Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 14:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lut 2013, o 07:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2010, o 23:44
Posty: 309
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
Witam
Tata zlecił mi poszukiwanie samochodu (nowego) który może ciągnąć przyczepę o DMC 2000 kg
Chodzi o jakieś autko w rozsądnej cenie :) bo niestety na samochód typu range rover nie pozwala nam budżet :(
Dodam jeszcze ze ma również służyć do jezdzenia na codzień :) więc dobrze by było żeby był w miarę ekonomiczny :)

_________________
Pozdrawiam
Jasiu
http://www.rejsteam.dyn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 08:29 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Ahoj!
ERROR - wyniki wyszukiwania " 0 " :)
A tak poważniej - popatrz tutaj , może coś pomogą:

http://forum-motorowodne.pl/auto-i-lodz/

albo na forach związanych z przyczepami campingowymi.
Pozdrawiam
Lech


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
To nie będzie małe autko...
Pamiętaj, że w PL DMC samochodu musi być większe niż 1.33 DMC przyczepy holowanej.
Przy czym dane producenta o aucie i haku to jedno, a przepisy w PL drugie. A urzędnicy w konkretnych urzędach - trzecie :lol:
Podobnie jest z dostępnymi hakami i ich mocowaniami.
Pamiętaj że jeżeli holujesz przyczepę ciężką (powyżej 750 kg) i łączna masa zespołu pojazdów przekroczy 3500 kg - to konieczne będzie prawko „B+E".
A auta - cóż - moim zdniem autka zdolne do holowania dwutonowej przyczepy nie za bardzo nadają się "codziennego jeżdżenia"... Ale to kwestia indywidualna. :-P
Wpis dot. maksymalnej masy holowanej przyczepy znajdziesz w dowodzie rej samochodu, w rubryce O1.
Przykłady - w zalezności od wersji:
Mitsubiszi L200 - O1 - 2500-2700 kg
Jeep Cherokee - O1 - 2000-2200 kg
Kia Sorento - O1 - 2500-2800kg
Seat Alhambra O1 - 1600-2000 kg
(Tymi dwoma ostatnimi to nawet dałoby sie jeździć na codzień...)
etc. etc...
Tu masz cały wątek, dokładne na zadany temat, na innym forum:
http://tinyurl.com/brdzjs7

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Spojrzałem do swojego dowodu rejestracyjnego. Nissan X-Trail 150 KM w manualu.

Pozycja O1 2000 kg
O2 750 kg


Jeżdżę nim na co dzień :lol:

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Ja mam w Nissanie Patrolu DMC 3500 i O1 też 3500, tylko jak zatankuję za 5 stówek lub więcej to mam zrypany wieczór :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
W X-Trailu srednie spalanie mam 7,8 litra, a w Patrolu / 2.8TD/ poniżej 13 l na 100 km jeszcze mi sie nie udało zejść :lol: . Dlatego ten drugi za karę zazwyczaj stoi w garażu :lol:

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 373
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Do holowania takiej przyczepy dobrze by było, żeby samochód miał napęd podstawowy na tył a napęd na drugą oś dołączany na stałe mechanicznie a nie przez jakieś sprzęgło wiskotyczne, bo się zaraz spali. X -trail tego nie ma, chociaż to fajne autko do jeżdżenia (ale nie z taką przyczepą). Ja mam Ssangyonga Musso, który spełnia te wymagania, maksymalna masa przyczepy holowanej z hamulcem (Q1 z dowodu rejestracyjnego) to 2800 kg. Holowałem już różne ciężkie przyczepy, a nawet lawetę z podnośnikiem budowlanym 3000 kg i nic.
Nowego takiego już nie kupisz bo nie produkują
ale możesz kupić nowszy model - ACTYON, nowy z salonu już od 70 tys. zł.
O np. tu : http://otomoto.pl/ssangyong-actyon-auto ... 92397.html
Polecam Sławek



Za ten post autor kawa62 otrzymał podziękowanie od: Doktor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
kawa62 napisał(a):
Do holowania takiej przyczepy dobrze by było, żeby samochód miał napęd podstawowy na tył a napęd na drugą oś dołączany na stałe mechanicznie a nie przez jakieś sprzęgło wiskotyczne, bo się zaraz spali. X -trail tego nie ma, chociaż to fajne autko do jeżdżenia (ale nie z taką przyczepą). Ja mam Ssangyonga Musso, który spełnia te wymagania, maksymalna masa przyczepy holowanej z hamulcem (Q1 z dowodu rejestracyjnego) to 2800 kg. Holowałem już różne ciężkie przyczepy, a nawet lawetę z podnośnikiem budowlanym 3000 kg i nic.
Nowego takiego już nie kupisz bo nie produkują
ale możesz kupić nowszy model - ACTYON, nowy z salonu już od 70 tys. zł.
O np. tu : http://otomoto.pl/ssangyong-actyon-auto ... 92397.html
Polecam Sławek


Celna i cenna uwaga.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 22:32 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 16:14
Posty: 33
Lokalizacja: Kłodzko
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: sternik, woditel brodice , issa
Witam , polecam Mitsubischi Outlander 2,0 diesel . Mam takiego . Auto do "orania " i "do kościoła" . Uciąg przyczepy hamowanej 2000 kg . Napęd na przód + na tył + blokada tylnego mostu . Samochód w/g mnie dosyć elegancki , na pewno pakowny bagażnik , możliwość przewożenia długich przedmiotów ( dzielona tylna klapa) . Oszczędny w trasie ( jak jadę do Chorwacji ok. 120 km/godz , spalanie musi być poniżej 8 l/100 km . Ma 6 biegów do przodu . A teraz najważniejsze - holowałem nim jacht do Chorwacji - całość ok. 2500 kg . Idzie jak złoto , żadnych sensacji , żadnych problemów z prowadzeniem . A oprócz tego skład wygląda na tyle poważnie że ( co niezwykle ważne) żadnych kontroli po drodze . Jechałem z Kłodzka do Biogradu . W trasie ograniczają tylko przepisy i zdrowy rozsądek . Maszyna nie ma ograniczeń w mocy . Slipowałem też łódkę 1500 kg bez żadnych problemów . Napęd na 4 koła + blokada czyni cuda w trudnych warunkach . A jak kierowca jest oszczędny to w trasie przy jeżdzie 90 km/godz może zejść do 7 l/100 km . Naprawdę fajna furka .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
pierdupierdu napisał(a):
Pamiętaj, że w PL DMC samochodu musi być większe niż 1.33 DMC przyczepy holowanej.


Skąd to wziąłeś? W Prawie o ruchu drogowym widziałem tylko zapis, że masa rzeczywista samochodu nie może być mniejsza niż masa rzeczywista przyczepy i to wszystko.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 08:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2010, o 23:44
Posty: 309
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
Dzięki za szybką reakcję :) jak się uzbiera jeszcze kilka propozycji złożę to wszystko w 1 czytelna tabelke żeby było dla potomnych :)

W domu mamy seata alhambre, ale trzeba wybrać coś mocniejszego bo rok rocznie wozimy 3 jachty na mazury (mak 626, phobos 21 i maxus 24) z maxusem niestety seat już za bardzo odczuwa a szkoda by było zajechac takie fajne rodzinne autko :)

_________________
Pozdrawiam
Jasiu
http://www.rejsteam.dyn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 09:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:20
Posty: 278
Podziękował : 286
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Mariusz Główka napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Pamiętaj, że w PL DMC samochodu musi być większe niż 1.33 DMC przyczepy holowanej.


Skąd to wziąłeś? W Prawie o ruchu drogowym widziałem tylko zapis, że masa rzeczywista samochodu nie może być mniejsza niż masa rzeczywista przyczepy i to wszystko.


Kolega wziął to stąd http://img838.imageshack.us/img838/3052 ... d53540.jpg
Pozdrawiam.janusz.



Za ten post autor jgrz otrzymał podziękowanie od: Szaman3
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Mariusz Główka napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Pamiętaj, że w PL DMC samochodu musi być większe niż 1.33 DMC przyczepy holowanej.


Skąd to wziąłeś? W Prawie o ruchu drogowym widziałem tylko zapis, że masa rzeczywista samochodu nie może być mniejsza niż masa rzeczywista przyczepy i to wszystko.

Niestety nie "to wszystko"...
Założyłem, że zasadźca wątku posiada przyczepę, która podobnie jak 99% przyczep do przewozu jachtów nie jest wyposażona w układ hamulcowy uruchamiany przez kierowcę - ale posiada jedynie hamulec najazdowy.
Te przyczepy określono w &14 ust 7 z ROZPORZADZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbednego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 ze zm.)
To z tam znajdziemy warunek "można stosować hamulec najazdowy, ale tylko w przypadku holowania przez pojazd o DMC nie mniejszym niż 1.33 DMC przyczepy". W tekście wygląda to tak:
7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 t,
przeznaczonej do ciagniecia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita
wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza
sie hamulec roboczy typu bezwładnosciowego (najazdowy), działajacy co najmniej
na koła jednej osi;

Jeżeli ktoś posiada przyczepę z integralnym układem hamulcowym, który podłączany jest do ukadu hamulcowego pojazdu holującego i który uruchamiany jest jednym ruchem, jednocześnie z hamulcami pojazdu holującego - to wobec takiej przyczepy ograniczenie "1.33" nie znajduje zastosowania...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: plitkin, Szaman3
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ale możesz kupić Musso po face liftingu, nieco młodsze, ładniejsze i nowocześniejsze (ale i droższe) - nazywa sie Ssanyong Rexton.
Mechanicznie to to samo, czyli skrzyżowanie Gelandewagena z ML'em. Występuje z starym nieśmiertelnym dieslem 2,9 (z Musso) od "Niemieckiej Gwiazdy", a nowsze pojazdy z silnikiem 2,7 CRD też od Mercedesa :D

Koreańczycy poszli po całości bo nawet nie chciało im się usuwać znaczków Mercedesa.
Można je znaleźć wszędzie od zbiorniczka wyrównawczego po wiązki elektryczne....

http://moto.allegro.pl/ssang-yong-rexto ... 76101.html

(ogłoszenie przykładowe)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nowe duże terenówki są niestety bardzo drogie..... :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 373
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Zgadza się potwierdzam. Mój ma na bloku silnika znaczek Mercedesa.
A oprócz Rextona może być jeszcze Kyron,
np. taki jak tu : http://moto.allegro.pl/ssang-yong-kyron ... 23059.html
Wszystko one to mniej więcej podobne rozwiązania konstrukcyjne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 12:36 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 17:39
Posty: 266
Lokalizacja: Sligo
Podziękował : 75
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace ;)
pierdupierdu napisał(a):
Pamiętaj że jeżeli holujesz przyczepę ciężką (powyżej 750 kg) i łączna masa zespołu pojazdów przekroczy 3500 kg - to konieczne będzie prawko „B+E".


Oo a to skad? IMO liczy sie DMC zestawu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ale Kyron jes brzydki jak doopa :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 14:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
Ale możesz kupić Musso po face liftingu, nieco młodsze, ładniejsze i nowocześniejsze (ale i droższe) - nazywa sie Ssanyong Rexton.


Kiedyś w salonie samochodowym (daaawno emu) podniosłem dywanik w bagażniku takiego SsangYanga i nie chciałem uwierzyć własnym oczom: konstrukcję dywaniku w bagażniku (załamanie 90st) trzymała nieociosana belka sosnowa nie polakierowana i niczym nie zabezpieczona. Taka z 50x50 mm na szerokość bagażnika. NIezły czad! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Bo to nie był oryginał tylko podróba składana w Polsce ze znaczkiem Daewoo...
Przez jakiś czas były w ten sposób produkowane Musso. W ramach jakieś licencji, przejęcia , nie znam szczegółów...

Wyglądał ten klon tak:

http://otomoto.pl/daewoo-musso-C27639219.html

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 15:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jeździłem takim oryginalnym Musso z automatyczną skrzynią i silnikiem 2,9. Bardzo pozytywne auto. Wygodnie, ciche w środku, troche mułowate, ale jak się rozpędziło to jak mały czołg :D
Trochę dużo właścicielowi paliło....
Ale coś - za coś.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 373
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Moje Musso wygląda tak : http://photos.nasza-klasa.pl/4959175/9/ ... 4028f.jpeg
Jeżdżę nim od nowości już 8 rok, przejechałem 120 tys km. i jeszcze nic poważnego się w nim nie zepsuło, a czasami dostał ostro w kość.
Polecam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 16:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kawa62 napisał(a):
Moje Musso wygląda tak :


Ładny :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
RadekNet napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Pamiętaj że jeżeli holujesz przyczepę ciężką (powyżej 750 kg) i łączna masa zespołu pojazdów przekroczy 3500 kg - to konieczne będzie prawko „B+E".


Oo a to skad? IMO liczy sie DMC zestawu.

Miało być:
"i łączna dopuszczalna masa zespołu pojazdów przekroczy..."
Zapomniałem napisać :"dopuszczalna" - pewnie dlatego, że wydało mi się to oczywiste...
Nie było dla Ciebie? ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
8 lat czyli 2005 rok, atrapka mercedesopodobna czyli końcówka produkcji....
O ile droższy był Rexton z tego rocznika ( był dostępny w Polsce od 2003 albo 2004 roku) ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 22:17 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 17:39
Posty: 266
Lokalizacja: Sligo
Podziękował : 75
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace ;)
pierdupierdu napisał(a):
RadekNet napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Pamiętaj że jeżeli holujesz przyczepę ciężką (powyżej 750 kg) i łączna masa zespołu pojazdów przekroczy 3500 kg - to konieczne będzie prawko „B+E".


Oo a to skad? IMO liczy sie DMC zestawu.

Miało być:
"i łączna dopuszczalna masa zespołu pojazdów przekroczy..."
Zapomniałem napisać :"dopuszczalna" - pewnie dlatego, że wydało mi się to oczywiste...
Nie było dla Ciebie? ;)


Nie bylo ;) Chodzilo mi o holowanie przyczepy innej niz lekka NIE rownia sie prawko B+E. Przepisy mowia, o sumie DMC max 3.5t plus warunek, ze DMC przyczepy nie przekracza RM samochodu.
O przyczepie lekkiej (do 750kg) mowa jest w przypadku przekroczenia 3.5t czyli max 4.2t na prawie jazdy B.

_________________
Radek Wrodarczyk
www.wrodarczyk.ie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 22:31 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 16:14
Posty: 33
Lokalizacja: Kłodzko
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: sternik, woditel brodice , issa
Kiedyś na tym Forum była prowadzona zażarta/zacięta dysputa nad tym czy lepszy jest używany silnik markowy np. Honda , Johnson , Yamaha , czy lepszy tani nowy np. Seaking , Parsun .Jak pamiętam niewielu z nas chciało ryzykować zdanie się na ten nowy ale jednak "wynalazek" , pozostawiając testy innym . Widzę że zasady z wody nie dotyczą samochodów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie wszystko da się ustawić na zasadnie analogii...

Co innego silnik za kilka tysięcy złotych , a co innego auto za ich kilkadziesiąt....

Niestety kupujący nowe samochody klasy "duzy SUV" to ludzie z bardzo , bardzo zasobnym potrfelem. Najtańszy taki samochód z znanym i szanowanym znaczkiem na masce to około 150 000 zł.
Więc mało kogo na takie auto stać :roll:
Zostaje tylko rynek aut używanych....
Z tańszych aut używnych masz do wyboru Kia Sorento lub właśnie Rextona.....
Kia wyrobiła już sobie markę w Europie, a Sorento I to był pierwszy ich samochód, który nie ostawał od konkurencji. Dobrze też się sprzedawał na wymagającym amerykańskim rynku terenówek.
Ssangyong Rexton to nic innego jak Mercedes serii "ML" w koreańskim opakowaniu zaprojektowanym przez bodajże Giugaro .....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 23:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
Ssangyong Rexton to nic innego jak Mercedes serii "ML" w koreańskim opakowaniu zaprojektowanym przez bodajże Giugaro .....


I wykonanym przez? :)

Nie przekonasz mnie osobiście argumentami o projekcie.
Ponoć Daewoo to był Opel, tylko były to słabe auta (choć tanie w utrzymaniu i często dość praktyczne, co nie zawsze idzie w parze z jakością).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Daewoo to był przestarzały Opel. Czyli technologia wycofana z GM, którą odkupili koreańczycy....
Nexia - Opel Kadet z lat 80-tych, Nubira - Opel Vectra A, Espero - projekt przygotowany dla Citroena, z którego ten zrezygnował i wyposażony w oplowską technikę z lat 80 -tych.
Jedyny współczesny był silnik 1,5 z 16 zaworową głowicą, dość zresztą nietrwały...

Zresztą dawcy technologii też nie grzaszyli solidnością.....Kadet, astra, vectra A i B, omega nie miały dobrej opini ze względu na jakość wykonania , korozję itp.

W przypadku Ssangyonga było zupełnie inaczej. Koreańczycy zakupili licencję na Musso/Rextona od produkowanego i współczesnego sobie modelu Mercedesa.
Większosc podzespołów silnik, skrzynia, skrzynia rozdzielcza, napędy, mosty nawet kompletna instalacja elektryczna przypływała do Korei w kontenerach z fabryk Mercedesa.
Dlatego na częściach, wiązkach jest oznakowanie trzyramienną gwiazdą...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL