Znaczy się, co mi się rzuciło w oczy przy przeglądaniu:
1. Istotne ostrzeżenie dla wybierających się na Północne - 55 mil na wschód od Lowestoft norweski statek zgubił jakieś 60 ton drewna - więc pływa tego trochę. Warto uważać.
2. Jak tankujecie "red diesel" w UK - trzymajcie paragon/fakturę i najlepiej list RYA (do znalezienia gdzieś na ich stronach) zwłaszcza jak wybieracie się do Belgii. Tamtejsi celnicy jeśli doszukają się nawet śladowych ilości markera w paliwie mogą Wam wymierzyć poważną (kilkaset euro) grzywnę. Jedyna Wasza szansa w udowodnieniu że paliwo jest legalnie nabyte - ale może być trudno jak załoga kolejnego już tutejszego jachtu się przekonała...
3. Laura Dekker bezpiecznie dotarła na Gran Canarię. Przelot z Gibraltaru zajął Jej 5 dni. A co do kontrowersji odnośnie pchania się na Śródziemne przez piratów - Jej ojciec który planuje Jej trasę jeszcze nie zdecydował ostatecznie która trasa zostanie wybrana - Śródziemne czy naokoło Afryki. Trochę czasu jeszcze mają. (a na tej samej stronie statystyki na temat jachtów i piratów:) )
4. Warto uczyć się na błędach cudzych niż własnych, zwłaszcza w przypadku wypadania za burtę. Artykuł o żeglarce wyłowionej po dwóch godzinach - bez kamizelki... Zapowiedziane jako "Survival special" - zawiera sporo cennych rad, jak zwykle artykuł z tej serii (Learning from experience)
5. Chcecie kupić 9 metrowy jacht w Anglii (i nie tylko)? Poczytajcie, co można ciekawego znależć za w miarę normalne pieniądze
6. długoterminowy test systemu Garmina
7. Wszystko o śrubach - dobry techniczny artykuł