Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 11:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 18:17 

Dołączył(a): 25 kwi 2014, o 18:02
Posty: 11
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Siema, jestem w posiadaniu 3 starych lamp okrętowych, na dwóch widnieje data 1983 a na jednej 1979, były w tragicznym stanie, pomalowane kilkukrotnie farbami, stwierdziłem że odrestauruje je i dokładnie wyczyszczę, efekt jest dosyć ciekawy :) Ogólnie piszę z prośbą, na zdjęciach które umieściłem widnieją blaszki z wybitymi numerami i jakimiś symbolami, gdyby ktoś wiedział co one oznaczają byłbym wdzięczny za informacje :)

Ogólnie każda jest w innym kolorze (biały, czerwony i niebieski), czytałem gdzieś, że każda była umieszczona w innym miejscu na statku, nie mam żadnych dowodów skąd pochodzą ale domyślam się, że pochodzą z demontażu polskich kutrów ale mogę się mylić :)

Z góry dzięki za pomoc, jeżeli napisałem temat na złym forum byłbym wdzięczny za link do forum gdzie mogliby mi pomóc.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Stara Zientara? Zbieraj? Pierdupierdu? Może oni coś pomogą.. :D Forum dobre.

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2012, o 00:16
Posty: 441
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: mate
Aragorn202 napisał(a):
każda jest w innym kolorze (biały, czerwony i niebieski)

a ta niebieska to nie jest przypadkiem zielona?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
dudeusz75 napisał(a):
Aragorn202 napisał(a):
każda jest w innym kolorze (biały, czerwony i niebieski)

a ta niebieska to nie jest przypadkiem zielona?

Jest taka ...
Obrazek
http://www.nauticexpo.com/prod/perko/na ... 15910.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 09:10 

Dołączył(a): 25 kwi 2014, o 18:02
Posty: 11
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No na zdjęciu wyszła na zieloną ale jest niebieska :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jeśli jedna jest niebieska a wszystkie pochodzą z tego samego statku to pachnie mi to bardziej wojskiem niż kutrem. Tabliczki znamionowe nie są raczej polskie. BTW, piękne lampy :D

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 10:51 

Dołączył(a): 25 kwi 2014, o 18:02
Posty: 11
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ooo wojskiem, to jeszcze lepiej :D ogólnie raczej są z tego samego statku, bo mają jeden charakterystyczny symbol na tych tabliczkach który jest taki sam na wszystkich trzech, (jednej nie zrobiłem zdjęcia bo jest słabo widoczne i na zdjęciu nie było już nic widać). Tylko jakoś tak dziwnie rok sie nie zgadza bo tak jak pisałem dwie są z 83 a jedna z 79.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Po wojnie Gunter Dauelsberg ocalił od zniszczenia i odrestaurował modele odlewnicze do produkcji z brązu okuć dla stoczni Abeking & Rasmussen. W sumie ca prawie 3 tysiace modeli odlewniczych z cechami A&R. Odlewał z nich "historyczne" okucia i restaurował jachty. To była firma DG BOOTE. W latach 80 pomogłem mu znależc odlewnię w Polsce - Zakład Odlewnictwana Politechnice Szczecińskiej - obecnie POPCAST, gdzie odlewał między innymi korpusy tych lamp. Wszystkie sa odlane z tzw "brązu navy".
Dzisiaj firma działa dalej ale juz pod zarządami syna.
Załączam link

http://www.holzpirat.org/wp-content/upl ... nfrage.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 13:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kotwiczka z literami PR jest symbolem Polskiego Rejestru Statków i oznacza, że lampa spełnia wymagania PRS.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
mchanga napisał(a):
Tabliczki znamionowe nie są raczej polskie.

Bo ja wiem?
"KJ" z cyfrą "12" wygląda na typowy stempelek polskiej "kontroli jakości" a znaczek z "kotwiczką" przypomina mi jako żywo stempelki stawiane niegdyś przez PRS na atestowanym przez nich sprzęcie.


BTW - w nie tak znów zamierzchłych czasach od każdej lampy na polskim statku (również jachcie) oczekiwano by miała ona swój indywidualny numer oraz odnawiany co czas jakiś kwit z "atestem PRS", potwierdzany wybitym na korpusie stempelkiem. Bywało i tak, że w PRS upierano się, by numer atestu dodatkowo wydrapywać na szkle lamp...
Kiedyś widziałem, jak za sam zamiar wydrapywania numeru na kupionych w Kopenhadze nowiutkich jachtowych lampach "Aquasignal" gość od atestów mało nie dostał w twarz od ich właściciela. Wówczas te lampy kosztowały równowartość dobrej miesięcznej pensji (oczywiście w Polsce).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Masz rację, tam jest jezcze cecha KJ czyli chyba nie inaczej jak Kontrola Jakości :-)
Odlewy rasmusena miały cechę A&R lub tu znalazłem link na Google https://www.google.pl/search?q=abeking+ ... B183%3B105


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Aragornie, jaką metodą doprowadziłeś te lampy do takiego stanu? Mechanicznie to czyściłeś? Szczotką, papierem, czymś innym?

Pytam, bo kiedyś na puckim SIZie Hasip przytargał kilka takich lamp od rybaków i jedną sprezentował Rudej. Syfiata strasznie z wierzchu jest - wygląda, że ma jakieś nadżerki, wziąłem się ostatnio za wymianę oprawki, żeby można było z 230V zasilać, chciałem maznąć olejną i przy grillu powiesić, ale gdy zobaczyłem jakie ty cacko zrobiłeś, to może też pójdę tą drogą? :-)

Stan mojej widać w załączniku.


Załączniki:
lampam.jpg
lampam.jpg [ 112.42 KiB | Przeglądane 6112 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Moim zdaniem pasta polerska do mosiądzu i miedzi. Szmatki bawełniane i jedziesz polerowanko. Do czysta. W załomkach starą szczoteczką do zębów. Polerowałeś kiedyś dzwon na żaglowcu? Dokładnie tak samo. Parę godzin zarezerwuj, weź stare ciuchy, bo to strasznie plami.

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Olejną?! Mosiądze i brązy? Zgroza człowieka ogarnia...
Jeśli brzydka patyna, albo przedmiot użytkowy, szczotką mosiężną i/lub kąpielą chemiczną. Bez trudu też kupisz środki do czyszczenia brązu, jeśli nie chcesz kombinować.
Na zdjęciu lampy wyglądają jak potraktowane obrotową szczotką drucianą... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 14:23 

Dołączył(a): 25 kwi 2014, o 18:02
Posty: 11
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czyli są to polskie lampy ? Wszystkie są odlane z tzw "brązu navy" ? Dam bym sobie rękę uciąć że to czysty mosiądz i to gruby bo blacha ma 2 mm grubości.

Szukałem długo w internecie i rozszyfrowałem część tych tabliczek,
- u góry są numery których nie rozszyfrowałem (NŻ 4072-23)
- w następnej linijce jest jakieś IP i V (IP 56 U 24 V) i to jest powtarza w każdej lampie
- niżej jest numer (520 ) a po tym numerze coś co powtarza się w każdej (35cd)
- na samym dole jest rok (1983 lub 1979)
- obok roku jest symbol PR który jak kolega wyżej mówi jest symbolem Polskiego Rejestru Statków
- obok tego PR jest symbol KJ 12 albo KJ 6 czyli tak jak kolega wyżej mówi, to pewnie Kontrola Jakości i jakiś numer

Co do czyszczenia, moje były pomalowane kilkukrotnie farbami, same zdrapywanie farby to po kilka godzin na jedną lampę, potem czyszczenie, tak jak Alterus mówi :) obrotową szczotką drucianą przymocowaną do wiertarki (2 stare wiertarki nie wytrzymały, dopiero stara niemiecka wiertarka pozwoliła mi dokończyć) a wiertarkę miałem przymocowaną do imadła, ogólnie miałem jakieś 6 albo 7 różnych wielkości szczotek drucianych (stalowych), miałem problem bo nowa stalowa szczotka rysowała powierzchnie, ale gdy potem przejechałem już wyrobioną szczotką to powierzchnia ładnie się polerowała, podliczając po kilkanaście godzin pracy na jedną lampę to na wszystkie wyszło raczej więcej niż 50 roboczogodzin, myślałem żeby je sprzedać za kilkaset złotych ale jak podliczyłem ile czasu mi to zajęło i jaki ładny efekt wyszedł to nie oddam ich raczej za mnie niż 1000 zł :D


Ostatnio edytowano 26 kwi 2014, o 14:41 przez Aragorn202, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
IP 56 to stopnie szczelności /pierwsza cyfra dotyczy pyłów druga na wody/a U 24V to ani chybi napięcie robocze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
KJ to niewątpliwie kontrola jakości. Każdy kontroler miał swój numer, a w rejestrze numer partii był połączony z wykazem nazwisk i numerów kontrolerów. Czyli - ten sam numer oznacza tą samą osobę, ale tylko dla danej serii. Pisałem kiedyś program do archiwizacji takich rejestrów :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Narjess napisał(a):
Polerowałeś kiedyś dzwon na żaglowcu?
To jego się poleruje? Zawsze myślałem, że po pośniadaniowej drzemce on sam się taki śliczny robi. :-)

Dzięki za rady - będę czyścił, efektami (o ile jakiś osiągnę) się pochwalę.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 14:55 

Dołączył(a): 25 kwi 2014, o 18:02
Posty: 11
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Macie trochę więcej zdjęć :)

(ogólnie jedyne co mnie boli to przerobione uchwyty w jednej które są aluminiowe, nigdzie nie mogę znaleźć odpowiednio grubej blachy mosiężnej żeby wymienić te aluminiowe na mosiężne)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przerobione jest też przyłącze elektryczne. Pierwotnie wszystkie takie lampy miały dławicę do przewodu elektrycznego taką, jak na ostatnim zdjęciu. Widać, że w dwóch lampach dławica została zastąpiona mosiężną płytką.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar - kiedyś czyściłem zaśniedziały samowar metodą wodną. Może sprawdzi się ona i w przypadku lampy. Wygląda to tak:
1. Do naczynia wrzucić lekko zgniecioną folię aluminiową do żywności
2. Zalać słoną wodą
3. Zanurzyć czyszczony przedmiot tak, by dotykał folii.
4. Czekać

Powtarzam - naprawdę nie wiem, czy na ten rodzaj stopu też podziała. Ale wysiłek niewielki, to może spróbować warto.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 15:03 

Dołączył(a): 25 kwi 2014, o 18:02
Posty: 11
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No przyłącze w dwóch jest przerobione, ale tego już nie jestem w stanie przywrócić do pierwotnej wersji, a te aluminiowe uchwyty jak tylko znajdę odpowiednią blachę to jestem w stanie przerobić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Sąsiad napisał(a):
Maar - kiedyś czyściłem zaśniedziały samowar metodą wodną. Może sprawdzi się ona i w przypadku lampy. Wygląda to tak:
1. Do naczynia wrzucić lekko zgniecioną folię aluminiową do żywności
2. Zalać słoną wodą
3. Zanurzyć czyszczony przedmiot tak, by dotykał folii.
4. Czekać

Powtarzam - naprawdę nie wiem, czy na ten rodzaj stopu też podziała. Ale wysiłek niewielki, to może spróbować warto.


Metoda sprawdzona i działa. Szybsze, agresywniejsze działanie daje sporządzenie roztworu z kreta do rur. Aluminium - rzeczywiście folia jest niezła bo ma dużą powierzchnię dodawać dużo, ale po troszku - inaczej roztwór mocno się grzeje. Naprawdę mocno i plastikowe wiaderka potrafią zmięknąć.

Tylko że farby tak raczej nie ruszysz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Yigael napisał(a):
Tylko że farby tak raczej nie ruszysz.

No nie, ale lampa Maara nie wyglądała mi na malowaną, tylko na zaśniedziałą.
Kret wydaje interesujący, wykonam kiedyś eksperyment :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
KJ - no tak, ja jakoś odczytałem MJ i stąd teoria o ich niepolskości. Co do drapania atestów to pamiętam jak gumiś sprawdzał szkła. Potem gdy mieliśmy w klubie już piękne, zagraniczne Aqua Signal to najważniejszą częścią składową tej lampy pył papierowy atest, który się chroniło a czasami pożyczało na inspekcję na inny jacht :)

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
A pomalować możesz, ale bezbarwnym lakierem Le Tonkinois Vernis zalecanym do ochrony metali przed działaniem wody morskiej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
To 35cd nie oznacza aby 35 kandeli?

Cytuj:
Kandela (z łac. candela – świeca) – jednostka światłości źródła światła; jednostka podstawowa w układzie SI, oznaczana cd. Jest to światłość, z jaką świeci w określonym kierunku źródło emitujące promieniowanie monochromatyczne o częstotliwości 5,4·1014 Hz i wydajności energetycznej w tym kierunku równej 1/683 W/sr.

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
damit napisał(a):
To 35cd nie oznacza aby 35 kandeli?
To by dawało około 4,5 mili zasięgu świetlnego.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Dosyć nonszalancko zacytowałem definicję kandeli, sorry. Liczba 1014 powinna być zastąpiona liczbą 10 do potęgi 14 :)

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
tylko nie wieszac na domu jako nr.... moja 3 dni wisiała tylko :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL