Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 12:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 paź 2012, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Narjess napisał(a):
Sugerujesz oblepić sizalowymi glizdami całego Zawiasa? A może wartałoby zrobić taką jedną wielką glizdę od baksztagu, przez dziób, do baksztagu.. 72m glizda, szeroka na pół metra. Można by wtedy robić podejścia na dowolnie wypasione BONZAI

Na początek warto chronić dziób.
Niejedna okazja będzie jeszcze, by moja sugestia nie była zasadna.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ejdzej napisał(a):
A tak w ogóle to kiedy to było i ewentualnie kto prowadził ;)


Całkiem niedawno. Musowo kapitan ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Yigael napisał(a):
Musowo kapitan


Cytuj:
czy się to komu podoba czy nie!


;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Podpadacie pod kategorię Złośliwe Małpy :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Podpadliśmy już dawno pod inne, stosowne epitety i skrótowce już były ;)

Kto mieczem wojuje...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Sąsiad napisał(a):
Podpadacie pod kategorię Złośliwe Małpy :lol: :lol: :lol:


Ale za to jakie sympatyczne ;) :lol:



Za ten post autor Carlo otrzymał podziękowanie od: epi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 12:34 

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 12:05
Posty: 233
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: kj
Yigael napisał(a):
Kto mieczem wojuje...


Ponoć ginie od pochwy. :D

Pozdrawiam, Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 12:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Nie wiem co to za rejs ani kto prowadził, ale zamiast narzekać na osobę na szpringu, a tymbardziej zamiast wyzywać go od buraka (co, jak zrozumiałem, miało miejsce), pochwaliłbym i podziękowałbym osobie pracującej na odbijaczu dziobowym.

Szpring w tej sytuacji mógł uratować jedynie gdyby był zarzucony na keję co jest za rufą Zawiasa. Taki kilkudziesięciometrowy szpring w poprzek akwenu, uniemożliwiający zresztą podejście do wybranego miejsca.

Wiatr słaby, miejsce było. Szpringowy niewinny. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Szpringowy sam nazwał Siebie w tym wątku "burakiem" odważnie biorąc na siebie winę za zdarzenie. Też wydaje mi się /ale ja się nie znam - całkowicie poważnie to piszę - na manewrowaniu czymś takim jak zawias/ że szpring nie zawinił tutaj, stąd moje pytania. Teza o decydującej roli niewłaściwej obsługi szpringu dla tego wyrżnięcia wyszła od... Narcyza powiedz od kogo :DD


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 13:07 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Na manewrowaniu Zawiasem też się nie znam, ale fizyka jest fizyką.
Zbieraj, Wojtek i Doktor się znają - niech napiszą czy szpring by uratował sytuację.

Na szczęście wielkiej szkody nie było.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 13:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Plitkin - Dołączyłeś do klanu Złośliwych Małp ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
plitkin napisał(a):
Na manewrowaniu Zawiasem też się nie znam, ale fizyka jest fizyką.
Zbieraj, Wojtek i Doktor się znają - niech napiszą czy szpring by uratował sytuację.

Na szczęście wielkiej szkody nie było.


Jak by Ci tu... Narcyza!!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 13:22 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jeżeli już, to nieświadomie. Wpadam ostatnio okazjonalnie i czytam bardzo wybiórczo. Ten wątek właściwie też - tylko początek. Czatu nie czytałem i nawet nie zauważam go na codzień.
Zaczynam coś podejrzewać... rozumiem, że to rejs który miał jakoś tak teraz się odbyć czy już się odbył?
W każdym razie, losów "tamtego" rejsu też nie śledziłem, a innego skojarzenia z klubem złośliców nie mam.

Niech już ktoś uchyli rąbka tajemnicy dla tych co nie do końca w temacie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
plitkin napisał(a):
Jeżeli już, to nieświadomie


Tym lepiej, nikt Ci nie zarzuci że się czepiasz. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
A ja mam pytanie o sztywność szpringu dziobowego.. bo jeśli to on miał wyhamować 350 ton walące w keję pod kątem circa 80', to powinien mieć niesamowitą sztywność. Coś jak sztywny hol. I w czym niby zawinił szpringowy? W nieusztywnieniu tegoż? Rufowy szpring też raczej nie pomógłby, przełożyłby tylko siłę uderzenia z dziobu na burtę. Poza tym to nie szpringowy decyduje o ruchach statku. Tu było wyraźnie widać że Zawias po prostu nie podchodził małymi kroczkami ustawiany burtą tylko centralnie w keję. Szpringiem mogli tylko poprawić walnięcie, żeby było więcej fajerwerków. Za późne rozpoczęcie ustawiania jachtu bokiem. I tyle. Na rejsach na których byłam, Zawias przy parkowaniu w tym miejscu jest ustawiony dużo bardziej równolegle. I to nie dzięki szpringom, cumom i innym. Manewrom sternika manewrowego i silnika. Sternik manewrowy zwykle wachluje sterem jak goopi, bo polecenia idą z szybkością karabinu, i to zwykle cały ster jest wykładany(17 obrotów), kilkanaście razy najmarniej. A tu wpływ ma kapitan, bo to on decyduje o ruchach sterem i telegrafem. Nie szpringowy. To nie sasanka że jadąc na kamikadze, dziobem w keję "jakoś to będzie" - załoga ochroni burtę, a rufę się dociągnie. Tyle mojego.

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:02 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sztywna cuma, nie szpring.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zreszta, nie ma zadnej atrakcji, kazdemu sie moze zdarzyc. Lekkie przytarcie. Niedawno koles brame chcial wywarzyc statkiem po pijaku - to byl gosc! A tu odbijacz zadzialal, pewnie niewielka ryska tylko zostala, albo i w ogole nic.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Nadal uważasz że dociągnięcie dziobu do kei spowodowałoby nie przypierdzielenie? hummm.. :roll:
A może jednak wartałoby nadwyrężyć trochę sternika manewrowego, żeby sobie paręnaście metrów wcześniej pomachał, jednocześnie kilkukrotnie zmieniając wektor pracy silnika? :roll:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:11 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Narjess napisał(a):
Zawias przy parkowaniu w tym miejscu jest ustawiony dużo bardziej równolegle. I to nie dzięki szpringom, cumom i innym. Manewrom sternika manewrowego i silnika.
O, dzięki że ktoś napisał jak to zwykle wygląda. Myślałem, że może była koncepcja złożenia się na szpringu dziobowym do nabrzeża (nie wiem czy to się praktykuje na żaglowcach) i stąd podejście pod większym kątem.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kaucja poszła się piertego, ale ona nie moja i nie mój żaglowiec, albo i mój bo harcerzem byłem. :cool:

Kurna felek, łańcuch mi tam sprawdzić czy aby nieporysowany. :evil: :-x :lol:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Ostatnio edytowano 25 paź 2012, o 17:23 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Tak długo będziecie krążyć, aż udowodnicie swoje, ale na szczęście wkleiliście film, a ten każdy może obejrzeć i wyciągnąć własne wnioski, to ja stałem na mostku i podawałem komendy, jak widać mimo waszych chciejstw w 2 min 20 czy 24 sekundzie Zawias się zatrzymał, nigdzie nie przywalił, żadnego portu nie przesunął, Twoje Narjess pisanie o kręceniu sterem przy prędkości poniżej węzła, a taka mieliśmy na podejściu można między bajki włożyć, jest kilka sposobów podejścia, na prędkości kręcąc sterem albo na inercji, idąc po linii prostej, ja wybrałem to drugie, dlatego tak długo ustawiałem Zawiasa na co w ogóle uwagi nie zwróciliście, szukając sensacji, drugie rozwiązanie ma też wady, nie ma możliwości korekty kursu, jedynie silnikiem można zatrzymać statek, ma też zaletę na pewno się nie przywali podchodząc, po podaniu cum wystarczyło dobrze dociągnąć dziób do nabrzeża przed rozpoczęciem dociągania silnikiem, tego dokładnie nie sprawdziłem a jedynie wydałem komendę i to moja wina ze tak się zakończył manewr, ale o jakim przywaleniu niektórzy piszecie, do jakich wartości można rozpędzić Zawisze z prędkości 0 na 2-3 m bo na więcej luźny szpring nie pozwolił.

_________________
Pozdrawiam
Darek



Za ten post autor Doktor otrzymał podziękowania - 2: jberry, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
doktor napisał(a):
Zawias się zatrzymał, nigdzie nie przywalił,


Szczęśliwie był silny łańcuch.

Ciekawe ile takich zatrzymań wytrzyma.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:33 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Trudno, przytarles to przytarles, nie ma tragedii.
Ludzie cali, Zawias tez. Nastepnym razem bedzie lepiej.

Nie ma co sensacji szukac, na codzien na duzo mniejszych jachtach duzo wieksze cyrki sie dzieja przy manewrach portowych.

Edit: ten tekst ciurkiem w jednym zdaniu ciezko sie czyta.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Maro M
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Pływałam na Zawiasie z dwoma kpt, bardzo doświadczonymi zresztą, podchodziliśmy do różnych kei, w różnych portach, do tej też zresztą.... i za każdym razem robiliśmy to tak maksymalnie wolno, że czasem, aż mnie szlak trafiał :P

kiedyś kpt mój nawet dostał taki podmuch znienacka że aż się spocił kręcąc tym kołem dokładnie jak narcyza podaje (przez chwile nawet było nerwowo) ale zawias to prawie stał w miejscu tylko on jak szalony kręcił ;)

dla mnie Twoja prędkość na tym filmie nie wydaje się wolna. ale ja to może panikara jestem;)

ale ogólnie to fajny filmik:D dobrze że w główki się zmieściliście w sumie;) z dwojga złego to lepiej przywalić w keje niż w skały na wejściu;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kate napisał(a):
ale ogólnie to fajny filmik:D dobrze że w główki się zmieściliście w sumie;) z dwojga złego to lepiej przywalić w keje niż w skały na wejściu;)

Albo na miałkie jak niedawno , prawda ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
plitkin napisał(a):
Edit: ten tekst ciurkiem w jednym zdaniu ciezko sie czyta.


:lol: to jest jedno zdanie na dwieście słów :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Wojciech1968 napisał(a):
Kate napisał(a):
ale ogólnie to fajny filmik:D dobrze że w główki się zmieściliście w sumie;) z dwojga złego to lepiej przywalić w keje niż w skały na wejściu;)

Albo na miałkie jak niedawno , prawda ?


Prawda prawda;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
doktor napisał(a):
pisanie o kręceniu sterem przy prędkości poniżej węzła, a taka mieliśmy na podejściu można między bajki włożyć
No więc bajkowi kapitanowie coś takiego wyprawiają, imaginuj. I dochodzą burtą a nie dziobem do kei. Dasz wiarę?
doktor napisał(a):
po podaniu cum wystarczyło dobrze dociągnąć dziób do nabrzeża

Jeszcze takiego nie widziałam - korekta ustawienia - tak, ale dociąganie Zawiasa do nabrzeża? A dlaczego nie można tego manewrami silnika i steru zrobić?
doktor napisał(a):
przed rozpoczęciem dociągania silnikiem
A to paradne! :D
Większość kapitanów ma już wyłączony silnik jak się robi delikatne modyfikacje ustawienia rufy. Jacht staje longside do nabrzeża, cumy wiszą luźno i się dociąga, bo jest o pół metra za daleko.

doktor napisał(a):
do jakich wartości można rozpędzić Zawisze z prędkości 0 na 2-3 m
Dużych - jak na manewry. A tam nie było 2-3m. Przy czym tu występuje zasada zachowania pędu. Przy masie 350 ton ma to znaczenie.
doktor napisał(a):
to ja stałem na mostku i podawałem komendy
"Cała na przód! Pół naprzód! Wstecz, kuchwa, wstecz! Gdzie jest hamulec ręczny?" :lol:
doktor napisał(a):
Zawias się zatrzymał
Łańcuchem na kei. Słyszałam o stanie łańcucha.
doktor napisał(a):
nigdzie nie przywalił

Dżwięki zaś doskonale słyszalne, są dokręcone w studiu nagrań. Ruski spisek.

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Carlo napisał(a):
doktor napisał(a):
Zawias się zatrzymał, nigdzie nie przywalił,


Szczęśliwie był silny łańcuch.

Ciekawe ile takich zatrzymań wytrzyma.


Carlo jak na prawnika, nie czytasz ze zrozumieniem, rozumiem, że potem wciskasz swoje,bo na tym polega praca prawnika, Zawias nie przywalił jak to próbujecie wmówić podchodząc, ale przy dociąganiu rufy, a wtedy na 2-3 m, nie był w stanie nabrać prędkości.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:48 

Dołączył(a): 5 paź 2010, o 15:15
Posty: 65
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Kate napisał(a):
Pływałam na Zawiasie z dwoma kpt, bardzo doświadczonymi zresztą, podchodziliśmy do różnych kei, w różnych portach, do tej też zresztą.... i za każdym razem robiliśmy to tak maksymalnie wolno, że czasem, aż mnie szlak trafiał :P

Gdybys podawala na jaka melodie to czytac, to latwiej by bylo :-)

_________________
Stopy wody i pomyślnych wiatrów
Paweł Polak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2012, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
doktor napisał(a):
Zawias nie przywalił jak to próbujecie wmówić podchodząc, ale przy dociąganiu rufy
Dociąganie rufy w ten sposób to se możesz na tangu robić. Każąc załodze chronić dziób i burtę nogamy.Żaglowiec polecają ustawiać silnikiem i sterem.

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL