Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 22:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rejs_wok%C3%B3%C5%82ziemski
Aby uzyskać oficjalny rekord przebiegu w żegludze wokółziemskiej, trasa musi spełniać następujące warunki:
- musi mieć długość co najmniej 21.600 Mm,
- musi przecinać równik,
- musi przecinać wszystkie południki,
- nie może przecinać lądu,
- nie może schodzić poniżej 63° S,
- musi się kończyć i zaczynać w tym samym porcie.[1]

http://sailspeedrecords.com/the-courses-offshore.html
RTW - Round the World, eastbound and westbound 21600NM. 2 separate records.
To sail around the World, a vessel must start from and return to the same point, must cross all meridians of longitude and must cross the Equator. It may cross some but not all meridians more than once (i.e. two roundings of Antarctica do not count). The shortest orthodromic track of the vessel must be at least 21,600 nautical miles in length calculated based on a 'perfect sphere'. In calculating this distance, it is to be assumed that the vessel will sail around Antarctica in latitude 63 degrees south.
A vessel starting from any point where the direct orthodromic distance is too short shall pass one single island or other fixed point on a required side so as to lengthen his orthodromic track to the minimum distance.
No starting point will be permitted more south than 45 ° south.
1 degree of longitude at 63 degrees south will be taken as 27.24NM



----
Teraz pytanie.
W wersji polskiej napisano, że nie można płynąć poniżej 63deg.S, w wersji angielskiej, że przy przeliczaniu dysytansu przyjmie się, że Antarktyka została opłynięta po równoleżniku 63.

Czy jest błąd w wersji polskiej, czy angielski w tym zdaniu jest tak 'sofisticated', że powinienem rozumieć iż założenie oznacza, że nie mogę płynąć poniżej 63. stopnia?

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kefas napisał(a):
czy angielski w tym zdaniu jest tak 'sofisticated', że powinienem rozumieć iż założenie oznacza, że nie mogę płynąć poniżej 63. stopnia?
Zakłada się, że nie popłyniesz - taka gentlemen's agreement. Oni zakładają a to założenie jest dla niego/niej prawem.

Ale bardziej od zawiłości tłumaczeniowych ciekawi mnie dlaczego pytasz? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Aaaaa.... tak się zastanawiam... :)

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Nic nie jest 'sofisticated'. W polskim tłumaczeniu napisano słusznie, ze nie poniżej. Poniżej to jest 63.01 S. A dalej podano na 63 S do LICZENIA minimalnej długości trasy. Znaczy, skąd sie wziął wymóg min. 21600 Mm. To jest najkrótsza trasa która jestes w stanie zrobić zgodnie z tymi wymogami. Jako najkrótsza, jest liczona na skrajnych założeniach. Stad 63 S w tekście.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Moniia napisał(a):
Nic nie jest 'sofisticated'. W polskim tłumaczeniu napisano słusznie, ze nie poniżej. Poniżej to jest 63.01 S.

Moniiu, szerokość geograficzną określamy wartościami liczbowymi.
Jak już ktoś uprze się mówić "poniżej 63°S" - to przecie mówi o zakresie szerokości geograficznych -
od równika do 62°59.999999'S....

Jeżeli rzeczywiście panu tłumaczu zamiast "na południe od 63°S" napisało się "poniżej 63°S"
to nie utrwalajmy tej brzydkiej maniery.
Ja za popełnienie podobnego błędu dostałem jedyną w życiu banię z geografii...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
pierdupierdu napisał(a):
Moniia napisał(a):
Nic nie jest 'sofisticated'. W polskim tłumaczeniu napisano słusznie, ze nie poniżej. Poniżej to jest 63.01 S.

Moniiu, szerokość geograficzną określamy wartościami liczbowymi.
Jak już ktoś uprze się mówić "poniżej 63°S" - to przecie mówi o zakresie szerokości geograficznych -
od równika do 62°59.999999'S....

Jeżeli rzeczywiście panu tłumaczu zamiast "na południe od 63°S" napisało się "poniżej 63°S"
to nie utrwalajmy tej brzydkiej maniery.
Ja za popełnienie podobnego błędu dostałem jedyną w życiu banię z geografii...

ok, masz racje. Na południe od 63 S. Hau hau hau

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Coś mi brakuje mil przy Twoim wyjaśnieniu Moniia... ale nie miałem do tej pory za często możliwości liczenia długości ortodromy i do tego w odcinkach dookoła globu....
....Moniia... na pewno we wszystkich aspektach jest tak jak piszesz? Przy tych założeniach - równik, 63S, woda, wszystkie południki - nie da się wyznaczyć krótszej niż 21600 trasy?

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 00:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Kefas napisał(a):
na pewno we wszystkich aspektach jest tak jak piszesz? Przy tych założeniach - równik, 63S, woda, wszystkie południki - nie da się wyznaczyć krótszej niż 21600 trasy?


Się da się i zapewne dlatego:"A vessel starting from any point where the direct orthodromic distance is too short shall pass one single island or other fixed point on a required side so as to lengthen his orthodromic track to the minimum distance."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 06:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Yigael napisał(a):
Kefas napisał(a):
na pewno we wszystkich aspektach jest tak jak piszesz? Przy tych założeniach - równik, 63S, woda, wszystkie południki - nie da się wyznaczyć krótszej niż 21600 trasy?


Się da się i zapewne dlatego:"A vessel starting from any point where the direct orthodromic distance is too short shall pass one single island or other fixed point on a required side so as to lengthen his orthodromic track to the minimum distance."


No właśnie.

Dlatego też, chyba odpowiedź Marka jest odpowiedzią na moje pytanie. :)

Maar napisał(a):
Kefas napisał(a):
czy angielski w tym zdaniu jest tak 'sofisticated', że powinienem rozumieć iż założenie oznacza, że nie mogę płynąć poniżej 63. stopnia?
Zakłada się, że nie popłyniesz - taka gentlemen's agreement. Oni zakładają a to założenie jest dla niego/niej prawem.


Acha - a 21600 to jest iloczyn 360*60 - czyli.... ? :)

No to teraz: dlaczego wybrano akurat 63 równoleżnik? Czemu nie można sobie popłynąć dalej na południe, skoro i tak mam minimalną wartość długości trasy jaką mam pokonać?

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 07:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dla bezpieczenstwa ? Im dalej na poludnie tym wieksze prawdopodobienstwo zderzenia sie z lodem. W pogoni za rekordami czesto traci sie zdrowy rozsadek :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 07:51 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Albo na wypadek, gdyby ocieplenie klimatu pozwoliło na zrobienie trasy dookoła świata przez biegun północny. Rejs typu 'opływamy biegun N na 1 metr od bieguna'.
W ten sposób:
-zaliczamy wszystkie południki.
-mamy równik
-nie zeszliśmy dalej niż 63S
-start i koniec jest w tym samym miejscu.

Po wyklikaniu na google maps dało mi wynik lekko ponad 12 000 nm.

_________________
Jarek Madejski



Za ten post autor JarekM otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 08:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
M@rek napisał(a):
Dla bezpieczenstwa ? Im dalej na poludnie tym wieksze prawdopodobienstwo zderzenia sie z lodem. W pogoni za rekordami czesto traci sie zdrowy rozsadek :)


To mi podpowiadał rozsądek, ale zastanawiałem się, czy nie stoi coś więcej za liczbą 63. Czemu nie 60, albo 65?

JarekM napisał(a):
Albo na wypadek, gdyby ocieplenie klimatu pozwoliło na zrobienie trasy dookoła świata przez biegun północny. Rejs typu 'opływamy biegun N na 1 metr od bieguna'.
W ten sposób:
-zaliczamy wszystkie południki.
-mamy równik
-nie zeszliśmy dalej niż 63S
-start i koniec jest w tym samym miejscu.

Po wyklikaniu na google maps dało mi wynik lekko ponad 12 000 nm.

No więc jeszcze trzeba gdzieś się pokręcić po ortodromach jakieś 9600nM. :)

Na wypadek globalnego ocieplenia i w celu zabezpieczenia się przed omijaniem bojki zwrotnej na biegunie północnym powinno być ograniczenie 63N, a nie 63S.

Pozdrawiam,

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 08:20 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
JarekM napisał(a):
Albo na wypadek, gdyby ocieplenie klimatu pozwoliło na zrobienie trasy dookoła świata przez biegun północny. Rejs typu 'opływamy biegun N na 1 metr od bieguna'.
W ten sposób:
-zaliczamy wszystkie południki.
-mamy równik
-nie zeszliśmy dalej niż 63S
-start i koniec jest w tym samym miejscu.

Po wyklikaniu na google maps dało mi wynik lekko ponad 12 000 nm.


Ahoj!
??? Sorki, ale równik na 1 metr od bieguna? Chyba zgłupłem, albo coś zle zrozumiałem...
pozdrawiam
Lech


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 08:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Pasat napisał(a):
Ahoj!
??? Sorki, ale równik na 1 metr od bieguna? Chyba zgłupłem, albo coś zle zrozumiałem...
pozdrawiam
Lech

Założyłem, że było tu jakieś niedopowiedzenie.... pewnie wystartował z Rio... :)

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 08:34 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Ahoj!
No chyba...:) Jakaś nowa wersja może - naokoło świata , ale przez przez równik, biegun płn. a potem z rozpędu - biegun południowy i wracamy do Rio. Tak też można.
pozdrawiam
Lech


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Pasat napisał(a):
Ahoj!
No chyba...:) Jakaś nowa wersja może - naokoło świata , ale przez przez równik, biegun płn. a potem z rozpędu - biegun południowy i wracamy do Rio. Tak też można.
pozdrawiam
Lech


To sterowcem! :)

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 09:00 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Ahoj!
E - tam :D
Lody stopnieją( choć aura za oknem temu przeczy), tam gdzie trzeba przekopie się kanały i
gotowe :mrgreen:
pozdrawiam
Lech


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 09:06 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Pasat napisał(a):
Ahoj!
??? Sorki, ale równik na 1 metr od bieguna? Chyba zgłupłem, albo coś zle zrozumiałem...
pozdrawiam
Lech


Czepiasz się. Napisałem przez biegun, a nie w około bieguna. Oczekiwałem, że gawiedź zebrana przed monitorami domyśli się, że skoro równik jest wymagany, a mi z wyklikania wyszło ponad 12k nm to startowałem gdzieś z okolicy równika. Może być Rio.

PS: Zawsze miałem problem z przekazywaniem myśli w formie pisemnej, przez streszczanie tego co chciałem napisać.

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 09:28 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
JarekM napisał(a):
Pasat napisał(a):
Ahoj!
??? Sorki, ale równik na 1 metr od bieguna? Chyba zgłupłem, albo coś zle zrozumiałem...
pozdrawiam
Lech


Czepiasz się. Napisałem przez biegun, a nie w około bieguna. Oczekiwałem, że gawiedź zebrana przed monitorami domyśli się, że skoro równik jest wymagany, a mi z wyklikania wyszło ponad 12k nm to startowałem gdzieś z okolicy równika. Może być Rio.

PS: Zawsze miałem problem z przekazywaniem myśli w formie pisemnej, przez streszczanie tego co chciałem napisać.

Ahoj!
Łojtam:)
Pierwsze primo:) - troszkie luzu, nie trzeba od razu GAWIEDZIĄ w twarz rzucać:)

Po drugie primo:) - napisałeś:

JarekM napisał(a):
Albo na wypadek, gdyby ocieplenie klimatu pozwoliło na zrobienie trasy dookoła świata przez biegun północny. Rejs typu 'opływamy biegun N na 1 metr od bieguna'.
W ten sposób:
-zaliczamy wszystkie południki.
-mamy równik
-nie zeszliśmy dalej niż 63S
-start i koniec jest w tym samym miejscu.

Po wyklikaniu na google maps dało mi wynik lekko ponad 12 000 nm.


skróciłeś za bardzo myśl i tak wyszło:)
pozdrawiam
Lech


Ostatnio edytowano 4 kwi 2013, o 09:33 przez Pasat, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Pasat napisał(a):
tam gdzie trzeba przekopie się kanały i gotowe
Przez lądy nie można :-)

Kefas napisał(a):
No to teraz: dlaczego wybrano akurat 63 równoleżnik? Czemu nie można sobie popłynąć dalej na południe, skoro i tak mam minimalną wartość długości trasy jaką mam pokonać?
M@rek Ci chyba wyjaśnił? To przecież są zasady dla ścigantów a nie dla normalnych żeglarzy. Ściganci są przyzwyczajeni, że ciągle ktoś za nich myśli a oni jedynie kręcą korbami kabestanów jak szaleni. Mają jakieś zespoły brzegowe, routierów i jakichś innych wspomagaczy, więc zapewne WSSRC wyszedł z założenia, że rozsądnie byłoby pomyśleć o rozsądku i... wyszedł im 63 równoleżnik.

BTW ciekawe dlaczego nie ma zasady odnośnie przejścia "górą"?

ps. W temacie wątku brakuje informacji o tym, czyje to zasady. Ja na początku myślałem, że to są zasady ogólne :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 09:36 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Pasat napisał(a):
Ahoj!
Łojtam:)
Pierwsze primo:) - troszkie luzu, nie trzeba od razu GAWIEDZIĄ w twarz rzucać:)


No troszkę się zapędziłem.

Poprawiam się: 'płyniemy z równika po czym opływamy biegun N na 1 metr od bieguna i wracamy na start'.

Maar napisał(a):
Pasat napisał(a):
tam gdzie trzeba przekopie się kanały i gotowe
Przez lądy nie można :-)


A czy kanał to ląd? Przecież to jest woda, a nie ląd.

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Maar napisał(a):
ps. W temacie wątku brakuje informacji o tym, czyje to zasady. Ja na początku myślałem, że to są zasady ogólne :-)


Rzeczywiście - przedstawiłem zasady: ISAF/World Sailing Speed Record Rules for individually attempted Passage Records or Performances Offshore.

A gdzie szukać zasad ogólnych??? :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Inna ciekawostka:




Rules coming into effect on the 1st January 2013 are printed in red

[...]

20. OFFSHORE WORLD RECORDS
a. The World Record for the passages listed in Rule 26 will be held by the vessel and skipper which establishes the shortest elapsed time in accordance with these rules. Additionally National Records in all categories and on all courses may be attempted in accordance with these rules.


b. Categories. Any offshore World Record can be held in any of the following categories:

Any type of vessel, any number of crew (the Outright World record)
Any type of vessel, sailed singlehanded
Any type of vessel, sailed doublehanded
Monohull vessel, any number of crew
Monohull vessel, sailed singlehanded
Monohull vessel sailed doublehanded
c. Divisions. There are three divisions defined by the hull length as described in ERS: D.3.1:

Over 60.0 ft (18.288 metres)
60.0 ft (18.288 metres) and less
40.0 ft (12.192 metres) and less
All the above Categories and Divisions for records are available for female crews. !!!!!!!!!!

d. Courses. The Around Ireland, 26.d. route may not be attempted singlehanded.

Performances can be recognised over existing record routes or other appropriate courses over 250 NM in length.

e.For World Record attempts, all categories and divisions shall be sailed "without assistance". (Rule21.e.i). "With Assistance" voyages (Rule 21.e.ii) may apply to the WSSR Council for a Performance Certificate (rule 30).

f. Powered sailing systems. In addition, any of these record categories can also apply to a vessel using powered sailing systems (see 21c.) provided a claim exceeds any corresponding World Record. These Powered Records are listed separately and can never be regarded as the 'outright record' for a course.


---

Wiersz zaznaczony wykrzyknikami - "powyższe kategorie są dostępne dla żeńskich załóg" - to w jakich kategoriach będą mogli pływać panowie??? :D :D :lol:

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kefas napisał(a):
A gdzie szukać zasad ogólnych???

Analizować dotychczasowe rejsy.
Zasady są po to, żeby je łamać. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 09:52 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Wojciech1968 napisał(a):
Kefas napisał(a):
A gdzie szukać zasad ogólnych???

Analizować dotychczasowe rejsy.
Zasady są po to, żeby je łamać. ;)


W końcu dążymy do liberalizacji. Płynąć dookoła świata rekreacyjnie płynie się dla jakiegoś indywidualnego celu i nie ma potrzeby aby weryfikować założeń tej indywidualnej jednostki.

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
JarekM napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Kefas napisał(a):
A gdzie szukać zasad ogólnych???

Analizować dotychczasowe rejsy.
Zasady są po to, żeby je łamać. ;)


W końcu dążymy do liberalizacji. Płynąć dookoła świata rekreacyjnie płynie się dla jakiegoś indywidualnego celu i nie ma potrzeby aby weryfikować założeń tej indywidualnej jednostki.

To ostatnio mieliśmy dwie panie które same ustalały sobie zasady... i co? :D

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
JarekM napisał(a):
Albo .....

Kliknąłem POMÓGŁ autorowi tego posta, bo obnażył kretynizm, jakim są te kryteria, przepisy i ogólnie pomysły bicia rekordów. Jakby nie można bylo zeglować po prostu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kefas napisał(a):
To ostatnio mieliśmy dwie panie które same ustalały sobie zasady... i co? :D


Albo się płynie prywatnie i dowolnie i nigdzie nie mówi, że rejs był taki czy owaki, albo się mówi, że rejs był właśnie taki i owaki wg np. zasad ISAF. Albo choć powszechnie(?!) obowiązujących zasad. Inaczej to jest naciąganie rzeczywistości, żeby była medialnie ładniejsza.
Warto to sobie rozkminić teoretycznie wcześniej i potem trzymać się jednej wersji ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Ostatnio edytowano 4 kwi 2013, o 10:18 przez waliant, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Przypomniało mi się!
Ogólne zasady polskiego żeglowania dookoła świata mamy spisane tutaj: http://www.kulinski.navsim.pl :)

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Kliknąłem POMÓGŁ autorowi tego posta, bo obnażył kretynizm, jakim są te kryteria, przepisy i ogólnie pomysły bicia rekordów. Jakby nie można bylo zeglować po prostu.


Pewnie że można żeglować po prostu. Ale to zależy jaki kto ma charakter i jak chce żeglować. Może ktoś chce się po prostu porównać do poprzedników? Albo lubi pływać szybko? I do tego uznaje, że zwiedzać jest lepiej bez jachtu?
Różnie to bywa.
Natomiast na pewno warto wiedzieć jakie są pojęcia, czy zasady, żeby potem nie twierdzić, że czarne jest białe ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Colonel napisał(a):
JarekM napisał(a):
Albo .....

Kliknąłem POMÓGŁ autorowi tego posta, bo obnażył kretynizm, jakim są te kryteria, przepisy i ogólnie pomysły bicia rekordów. Jakby nie można bylo zeglować po prostu.

Nie zawsze chodzi o bicie rekordów.
Czasami chodzi o tabliczkę.

Colonel 1.04.2014 roku zakończył rejs dookoła świata.

...ale zgodnie z jakimi kryteriami? I tutaj pojawia się odpowiedź Walianta. :)

Kryteria muszą być określone, a jeśli nie będą spełniały ogólnie przyjętych przez środowisko reguł - to wynik nie zostanie przez to środowisko zaakceptowany. Patrz: kilka przypadków z komentarza do listy Lepiarczyka.

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL