Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 lip 2025, o 11:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 270 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 cze 2012, o 00:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9249
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
No, ten aż się prosi o dwie wanty chociaż...

Obrazek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2012, o 08:27 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mjs napisał(a):
No, ten aż się prosi o dwie wanty chociaż...

A po co mu wanty i to od razu dwie? Przecież maszt stoi i się nie wywraca :lol:
Wiele różnego rodzaju łodzi na przestrzeni wieków miało wolno stojące maszty i nic się im złego nie działo z tego powodu.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2012, o 13:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9249
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
... chociaż bez olinowania też popłynie. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2012, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17639
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
No, ten aż się prosi o dwie wanty chociaż...

1. Po co? W czym niby miały by pomóc i nie przeszkadzać?
2. Jak zamocować wanty, aby nie przeszkadzały żaglowi lugrowemu, który podnoszony jest praktycznie do samego topu i rejka musi mieć możliwość obracania się wokół masztu?
3 Po co komplikować, podwyższać masę i koszty, skoro wytrzymałość i sztywność masztu jest prawidłowa bez want?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2012, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9249
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Po co?

Żeby wyprostować krzywy maszt.
robhosailor napisał(a):
rejka musi mieć możliwość obracania się wokół masztu

A szot grota? :-P
robhosailor napisał(a):
Po co komplikować

Lepiej nie komplikować, stąd
"bez olinowania też popłynie"
choć
z mniejszą etykietą... :oops:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2012, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17639
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Żeby wyprostować krzywy maszt.

Z krzywego wanty i tak nie zrobią prostego.

mjs napisał(a):
A szot grota? :-P

Co ma szot grota do tego, że rejka na jednym halsie w baksztagu-fordewindzie jest przed masztem, a na drugim z tyłu masztu?

Ten, co pokazałeś na fotce, ma maszt prosty - po co mu jakaś dodatkowa "etykieta"?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2012, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9249
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Co ma szot grota do tego, że...

Napisałeś wyżej, że rejka obraca się "wokół masztu", więc może zawinąć szota dookoła drzewca, co uniemożliwi sterowanie napędem.
Mniejsza etykieta tyczy się pływania z masztem mniej eleganckim (w sensie krzywym).
-

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2012, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17639
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
A może by tak zasiać co...???

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2012, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10923
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
albo cos wypic moze?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 20:26 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Maszt trochę popękał mi wzdłuż ale próba wytrzymałościowa zaliczona z nadwyżką.
Obrazek
Obrazek



Za ten post autor Errak otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Ja pierdziu Panie! Jestem pod wrażeniem eksperymentu. Zmierzyłes wielkość ugięcia?

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17639
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
Maszt trochę popękał mi wzdłuż

To może trochę martwić...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 21:45 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Nie mierzyłem wielkości ugięcia ale wygląda na to że jest jeszcze pewien zapas mocy i elastyczności.

A pęknięcie się załata :)
http://www.joemonster.org/filmy/45519/Zaufaj_mi_jestem_inzynierem

Jutro powieszę na nim żagiel.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2012, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17639
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
Jutro powieszę na nim żagiel.
Sam się powieś! ;) ;) ;)
Żagle się stawia!!!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2012, o 12:45 

Dołączył(a): 28 cze 2012, o 12:17
Posty: 30
Lokalizacja: Delta Wisły
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Errak napisał(a):
Maszt trochę popękał mi wzdłuż ale próba wytrzymałościowa zaliczona z nadwyżką.

Witam !
Na wszelki wypadek zrób nowy maszt, tym razem porządnie.
Tutaj jest jeden z wielu sposobów wykonania drzewca.
http://szkutnikamator.pl/patenty-i-pora ... ego-masztu
Można też użyć 3-4 sezonowanych desek sosnowych (klasy A), wykonać wewnętrzne dylatacje i skleić, zwracając uwagę na układ słoi.
Pozdrawiam
Dersław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2012, o 21:04 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
W szczelinę wkroplę żywicę, zresztą pewnie wytrzyma i bez tego.
Nowy maszt kiedyś na pewno zrobię ale jeszcze nie teraz.

Żagiel wstępnie postawiony :)
Niestety nie mogłem zawiesić go w pozycji roboczej bo rejka zawadza o dach ;)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Od razu uspokajam że sznurki od snopowiązałki wymienię na inne.
Mam nadzieję że wygląda to miarę poprawnie.

Pozdrawiam



Za ten post autor Errak otrzymał podziękowania - 3: gurool, LukasJ, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2012, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9249
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Bajkowo to wygląda.
Gratulacje za dzieło!
Teraz tylko wimpel na piku rejki i na wodę.
Stopy wody pod mieczem!

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2012, o 08:14 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Wimpela uszyję w weekend, a co do miecza to mam szybkie pytanie.

Czy musi on być sztywno umieszczony w skrzynce mieczowej, czy dopuszczalne są niewielkie luzy?
Generalnie miecz i płetwę sterową już skończyłem, i pozostaje mi tylko dopasować go do skrzynki.

I jeszcze pytanie dotyczące flagi
Chciał bym zawiesić Flagę Państwową, mojego Wimpela, oraz flagę albo Herb Torunia.
Gdzie i w jakiej kolejności Powinienem to zrobić?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2012, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9249
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Herb Torunia pasowałby na środku burt, albo na żaglu.
(Może być na dziobie w górnej części, jeśli nie ma nazwy.)
Flagę/proporczyk hmm. chyba na topie masztu.
Banderka RP na flagsztoku na rufie, lekko pochylone drzewco.
Miecz jakiś luz mieć musi, bo się zaklinuje. 2 mm po każdej stronie.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2012, o 20:18 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Miecz wyrzeźbiony, Jutro będę go wpasowywał.
Poza tym uszyłem sobie rezerwowy kapok :)
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2012, o 23:12 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Tu próba zrobienia fartucha przeciw bryzgowego (czy jak mu tam).
Z racji mojej polityki używania tego co się ma pod rękom fragmenty podkładki stołowej przykleiłem na butapren.
Niestety podkładka była dzianiną z plastikowych nitek więc na razie nie stanowi bariery dla wody. Jeśli klej będzie trzymał przesycę podkładkę sylikonem albo podkleję jakąś folią.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2012, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17639
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Dzisiaj, tzn. 14 lipca 2012 roku, zbudowany przez Kubę Errak'a, pierwszy w Polsce skiff typu GIS (Goat Island Skiff) zaprojektowany przez Michaela Storera z Australii, odbył swoje pierwsze halsy pod żaglem, na Jeziorze Dziekanowskim:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Więcej (w sumie 45) zdjęć tutaj:
https://plus.google.com/u/0/photos/105892612434467009994/albums/5765110607763551025

Łódka sprawiała się dzielnie, jak i jej skipper, oraz załoga. Drobne uwagi dotyczą szczegółów takielunku i regulacji żagla.

Gratuluję Kubie, jak i wytrwałej i wyrozumiałej Karolinie. :D

Filmiki na youtube wkrótce!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 3: Errak, LukasJ, Magister
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2012, o 21:51 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Dzięki :)
Dzięki temu pływaniu zrobiłem sobie listę rzeczy do poprawy i umiejętności do nabycia, poza tym po powrocie wykryłem usterkę która na około tydzień wyśle mnie do suchego doku.

Mianowicie na jednej z płóz podklejonych pod dnem popękała i złuszczyła się żywica, woda dostała się do drewna.
Drewno na te płozy było na pewno całkiem suche (schło od października do stycznia a po przyklejeniu do łódki jeszcze jakiś czas zanim nie pokryłem go żywicą).

Dno pokrywałem E5 z ET była ona dość gęsta i podejrzewam zamiast wniknąć w głąb drewna zastygła na nim. a potem pod wpływem wyginania się dna (żywica odpadła w miejscu największych ugięć dna) odszczypała się.

Dłutem na szybkiego zdrapałem ile się dało, jak wyschnie zeszlifuje ze sporym naddatkiem, odtłuszczę drewno (to też może być wytłumaczenie dlaczego odszczypało się tylko w jednym miejscu), i pokryję E5 + Z1

Pozdrawiam



Za ten post autor Errak otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2012, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17639
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
zrobiłem sobie listę rzeczy do poprawy i umiejętności do nabycia

Zawsze jest jeszcze coś do zrobienia... ;)
Errak napisał(a):
wykryłem usterkę

Spoko, pewnie da się załatać szybciej.

BTW: A ja po każdym pływaniu staram się nie zaglądać pod łódkę, bo bym jeszcze się przestraszył i zaraz pojechał z nią do suchego doku... ;) :lol: Sprawdzę i naprawię po sezonie.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2012, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9249
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Brawo! Brawo!
Jak GIS pływa w odniesieniu do Omegi?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2012, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17639
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Jak GIS pływa w odniesieniu do Omegi?

Przyglądałem się z brzegu... Omega była wyraźnie szybsza i chodziła ostrzej, ale przyczyn tego faktu jest sporo np. na GIS-ie żagiel z plandeki, postawiony pierwszy raz w życiu na wodzie i za słabo wybrany downhaul*, oraz sternik GIS-a, który pierwszy raz na nim żeglował. Do tego dochodzą ogólne prawa fizyki - GIS jest krótszy o 1,5 m od Omegi i ma o 6 m kwadr. żagla mniej, więc dopóki nie wejdzie w ślizg, będzie wolniejszy.

EDIT: *) Widać to np. na tym zdjęciu (lik przedni żagla GIS-a powinien być napięty i prosty) potem zostało to poprawione, ale Omegi już nie było na wodzie...

Obrazek

EDIT 2: Właśnie jest już filmik!



:D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2012, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9249
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Interesujący materiał. Łódka wygląda ładnie, zwłaszcza w półwietrze. Dla spacerów wodnych w sam raz.
Niemniej jednak, jeśli Omega przejdzie po zawietrznej i ambicja skippera skoczy w górę, to poprawki w takielunku będą niezbędne. Oczyma wyobraźni widzę na GIS-ie grota uwiązanego marlinką do masztu, bukszpryt długosci odległości od dziobu do masztu i stosowny fok na rolerku (własnej roboty).
Jednym słowem - Goat Island Cutter. :D :cool: ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2012, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17639
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Na grupie użytkowników i entuzjastów GIS-ów Michael Storer napisał:

Cytuj:
Thankyou so much for putting hte video up Robert I had a careful look at the video. First the boat looks really nice. And they have it moving along nicely.

They need to be much more serious iwth the downhaul. The sail is very floppy/unstable. I think you can give them some nice advice there.

Also the place to sit in the boat is around the centre seat. When the wind is behind it makes the boat much more stable for the crew to sit on the mid seat on the leeward side and the skipper either on the seat on the windward side or the side of the boat just behind the rear seat.

If the two crew are a lateral distance apart like this it slows the period of the boat rocking. Like making a pendulum longer. If the people sit near the centreline the boat will rock around. But move them apart and the boat becomes much more laterally stable.

For general sailing .. you can see from Andrew's photos here the crew sits on the mid seat. The skipper then can sit on the gunwale just behind the mid seat. The front and back seats really are for rowing.


http://www.facebook.com/groups/GoatIslandSkiff/

Jak widać, prędkość łodzi zależy od napięcia downhaula, oraz nie mniej, od rozmieszczenia załogi - jeśli ta siedzi zbyt blisko rufy, to pawęż siada w wodę i długość linii wodnej drastycznie się skraca.

No i dla przykładu zdjęcia "from Andrew", jak skipper i załoga siedzą w GIS-ie podczas żeglugi:
Obrazek

Obrazek

Warto zwrócić też uwagę na talię downhaula - pozwala ona na mocne wybranie tej liny i odpowiednie napięcie przedniego liku żagla. Na łódce Errak'a jeszcze jej nie ma, to była pierwsza próba pod żaglem i wszystko jeszcze da się poprawić.

Jak widać, nie potrzeba niczego tu przerabiać na Cutter. GIS to mała łódka (15 i pół stopy długości, czyli około 4,7 m) i lekka, a 9,5 m kwadratowego żagla, to dla niej w sam raz. Aha! Podobno żagiel zrobiony przez Erraka jest nieco mniejszy, niż w projekcie, więc pewnie następny będzie taki, jak trzeba.

EDIT: Aha! Jeszcze jedno: Moim zdaniem ten "fartuch antybryzgowy" pod dnem jest zbędny i stanowi tylko niepotrzebny hamulec! Zdjąć, wygładzić dno i łódka będzie szybsza. Nie jestem też przekonany o konieczności zachowania eksperymentalnych, dodanych przez Erraka "chine runners" - zwiększają powierzchnię zmoczoną i też hamują...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2012, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9249
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Gaff cutter 'Apple' from Tom Dunderdale's Campion Boats site:

Obrazek

Podobna wielkość co GIS.
Niewielka inwestycja w dwa małe sztaksle i bukszpryt
i robi się zabawa na zupełnie innym poziomie...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2012, o 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17639
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Podobna wielkość co GIS.
Niewielka inwestycja w dwa małe sztaksle i bukszpryt
i robi się zabawa na zupełnie innym poziomie...

Ta łódka jest szersza i cięższa, w tej wersji ma też wewnętrzny balast. Zacytuję tekst ze strony Toma Dunderdale:

Cytuj:
if you are seeking anonymity or esteem lacklustre lines, please choose another design!


Niech każdy poszuka dla siebie tego, co mu pasuje...

EDIT: Poza tym, czego więcej trzeba, niż wersja lugrowy jol?

Obrazek

EDIT 2: A w odpowiednich warunkach, i umiejętnie p0rowadzony GIS też chodzi na prawdę szybko:

Obrazek
Cytuj:
Here is a picture of my sailing a Goat Island Skiff at Mooloolaba. See that the stern wave is about 2/3 of a boatlength behind the stern.

Goat Island skiff planing - see second wave (incorrectly sternwave) is about 2/3 the boat length behind the transom.

So if we do the calculation. 2/3 of the hull is in the water and the second wave is about 2/3 of a boatlength behind the boat. This is about 20ft. Square root of 20 is about 4.47. Multiply by 1.34 (the constant for the dimensions we are using) is 1.34 x 4.47 = 5.99. So the speed here is 6 knots. Not that fast for a Goat! John Goodman and I had his between 9 and 11 for hours each day in the Texas 200!

Obrazek
http://www.storerboatplans.com/wp/design/planing-is-bunkum-myths-about-planing-displacement-and-semi-planing-hulls-and-modes/

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 270 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL