Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 lip 2025, o 03:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lut 2015, o 15:42 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stara Zientara napisał(a):
Właśnie pokazali w TVN25, że obok wraku stoi pława żółto-niebieska.
Może wczoraj dopiero malowali te pasy i czekali, aż farba wyschnie ;) Rzadko jest taka pława potrzebna, to mogli nie mieć gotowej na magazynie :)
Colonel napisał(a):
06 mogło dodać "animuszu" temu kto powoził w krytycznym momencie.
A jeśli to była awaria układu sterowania? - już się zdarzały na tej jednostce, jak wynika z komentarzy pod artykułem http://www.portalmorski.pl/statki/wypadki-ratownictwo-sar/39917-zatoniecie-holownika-po-kolizji-w-swinoujsciu. Co ciekawe, holownik nie miał AIS-a, czy dyżurny VTS w ogóle wiedział, że dwa statki płyną na siebie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:20
Posty: 278
Podziękował : 286
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
taka_jedna napisał(a):
A ja właśnie miałam na myśli alkohol, bo co by nie mówić, jego obecność stawia krzyżyk na sposobie i jakości pracy załogi. Gdyby byli trzeźwi, wypadek byłby pewnie analizowany jak każdy inny. A że cała załoga była "po" no to sorry - game over.


No to w Wielkiej Brytanii sposób i jakość pracy normalnie leży!!! W/g tamtejszych standardów nasze chłopaki z holownika wcale nie byli "po" - trzezwe aniołki normalnie. I żadne tam game over. No ale widać klimat ma znaczny wpływ na sposób przyswajania alkoholu. I tutaj "sorry" ma uzasadnienie - TAKI MAMY KLIMAT... . Pozdrawiam.janusz



Za ten post autor jgrz otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Janusz
Pracujący na holowniku ludzie zapewne byli świadomi konsekwencji wynikających ze spożycia alkoholu w pracy. W Polsce NIE WOLNO!
Nie rozwodząc się zbytnio - przytrafiło im się coś najgorszego, co mogło w tej sytuacji przytrafić. Spowodowali wypadek, w wyniku którego utopili potwornie drogi sprzęt.
Dyscyplinarka, jaka ich czeka to jedno, odpowiedzialność karna, drugie, a do tego być może również odpowiedzialność finansowa...?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Kochani, proponuję się nie podniecać.
Na moje oko to nie jest takie oczywiste, jak piszą (i mówią) nasi pseudożurnaliści, to znaczy pijana w sztok załoga z kapitanem na czele zatopiła holownik.

Fakt, że byli "po spożyciu" chyba jest oczywisty i będzie na rozprawach czynnikiem obciążającym, ale wątpię, czy to była jedyna przyczyna wypadku.

Jakoś mi się nie chce wierzyć, że stary matros, który z niejednego kufla pił piwo, mając w organizmie 0,3 czy 0,5, jest tak pijany, że nie odróżnia lewo od prawo i nagle zapomina prawa drogi.

Awarie silnika czy steru też się zdarzają. A wtedy promile w organizmie tylko pogarszają sytuację, ale nie są główna przyczyną.

(To pisałem ja, Zbieraj, przeciwnik picia na morzu).

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, Micubiszi, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 20:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
jgrz napisał(a):
No to w Wielkiej Brytanii sposób i jakość pracy normalnie leży!!! No ale widać klimat ma znaczny wpływ na sposób przyswajania alkoholu. I tutaj "sorry" ma uzasadnienie - TAKI MAMY KLIMAT...
...Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 05:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
_jp_ napisał(a):
Co ciekawe, holownik nie miał AIS-a, czy dyżurny VTS w ogóle wiedział, że dwa statki płyną na siebie?


A dlaczego ciekawe. że "nie miał AIS-a"? W Gdańsku też małe holowniki nie mają. Z całym szacunkiem, ale chyba nie bardzo wiesz co piszesz:-( Na kanale portowym statki co i rusz płyną na siebie...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Stara Zientara napisał(a):
obok wraku stoi pława żółto-niebieska.


Załączniki:
10987453_793607740714141_6712427023441022575_o.jpg
10987453_793607740714141_6712427023441022575_o.jpg [ 289.27 KiB | Przeglądane 6904 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2013, o 22:29
Posty: 90
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht., kpt. mot.
Mnie bardzo dziwi, że nikt jeszcze nie zdjął wystającej nad powierzchnię bandery.
Trzeba by to zrobić, bo takie szarganie barw narodowych trudne jest do zaakceptowania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 18:36 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jurmak napisał(a):
A dlaczego ciekawe. że "nie miał AIS-a"? W Gdańsku też małe holowniki nie mają. Z całym szacunkiem, ale chyba nie bardzo wiesz co piszesz:-( Na kanale portowym statki co i rusz płyną na siebie...
Z całym szacunkiem, ale Świnoujście to nie to samo co Twój port w Gdańsku. Jaki może być ruch w Świnoujściu zimą po godzinie 2200? Kanał jest w tym miejscu (tuż obok przeprawy promowej Bielików) wystarczająco szeroki, aby taki mały holownik płynąc przy wschodnim brzegu bezpiecznie i w sporej odległości wyminął się ze statkiem towarowym płynącym przy zachodnim brzegu. Nie chce mi się wierzyć, że holownik płynął przy wschodnim nabrzeżu i zupełnie bez powodu "nagle skręcił w lewo" prawie przez całą szerokość kanału. Tym bardziej, że ta piąta (bezalkoholowa) osoba na holowniku, to podobno był... pilot portowy! Stąd moja ciekawość, jak to zdarzenie wyglądało na monitorach dyżurnego VTS. Czy to aby nie statek wszedł na lewą stroną toru, a holownik ratował się ucieczką (spóźnioną). Alkohol alkoholem, ale trzeba brać pod ocenę wszystkie okoliczności zdarzenia. A tu na razie wygląda tak, jak gdyby alkomatem wskazano "kozły ofiarne". :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Tu Jacku możesz mieć rację. Tylko, czy 100 metrowiec w kanale mógł wykonywać tak nagłe i nie do uniknięcia dla holownika manewry?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
tadekK napisał(a):
Mnie bardzo dziwi, że nikt jeszcze nie zdjął wystającej nad powierzchnię bandery.
Trzeba by to zrobić, bo takie szarganie barw narodowych trudne jest do zaakceptowania.

Nikt tu niczego nie szarga.
_jp_ napisał(a):
ta piąta (bezalkoholowa) osoba na holowniku, to podobno był... pilot portowy!

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2013, o 22:29
Posty: 90
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht., kpt. mot.
Może i nie szarga, ale jeśli bandera służy tymczasowo jako ścierka do zbierania oleju z kanału, to chyba nie wszystko jest w porządku. :evil:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
To nie jest bandera.

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże



Za ten post autor damit otrzymał podziękowania - 2: Były user, Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 22:45 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Colonel napisał(a):
Tu Jacku możesz mieć rację. Tylko, czy 100 metrowiec w kanale mógł wykonywać tak nagłe i nie do uniknięcia dla holownika manewry?
Może nie tyle nagłe co niespodziewane? Może na przykład obaj chcieli przejść za rufą* Bielika bez czekania i zwalniania prędkości?

* tj. z tyłu Bielika biorąc pod uwagę jego ówczesny kierunek ruchu. Nie jestem pewien, co u Bielików jest konstrukcyjnie dziobem, o co rufą. Z obu "końców" wyglądają podobnie :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
co u Bielików jest konstrukcyjnie dziobem, o co rufą.
Rufa jest tam, gdzie jest pion rufowy, czyli wręg zero. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2013, o 22:29
Posty: 90
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht., kpt. mot.
damit napisał(a):
To nie jest bandera.


http://www.deon.pl/gfx/deon/pl/defaultg ... 228841.jpg

Skoro to nie jest bandera, to co?

Bo na flagę H to raczej nie wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Potrafisz odróżnić, co na załączonym zdjęciu jest flagą a co banderą?


Załączniki:
22082008(003).jpg
22082008(003).jpg [ 153.63 KiB | Przeglądane 6255 razy ]

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże

Za ten post autor damit otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 18:39 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A ja tam widzę banderę. Naszą, polską
Obrazek

Zwróćcie uwagę na miejsce jej podniesienia. To nie jest kurtuazyjna podsalingówka.

damit - na twoim obrazku sprawa jest prosta: bandera (duńska) na flagsztoku na rufie (nad rufą), na maszcie biało-czerwona flaga pilota.

********
Przy okazji - pytanie do uczonych w piśmie: jako rzecze Tradycja - czy opuszczając statek banderę należy zabrać ze sobą (jeżeli jest na to czas, na Kuguarze czasu nie mieli), czy też pozostawić ją na tonącym statku?



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: tadekK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 19:12 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stara Zientara napisał(a):
Rufa jest tam, gdzie jest pion rufowy, czyli wręg zero. :rotfl:

Hm?,
Cytuj:
Pion rufowy - w okrętownictwie linia teoretyczna kadłuba statku. Jest to linia pionowa, przechodząca przez przecięcie osi trzonu steru i wodnicy konstrukcyjnej
:-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 22:31 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jeszcze jedno ładne zdjęcie - Kuguar leży przed budynkiem Kapitanatu Portu :lol:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
jgrz napisał(a):
taka_jedna napisał(a):
A ja właśnie miałam na myśli alkohol, bo co by nie mówić, jego obecność stawia krzyżyk na sposobie i jakości pracy załogi. Gdyby byli trzeźwi, wypadek byłby pewnie analizowany jak każdy inny. A że cała załoga była "po" no to sorry - game over.


No to w Wielkiej Brytanii sposób i jakość pracy normalnie leży!!! W/g tamtejszych standardów nasze chłopaki z holownika wcale nie byli "po" - trzezwe aniołki normalnie. I żadne tam game over. No ale widać klimat ma znaczny wpływ na sposób przyswajania alkoholu. I tutaj "sorry" ma uzasadnienie - TAKI MAMY KLIMAT... . Pozdrawiam.janusz


Znaczy coś chciałeś powiedzieć? Bo u mnie akurat jest sytuacja nieco dwuznaczna: z jednej strony, pić na pokładzie można. Z drugiej, jeśli zdarzy się w takiej sytuacji wypadek, fakt bycia pod wpływem alkoholu bedzie czynnikiem obciążającym.... I to nie jest teoria ale obowiązujące prawo :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2015, o 03:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Rufa jest tam, gdzie jest pion rufowy, czyli wręg zero. :rotfl:

Hm?,
Cytuj:
Pion rufowy - w okrętownictwie linia teoretyczna kadłuba statku. Jest to linia pionowa, przechodząca przez przecięcie osi trzonu steru i wodnicy konstrukcyjnej
:-?
I co hm?
Pytałeś o prom symetryczny, więc odpowiedziałem.

Powtórzę jeszcze (na wszelki wypadek): rufa statku jest w okolicy pionu rufowego, a dziób w okolicy pionu dziobowego. A jak to sobie laicy nazwą, to ich sprawa prywatna.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2015, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Popatrzcie na nagrania telewizyjne ile trwało ustawienie boi przy wraku przed budynkiem kapitanatu......
Boja pojawia się dopiero w późniejszych nagraniach. Więc przez całą noc i pół dnia wrak leżał w ruchliwym kanale portowym bez ostrzeżenia.....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2015, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Ejjjjjj , kończą się bezpowrotnie czasy kiedy się za sterem pifko na pokładzie sączyło :-( , a wtedy wiatr wydawł się słabszy i fale mniejsze.

http://podroze.onet.pl/aktualnosci/zaos ... nych/4z6wm

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2015, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Swoją drogą, ile z tych 709 osób miało jakikolwiek związek z "prowadzeniem jednostki pływającej pod wpływem alkoholu"?

"W uzasadnieniu do projektu przywołano dane Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratowniczego, z których wynika, że w 2013 roku w Polsce utonęło 709 osób; jest to o 260 ofiar więcej niż rok wcześniej."

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2015, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2011, o 16:25
Posty: 336
Lokalizacja: N50°03' E18°36'
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 78
Uprawnienia żeglarskie: majtek
"Jednocześnie, jak wynika z doświadczeń ratowników pełniących służbę na kąpieliskach, niewielkie znaczenie ma w tym przypadku ilość alkoholu, która została spożyta." i tu automatyczna konkluzja "Każda wypita ilość alkoholu powoduje znaczące spowolnienie reakcji i wypacza ostrość widzenia" - dodali autorzy projektu.
Ja dodam że należy z automatu dowalić wyrok za kradzież wszak wiadomo nie od dziś że każdy pijak to złodziej :-(

_________________
Pozdrawiam Piotr
"Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antałek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2015, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kurczak napisał(a):
Więc przez całą noc i pół dnia wrak leżał w ruchliwym kanale portowym bez ostrzeżenia.....

Jasne.
Przecież ani dyżurni oficerowie VTS, ani Kapitanat, ani piloci nic o tym wraku nie wiedzieli i na pewno nikogo nie ostrzegali...
Eeech...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2015, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A później się jednak pojawiła. Eeech .... :D

Pewno VTS - owi się znudziło ostrzegać :rotfl:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2015, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kurczak napisał(a):
A później się jednak pojawiła. Eeech .... :D

Noooo.
Może ktoś, kto podejmował decyzję o tym kiedy wystawić przy "Kuguarze" pławę wrakową brał pod uwagę wcześniejszym rozstawianie bariery przeciwolejowej, też oznaczonej dwoma pławami?
A może uwzględniał ustawianie nad wrakiem bazy nurków, która też wystawiła przy swoich kotwicach dwie osobne pławy?

Jedno jest pewne - podejmując decyzję o ustawieniu w pobliżu wraku piątej pławy, tej "wrakowej", nikt nie brał pod uwagę zdania dyletantów, skłonnych szafować ocenami typu przez całą noc i pół dnia wrak leżał w ruchliwym kanale portowym bez ostrzeżenia.

Kurczak napisał(a):
Pewno VTS - owi się znudziło ostrzegać :rotfl:

Nie znudziło się - VTS ostrzega nadal. Od tego jest, prawda?
Choć pewnie każdego pilota z treści SE_ON_06/2015, SE_ON_07/2015 i SE_ON_08/2015 nie odpytują - bo piloci, rzecz oczywista, i tak wiedzieli pierwsi. :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2015, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Media pokazywały sporo zdjęc i filmików, na których nie było widać pław, choć na jednym ze zdjęć widać za wystajacym z wody masztem prawdopodobnie barierę przciwolejową.....

Istnieje prawdopodobieństwo, że było tak jak napisałeś i boję "wrakową" postawiono niezwłocznie gdy tylko była taka możliwość...

A może jedno drugiemu nie przeszkadzało....

Nie chodzi o to kto ma rację Jaromirze, tylko o to jak się ją przekazuje - a Ty masz specyficzny sposób przekazywania swoich racji.........

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL