Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 lip 2025, o 22:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 cze 2016, o 09:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Seba napisał(a):
M@rek napisał(a):
Seba napisał(a):

Wlasnie od jakiegos czasu usiluje sie dowiedziec jakie urzadzenia ma Bartek na jachcie i jak widac bezskutecznie :)


Ale czemu na forum???
Napisz do Bartka :mrgreen:


Wiesz, mysle ze wiecej osob jest tym zainteresowanych i to niekoniecznie w zwiazku z kolizja :) Wiem ze na samoster Ariesa, piecyk od Jaskuły, AIS, VHF ale to chyba nie wszystko. Troche plywam sam, mam swoje przemyslenia co do wyposazenia wspomagajacego taka zegluge. Mysle ze gdyby Bartek wyraznie zasygnalizowal czego Mu brakuje moglby liczyc na pomoc z jaka spotkaliscie sie ratujac "Polonusa " :)


Chodziło mi o to, że zamiast pytać tu, gdzie Bartek nie wiem czy zagląda i dziwić się ,że od jakiegoś czasu nie możesz się dowiedzieć warto by było zapytać Jego na FB bo tam na pewno się udziela ;)[/quote]

Cześć!
Zaglądnąłem tu wczoraj, ale wybaczcie roboty jest sporo. Mnie Bartek wygonił do Kalisza, robię swoje i jak nie potrzeba to mu głowy telefonami nie zawracam.

Na szybciutko wyposażenie:
- AIS klasy B,
- aktywny reflektor radarowy,
- gps,
- vhf dsc,
- telefon sat. Inmarsat i Iridium,
- terminal satelitarny Iridium Pilot,
- 2 radiopławy PLB,
- transponder osobisty AIS,
- autopilot,
- samoster wiatrowy.

Cóż przydarzyło się i nie jest to dla nikogo przyjemne, ale najważniejsze, że nic wielkiego się nie stało. Z armatorem statku dogadane wszystko i załatwione.

Pozdrawiam
Piotrek Lewandowski

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl



Za ten post autor morka otrzymał podziękowania - 5: Colonel, Jaromir, M@rek, nauaag, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2016, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7473
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3733
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Swoją drogą to zastanawiające, że pytania o wyposażenie jachtu padły PO kolizji a nie PRZED rejsem, o którym była stosowna informacja.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2016, o 13:05 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Ja tylko w kwestii samosteru , bo jak tak stałem dwa metry od niego i się na niego gapiłem to on był Wind coś tam coś tam , a nie Aries. Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2016, o 22:03 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
krzychuAPIA napisał(a):
Ja tylko w kwestii samosteru , bo jak tak stałem dwa metry od niego i się na niego gapiłem to on był Wind coś tam coś tam , a nie Aries. Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Czy mógł to być WINDPILOT ?

___________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2016, o 06:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12549
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
morka napisał(a):
Na szybciutko wyposażenie:


No to jeszcze alarm kursowy by się przydał...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2016, o 08:14 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
tomasz piasecki napisał(a):
Czy mógł to być WINDPILOT ?
Chyba tak. Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2016, o 22:08 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Zielony Tygrys napisał(a):
Swoją drogą to zastanawiające, że pytania o wyposażenie jachtu padły PO kolizji a nie PRZED rejsem, o którym była stosowna informacja.

Bzdura kompletna. Pytania o sprzęt, działania, motywy stawia się zawsze kiedy coś szwankuje, nie kiedy wszystko jest ok.
Przecież doświadczenia z rejsu solo, zwłaszcza z przechodzenia akwenów gdzie, i nawigacja, i ruch statków nastręcza problemy nawet pełnym załogom, są pożyteczne dla wszystkich.
W związku z tym, nie ma sensu się zastanawiać nad pytaniami forumowymi, tylko nad decyzjami, taktyką skippera i oprzyrządowanie jachtu. Do tego służy forum.



waliant napisał(a):
morka napisał(a):
Na szybciutko wyposażenie:


No to jeszcze alarm kursowy by się przydał...

AIS podnosi alarm w momencie wejścia na kurs kolizyjny.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Hania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 07:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12549
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
AIS podnosi alarm w momencie wejścia na kurs kolizyjny.


Ale to zupełnie nie to samo. Alarm kursowy podnosi alarm w momencie gdy kurs jachtu zmieni się o zadaną wartość. Co przy samosterze wiatrowym ma duże znaczenie. I nie tylko antykolizyjne (choć też).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 4: Były user, Colonel, M@rek, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
AIS podnosi alarm w momencie wejścia na kurs kolizyjny.

Nie.
Urządzenie systemu AIS podnosi alarm w momencie przekroczenia ustawionych wcześniej wartości CPA i/lub TCPA. Jeżeli alarm taki jest włączony...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 10:38 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
waliant napisał(a):
ins napisał(a):
AIS podnosi alarm w momencie wejścia na kurs kolizyjny.


Ale to zupełnie nie to samo. Alarm kursowy podnosi alarm w momencie gdy kurs jachtu zmieni się o zadaną wartość. Co przy samosterze wiatrowym ma duże znaczenie. I nie tylko antykolizyjne (choć też).

Ale ja nie pisałem o alarmie kursowowym tylko o alarmie AIS, który naturalnie trzeba włączyć i ustawić.


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jaromir napisał(a):
ins napisał(a):
AIS podnosi alarm w momencie wejścia na kurs kolizyjny.

Nie.
Urządzenie systemu AIS podnosi alarm w momencie przekroczenia ustawionych wcześniej wartości CPA i/lub TCPA. Jeżeli alarm taki jest włączony...
Wskaź jakikolwiek merytoryczny błąd w moim zdaniu.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 17 cze 2016, o 10:41 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
No to jeszcze alarm kursowy by się przydał...

Raczej przydałby się kolega który pomógłby przeprowadzić jacht na wody „bardziej spokojne”.
Jestem wielkim fanem elektroniki jednakże należy pamiętać, że na chwile obecną żadne z dostępnych dla nas urządzeń nie zastąpi prawidłowo prowadzonej obserwacji.

Już gdzieś napisałem, że „pływanie solo to mało fajne zajecie jest” i chociaż wyznaje zasadę aby każdy realizował się jak chcę (zgodnie z obowiązującym prawem) to ciężko mi pogodzić się z propagowaniem samotnego pływania.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 10:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dla mnie to bardzo fajne zajecie :) Fanem elektronicznych gadgetow nie jestem ale doceniam ich przydatnosc .Oczywisie przy wlasciwym uzytkowaniu :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
SIRK napisał(a):
waliant napisał(a):
No to jeszcze alarm kursowy by się przydał...

Raczej przydałby się kolega który pomógłby przeprowadzić jacht na wody „bardziej spokojne”.
Jestem wielkim fanem elektroniki jednakże należy pamiętać, że na chwile obecną żadne z dostępnych dla nas urządzeń nie zastąpi prawidłowo prowadzonej obserwacji.

Już gdzieś napisałem, że „pływanie solo to mało fajne zajecie jest” i chociaż wyznaje zasadę aby każdy realizował się jak chcę (zgodnie z obowiązującym prawem) to ciężko mi pogodzić się z propagowaniem samotnego pływania.


Sirk , Bartek popelnil blad ale nie uwazam aby byl mu potrzebny kolega ktory przeprowadzi jego i jego jacht przez Kattegat . Myzle ze spokojnie sam da rade . :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):

Jaromir napisał(a):
ins napisał(a):
AIS podnosi alarm w momencie wejścia na kurs kolizyjny.

Nie.
Urządzenie systemu AIS podnosi alarm w momencie przekroczenia ustawionych wcześniej wartości CPA i/lub TCPA. Jeżeli alarm taki jest włączony...
Wskaź jakikolwiek merytoryczny błąd w moim zdaniu.

Możesz wchodzić na kurs kolizyjny z dziesiątkami innych jednostek, a urządzenie AIS nie podniesie żadnego alarmu.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
jachu napisał(a):
Sirk , Bartek popelnil blad ale nie uwazam aby byl mu potrzebny kolega ktory przeprowadzi jego i jego jacht przez Kattegat . Myzle ze spokojnie sam da rade .

Chyba źle mnie zrozumiałeś. Nie znam kolegi Bartka i nie oceniam jego umiejętności. Po prostu uważam, że przydałby mu się kolega/załogant aby razem w miarę bezpiecznie przeprowadzić jacht nie tylko przez Bałtyk, Sund czy Kattegat ale także przez M. Północne i Kanał, co wcale nie będzie łatwiejsze nawet we dwójkę (czytaj bezpieczniejsze).
M@rek napisał(a):
Dla mnie to bardzo fajne zajecie Fanem elektronicznych gadgetow nie jestem ale doceniam ich przydatnosc .Oczywisie przy wlasciwym uzytkowaniu

Mamy lato a od jutro ma przestać padać, także nie czas na zażarte dyskusje o „mniemanologii stosowanej”. Niech każdy pływa jak chce ale twierdzenie o bezpiecznym(?) pływaniu solo, świadomym używaniu budzika czy odpowiedzialnym wykorzystywaniu urządzeń elektronicznych które mają wyręczyć nas w ciągłej obserwacji jest sporym nadużyciem.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 08:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, wyznaje zasade ze w 100% moge liczyc jedynie na siebie . Troche juz przeplywalem i wiem ze na zaloge (szczegolnie z ogloszenia)nie zawsze mozna liczyc m.inn. w sprawie prowadzenia wlasciwej obserwacji :)
Odbiornik AIS daje mi mozliwosc dosc dokladnej oceny na ile mam nastawic budzik :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jedzie dalej.


Załączniki:
pds.jpg
pds.jpg [ 36.95 KiB | Przeglądane 3879 razy ]

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.

Za ten post autor redgrist otrzymał podziękowania - 2: Były user, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Trzymam kciuki i kibicuje .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2016, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12549
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Po prostu uważam, że przydałby mu się kolega/załogant aby razem w miarę bezpiecznie przeprowadzić jacht nie tylko przez Bałtyk, Sund czy Kattegat ale także przez M. Północne i Kanał,


Tylko że nie o to chodzi, bo założenie rejsu jest "ciut" inne. Załogant się w założenie rejsu nie wpisuje nijak.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: Colonel, Moniia, morka
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2016, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2016, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
5,1 w! Niezły speed!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2016, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Chwileczke później nawet więcej :)

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2016, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Moniia napisał(a):
Chwileczke później nawet więcej


Wyszedł z wirażu to dołożył do pieca!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2016, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
SIRK napisał(a):
Po prostu uważam, że przydałby mu się kolega/załogant aby razem w miarę bezpiecznie przeprowadzić jacht nie tylko przez Bałtyk, Sund czy Kattegat ale także przez M. Północne i Kanał,


Tylko że nie o to chodzi, bo założenie rejsu jest "ciut" inne. Załogant się w założenie rejsu nie wpisuje nijak.

Kolega już płynie także pozwól, że życząc powodzenia nie będę drążył tego tematu.
M@rek napisał(a):
Widzisz, wyznaje zasade ze w 100% moge liczyc jedynie na siebie . Troche juz przeplywalem i wiem ze na zaloge (szczegolnie z ogloszenia)nie zawsze mozna liczyc m.inn. w sprawie prowadzenia wlasciwej obserwacji :)
Odbiornik AIS daje mi mozliwosc dosc dokladnej oceny na ile mam nastawic budzik :)

Poruszyłeś ciekawą kwestie, komu i na ile można zaufać? Nie wiem czy w środku lata i to w tym wątku ale zapewne podyskutować warto.
Co prawda nie żegluje z ludźmi z ogłoszenia ale z takowymi pracuje. Nikogo nie namawiam do bezkrytycznego zaufania jednak pracując w zespole musisz polegać na innych. Nie wiem według jakiego klucza dokonasz wyboru, może to być własna obserwacja, instynkt, łut szczęścia czy poleganie na statystyce i rachunku prawdopodobieństwa. Możesz także uwierzyć po prostu w instynkt samozachowawczy zainteresowanego ale w jakimś stopniu uwierzyć/zaufać musisz, inaczej zawał i/lub choroba alkoholowa pewna. Pytanie tylko jak stopień zaufania warunkuje nasz stan zdrowia.
Co do tych alarmów to zwróć uwagę, że doświadczeni żeglarze niekoniecznie prawidłowo interpretowali alarm CPA/TCPA. Ale pozostawmy to na długie zimowe wieczory.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2016, o 23:20 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
ins napisał(a):

Jaromir napisał(a):
ins napisał(a):
AIS podnosi alarm w momencie wejścia na kurs kolizyjny.

Nie.
Urządzenie systemu AIS podnosi alarm w momencie przekroczenia ustawionych wcześniej wartości CPA i/lub TCPA. Jeżeli alarm taki jest włączony...
Wskaź jakikolwiek merytoryczny błąd w moim zdaniu.

Możesz wchodzić na kurs kolizyjny z dziesiątkami innych jednostek, a urządzenie AIS nie podniesie żadnego alarmu.


Tylko, że w omawianym przypadku kurs okazał się kolizyjnym i prawidłowo ustawiony AIS powinien to zasygnalizować, a w relacji, o tym czy AIS zadziałał nie ma wzmianki.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 01:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
waliant napisał(a):
SIRK napisał(a):
Po prostu uważam, że przydałby mu się kolega/załogant aby razem w miarę bezpiecznie przeprowadzić jacht nie tylko przez Bałtyk, Sund czy Kattegat ale także przez M. Północne i Kanał,


Tylko że nie o to chodzi, bo założenie rejsu jest "ciut" inne. Załogant się w założenie rejsu nie wpisuje nijak.

Kolega już płynie także pozwól, że życząc powodzenia nie będę drążył tego tematu.
M@rek napisał(a):
Widzisz, wyznaje zasade ze w 100% moge liczyc jedynie na siebie . Troche juz przeplywalem i wiem ze na zaloge (szczegolnie z ogloszenia)nie zawsze mozna liczyc m.inn. w sprawie prowadzenia wlasciwej obserwacji :)
Odbiornik AIS daje mi mozliwosc dosc dokladnej oceny na ile mam nastawic budzik :)

Poruszyłeś ciekawą kwestie, komu i na ile można zaufać? Nie wiem czy w środku lata i to w tym wątku ale zapewne podyskutować warto.
Co prawda nie żegluje z ludźmi z ogłoszenia ale z takowymi pracuje. Nikogo nie namawiam do bezkrytycznego zaufania jednak pracując w zespole musisz polegać na innych. Nie wiem według jakiego klucza dokonasz wyboru, może to być własna obserwacja, instynkt, łut szczęścia czy poleganie na statystyce i rachunku prawdopodobieństwa. Możesz także uwierzyć po prostu w instynkt samozachowawczy zainteresowanego ale w jakimś stopniu uwierzyć/zaufać musisz, inaczej zawał i/lub choroba alkoholowa pewna. Pytanie tylko jak stopień zaufania warunkuje nasz stan zdrowia.
Co do tych alarmów to zwróć uwagę, że doświadczeni żeglarze niekoniecznie prawidłowo interpretowali alarm CPA/TCPA. Ale pozostawmy to na długie zimowe wieczory.


Zwróć uwagę, że te alarmy nie pracują logicznie na wszystkich urządzeniach. I nie była to moja interpretacja, a cytat instrukcji.
I jeden z powodów, dla których nie kupiłam tegoż urządzenia....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 01:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Jaromir napisał(a):
ins napisał(a):

Jaromir napisał(a):
ins napisał(a):
AIS podnosi alarm w momencie wejścia na kurs kolizyjny.

Nie.
Urządzenie systemu AIS podnosi alarm w momencie przekroczenia ustawionych wcześniej wartości CPA i/lub TCPA. Jeżeli alarm taki jest włączony...
Wskaź jakikolwiek merytoryczny błąd w moim zdaniu.

Możesz wchodzić na kurs kolizyjny z dziesiątkami innych jednostek, a urządzenie AIS nie podniesie żadnego alarmu.


Tylko, że w omawianym przypadku kurs okazał się kolizyjnym i prawidłowo ustawiony AIS powinien to zasygnalizować, a w relacji, o tym czy AIS zadziałał nie ma wzmianki.

Nie omawiamy konkretnego przypadku, ani konkretnej relacji.
Omawiamy Twoje stwierdzenie ogólne, jakoby "AIS podnosi alarm w momencie wejścia na kurs kolizyjny. "...
Które jest pozbawione sensu. Albowiem urządzenie AIS podnosi alarm nie w momencie wejścia na kurs kolizyjny, tylko w momencie przekroczenia ustawionych wcześniej wartości CPA i/lub TCPA. Jeżeli jest włączone.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 02:05 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
ins napisał(a):
Tylko, że w omawianym przypadku kurs okazał się kolizyjnym i prawidłowo ustawiony AIS powinien to zasygnalizować, a w relacji, o tym czy AIS zadziałał nie ma wzmianki.

Nie omawiamy konkretnego przypadku, ani konkretnej relacji.
Omawiamy Twoje stwierdzenie ogólne, jakoby "AIS podnosi alarm w momencie wejścia na kurs kolizyjny. "...
Które jest pozbawione sensu.


Jeśli nie wyłączymy/wyciszymy alarmu to na fabrycznych ustawieniach CPA i TCPA AIS podniesie alarm w momencie kiedy zaprogramowane wartości zostaną osiągnięte. Te wartości mogą być osiągnięte również na kursie kolizyjnym. Oczywiście nie wykluczam możliwości że AIS w Twoich rękach na kursie kolizyjnym przestaje działać.

Bezsensu jest Twoja pisanina w tym wątku, ponieważ istotą tego wątku jest kolizja.
Myślę że dla żeglarzy ciekawe jest też jak zadziałał wówczas AIS, jak był ustawiony, czy był może alarm wyciszony?
To jest chyba bardziej istotne niż doszukiwanie się jakiś wydumanych przez Ciebie błędów w moich wpisach..


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 05:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
ins napisał(a):
Myślę że dla żeglarzy ciekawe jest też jak zadziałał wówczas AIS, jak był ustawiony, czy był może alarm wyciszony?


Cześć!
Pomęczę o to Bartka, ale chyba dopiero jak będzie na Atlantyku. Na razie nie zawracam mu niczym głowy :) Sam jestem ciekaw, a nie było czasu zapytać.
Pozdrawiam
Piotrek

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 06:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zapytaj przy okazji czy ma prosty alarm kursowy ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL