Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 22:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 339 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 18:12 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A ja zaliczywszy na Sportinie pamiętam jak sobie pośpiesznie rozważałem gdzie to jej się "krzywa skończy"... :rotfl:

Dlatego pokazałem na przykładzie J/24. Ładniej widać jak wygląda przejście za "kąt maksymalnego momentu" w sensie ruchu łódki pod naciskiem (malejącym już, wszak). To tak dla tych co nie czują fizyki bryły. Skoro pytają.
Ta łódka ma pół tony balastu, Eygthene tonę (gdy inne parametry podobne) - różnica jest, nie? ;)
Ale fizycznie - zasada jest uniwersalna.
Jeno trudniej o filmik z wywrotki poważniejszej łódki i nie od spinakera - potrzebny szkwał, czyli kamerzysty by zmokli.
A ludzie łapią za aparat dopiero po fakcie. Choć nie zawsze https://youtu.be/r65D42hTfm8?t=211


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 19:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Rysiu ten filmik dotyczy wywrotki w przyboju. Tu znie pomoze zaden ksztalt kadluba, po prostu trzeba miec odpowiednia predkosc i umiec sterowac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 19:48 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
I stateczność zachowaną także w nieprzyzwoitych kątach przechyłu, by wstać nim zaleje... a nawet by wstać miast się zrolować. To nie jest tak że każda fala każdy jacht wywali.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale... stojąc na grzyba - jest bezpiecznie: powietrze nie ucieka.
(w takim przyboju wręcz "bombelki dodają pływalności"). :rotfl:

MJS

ps
Pustaki w tym będą wręcz genialne; lepsze od katamaranów - bo mają więcej powietrza.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 20:03 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rku, gdyby "żaden kształt kadłuba" nie pomagał, to po co te badacze i konstruktory? :roll:
Pewnie że pływać trza umić, ino najwspanialszy mistrz nic fachowością swą nie zdoli bez odpowiednich narzędzi. :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 20:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Czy mam przez to rozumiec ze jachy z dlugim kilem w tych samych warunkach wywrotki by nie zaliczyl ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Czy mam przez to rozumiec ze jacht z dlugim kilem w tych samych warunkach wywrotki by nie zaliczyl ?

Z długim kilem... i odpowiednimi proporcjami kadłuba (także ciężarowymi) ... bardzo prawdopodobne, że miał by dużo większe szanse ... żeby nie zaliczyć.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 20:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A Minimalist wczytuje się w Marchaja. I tak mię się skojarzyło złośliwie... ;)
Wprawdzie czytałem 30 lat temu (rany jak leci :-? ) lecz pomnę iże ta księga, jak i wcześniejsze badania, jak i wcześniej komisja RORC zwołana po Fastnet - zajmują się analizą porównawczą pewnych dwu różnych jachtów.
Które zachowały się na dwa różne sposoby przewracane będąc łamiącą się, a paskudną i nieregularną, falą. Pewnego przykrego dnia.
Oba zresztą z jednego specyficznego typu: dość lekkie regatówki z finkilem i oddzielnym sterem, projektowane do formuły regatowej.
Jednym była dość zachowawcza Contessa (w angielskim stylu "pełnomorskim"), drugim zaś projektowany dokładniej pod przelicznik pół-toner Rona Hollanda - tej samej koncepcji co jego parę lat wcześniejszy ćwierć-toner "Eygthene 24".

Czy różne jachty zachowują się różnie?

(a jakby co to źródłowe badania - na których opierał się Marchaj, i RORC, i ISAF, i IMS, i ORC i Komisja Europejska - też są dostępne, albo mogę wrzucić z dysku.)
Węższy, masywniejszy (bezwładność), z mniejszą powierzchnią dna, większym kątem dna, głębiej zanurzonym kadłubem, niższą burtą... można sobie gdybać. Pomogłoby, choć nie wiemy o ile.
Mógłby zostać położony o mniejszy kąt...
Ale nie do tego wstawiłem onże przykładzik. Pytanie było wcześniej o zakres i charakter stateczności.

Owoż ten jacht nie wstał z przechyłu. Przechyłu, bo fala go nie zrolowała, tylko przechyliła.
Spójrzcie dokładniej: położył się, fala już przez niego przeszła - a on nadal leży.


Ostatnio edytowano 10 wrz 2015, o 21:11 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
... i być może opiera się masztem o dno.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 21:20 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
edit: podziękowania Zbierajowi :kiss:
Aszsz, te kompjutry podstępne...


Ostatnio edytowano 10 wrz 2015, o 21:30 przez Ryś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Ryś napisał(a):
A może mod by jakowyś mógł wetknąć?
Wetkłem. Tera bedzie? :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 21:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
... i być może opiera się masztem o dno.
Aj, być to może. Zaraz potem ma złamany w pół...
Ciekawość czy gdyby nie zaryłby to byłby wstałby?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2015, o 07:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
Owoż ten jacht nie wstał z przechyłu. Przechyłu, bo fala go nie zrolowała, tylko przechyliła.
Spójrzcie dokładniej: położył się, fala już przez niego przeszła - a on nadal leży.
Też miałem taką wywrotkę, na o wiele mniejszej fali przybojowej. Maszty ocalały, bo warunki były lekkie. Balastu ZERO. Łódka sama nie wstała.
Łódki w większości słabo chodzą w przyboju. Chyba, że takie, które również czasami rolowało w przyboju:

Obrazek

Lub takie w wersji przybrzeżnej:


... i oceanicznej:


Ale chyba nie o takie Wam chodziło? :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Pozostałe posty wydzieliłem do wątku o jachtach odpornych (są takie? :-) ) na sztormy, czyli tu: viewtopic.php?f=5&t=22959

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2016, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
M@rek napisał(a):
emerytura jest pojeciem bardziej mentalnym bo taki Krzysztof Paul

Warto poczytać http://forumextremum.pl/wywiady/wywiad- ... -paul.html

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowania - 3: M@rek, Marian Strzelecki, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2016, o 13:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
Piotrze wracamy do podstaw?
Szymon wie co robi i czym ryzykuje, a płynie najgrzeczniej jak można = w pasatach.
Pogadamy pod Kapsztadem, tam jego kunszt będzie naprawdę potrzebny.

MJS

ps ... i Szymon przepłynął już (przedtem) (mniejszym) dwa razy Atlantyk ... ma wprawę.



No i Szymon juz daleko za Kapsztadem :) za to Cichockiemu po raz kolejny PD Afryka " nie wydala" choc na swoja Delphie 47 specjalnie robiona moglby dwa maxusy Szymona zaladowac :)
Wnioski kazdy moze sobie wyciagnac sam :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2016, o 14:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Powoli to się boję wyciągać te wnioski :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2016, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Wnioski kazdy moze sobie wyciagnac sam

Powinni byli postawić dwa maszty zamiast jednego.
Wysunąć bukszpryt.
Ożaglowanie typu jol.
Słowem - na bazie kadłuba D 47 zbudować jacht wyprawowy.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2016, o 02:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
Powinni byli postawić dwa maszty zamiast jednego.
Wysunąć bukszpryt.
Ożaglowanie typu jol.
Słowem - na bazie kadłuba D 47 zbudować jacht wyprawowy.

Znaczy: zwęzić kadłub, obniżyć burty, dodać kil wzdłużny, zaczepić za nim ster, itp itd
Kiedyś tak już proponowałem, ale mnie (wielcy) koledzy zjedli. :-P

MJS
ps Po co na bazie D... nie ma u nas bardziej morskich baz?
Ot ... z linii Polonusa zerżnąć. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2016, o 08:58 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Maxus 22 wyglada zupelnie inaczej :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 3: Colonel, Moniia, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2016, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Nie wiem, czy osobiście nazwałabym go "idealnym do samotnej żeglugi" (hint- słowo ideał tu nie pasuje) - ale, jak to u mnie powiadają "the proof of the pudding is in the eating" (lub "proof is in the pudding") - a tutaj jak widać sprawdza się na pewno lepiej niż 2.5 raza większa Delphia...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 01:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Maxus 22 wyglada zupelnie inaczej :)

Oczywiście, bo to jest śródlądowa łódka dostosowana do jednorazowego rejsu dookoła, prowadzonego przez doskonałego sternika młodego pokolenia. :cool:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 09:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A male typowe "zelazko " oplynelo Swiat bez zachodzenia do portu w 268 dni. Nadaje sie ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
A male typowe "zelazko " oplynelo Swiat bez zachodzenia do portu w 268 dni. Nadaje sie ? :)

Marku, ja nie neguję pływania żelazkami w ogóle, ja neguję ich sens do pływania pod wiatr, gdy nie mają bocznych kilów (lub innych asymetrycznie nastawnych).
A także zwracam uwagę ,że płynąc pod wiatr w przechyle orają zwykle dziobem bardziej niż te które mają węższe rufy, co zmusza do kontrowania sterem występującej dużej nawietrzności, czyli do niepotrzebnego hamowania jachtu.
Oraz zauważam, że - gdy płyną z wiatrem (w "dalekich szerokościach") potrafią zaryć dziobem w doganianą falę i się przekręcić.

Poza tym mają już same zalety. ;)

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 15:14 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Oraz zauważam, że - gdy płyną z wiatrem (w "dalekich szerokościach") potrafią zaryć dziobem w doganianą falę i się przekręcić.


Jaka jest Twoim zdaniem przyczyna takiego zachowania? Prędkość przy schodzeniu z fali - ja to tak rozumiem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wczoraj przypadkiem trafiłem na Maid Of Endor pana Colina:
Załącznik:
MaidOfEndor-1.JPG
MaidOfEndor-1.JPG [ 38.26 KiB | Przeglądane 5588 razy ]

a wczytawszy go (z ciekawości) do FS-a:
Załącznik:
Maid Of Endor.fbm [61.47 KiB]
Pobrane 221 razy

stwierdziwszy, że popływałby takim nie raz i nie dwa.

Lc = 6,15 m

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 15:47 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie, ja plywalem na jednym typowym "zelazku" na Elanie 350 i uwazam ze na wiatr plywa znacznie lepiej od wielu klasycznych konstrukcji, dziobem nie ryje a prowadzi sie go jednym palcem.
To sa moje osobiste doswiadczenia i tyle.
Oczywiscie w 'ryczacych czterdziestkach" nie zeglowalem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 16:55 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
Oraz zauważam, że - gdy płyną z wiatrem (w "dalekich szerokościach") potrafią zaryć dziobem w doganianą falę i się przekręcić.
Cum grano salis że wtrącę... :mrgreen: :

Obrazek

Pewnego majowego poranka, 1935 roku, w drodze z Las Palmas do Newport, RS 28 "Sandefjord" w ciężkim sztormie szedł z wiatrem pod samym fokiem.
A że utrzymanie go rufą do fali było niezmiernie trudne, dwu ludzi na sterze ledwie dawało radę. W końcu zawołali z pokładu że dłużej już nie zdołają i pozostałych trzech ruszyło na dziób zrzucić foka. Gdy to czynili jacht wbił się dziobem w wodę, nadbiegająca z tyłu fala uniosła rufę i "Sandefjord" wykonał pełne salto w przód.

Thorleif Tharaldsen utrzymał się, pozostała czwórka znalazła się w wodzie. Erling Tambs (kapitan), Peter Archer i Einar Tveten wydostali się na pokład gdy jacht wstał, lecz Kare Tveter zginął.
Maszt złamany, nadbudowa zniesiona, rozliczne uszkodzenia, kadłub zalany.

I tak to podręcznikowym przykładem wywrotki przez dziób stał się superdzielny ratowniczy Colin Archer...
Ale ustąpił później Tzu Hang'owi. ;)

O czem w takiem akurat wątku wspomnieć może należy.
O przyczynach takich zachowań też by można, ino zaraz by zagryźli :lol:

Obrazek
z: Erling Tambs "Hard Seilas", 1939.

Tzu Hang trzeba przedstawiać? Raz wystarczy. :)
Załącznik:
Tzu Hang.jpg



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 4: Colonel, Marian Strzelecki, plitkin, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 17:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Bo kazdy ma prawo do swojego idealu, gorzej jesli ten swoj probuje lansowac jako idealny dla kazdego :)
Tak na marginesie, ladnych pare lat temu Ruda Krautschneider wymarzyl sobie idealny jacht do zeglugi w trudnych warunkach. Udal sie do andrzeja Arminskiego, dlugo pogadali i Andrzej narysowal Mu "Polarke" .
Z tego co wiem Ruda z jachtu byl zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Do samotnego pływania po morzu idealny wydaje się Hallberg-Rassy 64 - bo to i kokpit zabudowany i wystarczająco przestronna jednostka jest i kabinę armatorską ma na rufie - a nie na dziobie. I do silnika łatwy dostęp... Oczywiście ma pewne wady, ale to są wady głownie finansowe.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 339 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 201 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL