Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 07:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 lut 2016, o 22:55 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
farbyjachtowe.pl napisał(a):
dębina w miejscach kontaktu z wodą przyczerniała, co mnie osobiście się podoba
Profanacja! :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 00:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Ryś napisał(a):
farbyjachtowe.pl napisał(a):
dębina w miejscach kontaktu z wodą przyczerniała, co mnie osobiście się podoba
Profanacja! :twisted:

Ale w jakim sensie?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 08:47 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A po co jeśli mogę zapytać całość drewna malujecie epoksydowym gruntem? A co stanie się kiedy woda dostanie się pod tą uszczelnioną epoksydem warstwę drewna?

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Profanacja! :twisted:

Ryś ;) Ty się nie popisuj Ty ;)
Spróbuję w Twoim stylu...
Czarne jak atrament granatowy... Nie czerwone... Jak popiół dębowy ;)
Udało się ? ;)

PS: Dwa klocki w Wisłoku pławię już kilka latek, jak kto nie podpierniczył ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 07:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
peter napisał(a):
A po co jeśli mogę zapytać całość drewna malujecie epoksydowym gruntem? A co stanie się kiedy woda dostanie się pod tą uszczelnioną epoksydem warstwę drewna?


Z Piotrem, autorem powyższego pytania miałem przyjemność spotkać, się na targach Botex, wysłuchać jego bardzo ciekawej prelekcji o używaniu narzędzi ręcznych w szkutnictwie, oraz poradzić się w sprawie następnej dużej operacji jaka nas czeka pokrywania pokładu płótnem. Nigdy tego nie robiłem i jest to dla mnie totalnym eksperymentem. Oczywiście nasza rozmowa zahaczyła także o dylematy związane z wyborem technologii w odbudowie starych jachtów i łodzi. Pytanie jednak padło na forum i tu chciałbym także o tym parę słów napisać.
Używamy impregnatu epoksydowego na takiej samej zasadzie jak używa się pokostu, to znaczy do nasączania drewna (a więc nie chodzi o pomalowanie, czyli utworzenie powłoki na drewnie). Tak jak woda nie dostaje się pod pokost (spod którego i tak by nie odparowała, gdyby się tam dostała), tak samo nie dostaje się pod impregnat epoksydowy.
Pokost lniany podobnie jak inne produkty olejne, po odparowaniu rozcieńczalników (najczęściej terpentyny, która jest stosunkowo mało lotna), sieciuje w drewnie schnąc oksydacyjnie, co także trwa długo z uwagi na ograniczony dostęp tlenu do głębszych warstw oleju. Impregnat epoksydowy rozcieńczany jest dużo bardziej lotnymi rozcieńczalnikami, które szybciej odparowują, a sieciowanie przebiega od razu w całej objętości impregnatu poprzez reakcję z utwardzaczem.
Skoro używamy go jak pokostu, to czemu nie pokost? Po pierwsze zamierzamy jako uszczelniacza użyć Sikaflexu, który nie przyklei się do tłustych elementów, po drugie pokost jest mniej trwały. Główni wrogowie to promieniowa UV oraz woda morska, która ma odczyn alkaliczny i zmydla tłuszcze. Dlatego pokostowane elementy następnie powinno się polakierować. Impregnat epoksydowy nie podlega tym problemom. Po trzecie pracujemy w temp. ok 5 st. C. i to nie są warunki na dobre pokostowanie. Dodatkowo dodam, że mówimy głównie o impregnowaniu sklejki i drobnych elementów drewnianych.
No i na koniec kilka słów co nowego na naszej Elce. Po pierwsze nitowanie. Po drugie primerowanie szpar miedzy plankami Sikaprimer 290, po trzecie zalewanie szpar gumą Sikaflex 298.


Załączniki:
Komentarz: Pierwsze szpary już zalane - pierwszy plan po lewej
IMG_0119.jpg
IMG_0119.jpg [ 57.75 KiB | Przeglądane 5636 razy ]
Komentarz: Sikaflex 298 + pistolet pneumatyczy
IMG_0118.jpg
IMG_0118.jpg [ 67.97 KiB | Przeglądane 5636 razy ]
Komentarz: Przygotowanie do zalewania Siką, oklejanie i primerowanie Sikaprimer 290
IMG_0116.jpg
IMG_0116.jpg [ 66.92 KiB | Przeglądane 5636 razy ]
Komentarz: Nitowanie
IMG_0105.JPG
IMG_0105.JPG [ 329.33 KiB | Przeglądane 5636 razy ]

Za ten post autor farbyjachtowe.pl otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 08:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
farbyjachtowe.pl napisał(a):
Używamy impregnatu epoksydowego na takiej samej zasadzie jak używa się pokostu,


wszystko dobrze jak uzywasz epoxydu do odtłuszczonego drewna ale czy się nie obawiasz gruntowania starych, brudnych różnie odtłuszczonych kawałków drewna czy to trochę nie loteria?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 10:23 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Bombel napisał(a):
Padło konkretne zapotrzebowanie a w zamian porady rodem z "zaczarowanego ołówka".

Teraz na poważnie.
Mało mam szpejów ale sprawdzę jak z dostępem do miecza. Drewnianego (skleiczany). Tak +-25-30 mm grubości.
Rozmiarów i kształtów omegoprzybliżonych.
Jeśli zainteresowani to po 15 lutego zrobię fotki i zwymiaruję.
Przejrzę jeszcze zasoby. Jakieś 2-3 bloczki (pojedyńcze czy podwójne) z policzkami drzewianymi gdzieś powinny się szwendać.


Obiecanki cacanku :oops:
po dokładnym przewertowaniu stodoły okazało się żedrewniany omegopodobny miecz ( obrotowy) poooszedł z dymem ogniska.

Sorry
Jeszcze jedno źródełko staroci do sprawdzenia ale dopiero w połowie marca.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
farbyjachtowe.pl napisał(a):
Po pierwsze nitowanie.

Miło zobaczyć, że ktoś tradycyjnie nituje a nie skręca śrubkami i to nierdzewnymi.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
farbyjachtowe.pl napisał(a):
Pokost lniany podobnie jak inne produkty olejne, po odparowaniu rozcieńczalników (najczęściej terpentyny, która jest stosunkowo mało lotna), sieciuje w drewnie schnąc oksydacyjnie, co także trwa długo z uwagi na ograniczony dostęp tlenu do głębszych warstw oleju. Impregnat epoksydowy rozcieńczany jest dużo bardziej lotnymi rozcieńczalnikami, które szybciej odparowują, a sieciowanie przebiega od razu w całej objętości impregnatu poprzez reakcję z utwardzaczem.


I tu muszę dodać swoje trzy grosze ...oleje Le Tonkinois nie zawierają ani kropli żadnego rozcieńczalnika.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
reed napisał(a):
I tu muszę dodać swoje trzy grosze ...oleje Le Tonkinois nie zawierają ani kropli żadnego rozcieńczalnika.


Na szczęście tak nie jest. Zgodnie z kartą MSDS z polskiej strony LT w składzie zadeklarowany jest CAS 64742-48-9, czyli mówiąc inaczej White spirit lub inaczej: Mineral spirit, Solvent naphtha, Turpentine substitute, Terpentinersatz, albo po prostu po naszemu benzyna lakiernicza. Rozcieńczalnik potrzebny jest do obniżenia lepkości produktu, tak aby lepiej wnikał w drewno, poprawia rozlewność, pozwala szybciej uzyskać pyłosuchość. Słowem same zalety :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Przede wszystkim mała korekta, na targach rozmawiałem z Piotrem, który na forum ma nick piotr6, a nie peter. Obu kolegów przepraszam.

Bombel napisał(a):
Obiecanki cacanku :oops:
po dokładnym przewertowaniu stodoły okazało się że drewniany omegopodobny miecz ( obrotowy) poooszedł z dymem ogniska.

Nic to miecz musimy zrobić stalowy, bo taki był oryginalnie. Gdyby natomiast komyś napatoczyły się mosiężne lyb drewniane kipi, mosiężny sztagownik (mały) oraz mały mosiężny ściągacz 6 lub 8 to bardzo chętnie przygarnę takie szpejki na zasadzie do obgadania. Dzięki i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 20:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Całkiem możliwe ze rozmawialiśmy ale na pewno nie o budowie lodki :D .
Przy okazji moglbys odpisać na moje pytania?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2016, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
Całkiem możliwe ze rozmawialiśmy ale na pewno nie o budowie lodki

Jakaś pomroczność jasna mnie ogarnęła, czyli na początku dobrego Piotra zidentyfikowałem, a zatem kolejny raz przepraszam :roll:

piotr6 napisał(a):
wszystko dobrze jak uzywasz epoxydu do odtłuszczonego drewna ale czy się nie obawiasz gruntowania starych, brudnych różnie odtłuszczonych kawałków drewna czy to trochę nie loteria?


Generalnie, w wątpliwych miejscach zawsze staram się przeprowadzić próbę na najgorszym miejscu. Większość problemów występuje w krótkim czasie po aplikacji (nie schnie, brak adhezji, konflikty między produktami). Aczkolwiek zawsze jakieś ryzyko jest. Na szczęście to szkutnictwo nie saperstwo, a większość błędów nawet jak się pojawią daje się jakoś naprawić. Piszę to bo nawet b. doświadczonym szkutnikom czasem coś nie wychodzi, a ja to nawet unikam ludzi, którym zawsze wszystko się udaje :D
Jako ciekawostkę dodam, że Elka od zewnątrz była jakim dwóskładnikiem malowana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2016, o 07:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
farbyjachtowe.pl napisał(a):
dwóskładnikiem
edyta oczywiście dwuskładnikiem. Tak to jest jak się po nocy pisze :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2016, o 09:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
farbyjachtowe.pl napisał(a):
Używamy impregnatu epoksydowego

On się jakoś nazywa handlowo?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2016, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
boSmann napisał(a):
On się jakoś nazywa handlowo?


My używamy akurat Oliva Woodprimer - Epinox 12, ale jest też Sea-Line Woodprimer bardzo podobny.



Za ten post autor farbyjachtowe.pl otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2016, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A co tam ciekawego słychać na Elce? Za nami nitowanie nowych planek i zalewanie kadłuba Sikaflexem. Gdyby teraz zwodować łódkę to powinna już pływać :). Ale niestety na tą chwilę trzeba jeszcze poczekać. Przed nami dobijanie obluzowanych nitów i szpachlowanie otworów po nitach. Oryginalnie wszystkie twory były szpachlowane właśnie, a nie kołkowane i tego się trzymamy. Szpachlować będziemy za pomocą West Systemu + wymieszamy razem dwa wypełniacze 405 Filleting Blend (brązowy) i 403 Microfibres biały). Potem całość szlifujemy, stare rozjaśniamy, a nowe przyciemniamy i całość lakierujemy. A czas nas goni, oj goni.
p.s. ponieważ padają pytania o konkretne nazwy produktów to pozwalam sobie podlinkować:
http://www.farbyjachtowe.pl/zywica-i-ut ... -p-87.html
http://www.farbyjachtowe.pl/mieszanka-d ... p-435.html
http://www.farbyjachtowe.pl/zageszczacz ... p-433.html
p.p.s.
Materiały o remoncie zamieszczamy też na blogu, gdzie pojawiają się też informacje o łodziach „L” nie zamieszczone na forum, no i zdjęcia mogą obejrzeć osoby nie mające tu konta.
https://www.farbyjachtowe.pl/blog/


Załączniki:
Komentarz: oraz ponitowana co widać na tym zdjęciu.
20160215-IMG_4185.jpg
20160215-IMG_4185.jpg [ 269.65 KiB | Przeglądane 5390 razy ]
Komentarz: a tu plan bardziej ogólny
20160215-IMG_4184.jpg
20160215-IMG_4184.jpg [ 332.57 KiB | Przeglądane 5390 razy ]
Komentarz: i jeszcze jedno ujęcie
20160215-IMG_4183.jpg
20160215-IMG_4183.jpg [ 225 KiB | Przeglądane 5390 razy ]
Komentarz: Łódka już uszczelniona - Sikaflex 298
20160215-IMG_4182.jpg
20160215-IMG_4182.jpg [ 230.74 KiB | Przeglądane 5390 razy ]

Za ten post autor farbyjachtowe.pl otrzymał podziękowania - 3: MarekSCO, Mir, peter
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2016, o 08:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Kolejny etap prac na Elce za nami. Nie są to niestety prace bardzo widowiskowe, ale za to bardzo czaso i pracochłonne. Dobijanie obluzowanych nitów, szpachlowanie setek otworków po nitach no i szlifowanie, szlifowanie, szlifowanie … Na zdjęciach widać, że nowe drewno znacząco różni się od starego, jest jaśniejsze i bardziej różowe. Stare drewno jest bardziej żółte, ciemniejsze i upstrzone łatkami zszarzeń, w miejscach gdzie stary lakier złuszczył się i dębina przez wiele lat wystawiona była na działanie pogody. W następnej kolejności postaramy się trochę przyciemnić nowa dębinę za pomocą Owatrol Marine Strip, a stare elementy nieco rozjaśnić za pomocą Owatrol Marine Deck Cleaner. A potem już tylko lakierowanie i dół będzie gotowy :)

http://www.farbyjachtowe.pl/odszarzacz- ... p-406.html
http://www.farbyjachtowe.pl/odszarzacz- ... p-406.html


Załączniki:
Komentarz: To także wymaga postarzenia
IMG_0136.JPG
IMG_0136.JPG [ 56.98 KiB | Przeglądane 5317 razy ]
Komentarz: Także kolor drewna trochę się różni
IMG_0134.JPG
IMG_0134.JPG [ 59.8 KiB | Przeglądane 5317 razy ]
Komentarz: Nowe planki wyraźnie jaśniejsze
IMG_0133.JPG
IMG_0133.JPG [ 37.64 KiB | Przeglądane 5317 razy ]
Komentarz: Pawęż
IMG_0132.JPG
IMG_0132.JPG [ 68.3 KiB | Przeglądane 5317 razy ]
Komentarz: Wstępne szlifowanie
IMG_0131.JPG
IMG_0131.JPG [ 37.16 KiB | Przeglądane 5317 razy ]

Za ten post autor farbyjachtowe.pl otrzymał podziękowania - 2: Mir, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2016, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tak mi się skojarzyło... ;)
Załącznik:
El Tucan.gif
El Tucan.gif [ 6.41 KiB | Przeglądane 5290 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2016, o 08:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ja mam podobne skojarzenia tylko bardziej epickie :)


Załączniki:
orzeł.jpg
orzeł.jpg [ 24.47 KiB | Przeglądane 5247 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2016, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
farbyjachtowe.pl napisał(a):
Ja mam podobne skojarzenia tylko bardziej epickie :)

Ale tukan coś tam w drewnie dłubie, a to ptaszysko w... no, mniejsza z tym. :-D
Ciekaw jestem efektów długoterminowych zalewania tych planek sikafleksem, na ile to zda egzamin. Nie żebym był przeciwnikiem w imię niewczesnej, szkutniczej ortodoksji, a dla wiedzy. Przyjdzie jednak pewnie trochę poczekać.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2016, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Kochani, targi Wiatr i Woda zbliżają się wielkimi krokami. Czas mocno przyspieszył i żeby zdążyć z naszym ambitnym projektem właściwie cały czas poświęcamy na przygotowanie łodzi. Wiele wydarzyło się od czasu ostatniego postu: Elka ma zrobione dno, odnowiony maszt, zrobione wszystkie okucia na maszt, salingi oraz jumpsaling, nowe cęgi, nową płetwę sterową wraz z jarzmem oraz płetwę mieczową. Elka dostała też przyczepkę oraz szyje się plandeka. Niestety nie mam czasu o wszystkich tych ważnych detalach się rozpisywać. Do zrobienia został pokład wraz zamocowanie osprzętu, otaklowanie masztu i lakierowanie wnętrza. Ponieważ do imprezy został praktycznie tydzień, tymczasem zakończę moją relację z remontu i zapraszam wszystkich na nasze stoisko na Targach numer 39A Hala A Tam będzie można łódź obejrzeć, dotknąć, powąchać i oczywiście pogadać :)


Załączniki:
Komentarz: Nasze stoisko na WiW
Plan targów.jpg
Plan targów.jpg [ 400.94 KiB | Przeglądane 5182 razy ]
Komentarz: A to mamy jeszcze do zrobienia
IMG_0145.jpg
IMG_0145.jpg [ 84.99 KiB | Przeglądane 5182 razy ]
Komentarz: I łaciata rufka
20160221-IMG_0489.jpg
20160221-IMG_0489.jpg [ 295.51 KiB | Przeglądane 5182 razy ]
Komentarz: A tu bardziej z góry
20160221-IMG_0496.jpg
20160221-IMG_0496.jpg [ 357.63 KiB | Przeglądane 5182 razy ]
Komentarz: Dziób dębinka postarzona i polakierowana
20160221-IMG_0485.jpg
20160221-IMG_0485.jpg [ 312.58 KiB | Przeglądane 5182 razy ]

Za ten post autor farbyjachtowe.pl otrzymał podziękowania - 3: MarekSCO, Mir, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2016, o 07:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Witajcie. Wczoraj wieczorem zapakowaliśmy Elkę na przyczepę, zapatuliliśmy nowiutką plandeką i dziś od samiuśkiego ranka pomykamy do Wa-wy. Zapraszam wszystkich serdecznie na nasze stoiska na Wiatr i Woda w hali A numer 39, gdzie będzie można zobaczyć jak teraz wygląda ta piękna łódka. Jak wyglądała, kiedy do nas trafiła to pokazują załączone fotki. Do zobaczenia na targach!


Załączniki:
Komentarz: Oraz ogólny syf :(
437B3423-7C9C-4374-BFAF-F81EFAE63C33.jpg
437B3423-7C9C-4374-BFAF-F81EFAE63C33.jpg [ 360.67 KiB | Przeglądane 5107 razy ]
Komentarz: Obraz nędzy i rozpaczy
068D3BDB-1185-4272-8CAE-E1967D768E80.jpg
068D3BDB-1185-4272-8CAE-E1967D768E80.jpg [ 375.83 KiB | Przeglądane 5107 razy ]
Komentarz: Dziura w pokładzie i brak cegów
54B3864A-D534-4FBB-956A-C7953050AB61.jpg
54B3864A-D534-4FBB-956A-C7953050AB61.jpg [ 390.2 KiB | Przeglądane 5107 razy ]
Komentarz: Stan w jakim do nas trafiła
47FDA16B-D77B-4F7B-A3AF-92EB17F8D5C6.jpg
47FDA16B-D77B-4F7B-A3AF-92EB17F8D5C6.jpg [ 370.7 KiB | Przeglądane 5108 razy ]
Komentarz: Elka pod plandeką gotowa do drogi
IMG_0001-2.jpg
IMG_0001-2.jpg [ 429.45 KiB | Przeglądane 5108 razy ]

Za ten post autor farbyjachtowe.pl otrzymał podziękowania - 3: MarekSCO, Mir, peter
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2016, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Elka wygląda naprawdę super, kawał dobrej roboty. Oby więcej starych jachtów trafiało w takie ręce.



Za ten post autor Ejdzej otrzymał podziękowanie od: farbyjachtowe.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Przedwojenna, drewniana łódź żaglowa typu "L" budziła wielkie zainteresowanie na targach Wiatr i Woda. Była to jedyna drewniana żaglówka na targach i wiele osób twierdziło, że jest to najładniejsza łódka na całej wystawie. Niezmiernie miło było nam słuchać tych opinii. Pojawiło się też wiele wspomnień związanych z początkiem żeglarskiej pasji u osób nieco starszych i zainteresowanie nietypowymi rozwiązaniami (rogatnica, lub wygięty maszt Marconi) u młodszej widowni. Największe chyba zainteresowanie budził pokład - przypomnijmy drewniany pokład został zgodnie z oryginalną specyfikacją pokryty tkaniną bawełnianą i pomalowany. Wiele osób myślało, że jest to laminat, albo farba przeciwpoślizgowa. Rozwiązanie to tak spodobało się niektórym zwiedzającym, że planowali zrobić podobny pokład na swoich jachtach z laminatu. Czy to się uda? - nie mam pojęcia. Wiele też osób myślało, że nasza łódka to Omega, dopiero po dokładniejszym przyjrzeniu się stwierdzali, że jednak różnice są znaczne. Wiele osób wspominało też, że śledziło remont łodzi na forum, naszym blogu lub FB i sporo wiedziało o tym projekcie. Było na bardzo miło, ponieważ wielu ludzi nie wierzyło, że zdążymy na targi wiedząc jaki mamy zakres prac do zrobienia i w jakim stanie była łódź przed remontem. Odnoszę wrażenie, że w dobie dość podobnych do siebie i masowo produkowanych jachtów i łodzi, taka łódź "z duszą" budzi wielki sentyment podobnie jak inne zabytki techniki np. stare samochody lub pociągi. Cóż tego klimatu nie da się "podrobić".


Załączniki:
Komentarz: Niżej podpisany na tle Elki - wyraźnie zadowolony :)
DSC03381-001.jpg
DSC03381-001.jpg [ 417.01 KiB | Przeglądane 4947 razy ]
Komentarz: Rufa - rogatnica co to jest ? :)
IMG_0008.jpg
IMG_0008.jpg [ 365.06 KiB | Przeglądane 4947 razy ]
Komentarz: Stary numer na nowym dziobie
IMG_0012.jpg
IMG_0012.jpg [ 356.23 KiB | Przeglądane 4947 razy ]
Komentarz: Elka na naszym stoisku
IMG_0005.jpg
IMG_0005.jpg [ 334.66 KiB | Przeglądane 4947 razy ]

Za ten post autor farbyjachtowe.pl otrzymał podziękowania - 3: boSmann, Mir, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
farbyjachtowe.pl napisał(a):
zainteresowanie nietypowymi rozwiązaniami (rogatnica, lub wygięty maszt Marconi)

a refpatent nie zadziwił oglądających? ;)

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2016, o 21:08
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jak najbardziej zadziwił. W ogóle zdziwień było wiele: szotring - co to i dla czego taki jest, laszki - co to i co się za nimi kryje, ściągacz z pelikanem - po co, czy masz wygięty bo achtersztag tak mocno wybrany ... ale, to w sumie było miłe, że ludzi interesowały takie drobiazgi. Dużo było też pytań o samą klasę L, co to, skąd to, czy dużo było takich łódek, itd.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 12:01 

Dołączył(a): 5 kwi 2015, o 18:47
Posty: 46
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Byłem, widziałem i potwierdzam - przepiękna robota!

:-D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Na Kiekrzu są dwie L-ki, to już co najmniej trzy - czyli klasa regatowa! :cool:
Jakby wszystkie się spotkały na
Regatach Żaglówek Drewnianych
w Swarzędzu
podczas
"I Swarzędzkiego Pikniku Żeglarskiego"
viewtopic.php?f=43&p=416113#p416113,
to by było wprost wykwintnie.

Te łodzie dobrze pływają.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
viewtopic.php?f=43&t=23949

Termin I Pikniku Żeglarskiego uległ zmianie. Ostatecznie będzie to łikend 18/19 czerwca :D

Zapraszamy :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL