Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 lip 2025, o 00:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1450 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 49  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lis 2012, o 11:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, o 22:07
Posty: 42
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: jsm
News from Gutek: At first light today I managed to get the gennaker down without coming up the mast :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Uff... :DD
Gutek jest debeściak!

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 12:40 

Dołączył(a): 12 cze 2009, o 22:59
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
zdzicho napisał(a):
News from Gutek: At first light today I managed to get the gennaker down without coming up the mast :)


Wciąż jednak stoi w miejscu. Może wziął się za usuwanie usterek zwiazanych z autopilotem i samosterem. Teraz jest chyba ostatni dobry moment na to.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
kluczowe, czy Gutek jest w stanie naprawić autopilota, bez tego może co najwyżej domknąć pętlę, o jakiejkolwiek rywalizacji nie ma mowy.

Do domkniecia pętli sprawny pilot tez sie przyda...
Catz
Edit: http://www.voilesetvoiliers.com/popup/media_id=27191/

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Catz napisał(a):
Do domkniecia pętli sprawny pilot tez sie przyda...Catz


Niewątpliwie. Niemniej na upartego da się zamknąć kółko bez niego na przemian sterując ręcznie pod konserwatywnie dobranym ożaglowaniem i stając w dryf na krótkie odpoczynki i będzie to niewątpliwie wyczyn godny uwagi. Tylko, że z jakąkolwiek rywalizacją w regatach nie będzie to miało nic wspólnego niestety.

Trzymajmy kciuki, żeby to była jakaś przeoczona w pośpiechu pierdoła i żeby naprawił!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
Tylko, że z jakąkolwiek rywalizacją w regatach nie będzie to miało nic wspólnego niestety.

Yigael... O jakiej rywalizacji piszesz ?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2012, o 18:54
Posty: 68
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: sj, vb, src
Słuchałem dziś wywiadu telefonicznego z Gutkiem. Strasznie przybity. Po 2 godzinach walki zdjął genakera, ale rozważa wycofanie się z regat, jeśli nie uda mu się naprawić autopilota.

Problemem nie jest sam autopilot (w sensie mechanika), tylko oprogramowanie. Gutek ma zapasowy mechanizm, ale wymiana nie wyeliminuje objawów. Problemem jest jednostka sterująca, w dużym stopniu pewnie współpracująca z komputerem nawigacyjnym.

Szkoda, że nie ma zwykłego samosteru wiatrowego (przy czym nie mam bladego pojęcia, czy przepisy klasy pozwalają na taki archaizm).

_________________
PORT 360
Zegrze Południowe ul. Warszawska 9
PORT360.PL
TEL: 695965334



Za ten post autor Disintegrator otrzymał podziękowania - 2: Były user, Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Catz napisał(a):
... O jakiej rywalizacji piszesz ?Catz


O potencjalnie możliwej, Catz'u jeśli naprawi autopilota /za co trzymajmy kciuki/ jest sens płynąć, regaty będą trwały, niejedna przygoda meteorologiczna czy awaria się jeszcze flotylli przytrafi - można płynąć i nie być ostatnim, można być ostatnim ale w ładnym stylu nadrobić kilkaset mil straty, można przy dużej dozie szczęścia i wysiłku nawet jakiegoś doświadczonego konkurenta któremu się gorzej powiedzie wyregacić.

Jeśli nie naprawi autopilota to można wielkim wysiłkiem człowieka zamknąć kółko zliczając kolejne setki mil straty do liderów dzień po dniu.

Gutek to wie, dlatego próbuje naprawić. Komunikaty na razie są mało optymistyczne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
O potencjalnie możliwej, Catz'u

Obawiam sie, ze nie ma zadnej mozliwej, bo liczenie na awarie i klopoty konkurentow nie jest "rywalizacja w regatach".
W najblizszych, decydujacych dniach ( 2 -3 ) "przygoda meteorologiczna" moze ( chyba musi... ) skonczyc sie ogolna strata 2000 mil do czolowki i 1000 do maruderow - niemozliwe do odrobienia.
Zostaje "zamkniecie kółka" i oby ze sprawnym autopilotem. I Di Benedetto....
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 14:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2010, o 15:19
Posty: 100
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Catz, skaczesz już z radości?

_________________
A moim morzem jest Solina...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Nie.
Catz
Ps Pozdrowienia dla blogsternika i plitkina.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Wiesz, o co mi chodzi Catz,u, czym innym jest przyjść po awarii ze stratą niechby i 4000 mil do lidera, ale trzymając godziwe tempo sprawną już łódką, coś odrabiając, coś tracąc i mając w swoim zasięgu rywali, którym awarie jeszcze trafić się mogą, a czym innym jest podróżować sobie bez autopilota z dwukrotnie /jak dobrze pójdzie/ mniejszymi średnimi przebiegami dobowymi. Sam, dobrze wiesz, że jeśli gdzieś po drodze jakmś mykiem czy fuksem odrobi z tych 2000 mil 300, 500 czy 800 to będzie postacią dnia regat, taka rywalizacja ma sens. Ukończenie pętli bez autopilota może mieć sens tylko ludzko/olimpijsko/sponsorski bo nawet w kategorii zdobywania szlifów i doświadczenia w regatach Vendée Globe da niewiele.

Trzymam kciuki, żeby naprawił i żeby czegoś jeszcze w tych regatach dokazał.

@Barbital myślę, że wręcz przeciwnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 14:56 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Niestety patrząc realnie bez sprawnego autopilota nie da się samotnie żeglować na oceanie południowym. Każda taka wywózka z niekontrolowanym zwrotem może skończyć się tragicznie. Gutek jest zbyt doświadczonym żeglarzem, aby sobie z tego sprawy nie zdawał.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś



Za ten post autor Krzys otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
Wiesz, o co mi chodzi Catz,u, czym innym jest przyjść po awarii ze stratą niechby i 4000 mil do lidera, ale trzymając godziwe tempo sprawną już łódką, coś odrabiając, coś tracąc (......... )

Teraz tak. Masz racje. Zalezalo mi na zdefiniowaniu naszych oczekiwan.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 15:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ja się tam na regatach nie znam ale tak w gruncie rzeczy liczy się tylko I miejsce

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
piotr6 napisał(a):
ja się tam na regatach nie znam ale tak w gruncie rzeczy liczy się tylko I miejsce

Tak i nie :D
Czar i Piekno tych Regat polega takze na silnym komponencie Przygody.
Pisalem jak podejmowani sa ostatni na mecie...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 15:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):
ja się tam na regatach nie znam ale tak w gruncie rzeczy liczy się tylko I miejsce


Widzisz, gdybym z takim nastawieniem mial startowac to najprawdopodobnie nie wystartowalbym nigdy :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 16:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
dzięki takiemu nastawieniu masz sukcesy :lol:
tutaj mówię o regatach z wielkim budżetem i
totalnej profesce

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 16:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, wbrew pozorom nie tylko zwycieztwo sie liczy. Poprzedni start Gutka spotkal sie z uznaniem i zapewne dlatego udalo mu sie wystartowac w trwajacych regatach.
Dla znajacych sie na rzeczy liczy sie styl i klasa plywania, na koncowy sukces sklada sie wiele czynnikow od pieniedzy po szczescie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 16:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Oczywiście dla znających się na rzeczy. ale nie po to sponsorzy dają wielką kasę np.Puchar Ameryki, żeby ich załogi walczyły o V miejsce. Boleję nad tym ale niestety tak jest!Kto dzisiaj pamięta na śiwecie świetnego żeglarza, który wykroił na słabszej łódce dobre ale nie I miejsce. tak w tym świecie medialnym jest albo złoto albo nie pamięć :-(

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Oby tylko w kolejnych edycjach organizatorzy VG nie uprzedzili się do kolejnych naprędce zgłaszanych uczestników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 17:01 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
piotr6 napisał(a):
tak w tym świecie medialnym jest albo złoto albo nie pamięć :-(
Witam Was! Jest tak ponieważ to świat stworzony przez dyletantów dla dyletantów.Ja z uznaniem patrzę na dokonania Gutka i trzymam kciuki by się Mu udało!!! Pozdrawiam!

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Viking napisał(a):
Oby tylko w kolejnych edycjach organizatorzy VG nie uprzedzili się do kolejnych naprędce zgłaszanych uczestników.

Nieduze ryzyko. Nie ma powodow, by nie przyjac kazdego, kto spelnia regulaminowe wymagania ( wpis, wplata, rejs kwalifikacyjny, stan lodki etc.)
Organizatorom zalezy zreszta na duzej ilosci startujacych i... nawet na maruderach, bo dzieki nim mowi sie o regatach, regionie i miescie znacznie dluzej.
"Kaprysic" moga tylko w przypadku wiekszej ilosci zgloszen niz jest miejsc ( bodaj 30 ), ale i wtedy stosuje sie kryteria obiektywne.
W czasach kryzysu miejsca dla wszystkich chetnych raczej nie zabraknie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17658
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4525
Otrzymał podziękowań: 4278
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
Dla znajacych sie na rzeczy liczy sie styl i klasa plywania, na koncowy sukces sklada sie wiele czynnikow od pieniedzy po szczescie :)

No właśnie! Tutaj widzimy, że Gutek pokazuje klasę, a brakuje mu szczęścia, bo sprawy techniczne, które nie są od niego zależne, zawodzą. Jestem przekonany, że jego postawa w tych regatach zostanie doceniona. Mnie jest dodatkowo żal, że kiedy wreszcie w tak prestiżowych regatach startuje zawodnik i jacht pod polską banderą, to dzieją się takie, niezależne od niego samego rzeczy, które odbierają mu szanse na walkę we w miarę równych szansach ze średnimi nawet zawodnikami tych regat...

A co na trasie?
Armel De Cleac'h pędzi w kierunku Równika z prędkością 16,5 węzła. 61 i 6 dziesiątych mili za nim pięć jachtów, którym przewodzi poprzedni lider Francois Gabart. Potem kolejna grupa, ale Jeremie Beyou kieruje się w stronę Wysp Zielonego Przylądka z powodu kłopotów technicznych. Za nimi płyną kolejne jachty w większych odległościach od siebie.

Niestety, Gutek nadal stoi i walczy z techniką, a jego dystans do De Cleac'ha wynosi już 1244,2 Mm. Szkoda... :(

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12576
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Dla znajacych sie na rzeczy liczy sie styl i klasa plywania, na koncowy sukces sklada sie wiele czynnikow od pieniedzy po szczescie :)


Dokładnie tak. Czasami przedostatnie miejsce jest sukcesem. Nie myślą tak ci, którzy bardzo ale to bardzo, zawsze chcą wygrać. Ale prawda jest taka, że przy różnych zasobach finansowych, w sporcie tak technicznym, warunki startu jednak nie są równe.
Jeżeli jesteśmy uczciwi wobec samego siebie, to wiemy, czy tym razem nie wyszło bo tu i tu daliśmy dupy, a innym razem nie wyszło bo nie miało prawa wyjść (chyba, że jakiś fuks).
Ale jeżeli przegraliśmy z klasą, fasonem i dając z siebie wszystko, to i my będziemy zadowoleni (no, w miarę), a i ktoś z zewnątrz (sponsor potencjalny?) może to doceni.

W tej konkretnej sytuacji można walczyć, nawet będąc z tyłu, jeżeli jacht idzie. Gdy nie idzie, to wszystkiego się odechciewa. Autopilot jest tu kluczowy. Nawiasem mówiąc, czy jest tylko jeden? Po doświadczeniach z V5O? Czy duży genaker jest tylko jeden? Po doświadczeniach z V5O?
Osobiście nie sądzę, że winne jest oprogramowanie. Oczywiście jest to możliwe, ale po pierwsze, kiedy się ujawniło? Jak nie od razu, to wątpię. Jeżeli autopilot się przełącza na kompas, to coś jest przyczyną. Brak danych z wiatromierza? Przerwy w danych? Czy jest tylko jeden wiatromierz? Jeżeli więcej, to może można go odpiąć i przypiąć do szyny danych drugi? Winny jest wiatromierz, połączenie do autopilota, jakość danych?

Co do dogonienia, to można mieć taki sen: czołówce drogę zagradza, już na południu, potężny wyż. I wszyscy stają. Stoją tak tydzień, Gutek i inni maruderzy doganiają czołowkę na krawędzi niżu, który w końcu przyszedł i wszyscy ruszają razem, jakby regaty się zaczęły od nowa. No co? Pomarzyć można :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 17:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tomek, trafiles w sedno :) Na szczescie jest wielu , ktorzy mysla w podobny sposob.
Niestety sa tez tacy, ktorzy za wszelka cene usiluja znalesc usprawiedliwienie a po
kolejnych niepowodzeniach rywalizacje " burta w burte' zamieniaja na naglasniane medialnie "wyczyny".
W konsekwencji ci pierwsi maja wieksze problemy ze znalezieniem sponsorow.
Taka jest moja diagnoza mizerii naszego morskiego zeglarstwa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2012, o 18:54
Posty: 68
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: sj, vb, src
W Vendee Globe jest ograniczenie do 10 żagli. Każdy wybiera wg. własnego planu i być może zabrakło miejsca na zapasowego gienka.

A autopilot jest w zapasie, ale problemem nie jest mechanika, lecz sterujący nim system operacyjny. Gutek jest w kontakcie z producentem, ale podczas wywiadów był bardzo rozgoryczony. Że niby najlepsza firma na świecie i wszystko najnowszej generacji, a de facto o kant rufy potłuc.

Słuchałem wielu jego wypowiedzi i czytałem wpisy podczas V5O i do ten zazwyczaj gadatliwy, cierpliwy i dowcipny człowiek brzmi jak nie on sam. Jest sfrustrowany, zmęczony i przyznaje, że rozważa wycofanie się z imprezy. Trudno się dziwić, ale przykro, że zamiast walczyć z wiatrem i przeciwnikami musi zmagać się z techniką...

_________________
PORT 360
Zegrze Południowe ul. Warszawska 9
PORT360.PL
TEL: 695965334


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Piekne regaty Bertrand'a de Broc i Thomson'a ! Chociaz mu nie kibicuje...
Catz
Edit - Ostatnie znane mi wiesci o Gutku nie sa wesole:
http://www.vendeeglobe.org/en/news/arti ... -race.html
Moze ktos ma swiezsze?

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12576
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Disintegrator napisał(a):
A autopilot jest w zapasie, ale problemem nie jest mechanika, lecz sterujący nim system operacyjny.


Czyli w efekcie jest jeden autopilot. Szkoda, gdyby był drugi, zapasowy, całkowicie niezależny, to...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 02:48 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
http://www.alexthomsonracing.com/2012/1 ... r-tie-bar/

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1450 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 49  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL