dawno temu, bo w 1820 roku jeśli przyjmiemy lądowanie Davisa za fakt)."
To jeszcze Michał upierdliwie upomnę się o zmianę wytłuszczonego, bo dla mnie brzmi bulwersująco stwierdzenie,że Antarktykę odkryto w 1820 r.
Dzięki i już się odczepiam :) .
J


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 17:20 

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 14:38
Posty: 34
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Juziu napisał(a):
"To właśnie ta kombinacja warunków potęgowana przez Ziemię Ognistą i Półwysep Antarktyczny w Cieśninie Drake’a powodowała takie trudności w eksploracji Antarktyki (odkrytej nie tak dawno temu, bo w 1820 roku jeśli przyjmiemy lądowanie Davisa za fakt)."
To jeszcze Michał upierdliwie upomnę się o zmianę wytłuszczonego, bo dla mnie brzmi bulwersująco stwierdzenie,że Antarktykę odkryto w 1820 r.
Dzięki i już się odczepiam :) .
J


I śłusznie bo już starożytni ... ;)

No więc dokładnie tekst w wersji kontynentalnej został przesłany do redakcji nie wiem dlaczego to zmieniono. Co zrobić. Nie strzelaj do autora bo za nim jeszcze stoi ze dwóch redaktorów i webmaster. Ps. A Kochany możecie dodać ;)

Dokładnie w wersji autorskiej:
"To właśnie ta kombinacja warunków potęgowana przez Ziemię Ognistą i Półwysep Antarktyczny w Cieśninie Drake’a powodowała takie trudności w eksploracji Antarktyki (sam kontynent został przecież odkryty nie tak dawno temu, bo w 1820 roku jeśli przyjmiemy lądowanie Davisa za fakt)."

Happy?

_________________
--
Blog z dużą ilością słonej wody: http://geographica.pl/blog


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 17:38 

Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 11:37
Posty: 312
Podziękował : 262
Otrzymał podziękowań: 166
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A to współczuję :oops: Spryciule się nie podpisują imieniem i nazwiskiem ;) .
E takie strzelanie zaraz :D .

Juziu napisał(a):
o ile Cię nie uraża tytuł wątku, możemy poprosić o dopisanie "kochany" .)


MichalBrennek napisał(a):
A Kochany możecie dodać


Jeśli któryś z Sz. moderatorów to dojrzy i zechce spełnić naszą prośbę, będę bardzo zobowiązany :kiss:
J


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Co do Pamira jako "ostatniego" - tak podaje artykuł w National Geografic, z datą zakonczenia rejsu w lipcu 1947. Fsktycznie nie znalazłem późniejszego rejsu żadnego windjammera wokół Hornu. Lawhill handlował do 1948 albo 9 ale nie wiem czy chodził przez Horn jak był w rekach południowo afrykańskich.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 17:55 

Dołączył(a): 22 mar 2012, o 14:38
Posty: 34
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Colonel napisał(a):
Co do Pamira jako "ostatniego" - tak podaje artykuł w National Geografic, z datą zakonczenia rejsu w lipcu 1947. Fsktycznie nie znalazłem późniejszego rejsu żadnego windjammera wokół Hornu. Lawhill handlował do 1948 albo 9 ale nie wiem czy chodził przez Horn jak był w rekach południowo afrykańskich.
Colonel napisał(a):
Co do Pamira jako "ostatniego" - tak podaje artykuł w National Geografic, z datą zakonczenia rejsu w lipcu 1947. Fsktycznie nie znalazłem późniejszego rejsu żadnego windjammera wokół Hornu. Lawhill handlował do 1948 albo 9 ale nie wiem czy chodził przez Horn jak był w rekach południowo afrykańskich.


Co do źródeł to w mojej opinii dosyć wiarygodne: http://www.tallship-fan.de/cgi-bin/tall ... %A7Germany

Jk znajdziesz jakieś fajne to się pięknie proszę podziel Q pamięci

_________________
--
Blog z dużą ilością słonej wody: http://geographica.pl/blog


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Juziu napisał(a):
o ile Cię nie uraża tytuł wątku, możemy poprosić o dopisanie "kochany" .)
MichalBrennek napisał(a):
A Kochany możecie dodać
Juziu napisał(a):
Jeśli któryś z Sz. moderatorów to dojrzy i zechce spełnić naszą prośbę, będę bardzo zobowiązany
Mówicie i macie. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Juziu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 240 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL