Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 cze 2025, o 16:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 370 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 12:47 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Witam ! Dogrzebałem się do pozostałości po "Nadętym",pomierzyłem co trzeba ,a przy tym przypomniało się coś jeszcze.Po pierwsze płetwa mieczy ma wymiar 225 na 780 (w przybliżeniu ta część płetwy ma być zanurzona),do tego część obrotowa w jarzmie razem ok.880 mm.Materiał sklejka ok.22 mm wyprofilowana ,ale nie na profil NACA hi!.Natomiast ster miał bogatszą historię (dwa razy złamany podczas pływania wskutek kontrowania podczas szkwałów),przez co jego wymiary odbiegają od pierwotnych.Łamał się na przejściu z płetwy w część pracującą w jarzmie .Podcięcia ,które wówczas wykonałem dla uzyskania zaplanowanego kształtu górnej części płetwy osłabiły w tym miejscu sklejkę.Po ostatniej naprawie wzmocniłem górę płetwy blachą dural 1,5 mm.Zmieniłem też kształt górnej części.Różnicę widać na fotkach : na zdj. 0012 sytuacja po pierwszej naprawie ,a na zdj. 0021 po ostatniej .Ster miał pierwotnie wymiary takie jak miecze,ale po naprawach skrócony został o ok. 200 mm.Mogę stwierdzić,że skrócenie nie pogorszyło skuteczności tego steru.Poruszę jeszcze temat zrównoważenia steru-nie mylić ze zrównoważeniem łódki.Do obliczeń wykorzystałem info z artykułu P. Radosława Werszki zamieszczonych w "REJSIE" nr 5 z 2000 r.Ważne jest jaka jest smukłość płetwy, z tego wynika położenie punkty przyłożenia siły.Ogólna zasada jest taka by oś obrotu jarzma steru wyprzedzała punkt przyłożęnia siły o ok. 50 mm.Położenie tego punktu jest zmienne w zalężności od smukłości płetwy w granicach od 0,1 dla płetw o małej smukłości do ok.0,24 dla płetw o dużej smukłości pomnożonej razy szerokość płetwy.W moim sterze oś obrotu jarzma wypadała pierwotnie ok 10 mm przed krawędzią natarcia ,po ostatniej naprawie ok 30mm. Resztę przemyślcie sami .Pozdrawiam!

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam

A jednak to forum odwiedzają nie tylko bezproduktywni podglądacze .
Właśnie dostałem namiary na szybki i tani sposób wykonania żagla bez maszyny do szycia. Spieszę więc podzielić się z innymi z Marginesu Żeglarstwa.
Za pomocą listewek i sznurka zaznaczamy zgrubnie kształt żagla na rozłożonej plandece na podłodze pamiętając o naddatkach na obrzeżach, obrysowujemy i wycinamy :
Załącznik:
poly01.jpg
poly01.jpg [ 40.09 KiB | Przeglądane 9909 razy ]

Obrys wyklejamy taśmą klejącą. U nas jest dostępna taka taśma wzmocniona włóknem szklanym :
Załącznik:
poly06.jpg
poly06.jpg [ 36.6 KiB | Przeglądane 9909 razy ]

Lik górny i dolny wzmacniamy wklejoną linką :
Załącznik:
poly08.jpg
poly08.jpg [ 39.02 KiB | Przeglądane 9909 razy ]

i zaklejamy taśmą
Załącznik:
poly09.jpg
poly09.jpg [ 35.36 KiB | Przeglądane 9909 razy ]


Następnie wykonujemy otwory za pomoca lutownicy.
Załącznik:
poly12.jpg
poly12.jpg [ 29.5 KiB | Przeglądane 9909 razy ]


Ostatnio edytowano 19 kwi 2012, o 21:54 przez xmadariusz, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor xmadariusz otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17635
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
xmadariusz napisał(a):
Właśnie dostałem namiary na szybki i tani sposób wykonania żagla bez maszyny do szycia. Spieszę więc podzielić się z innymi z Marginesu Żeglarstwa.


Tutaj link do żagli "poly" dla wszystkich:
http://www.polysail.com/index.htm

***
EDIT: Coś "xmadariusz" pokopałeś z załącznikami - przed chwilą były a niema :(

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 2: Gienek, lukde
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Przez te otwory paskami izolacyjnymi mocujemy liki do bomu i rejki.
Załącznik:
poly13.jpg
poly13.jpg [ 40.06 KiB | Przeglądane 9909 razy ]

A oto gotowy żagiel
Załącznik:
poly14.jpg
poly14.jpg [ 56.67 KiB | Przeglądane 9909 razy ]

Pozdrowienia

Xmadariusz

***********

robhosailor napisał(a):
Tutaj link do żagli "poly" dla wszystkich:
http://www.polysail.com/index.htm


Robhosailor - a nie mogłeś nam wcześniej podesłać tego linka.
tyle wiedzy leży odłogiem :-x



Za ten post autor xmadariusz otrzymał podziękowania - 2: lukde, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2012, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17635
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
xmadariusz napisał(a):
a nie mogłeś nam wcześniej podesłać tego linka.
tyle wiedzy leży odłogiem :-x

"Pukajcie, a będzie wam otworzone." :DD
Ta strona jest dostępna w sieci, mam ją wśród ulubionych "od zawsze", strona i jej właściciel są też wśród moich znajomych na fejsbuku.
http://www.facebook.com/pages/PolySail-International/111967352175070
Trzeba było tylko zadać proste pytanie na forum: "Czy ktoś zna...?" :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: xmadariusz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2012, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):
"Pukajcie, a będzie wam otworzone."


Eh, żebym ja jeszcze wiedział o co pytać... ;)
A nie boisz się, że teraz nie odczepimy się z pytaniami?

http://www.youtube.com/watch?v=ZyLeA-0jJGI&feature=related
Pozdrowienia

Xmadariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2012, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17635
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
xmadariusz napisał(a):
A nie boisz się, że teraz nie odczepimy się z pytaniami?

Nie, bo nie wyznaczono kary za nieodpowiadanie. :DD

BTW: strasznie niebezpieczne te pontony... :roll:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2012, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam

Coś dla pokrzepienia serc przed sezonem :
http://www.youtube.com/watch?v=4eQjkEMDiWQ&list=UUkzlB6qdyElj2abDwwApxow&index=2&feature=plcp

Czy pies też powinien mieć swój kapok?

Pozdrawiam



Za ten post autor xmadariusz otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2012, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17635
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
xmadariusz napisał(a):
Czy pies też powinien mieć swój kapok?
Powinien... Mój nie miał, ale to było na wiosłówce... Jakoś przeżył, bo się nie wywaliliśmy. ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2012, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam
Sezon żeglarski ruszył. Życzę wszystkim korzystnych wiatrów.
A dla tych, którzy nie mają jeszcze czym popływać przygotowałem

Poradnik dla początkujących pontoniarzy

Nasz cel to zrobić coś takiego:

Załącznik:
dinghy_left.jpg
dinghy_left.jpg [ 187.24 KiB | Przeglądane 11495 razy ]


1. Kupujemy ponton
Odradzam kupowanć ponton mniejszy niż 3 osobowy, chyba że zamierzamy pływać wyłącznie samemu . Kolejne kryterium to ilość komór wypornościowych. Im więcej, tym lepiej, ale bez przesady. Na początek nie należy kupować też takiego pontonu z górnej półki, bo jak się okaże, że żeglowanie przestało nas bawić będzie mniejsza strata. A jak złapiemy bakcyla – będziemy już dokładniej znali nasze potrzeby i oczekiwania.

Załącznik:
ProMarine.jpg
ProMarine.jpg [ 78.09 KiB | Przeglądane 11495 razy ]


2. Konstruujemy osprzęt do zamocowania żagla i mieczy
Świeżo kupiony ponton trzeba najpierw napompować do znamionowego ciśnienia za pomocą pompki ręcznej, nożnej lub elektrycznej. Ta ostatnia jest dobra do wstępnego wypełnienia komór. Posiadanie wyłącznie elektrycznej to za mało, bo ciężko jest nią precyzyjnie napompować do oczekiwanego stopnia, ale za to wykona za nas większość czarnej roboty. Zwykle na pontonie jest nadrukowany odcinek kontrolny służący do sprawdzenia stopnia nadęcia.

Załącznik:
Komentarz: Bardzo wygodna elektryczna pompka akumulatorowa
DSCF7100.JPG
DSCF7100.JPG [ 1.5 MiB | Przeglądane 11495 razy ]


Teraz przystępujemy do symulacji naszej ramy, jaka powinniśmy wykonać na pontonie. Ma ona pozwolić na zamontowanie żagla i bocznych mieczy.

Załącznik:
Komentarz: Symulacja ramy nośnej
DSCF7104.JPG
DSCF7104.JPG [ 1.42 MiB | Przeglądane 11495 razy ]


Dobrze do tego nadają się listwy drewniane, profile plastikowe lub metalowe. Układamy je tak, aby była możliwość przywiązać je do uchwytów pontonu w jak największej liczbie miejsc. Generalną zasadą jest aby to co mamy zrobić przede wszystkim nie przeszkadzało załodze, oraz elementy które chcemy zamontować nie niszczyły pontonu. Dlatego cała rama powinna się znaleźć poza kokpitem. Jeśli się okaże, że poprzeczna belka powinna być wyżej – dajemy tymczasowe podkładki – dystanse.

CDN



Za ten post autor xmadariusz otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2012, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
xmadariusz napisał(a):
CDN

Oby szybko!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2012, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Catz - ty raptusie.... ;)
muszę kawałkowć, bo nie da się wkleić więcej jak 5 zdjęć na raz, a jak ktoś powiedział jedno zdjęcie warte więcej od ... słów.

Jest ciąg dalszy:

Następnie dokładnie mierzymy :
- długość profili bocznych
- długość belki poprzecznej
- dystans potrzebny do podniesienia belki poprzecznej
- odległość profila wzdłużnego od zewnętrznego boku pontonu – w takiej odległości powinny być zamontowane miecze boczne.

Załącznik:
DSCF7124.JPG
DSCF7124.JPG [ 1.44 MiB | Przeglądane 11463 razy ]


I teraz przystępujemy do poszukiwania materiałów docelowych. Najlepiej byłoby znaleźć coś z posiadanych już zapasów. Jak nie mamy to ruszamy na zakupy. Preferowane będą profile aluminiowe lub mocne drewno.
Ja z zapasów wydobyłem perforowaną stalową ocynkowaną rurę kwadratową, duralowe dystanse i deskę drewniana na belkę poprzeczną, a blachę stalową na odsadzenie mieczy .

Załącznik:
DSCF7127.JPG
DSCF7127.JPG [ 1.41 MiB | Przeglądane 11463 razy ]


Dla spokoju ducha dołożyłem jeszcze aluminiowe wspornik do usztywnienia konstrukcji do dziobu.

Załącznik:
DSCF7128.JPG
DSCF7128.JPG [ 1.46 MiB | Przeglądane 11463 razy ]


Do zamocowania masztu potrzeba specjalnej konstrukcji. Maszt – najlepiej rura aluminiowa musi być osadzona tak mocno, aby nie trzeba było want i sztagu.
Za jednym zamachem dołożyłem dwie knagi do mocowania fału i linę usztywniającą przód żagla .

I jeszcze jedna bardzo istotna sprawa dla początkującego żeglarza to wskaźnik wiatru pozornego . Ja wciąż nie umiem się bez niego obejść.

Załącznik:
DSCF7130.JPG
DSCF7130.JPG [ 1.43 MiB | Przeglądane 11463 razy ]


Czas na ster.
Można to rozwiązać za pomocą wiosła .
Jeśli jednak chcemy mieć klasyczny ster, to potrzebujemy sztywnego zamocowania .

Można kupić gotowe jak tu

Załącznik:
DSCF7123.JPG
DSCF7123.JPG [ 1.36 MiB | Przeglądane 11463 razy ]


CDN

***********

Można też mocowanie steru zrobić samemu. Do tego musimy przyjrzeć się istniejącym punktom mocowania na rufie naszego pontonu , powkładać tymczasowe rurki, pomierzyć i wymyślić wykonalną konstrukcję

Załącznik:
DSCF7127.JPG
DSCF7127.JPG [ 1.41 MiB | Przeglądane 11463 razy ]


Mnie wyszło coś takiego :

Załącznik:
DSCF7128.JPG
DSCF7128.JPG [ 1.46 MiB | Przeglądane 11463 razy ]


Załącznik:
DSCF7130.JPG
DSCF7130.JPG [ 1.43 MiB | Przeglądane 11463 razy ]


A z zamocowanym sterem:

Załącznik:
DSCF7123.JPG
DSCF7123.JPG [ 1.36 MiB | Przeglądane 11463 razy ]


Ster pracuje na dwóch zwykłych zawiasach drzwiowych.

CDN

***********

W końcu czas na żagiel.

Załącznik:
DSCF7124.JPG
DSCF7124.JPG [ 1.44 MiB | Przeglądane 11463 razy ]


Kilka szczegółow

Załącznik:
DSCF7127.JPG
DSCF7127.JPG [ 1.41 MiB | Przeglądane 11463 razy ]


Załącznik:
DSCF7128.JPG
DSCF7128.JPG [ 1.46 MiB | Przeglądane 11463 razy ]


Załącznik:
DSCF7130.JPG
DSCF7130.JPG [ 1.43 MiB | Przeglądane 11463 razy ]



Załącznik:
DSCF7123.JPG
DSCF7123.JPG [ 1.36 MiB | Przeglądane 11463 razy ]



Mam nadzieję, że ten poradnik "natychnie" choć parę osób do działania.

Jeśli tak i coś zbudujecie nadającego się do żeglowania dajcie znać.

Pozdrawiam

Xmadariusz

***********

Ciągle mam problemy z wklejaniem zdjęć :oops:

Prośba do Moderatora o wykasowanie powielających się fotek

Dzięki

Xmadariusz


Załączniki:
DSCF7120.JPG
DSCF7120.JPG [ 1.57 MiB | Przeglądane 11469 razy ]
DSCF7119.JPG
DSCF7119.JPG [ 1.5 MiB | Przeglądane 11469 razy ]
DSCF7117.JPG
DSCF7117.JPG [ 1.49 MiB | Przeglądane 11469 razy ]
DSCF7115.JPG
DSCF7115.JPG [ 1.46 MiB | Przeglądane 11469 razy ]
motor_mount.jpg
motor_mount.jpg [ 31.91 KiB | Przeglądane 11475 razy ]
DSCF7116.JPG
DSCF7116.JPG [ 1.82 MiB | Przeglądane 11475 razy ]
DSCF7114.JPG
DSCF7114.JPG [ 1.26 MiB | Przeglądane 11475 razy ]
DSCF7109.JPG
DSCF7109.JPG [ 1.39 MiB | Przeglądane 11475 razy ]
DSCF7110.JPG
DSCF7110.JPG [ 1.41 MiB | Przeglądane 11475 razy ]

Za ten post autor xmadariusz otrzymał podziękowania - 3: Gienek, maciej55, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2012, o 15:07 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Dobry opis ! Działaj dalej ,ze zdjęciami miałem taki sam kłopot .Recepta jest prosta - musisz ustawić kursor dokładnie tam ,gdzie zamierzasz umieścić zdjęcie (lub inny załącznik)czyli z reguły jest to koniec napisanego już akapitu.Ja nie zwróciłem na to z początku uwagi , a efekt był widoczny w początkowych postach.Dokładny opis co i jak w dziale pomoc techniczna.Pozdrawiam :) !

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2012, o 09:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam
maciej55 napisał(a):
Maciej55 (3 paź 2011, o 00:00) napisał :
Mój (ponton) był bardzo podobnie zbudowany .
Krótko mówiąc-frajda wielka-natomiast nautycznie bardzo kiepsko. Wiąże się to z kształtem części podwodnej. Wielka wklęsłość dna działa jak przyssawka i to potężna! Czym większa prędkość - tym większe hamowanie. Efektem było:
- po pierwsze, "przyklejanie" się do wody, pomimo działania sił przechylających
- po drugie "wystrzelenie " burty zawietrznej do góry po oderwaniu się dna wskutek fali przy silniejszym wietrze
- po trzecie-tendencja do przechodzenia w tryb żeglugi podwodnej, czyli "rycie "dziobem..
Było to źródłem niezapomnianych emocji, zwłaszcza w baksztagu, przy silnym wietrze...
Zrób prosty test, a się przekonasz , że ten kształt dna tak działa. Mianowicie sam otaklowany ponton weź na hol za motorówką (hol trzymaj w dłoni tak byś mógł natychmiast puścić -ostrzegam!) i stopniowo przyspieszajcie. Dobrze się zaprzyj!
Znakomita poprawa nastąpiła ,gdy podkleiłem pod dnem wypełnienie do kształtu lekko wypukłego w osi poprzecznej. Materiał to 3 mm sklejka dwie warstwy ,pomiędzy nimi kratownica z deseczek wypełniona styropianem dostosowane swym kształtem do dna napompowanego pontonu.
Kosztowało mnie to tyle lat eksperymentowania, co użytkowania tego dzieła - nie żałuję!!!


Oto widok dna w moim pontonie :
Załącznik:
Spód_pontonu.JPG
Spód_pontonu.JPG [ 1.63 MiB | Przeglądane 11346 razy ]


W necie znalazłem filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=Hs9vlyUU ... re=related


moją uwagę przykuła część : 40 s do 1minuta 15s , gdzie prezentowane jest rozwiązanie zastosowania sztywnej podłogi

Załącznik:
Podłoga.jpg
Podłoga.jpg [ 40.36 KiB | Przeglądane 11346 razy ]


Zastanawiam się nad połączeniem pomysłu Macieja55
- zmiana kształtu dna na lekko wypukły w osi poprzecznej
i sztywnej podłogi poprzez wstawienie pod sklejkę jakiegoś wypełniacza – np. kształtek styropianowych.

Czy ktoś z was robił podobne próby, lub ma już w tym względzie doświadczenie?

Pozdrowienia

Xmadariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2012, o 10:45 

Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:46
Posty: 18
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Takie rozwiązanie ma "Mariner 400":

http://www.sailboatstogo.com/v_page.php ... t=Mariner2



Za ten post autor pavlo otrzymał podziękowanie od: xmadariusz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2012, o 21:54 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Fajnie, ale-usztywnienie dna jak wyżej to nawet nie połowa sukcesu.Nadal pozostaje wklęsłość utworzona przez komory zewnętrzne pontonu.To właśnie one odpowiadają za powstawanie omawianej wklęsłości,ponieważ dno jest przymocowane zawsze nieco wyżej niż najniższy punkt przekroju komór zewnętrznych.Tak jak zrobiłem z "Nadętym",czyli wypełnienie tej wklęsłości od spodu ,gdzie stykało się brzegami właśnie w najniższym punkcie komór zewnętrznych a sklejkę dna uformowałem lekko wypukle między burtami.Pomocna była w tym kratownica z deseczek ,którą dopasowywałem do kształtu napompowanego ,dnem do góry obróconego pontonu.Starałem się ,by powstał swego rodzaju "sandwich".Bezpośrednio przy dnie mniejszy(płaski) płat sklejki o kształcie dna pontonu ,natomiast zewnętrzny płat sklejki ugięty był na kratownicy,której deseczki ostrugałem do kształtu krzywizny ,jaką chciałem uzyskać.Ten właśnie tworzył nowe dno "Nadętego".Praktycznie w przypadku mojego pontonu wystarczyło od dziobu do rufy (odwróconego dnem do góry )naciągnąć sznurek ,a otrzymałem linię przyszłego kilu.Potem wystarczyło nanieść krzywiznę na deseczki poprzeczne i ostrugać do pożądanego kształtu.Następnie w komory w kratownicy wpasowałem styropian,także w zewnętrzne sekcje-tam uformowałem tak ,by dopasować do kształtu komór zewnętrznych.Na to nakleiłem zewnętrzny (większy) płat sklejki mocując do kratownicy na epoksyd i wkręty by sklejkę dogiąć.Następnie przykleiłem do napompowanego oczywiście pontonu całą wkładkę wzmacniając połączenie pasami,jednym wzdłuż a dwoma w poprzek.Na koniec podkleiłem dodatkowo całe dno folią plandekową.Opisywane rozwiązanie niestety pozbawia możliwości składania pontonu do wielkosci paczki,którą włożyć by można do bagażnika :cry: ,ale daje największe korzyści nautyczne.Przerobiłem to dość dokładnie :) Moim zdaniem lepiej byłoby pomyśleć o zakupie pontonu o kształcie kajaka .Widziałem gdzieś na youtubie kajak z nadmuchiwanym kilem ,lub takie coś:Ka Boat SK 396(Boats To Go),cena mrożąca :roll: Takie coś móżna złożyć w paczkę,a sądzę będzie dużo lepiej pływać z żaglem.Pozdrawiam!

_________________
maciej



Za ten post autor maciej55 otrzymał podziękowanie od: xmadariusz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 16:41 

Dołączył(a): 21 lut 2012, o 01:54
Posty: 20
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: brak
http://www.marlonproducts.com/inflatable-models.asp
http://www.marlonproducts.com/inflatable-floors.asp



Za ten post autor snackman otrzymał podziękowania - 2: maciej55, xmadariusz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2012, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam

Zapytałem 30 mar 2012, o 21:37 na forum jak oceniacie wiosła jako stery? Jak dużej siły trzeba użyć przy kursie na wiatr?

gelorad napisał(a):
(Wiosła) są wystaracząjące do swobodnego panowania nad statkiem, oczywiście muszą mieć płaskie, proste płetwy. Siły moim zdaniem są żadne.
Jedyne do czego można się przyczepić to komfort sterowania. Trzeba szukać odpowiedniej pozycji, aby nie trzeba było trzymać ręki w powietrzu, co przy dłuższym pływaniu staje się uciążliwe. Wynika to jednak z ciężaru przedramienia, a nie sił panujących na sterze.


Dzisiaj miałem możliwość porównać sterowanie pontonu wiosłem . Moim zdaniem komfort jest nieporównywalny na korzyść steru.
Najbardziej napracowałem się o dziwo przy baksztagu. To bardzo męczące zwłaszcza jeśli pływa się jednoosobowo i wszystkie czynności trzeba wykonać samemu.

Czy ktoś z was porównywał praktycznie obydwie metody? Czy moje wrażenie jest subiektywne?
**************

Dla zainteresowanych - alternatywne rozwiązanie mocowania stopy masztu
Załącznik:
dinghy_kit_detail_01.jpg
dinghy_kit_detail_01.jpg [ 79.59 KiB | Przeglądane 11075 razy ]


Pozdrawiam

Xmadariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2012, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jeszcze dwie fotki do kompletu alternatywnego rozwiązania osprzętu :

Załącznik:
Komentarz: Całość osprzętu
dinghy_kit_01.jpg
dinghy_kit_01.jpg [ 80.68 KiB | Przeglądane 11041 razy ]


Załącznik:
kit_close.jpg
kit_close.jpg [ 122.39 KiB | Przeglądane 11027 razy ]


Załącznik:
Komentarz: Mocowanie miecza
dinghy_kit_detail_02.jpg
dinghy_kit_detail_02.jpg [ 167.68 KiB | Przeglądane 11041 razy ]


pozdrowienia

Xmadariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2012, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam
robhosailor napisał(a):
(15 kwi 2012, o 19:57) A' propos chęci niektórych, zmierzających ku popularyzacji, przesyłam link do filmiku, który znalazłem na innym (kanuistycznym) forum - wynika z niego, że zbytnia popularność jest szkodliwa dla zdrowia, psychicznego zwłaszcza ...
Wrażliwych uprzedzam, aby wyłączyli ścieżkę dźwiękową z powodu pojawiających się gęsto: Oh f***, oh sh**, osz qr***


Przyznaję , jestem zwolennikiem popularyzacji sportów wodnych.
Przedstawiony przez Robhosailora filmik jakoś mnie nadmiernie nie przestraszył.
Ba, jestem nawet zdania, że ludzie jakoś sobie ze znaczną popularnością radzą.
Może dlatego, że to optymiści!
Popatrzcie sami
Załącznik:
optimist_garda.jpg
optimist_garda.jpg [ 87.64 KiB | Przeglądane 10922 razy ]


Załącznik:
Lake_Garda_Meeting_Optimist.jpg
Lake_Garda_Meeting_Optimist.jpg [ 42.65 KiB | Przeglądane 10922 razy ]


Załącznik:
Optimist_Garda12.jpg
Optimist_Garda12.jpg [ 65.76 KiB | Przeglądane 10922 razy ]


Pozdrawiam optimistycznie

Xmadariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2012, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17635
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
xmadariusz napisał(a):
Przyznaję , jestem zwolennikiem popularyzacji sportów wodnych.
Przedstawiony przez Robhosailora filmik jakoś mnie nadmiernie nie przestraszył.
Ba, jestem nawet zdania, że ludzie jakoś sobie ze znaczną popularnością radzą.
Może dlatego, że to optymiści!
Popatrzcie sami

To regaty - wszystkie te łódki płyną na założonej trasie według przyjętych zasad. Trwa to kilka godzin w ciągu dnia i koniec - do następnych regat.
Byłem nad tym jeziorem w październiku. Pogoda była, jaka u nas bywa latem i... cisza i spokój. Gorzej jest latem na naszych Mazurach, na Szlaku Wielkich Jezior - zgiełk i ścisk przez całą dobę.

Wolę jednak np. biwaki w ciszy i spokoju...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: xmadariusz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2012, o 01:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
4 w jednym... ;)


http://www.aquaglide.net/categories/multisport.cfm

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2012, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam.
Temat jeszcze nie umarł. Trafiłem na taką informację :

Ponton z żaglami-spływ Wisłą na stronie :
http://www.szlakwisly.pl/index.php/aktu ... plyw-wisla
Mariola i Marian -"postanowiliśmy spłynąć całą Wisłą ,,Królową"naszych rzek,jeśli damy rade to chcemy rzeką wrócić do Krakowa." takim oto pontonem z żaglami
Załącznik:
Ponton_z.jpeg
Ponton_z.jpeg [ 186.94 KiB | Przeglądane 10591 razy ]


Więcej o nich i ich pomyśle :
http://pontonzzaglami-splywwisla.com.pl/

Pozdrawiam wszystkich ożaglowanych pontoniarzy.
Xmadariusz



Za ten post autor xmadariusz otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2012, o 02:37 

Dołączył(a): 21 lut 2012, o 01:54
Posty: 20
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam ;) Wrzuciłem coś na You Tube, jakość niestety "komórkowa"

http://www.youtube.com/watch?v=zykUIFG1 ... e=youtu.be

Pozdrawiam i życzę udanych wakacji :D



Za ten post autor snackman otrzymał podziękowania - 2: LukasJ, xmadariusz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2012, o 07:25 

Dołączył(a): 24 paź 2012, o 05:26
Posty: 5
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
[attachment=0]Buba na wodzie, nowe.jpg[/attachment]witajcie wspaniali zapalency! Mnie tez ta chorob dopadla i udalo mi sie zbudowac mini zagloweczke przesozona w bagazniku. Nazywa sie BUBA ze wzgledu na osiagi jakie reprezentuja nasze poczciwe krasule. Ale jest stabilna, chodzi na wiatr i ładna, a przedewszystkim niedroga.


Załączniki:
Buba na wodzie, nowe.jpg
Buba na wodzie, nowe.jpg [ 108.58 KiB | Przeglądane 9912 razy ]

Za ten post autor bob otrzymał podziękowania - 3: maciej55, robhosailor, snackman
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam.
Bob - bardzo ciekawa konstrukcja ! Brawo.
Rozpaliłeś moją ciekawość szczegółów.
Jak zamocowałeś miecz i usztywniłeś tak wysoki maszt?
Nie dostrzegam również na zdjęciu konstrukcji steru.
Możesz załączyć więcej zdjęć?

Pozdrawiam
zaciekawiony zapaleniec.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2012, o 19:08 

Dołączył(a): 24 paź 2012, o 05:26
Posty: 5
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam, dziekuje za zainteresowanie. BUBA ma ster skladany, maszt osadzony jest w "pokladzie", ktory zwiazany na sztywno z "podwoziem" pozwala na zamontowanie steru, want, sztagow i ster
u. A w ogole to warto powolac "Klub Żaglopontow" i spotkac sie poza sezonem wakacyjnym na jakims uroczym jeziorku i tam pokaazac swoe "cuda" i wymienic pomysly.


Ostatnio edytowano 27 paź 2012, o 22:00 przez bob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2012, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:41
Posty: 31
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam

Otrzymałem od Roberta S. namiary na jego filmik z jeziora Bukowo
Zobaczcie sami :
http://www.youtube.com/watch?v=-YalImTgkEY

Pozdrowienia
Xmadariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2012, o 23:40 

Dołączył(a): 24 paź 2012, o 05:26
Posty: 5
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
xmariusz! Przepraszam, że nie na temat ale ci informatycy robiawszystko aby utrudnic nam zycie. Wykasowalo mi zdjecia i zablokowalo, a ja 77 latek mam to zrozumiec. Oni pisza programy dla siebie i laduja dla forsy te swoje "pierdafony". Ale do rzeczy, mam tylko takie zdjecia:


Załączniki:
2 buba podwozie.jpg
2 buba podwozie.jpg [ 38.56 KiB | Przeglądane 8110 razy ]
3 buba z podwoziem.jpg
3 buba z podwoziem.jpg [ 33.71 KiB | Przeglądane 8110 razy ]
5 buba widok z góry.jpg
5 buba widok z góry.jpg [ 30.86 KiB | Przeglądane 8110 razy ]

Za ten post autor bob otrzymał podziękowanie od: xmadariusz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 08:35 

Dołączył(a): 24 paź 2012, o 05:26
Posty: 5
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
oczywiscie miecz skladany bokiem, a ster podnoszony.


Załączniki:
4 buba .jpg
4 buba .jpg [ 37.78 KiB | Przeglądane 8079 razy ]
1 transport buby.jpg
1 transport buby.jpg [ 26.89 KiB | Przeglądane 8079 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 370 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 186 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL