Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 07:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 sty 2014, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Katrine napisał(a):
ja im mówię że płacą stówę a oni zostawiają 150 zł i jeszcze się obrażają że ja nie chce tego brać (!)


Za kanałowe? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Zależny co rozumiesz przez to pojęcie bo leczenie kanałowe jest wieloetapowe;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Maar napisał(a):
Jedyne co, to ja i Kuracent zdziwiliśmy się ceną za koję na tym rejsie. Po prostu dziwne jest to, żeby dzienna stawka kojowego była wyższa niż wynajem całego jachtu (np. Rzeszowiaka czy Polonusa).

Umknęły mi te kwoty, a chętnie się dowiem. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Czemu nie możemy porozmawiać o górach lodowych tylko ciągle kasa i kasa. Jesteście monotematyczni.

Marek i Olek i Kuracent przesadzają więc Zbyszku daj spokój już. Chyba nie chciałbyś mi psuć radości z rejsu, prawda?;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Katrine napisał(a):
Chyba nie chciałbyś mi psuć radości z rejsu, prawda?

Najprawdziwsza. :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
zosta napisał(a):
Katrine napisał(a):
Chyba nie chciałbyś mi psuć radości z rejsu, prawda?

Najprawdziwsza. :cool:


Wiedziałam!;) kiss!:*


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Katrine napisał(a):
Czemu nie możemy porozmawiać o górach lodowych
Nikt nie wiedział, że chciałabyś rozmawiać o górach lodowych.

Wiesz, że w czasach słusznie minionych, w czasie egzaminu na j.st.m. bywało zadanie: "Podaj metody rozpoznawania zbliżających się gór lodowych"?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 13:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
w czasie egzaminu na j.st.m. bywało zadanie: "Podaj metody rozpoznawania zbliżających się gór lodowych"?
To było pytanie na kapitana. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Stara Zientara napisał(a):
To było pytanie na kapitana.

Podchwytliwe? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
zosta napisał(a):
Podchwytliwe?
Absolutnie nie.

Po prostu, jak w nocy i/lub we mgle można poznać, że zbliżamy się do góry lub pola lodowego?

Kasia zapewne już zdążyła w polecanych książkach znaleźć tych kilka charakterystycznych i zupełnie nie potrzebnych w normalnej jachtowej żegludze oznak zbliżania się do okrutnego niebezpieczeństwa.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
mata. Pewnikiem też niedobre, bo nie o szydełkowaniu :mrgreen:
http://ocean.am.gdynia.pl/student/oceano1/lody/termin-lody.html

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
A że tak nieśmiało spytam.........gdybym Ci podał numer konta to te 50 złotych których nie chcesz mógłbym dostać? :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 13:58 
Katrine napisał(a):
A dla mnie to się liczy bardziej niż cokolwiek innego. Szczególnie po ostatnich moich przygodach z młodymi kapitanami.
Cena odzwierciedla jakość. Zawsze tak było i będzie.


Proponuję napisać, do Skipa Novaka, czy nie ma wolnych terminów na czarter "Pelagica" ze skipperem.
Dopiero poznasz prawdziwą JAKOŚĆ ;-)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Narjess napisał(a):
mata
Jesteś bezwstydnym dziewuszyskiem! :-)
Jak można takie świństwa nieletnim zapodawać?
Nie wiem jak - moderatorem jesteś to se radź - ale jakoś wytnij z zapodanego linka wulgarny punkt 8.2.2 i podobne bezeceństwa.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2444
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Maar napisał(a):
Narjess napisał(a):
mata
Jesteś bezwstydnym dziewuszyskiem! :-)
Jak można takie świństwa nieletnim zapodawać?
Nie wiem jak - moderatorem jesteś to se radź - ale jakoś wytnij z zapodanego linka wulgarny punkt 8.2.2 i podobne bezeceństwa.

A 8.3 i 8.5 mogą zostać ? :rotfl:

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Katrine napisał(a):
Wasyl napisał(a):
Katrine napisał(a):

Islandia- Jan Maynen- Grenlandia- Spitsbergen.

Na Barlovento

Kawał fajnego arktycznego rejsu, a jacht to zapewne Barlovento II.


Już nie mogę się doczekać ;) Trzymaj kciuki bym tam nie umarła!:)

Nie dziwię się wcale :D a jeśli moje kciuki mają pomóc to będę je trzymał ;)

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 15:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
przeczytałem ich strone i super wyprawa ,powodzenia

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 23:11 

Dołączył(a): 9 maja 2009, o 16:49
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
Po prostu, jak w nocy i/lub we mgle można poznać, że zbliżamy się do góry lub pola lodowego?
Myślę, że oczywistą odpowiedzią jest radar. Zastanawiam się jeszcze nad sonarem zainstalowanym na dziobie.

_________________
Blue


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
niebieski91 napisał(a):
Myślę, że oczywistą odpowiedzią jest radar.
W czasie, gdy to pytanie zadawano na egzaminach, wszystkie radary zainstalowane na polskich jachtach można było policzyć na palcach jednej ręki.

Nawet po wcześniejszym wypadku w tartaku. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 23:29 

Dołączył(a): 9 maja 2009, o 16:49
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jeśli nie radar to co?

_________________
Blue


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 23:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
termometr

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: essi001
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
niebieski91 napisał(a):
Jeśli nie radar to co?
Wiesz jak zmierzyć zasolenie wody?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2014, o 23:51 

Dołączył(a): 9 maja 2009, o 16:49
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Znalazłem opis pomiarów. Czy to znaczy, że dawniej na jachtach mieliście refraktometry?

_________________
Blue


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2014, o 00:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Stara Zientara napisał(a):
wszystkie radary zainstalowane na polskich jachtach można było policzyć na palcach jednej ręki.

Nawet po wcześniejszym wypadku w tartaku. :rotfl:
A nawet na dwóch rękach bez palców, bo były dwa: na Zawiasie (TRN) i Zewie (SRN)
niebieski91 napisał(a):
Czy to znaczy, że dawniej na jachtach mieliście refraktometry?
No jasne! Wyposażenie obowiązkowe. Jak można pływać bez refraktometru? :roll:
(Sprawdzić, czy nie czyta jakiś idiota z ministerstwa od żeglugi albo od przysiadów). :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2014, o 00:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Zbieraj napisał(a):
A nawet na dwóch rękach bez palców, bo były dwa: na Zawiasie (TRN) i Zewie (SRN)
No tak, nawet Esperanto nie miał radaru. Właśnie sprawdziłem na starym zdjęciu. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2014, o 00:14 

Dołączył(a): 9 maja 2009, o 16:49
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
To czym mierzyliście zasolenie?

_________________
Blue


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2014, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
niebieski91 napisał(a):
To czym mierzyliście zasolenie?
No, refraktometrem. Chyba, że ktoś utopił. Wtedy jechało sie na PPZ. Tak jak teraz w wątku regatowym. Łatwo znaleźć: wpisz w Gugla: Pośliniony Palec Zbieraja.
Jest to narzędzie tak ważne w żeglarstwie, że wyszukiwarka umieszcza to na 1 miejscu. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2014, o 09:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Maar napisał(a):
zosta napisał(a):
Podchwytliwe?
Absolutnie nie.

Po prostu, jak w nocy i/lub we mgle można poznać, że zbliżamy się do góry lub pola lodowego?

Kasia zapewne już zdążyła w polecanych książkach znaleźć tych kilka charakterystycznych i zupełnie nie potrzebnych w normalnej jachtowej żegludze oznak zbliżania się do okrutnego niebezpieczeństwa.


Na Titanicu to Ci panowie obserwatorzy mówili że to zapach czuć w powietrzu ;)

A tak na poważnie myślę że Maciek to będzie wiedział i sobie poradzi;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2014, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
W linku który dałam jest dokładnie napisane.. Ale po co czytać? Lepiej biadolić że książek nie chcą polecić. Poza tym, to trza umić czytać! A to już wiedza tajemna. Zwłaszcza ze zrozumieniem.. :mrgreen:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2014, o 00:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Katrine napisał(a):
Za bezpieczeństwo trzeba słono płacić;)


Bardzo słono.

Co do kapitana - nikt nie zaprotestował. To doskonały kapitan.

Co do jachtu - w pewnym sensie też nie. Barlovento II to dzielny jacht. Są duże szanse, że nie utonie. Ale awaryjność jest spora. Co do silnika - przyjmij, że są małe szanse, że nie zepsuje się. Żeglowałem na Barlovento II w 2013 i wiem o czym mówię.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL