Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 10:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 mar 2013, o 11:09 

Dołączył(a): 28 mar 2013, o 10:35
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Witam,

to mój pierwszy post, dlatego też proszę o wyrozumiałość :)

W maju płynę z Les Sables d'olonne do Lizbony katamaranem Lagoon 400 i proszę o wszelkie informacje dotyczące żeglugi po Zatoce Biskajskiej (jakich warunków pogodowych należy się spodziewać - zagrożenia?).

Jestem ograniczony czasowo i na rejs mam 5 dni.

Pozdrawiam,

Wojtek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 12:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2012, o 00:16
Posty: 441
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: mate
cześć,
może zacznij od "North Atlantic Pilot Charts" dla wybranego miesiąca:
http://www.offshoreblue.com/navigation/pilot-charts.php

pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
wojt50 napisał(a):
Witam,



Jestem ograniczony czasowo i na rejs mam 5 dni.

Pozdrawiam,

Wojtek.



to możesz się nie wyrobić, szczególnie gdyby Ci wiatr nie pomagał.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 16:23 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Przede wszystkim to będziesz miał trochę niefortunny jacht na żeglugę w tamtych rejonach. Nie pływałem nigdy turystycznym katamaranem, ale potrafię sobie wyobrazić, że raczej ostro do wiatru toto nie chodzi.

Jak już miniesz La Corunę to będzie z górki. Po swojej stronie będziesz miał i prądy i wiatr. Natomiast droga do La Coruny to inna sprawa. Prawdę powiedziawszy to powinieneś popłynąć wzdłuż brzegu do Briestu, a dopiero potem odkręcić na południe. Ponieważ nie masz czasu - będziesz musiał płynąć prosto.
Ja bym to zrobił tak: po opuszczeniu Francji obrał bym kurs - mniej więcej - na Santander. W głębi Biskajów przeważają wiatry z NW. Dzięki temu będziesz mógł płynąć połówką. W miarę zbliżania się do wybrzeży Hiszpanii i Santander/Gijon powinieneś zacząć wchodzić w strefę gdzie przewagę będą miały wiatry z N. Odkręcając na zachód znowu będziesz mógł płynąć połówką.
Oczywiście każdą odkrędkę wiatru na N czy E (że o S nie wspomnę) wykorzystałbym na to, żeby jechać jak najbardziej na zachód.

I tyle, reszta to warunki lokalne.

Weź dużo paliwa.

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL