Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 13:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2012, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Dziękuję wszystkim za interesujące informację, przydadzą się, gdyż rejs już zaplanowany , sierpień z Tallina do St. Petersburga i do Polszy :)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2012, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tallin uwielbiam. Staliśmy w marinie (w budowie) w pobliżu starówki. Miejsce polecam. Rhumb może Ci podać namiary.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2012, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Niech Rhumb poda :) Dzięki

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2012, o 16:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2010, o 18:25
Posty: 89
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: kj
rhumb podaje ;) :

http://www.noblessner.com/?id=16

a Jaanus to młody zapaleniec - nie zawsze łatwo go złapać, ale generalnie otwarty, przyjazny i chętny do pomocy.
Jak tam trafisz, to może jeszcze będzie miał naszą czapkę rejsową... ;)

Noblessner Yacht Club (Peetri sadam)

berthing: pontoons
basin depth: 4.5 – 6m
mooring places: - visitors 40
navigation: NYC is situated on the west coast of the Bay of
Tallinn between "Lennusadam" and "Miinisadam". It is the closest yacht harbour to the city centre. Entering the Bay of Tallinn keep the direction of Tallinn lighthouse until you see the entering marks on west. The entering marks are the same with "Lennusadam".
Approach to the Marina is secure with all weather except heavy winds from E and SE. The entrance is well marked and by the day you can recognize the marina with a blue and white shipyard buildings. Be awere to not enter to the basin between rocky brakewaters west of the marked entrance.
- Green light 59.27.343N, 24.22.115E
- Red Light 59.27.309N, 24.44.216 E
Once you have passed the entrance keep on the west basin to enter the marina.

Contact: Jaanus Tamme, Sailinvest CEO
+3725022920
jaanus@sailinvest.com
skype: jaanustamme
www.noblessner.com
VHF CH16/24
call sign: Port Noblessner

Prices 2010: 240eek (16eur)/day

_________________
____________
pozdrawiam :)
kasia



Za ten post autor rhumb otrzymał podziękowanie od: Banan
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2012, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Od którego miejsca zaczyna się już wodne terytorium Rosji, płynąc od Tallina ? Gdzieś pomiędzy wyspami Vaindloo a Rodsher Island ?

Od którego miejsca należy już iść po torze wodnym - ze względu na zwyczaje/przepisy Rosjan ?

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2012, o 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Banan napisał(a):
Od którego miejsca zaczyna się już wodne terytorium Rosji, płynąc od Tallina ? Gdzieś pomiędzy wyspami Vaindloo a Rodsher Island ?

Od którego miejsca należy już iść po torze wodnym - ze względu na zwyczaje/przepisy Rosjan ?

Masz jeszcze czas by sprawdzić jak to jest dokałdnie - wszystkie bez wyjatku informacje (numery tlf, maile, kanały vhf, sygnały wywoławcze, miejsca obowiązkowego raportowania, minimalna treść raportu, etc, etc) znajdziesz na pewno w ALoRS tom 6.2.
Nie musi być nowy, można popytać o jakiś sprzed 2-3 sezonów, istotne reguły nie zmieniły się od lat.
Załącznik:
np-2862-admiralty-list-of-radio-signals-volume-6-part-2-pilot-services-vessel-traffic-services-and-port-operations-euro.jpg
np-2862-admiralty-list-of-radio-signals-volume-6-part-2-pilot-services-vessel-traffic-services-and-port-operations-euro.jpg [ 45.27 KiB | Przeglądane 2799 razy ]


Sama granica wód terytorialnych Finlandii, Estonii i Rosji przebiega na zachód od Rodisher Island w taki mniej więcej sposób:
Załącznik:
GOFREP_kartta_iso.jpg
GOFREP_kartta_iso.jpg [ 412.72 KiB | Przeglądane 2799 razy ]


Rosyjskie VTS masz dość ogolnie opisane tu: http://eng.rosmorport.ru/spb_serv_nav.html w tekście sa też mapki z przebiegiem granicy. Np:
Załącznik:
gulf o f.jpg
gulf o f.jpg [ 650.95 KiB | Przeglądane 2786 razy ]

W tamtym rejonie oprócz VTS powineneś się wciąż zgłaszać osobno służbom granicznym - "Liebiedź-om". Pełniący tam służbę ludkowie mają taką miłą cechę, że na wywołanie odpowiadają albo nie, po angielsku albo w jezyku, jaki im się angielskim być wydaje - no i zawsze gotowi są mieć pretensje, że płyniesz dalej, kiedy oni Ci nie odpowiedzieli... Te pretensje rosną, kiedy wkraczasz i poruszasz się po "ich" wodach trasą inną niż wyznaczone tory wodne.
BTW - istnieje fajna trasa miedzy wysepkami i szkierami od podejścia do Kotki do podejścia do Wyborga. Zwą to "Winter channel", po drodze jest mały poligon z nabieżników, latarenek i pław, ale trasa jest malownicza wysoce. Granicę przekracza się przy Kozlinnym Ostrowie i... tam na pewno mniej pilnują ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Banan
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2012, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
plitkin napisał(a):
Zacząłbym od telefonu do konsulatu.
To jest tak proste i banalne, że mało kto na taki pomysł wpada :lol: :lol: :lol:

OT
Nie wiem, czy warto dzwonić do konsula w Gdańsku:
http://www.polskatimes.pl/aktualnosci/4 ... ,id,t.html

No tak, a nam właśnie ten konsul załatwiał wizy i wszystko poszło bezproblemowo :)

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2012, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Witam.
Wracając jeszcze do kasy w Petersburgu, planujemy stać w marinie trzy dni, ile mniej więcej trzeba mieć rubli na opłaty?
Przy okazji koszt postoju jednodniowego w Helsinkach oraz w Tallinie?

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Oczywiście z góry dzięki za podpowiedzi :D

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2012, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
A ja mam pytanie ... jak macie ubezpieczony jacht ? Bo słyszałem że poza UE trzeba dodatkowo ubezpieczyć i to na rok i drogo kosztuje.
Dlatego, nasza wizyta na wodach Rosyi wątpliwa.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2012, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Banan napisał(a):
A ja mam pytanie ... jak macie ubezpieczony jacht ? Bo słyszałem że poza UE trzeba dodatkowo ubezpieczyć i to na rok i drogo kosztuje.
Dlatego, nasza wizyta na wodach Rosyi wątpliwa.

Gdzie, za ile, na jaki czas, w jakim zakresie i czy w ogóle ubezpieczyć jacht - zależy od właściciela i warunków proponowanych przez ubezpieczyciela..
Jak wyjdzie się z kręgu "naszych polskich" ubezpieczycieli, to tak sumy jak reguły zaczynają być bardziej ludzkie i negocjowalne.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2012, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Banan napisał(a):
A ja mam pytanie ... jak macie ubezpieczony jacht ? Bo słyszałem że poza UE trzeba dodatkowo ubezpieczyć i to na rok i drogo kosztuje.
Dlatego, nasza wizyta na wodach Rosyi wątpliwa.

Wiesz co dopytam kolegi z klubu co jest właścicielem jachtu to odpowiem ze szczegółami, ale z racji pory to zrobię to jutro.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2012, o 06:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
St. Petersburg Yacht Club http://www.spyc.org/


Załączniki:
getImage.gif 2.jpg
getImage.gif 2.jpg [ 127.9 KiB | Przeglądane 2591 razy ]
getImage.gif 1.jpg
getImage.gif 1.jpg [ 130.23 KiB | Przeglądane 2591 razy ]
getImage.gif.jpg
getImage.gif.jpg [ 86.27 KiB | Przeglądane 2591 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2012, o 07:01
Posty: 163
Lokalizacja: Gdynia/Gozdowice
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: .
Hej,
byłem w Petersburgu w 2009 roku...
Zajechała do nas jakaś zardzewiała motorówa wyłożyła na burtę 5 desek- odbijacze sie znaczy i żeby do nich stanąć, fala nie duża ale tak z 30-40cm, wszystkie dobijacze wywiesiliśmy na burtę ale i tak jedna stójka ucierpiała... sprawdzili paszporty, wizy, pozwolili płynąć dalej.
Odprawa celna wyglądała następująco... wprowadzono mnie do salki (wyglądała jak stara salka katechetyczna z malutkimi ławkami) kazali usiąść. Po pół godziny przyszedł człowiek w furażerce na głowie i mówi że będę musiał poczekać (ja nie gawari pa ruski ale niemnoga panimaju) no więc że dobrze mówie, trzeba to poczekam.. ale on mówi że dłuugo czekać trzeba (myśle sobie no nie, w łape nie dostaniesz) trudno bede czekał. A on mówi że jak chcę to w sali obok jest telewizor i mogę iść pooglądać. Po dwóch godzinach przyszła babka z dokumentami oczywiście kolejna ani be ani me po angielsku... rozłożyłą papiery i mówi "podpisuj" ja pacze a tam ani słowa w zrozumiałym dla mnie jezyku bo jak jeszcze sie coś dogadam się po rusku, tak cyrylicy ni w ząb. Mówie że ja nie panimaju szto tu napisane i że tłumacza chce albo po angielsku dokumenty... no i wpadła w szał że podpisuj i podpisuj że czas jej zajmują a uniej roboty mnogo i że dupe zawracają... nie wiedząc czy sprzedaje nerke czy poświadczam że mój dziadek współpracował z KGB podpisałem wszystko. Myślałem że to koniec. Ale okazało się że liste załogi mam im dać no to poszedłem na jacht i mówię do pierwszego żeby mi tu liste załogi ładnie napisał. Zanosze im a oni że musi być na komputerze wydrukowana. Pytam czy moge skożystać z komputera a oni że nie!! no to mówie gdzie mam se wydrukować chyba wrócę do Tallina i se wydrukuje!! ("u mienia niet prindziora" czy jak ona drukarkę nazwała) całe szczęście drugi zaprzyjaźniony jacht tak samo sie z nimi wałkował i miał na pokładzie drukarkę. (Dzięki Wojtuś!) no i jeśli chodzi o ich gościnność to tyle. wtedy sobie powiedziałem że jeśli do Sant Petersburga kolejny raz mam trafić to owszem ALE NA CZOŁGU!! ;)

Ps. i jeszcze krótka historia:
w sklepie spożywczym... takim zwykłym spożywczaku patrzymy wódka po dwa złote no to mówimy, tam wóda tania jak barszcz ale toto to aż niemożliwe, mówię do kumpla spróbujemy co to takiego i do pani pokazując kartkę z napisem że "wódka 17 rubli", że poprosimy. Ku naszemu zaskoczeniu pani wyciągneła 2 plastikowe kubeczki i polała nam po sztachańcu. zaskoczeni wypiliśmy zawartość :D
Ps. Ludzie mili, miasto piękne tylko z celnikami sie nakopać trochę trzeba. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Jacek Atroszko
http://www.poludnik-zero.pl
Całe życie w przechyle...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2012, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Banan napisał(a):
A ja mam pytanie ... jak macie ubezpieczony jacht ? Bo słyszałem że poza UE trzeba dodatkowo ubezpieczyć i to na rok i drogo kosztuje.
Dlatego, nasza wizyta na wodach Rosyi wątpliwa.

Cześć.
Trochę zagubił mi się ten post. Z informacji przekazanych przez właściciela jachtu z ubezpieczeniem sprawa wygląda tak, że nie ma potrzeby żadnego dodatkowego ubezpieczenia poza UE. Polisa jest ważna również w Rosji lub Norwegii jeśli chodzi o nasze europejskie podwórko. Ale to faktycznie jest tak że zakres ubezpieczenie to jest zawarty w polisie.
PS
Ja w drugiej połowie czerwca będę świeżo po rejsie, więc jeśli chodzi o jakieś aktualne informacje to oczywiście służę pomocą.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2012, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Wojciech1968 napisał(a):
St. Petersburg Yacht Club http://www.spyc.org/

Wojciech1968, ale to chyba nie o tym Petersburgu mowa ;)
Studiuję jeszcze raz wątek bo w tą sobotę wsiadam na jacht :D

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2012, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wasyl napisał(a):
to chyba nie o tym Petersburgu mowa

Ojtam, ojtam, Wasylu. Chyba się czepiasz szczegółów. Taki kontynent czy inny? Ale planeta ta sama. ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 cze 2012, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Właściwie to tylko kwestia urlopu ;) Ten czy inny... co najwyżej troszkę mil więcej, jakieś 10 000 :lol: :lol: :lol:

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
O kutfa uwaga w Rosji na telefony komórkowe, 1 mnuta wykręcona to ponad 16 PLN!!!

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Właśnie dostałem rachunek :-?

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wasyl napisał(a):
Właśnie dostałem rachunek
A wcześniej nie dostawałeś SMSa z informacjami o kosztach?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2012, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Jak by to powiedzieć chyba dostawałem, ale wiesz jak to jest w danej chwili, jest potrzeba zadzwonić to dzwonisz, natomiast jeszcze raz przestrzegam. Lepiej jest puścić sygnał i odebrać rozmowę, wtedy za 1 min jest trochę ponad 4 PLN.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Zbieram się do napisania o naszym rejsie, informacje na pewno będą przydatne innym. W St Petersburgu była niedawno sytuacja w której wyniku dwa nasze polskie jachty musiały opuścić natychmiast Rosję dodatkowo dostając reprymendę od naszego Konsula.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL