Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 20:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 gru 2014, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Pytanie jak wyżej.

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Generalne zasada to: szot po przejściu bloczka powinien patrzyć nieco powyżej siecznej kąta tworzonego przez lik tylny i dolny. A reszta jest sztuka żeglowania :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
skipbulba napisał(a):
siecznej kąta
a co to jest ta sieczka w kącie ??? :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Gwoli ścisłości: Skipciu, miałeś oczywiście na myśli dwusieczną kąta tworzonego przez te liki, czyli prostą dzielącą ten kąt na pół.
Przedłużenie linii szota na foku zawsze będzie jakąś sieczną tego kąta. :)

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Nie sieczka tylko sieczna. Dwusieczna nawet. Prosta dzieląca kąt na dwie równe części.
Jak przedłużysz (w wyobraźni) linię szota to powinna iść nieco powyżej siecznej kąta zawartego pomiędzy obydwoma likami przyległymi do rogu szotowego.

W ten sposób obydwa liki mają podobne naprężenie i żagiel dobrze się układa. Jeśli przesuniesz wózek za bardzo do przodu, to lik dolny sztaksla będzie zbyt luźny. Jeśli za bardzo do tyłu to z kolei żagiel będzie zbyt blisko diametralnej jachtu.

Zamieszalam wystarczająco? ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
To ja uważam że żebybyło łatwiej to taką siczną-dwusieczną powinni odrazu żaglomistre zaznaczać. Chyba było by łatwiej

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wojtek64 napisał(a):
Skipciu, miałeś oczywiście na myśli dwusieczną kąta
Jop :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

mdados napisał(a):
To ja uważam że żebybyło łatwiej to taką siczną-dwusieczną powinni odrazu żaglomistre zaznaczać. Chyba było by łatwiej
Nie, bo to tylko bardzo podstawowa zasada. A wózkiem regulujesz ten kąt w zależności jaki kształt żagla chcesz uzyskac :D Ale od trymowania żagli to tutaj są lepsi specjaliści więc się nie będę wymądrzał :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 12:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ja się z dwusieczną nie zgadzam. Jest to na tyle generalna zasada, że raczej przypadkiem jest gdy optymalne ustawienie wózka jest zgodne z tą zasadą. Tak jak średnio człowiek i pies mają po 3 nogi.

Żagiel przedni w kursach na wiatr ustawia się na icki. Uprzedzając komentarze nie regatowców: koszt icków mieści się w kwocie 1-10 pln i jest to podstawa, a nie regatowa fanaberia.
W połówce ja osobiście ustawiam na kształt i na icki.
W pełnym - wyłącznie na kształt.

Ustawienie żagla zależy od warunków, kroju żagla, stanu żagla i td., więc trudno opisać, choć dość łatwo pokazać na łódce lub podczas prezentacji.
Ustawienie wózków nie powinno się rozpatrywać samodzielnie, lecz w kupie z innymi regulacjami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
plitkin napisał(a):
Ustawienie wózków nie powinno się rozpatrywać samodzielnie, lecz w kupie z innymi regulacjami.


Tzn jak to powinno wyglądać??

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
plitkin napisał(a):
Jest to na tyle generalna zasada,
Toteż podałem jako generalną zasadę, nieprawdaż? I dodałem, że reszta to właśnie jest sztuka żeglowania, nie? :) ale też bym roli wózków szotowych nie przeceniał. Ostatnie dwa sezony przeżeglowałem na Alifalnke bez wózków (ze stałym miejscem mocowania) i w zegludze turystycznej ciężką, stalową kakaryką specjalnych różnic nie zauważyłem :D Ale mnie nigdy jakieś dziesiąte węzła nie interesowały. Wolałem uwalić się na ławce kokpitowej z drynkiem z palemkom niż tracić czas na żmudne trymowanie żagla dla uzyskania dwóch dziesiątych węzła :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: Bombel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 17:03 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
skipbulba napisał(a):
Ale mnie nigdy jakieś dziesiąte węzła nie interesowały. Wolałem uwalić się na ławce kokpitowej z drynkiem z palemkom niż tracić czas na żmudne trymowanie żagla dla uzyskania dwóch dziesiątych węzła :D

Kombinujecie jak Ignac pod górkę.
Skipciowi klikłem bo stosuję te same zasady. Żagle ustawiam tak by jak najlepiej ( w danej chwili) ciągnęły. A czy dają 1/10 mniej czy 2/10 więcej to mnie to rybka.
Pływam dla przyjemności pływania. :mrgreen:
No ale to nie regaty, tu trzeba myśleć :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
plitkin napisał(a):
icki

Są na każdym jachcie czarterowym, na którym pływałem.
plitkin napisał(a):
Żagiel przedni w kursach na wiatr ustawia się na icki. Uprzedzając komentarze nie regatowców: koszt icków mieści się w kwocie 1-10 pln i jest to podstawa, a nie regatowa fanaberia.W połówce ja osobiście ustawiam na kształt i na icki.W pełnym - wyłącznie na kształt

Pełna zgoda.
plitkin napisał(a):
Ustawienie wózków nie powinno się rozpatrywać samodzielnie, lecz w kupie z innymi regulacjami

Nie pływam regatowo, ale jeśli chodzi o wózki to stosuję generalnie taką zasadę.
Wózek żagla przedniego do przodu "zamyka" żagiel, do tyłu "otwiera.
Analogicznie wózek grota na zawieczną otwiera, na nawieczną zamyka.
Praktycznie robię to tak, silny wiatr, w szczególności szkwalisty, otwieram żagle, słaby wiatr, zamykam żagiel.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 17:26 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Cape napisał(a):
Analogicznie wózek grota na zawieczną otwiera, na nawieczną zamyka.

Zbieraju!!!!!! Widzisz i nie grzmisz?????
Czyżbyś jeszcze nie doszedł do siebie po "Baśce".
Cape, sorry, nie mogłem się powstrzymać. :oops:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Bombel napisał(a):
Cape napisał(a):
Analogicznie wózek grota na zawieczną otwiera, na nawieczną zamyka.

Zbieraju!!!!!! Widzisz i nie grzmisz?????
Czyżbyś jeszcze nie doszedł do siebie po "Baśce".
Cape, sorry, nie mogłem się powstrzymać. :oops:


Bo ja chyba wykorzystałem dziś wszytkie PACKI :rotfl:

Nie zaśmiecać mi tematu Pacami. Wszelkie uwagi do autorów postów proszę kierować do nich na PW.

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Cape napisał(a):
na zawieczną
Cape napisał(a):
na nawieczną
No i na wieczki wieczków amen! :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
Cape napisał(a):
Analogicznie wózek grota na zawieczną otwiera, na nawieczną zamyka.

Zbieraju!!!!!! Widzisz i nie grzmisz?????
Czyżbyś jeszcze nie doszedł do siebie po "Baśce".
Cape, sorry, nie mogłem się powstrzymać. :oops:

Łomatko, wchodzem pod stół i wstydzę siem :roll:
W każdym razie o generalną :roll: zasadę chodziło z tą na/zawietrznością.
I niech tak już będzie wiecznie, tzn wietrznie :lol:
Ale ta polska języka trudna jest :rotfl:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 17:47 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
mdados napisał(a):
Nie zaśmiecać mi tematu Pacami.

mdados napisał(a):
Bo ja chyba wykorzystałem dziś wszytkie PACKI


Aaaaa, Panu Hrabiemu to wolno :twisted:
Po takim tekście to rejon Mazurska/Monte Cassino proponuję raczej kanałami :rotfl: :rotfl: :rotfl: tzn pod ziemią

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Generalnie - z mojej, skromnej praktyki - zalezy mi na tym, żeby cały sztaksel (fok, czy genua) pracował cała powierzchnią. Dążę do tego by wszystkie pary wimpli układały się prawidłowo, a górna część liku wolnego nie łopotała.

Z obserwacji wynika, że zwykle na słabych wiatrach dla osiągnięcia efektu warto przesunąć wózki ku przodowi, co uwypukli profil, a przy silnych wiatrach po łopotaniu górnych partii liku wolnego widać, że warto przesunąć wózki do tyłu.

Mam jeszcze jedną metodę sprawdzenia optymalnej pozycji wózków. Wystarczy przesunąć wózek do tyłu i dociskać szot stopą do pokładu. Lik wolny i wimple pokażą optymalną pozycję na jakiej powinien znaleźć się wózek.

W teorię szotów przedłużających sieczną kąta nie bardzo wierzę, bo gdyby tak było żaglomistrze od dawna naszywaliby nam na sztaksle taśmy, albo jakieś wstązki. (jak również zauważył mdados).

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
plitkin napisał(a):
Żagiel przedni w kursach na wiatr ustawia się na icki. [...]
W połówce ja osobiście ustawiam na kształt i na icki.
W pełnym - wyłącznie na kształt.


Lepiej bym tego nie ujął. Przy czym icki plitkina i moje wimple to jedno i to samo.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 18:23 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
sailhorse napisał(a):
zalezy mi na tym, żeby cały sztaksel (fok, czy genua) pracował cała powierzchnią. Dążę do tego by wszystkie pary wimpli układały się prawidłowo, a górna część liku wolnego nie łopotała.

Chyba każdy kto pływa dąży do tego samego. A jak się nawet "zagapi" to go "sąsiedzi" naprostują. Fok ci się śmieje

sailhorse napisał(a):
Z obserwacji wynika, że zwykle na słabych wiatrach dla osiągnięcia efektu warto przesunąć wózki ku przodowi, co uwypukli profil, a przy silnych wiatrach po łopotaniu górnych partii liku wolnego widać, że warto przesunąć wózki do

Chyba tylko jakiś mocno niekumaty sądzi inaczej
sailhorse napisał(a):
Mam jeszcze jedną metodę sprawdzenia optymalnej pozycji wózków. Wystarczy przesunąć wózek do tyłu i dociskać szot stopą do pokładu. Lik wolny i wimple pokażą optymalną pozycję na jakiej powinien znaleźć się wózek.

A tego to absolutnie już nie kumam. Jaśniej pilizzz.
Przecież szot pracuje "z wózka" a nie spod nogi.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
A tego to absolutnie już nie kumam. Jaśniej pilizzz.Przecież szot pracuje "z wózka" a nie spod nogi.

Docisnąć przed wózkiem. Tym samym mamy taki sam efekt, jak przesunięcie wózka. I możemy zobaczyć, jak pracuje żagiel.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
sailhorse napisał(a):
W teorię szotów przedłużających sieczną kąta nie bardzo wierzę, bo gdyby tak było żaglomistrze od dawna naszywaliby nam na sztaksle taśmy, albo jakieś wstązki. (jak również zauważył mdados).
A przeczytaj pytanie i moja odpowiedź i spróbuj zrozumieć :D Pytanie było o zasade generalną, a odpowiedź wyrażnie mówiła, ża to absolutnie podstawowa zasada generalna,no ale jak ktoś lubi sie powymądrzać :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 18:51 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Cape napisał(a):
Docisnąć przed wózkiem. Tym samym mamy taki sam efekt, jak przesunięcie wózka. I możemy zobaczyć, jak pracuje żagiel.

OK. Teraz jasne.
Tylko pytanie. Jak to zrobić (szot z pod nogi) na przynajmniej połowie łódek szuwarowych. Weźmy zwykłą Omegę, wiatr 1-2. Fok na zawietrznej, załogant na burcie. Sprawdzasz wcześniej czy umie pływać??? A jak się pływa samemu?. A jak gienia ma 12-15 m?
Czy nie prościej przesuwać kipę po szynie. Toż regulacja prawie (u mnie ) pół metra a skok kipy co 3 cm. Po co sobie utrudniać jak i tak widać czy w danym ustawieniu kipy żagiel pracuje poprawnie. Jeśli nie, to oczko w przód czy w tył. Piszę ogólnie kipę choć u siebie mam bloczki na sprężynach. Co w sytuacji gdy (do innego, mniejszego/większego żagla) szyna za bardzo z przodu/tyłu i regulacji nie starcza?

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
Tylko pytanie. Jak to zrobić (szot z pod nogi) na przynajmniej połowie łódek szuwarowych

Raczej o morskich myślałem. A przy powierzchni np. genuy 50 metrów nie da się przesunąć wózka przy pracującym szosie.
A zmienić kąt dociskając szot nogą da się.
I wtedy możemy zobaczyć, czy przesunięcie wózka coś da.
Bombel napisał(a):
Co w sytuacji gdy (do innego, mniejszego żagla) szyna za bardzo z tyłu i regulacji nie starcza?

Baa, płynąć :roll:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Bombel napisał(a):
A jak gienia ma 12-15 m?
sztormowa? :D :D :D

Sorry, nie mogłem się powstrzymać :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 19:10 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
skipbulba napisał(a):
A jak gienia ma 12-15 m?
sztormowa? :D :D :D

Sorry, nie mogłem się powstrzymać :D

Bombel napisał(a):
przynajmniej połowie łódek szuwarowych.

:-P

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Cape napisał(a):
powierzchni np. genuy 50 metrów

No to tym bardziej pytaj załoganta czy umie pływać :D

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
skipbulba napisał(a):
sailhorse napisał(a):
Pytanie było o zasade generalną, a odpowiedź wyrażnie mówiła, ża to absolutnie podstawowa zasada generalna,no ale jak ktoś lubi sie powymądrzać :D


W żadnym wypadku nie było moją intencją wymądrzanie się - raczej doskonalenie własnej techniki żeglarskiej.

Tymczasem teoria o siecznej ma, kilka oczywistych wad:
1. Kto z Państwa potrafi odróznic dwusieczną trójkąta (bo sieczna kąta nie istnieje, nieprawdaż?) od wysokości opuszczonej z tego rogu, albo od osi wyznaczonej przez środek przeciwległego boku? W dodatku na oko? W dodatku na pracującym żaglu? W dodatku na żaglu, który jest wypukły?

2. Ale dlaczego właściwie ta dwusieczna skipbulbo? Czy jest jakieś merytoryczne lub chociaż aerodynamiczne uzasadnienie dla teorii o przedłużaniu akurat dwusiecznej?



3.I dlaczego skoro jednak dwusieczna to nikt jej nie oznacza na żaglach?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Bombel napisał(a):
Co w sytuacji gdy (do innego, mniejszego żagla) szyna za bardzo z tyłu i regulacji nie starcza?


Puść szot przez kipę albo bloczek dołożony na relingu.

Trzeba sobie jakoś radzić, powiedział zawiązując buta dżdżownicą.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Bombel napisał(a):
Bombel napisał(a):
przynajmniej połowie łódek szuwarowych.

Wiem, wiem, no ale nie mogłem... :D
sailhorse napisał(a):
1. Kto z Państwa
Tyyy, weź :D jakiego Państwa, tu sami swoi są :D
sailhorse napisał(a):
potrafi odróznic dwusieczną trójkąta (bo sieczna kąta nie istnieje, nieprawdaż?) od wysokości opuszczonej z tego rogu, albo od osi wyznaczonej przez środek przeciwległego boku? W dodatku na oko? W dodatku na pracującym żaglu? W dodatku na żaglu, który jest wypukły?
Na tzw. łoko :D bo to tylko podstawowa generalna zasada. Taki punkt wyjścia :D
sailhorse napisał(a):
2. Ale dlaczego właściwie ta dwusieczna skipbulbo? Czy jest jakieś merytoryczne lub chociaż aerodynamiczne uzasadnienie dla teorii o przedłużaniu akurat dwusiecznej?
tak wyczytałem w mądrych kniżkach, i tak wynika z mojego doświadczenia :D żeglarstwo to tylko odrobina matematyki, definicji i całe mnóstwo sztuki, wyczucia oraz prekognicji :D
sailhorse napisał(a):
3.I dlaczego skoro jednak dwusieczna to nikt jej nie oznacza na żaglach?
Bo nie ma takiej potrzeby :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Ostatnio edytowano 5 gru 2014, o 19:19 przez skipbulba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
No to tym bardziej pytaj załoganta czy umie pływać

Lepiej niech się wczepi w life linę.
No chyba, że chce dochodzić do siebie z temperatury ciała 12 stopni.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

sailhorse napisał(a):
Państwa

I jeszcze z wielkiej litery ! :lol:
Czy to przypadkiem jest obraźliwe ? :rotfl:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2014, o 20:16 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Bombel napisał(a):
Co w sytuacji gdy (do innego, mniejszego żagla) szyna za bardzo z przodu/tyłu i regulacji nie starcza?
Wyregulować żagiel góra-dół po sztagu. Taka zapomniana lina: hals ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL