Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 03:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 sie 2016, o 04:58 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jaromir napisał(a):
123 - Jak na jeziorze Śniardwy płynąć w kierunku miejscowości, które leży o dwa jeziora i jeden kanał od jeziora Śniardwy, wie tylko autor pytania.


To akurat jest jasne i bezproblemowe. Malo tego - nawiazuje do przepisow o kierunku szlaku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 06:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
plitkin napisał(a):
Jaromir napisał(a):
123 - Jak na jeziorze Śniardwy płynąć w kierunku miejscowości, które leży o dwa jeziora i jeden kanał od jeziora Śniardwy, wie tylko autor pytania.


To akurat jest jasne i bezproblemowe. Malo tego - nawiazuje do przepisow o kierunku szlaku.

Ale skąd. Zdanie jest sformułowane w sposób sugerujący, że Pisz leży nad Śniardwami. Powinno być "w drodze na Seksty" albo "w kierunku Pisza". Poza tym, kardynałki w południowo-wschodniej części Śniardw są zbyt daleko od toru jakim musielibyśmy płynąć zachowując dokładnie kierunek południowy - o ile pamiętam, są gdzieś na wysokości Niedźwiedziego Rogu. :-D Musielibyśmy płynąć od Czarciaka, a stamtąd do Sekst kardynałek nie ma. Drugie w drodze do Pisza mamy na wyjściu z kanału na jez. Roś...
Czegoś takiego jak wiatr pozorny oczywiście nie ma, dlatego "pozorny". To określenie na wiatr rzeczywisty obserwowany na poruszającej się łodzi, czyli z punktu widzenia poruszającego się w nim obiektu.
W 210 jest galimatias, ponieważ dwie odpowiedzi mogą być prawidłowe. Wszystko zależy (przy założeniu, że kierunek szkwału jest taki sam jak dotąd wiejącego wiatru) od wielkości łódki, siły szkwału i naszej prędkości. Jeśli na mniejszej łódce płyniemy powoli, a uderzenie wiatru jest znaczne, może się okazać konieczne wyluzowanie i nabranie prędkości, następnie ostrzenie. Podobnie, jeśli szkwał uderzy pełniej.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 08:31 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Alterus napisał(a):
przy założeniu, że kierunek szkwału jest taki sam jak dotąd wiejącego wiatru
Dlaczego tak zakładasz? Mnie już na nomen omen ż.j. uczyli, że kierunek szkwału (na półkuli pn.) jest nieco bardziej "w prawo"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
666 napisał(a):
Dlaczego tak zakładasz?

Bo rozważamy sytuację teoretyczną, czyli kierunek wolno nam założyć. No i do czegoś takiego odnosi się test. Ale jak pisał Ins, może przywiać i z góry.
Co do tego "z prawa", to taka prawidłowość nie rzuciła mi się w oczy, ale mogłem przegapić. :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 09:47 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Alterus napisał(a):
taka prawidłowość nie rzuciła mi się w oczy, ale mogłem przegapić
Trzeba by to rozrysować: tarcie wiatru o powierzchnię Ziemi, siłę Coriolisa.
Płynie z nami fizyk-teoretyk?

Zauważ, że chmury poruszają się w nieco innym kierunku (rzędu 30°), niż wiatr przy powierzchni Ziemi.
Nie rzuciło Ci się w oczy?
Spójrz w niebo i przejrzyj :D
Lub jeśli wolisz: "w każdym dobrym podręczniku żeglarskim" :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 10:01 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
123 - Jak na jeziorze Śniardwy płynąć w kierunku miejscowości, które leży o dwa jeziora i jeden kanał od jeziora Śniardwy, wie tylko autor pytania. BTW - po egzaminie pławy kardynalne proponuję mijać dowolną burtą, byle po właściwej stronie świata.

Nawet gdyby w pytaniu wymienione zostało Jezioro Mamry to określenie w kierunku miejscowości Pisz będzie jak najbardziej prawidłowe. Ponieważ w załączniku nr 9 opisującym szlaki wodne, ruch w kierunku miasta Pisz jest w systemacie Jezior Mazurskich określony jako ruch w górę szlaku.

Jaromir napisał(a):
155 - Niezwykle ważne pytanie, które dotyczy znaku, jakiego nie udało mi się na polskim i nie tylko śródlądziu zobaczyć ani razu - przez ponad 40 lat.


http://www.statekbajka.pl/asp/pl_start. ... ja=artykul

Po prostu mało żeglujesz.

666 napisał(a):
Dlaczego tak zakładasz? Mnie już na nomen omen ż.j. uczyli, że kierunek szkwału (na półkuli pn.) jest nieco bardziej "w prawo"?


W stosunku do czego? Jachtu na prawym czy lewym halsie?


Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 19 sie 2016, o 10:30 przez ins, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2016, o 17:01
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziekuje Wam bardzo za pomoc !!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 11:06 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
ins napisał(a):
W stosunku do czego?
Kierunku wiatru przed szkwałem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 11:15 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
666 napisał(a):
ins napisał(a):
W stosunku do czego?
Kierunku wiatru przed szkwałem.

Czyli na naszej półkuli na jachcie płynącym prawym halsem spowoduje to zwiększenie kąta natarcia, a na lewym zmniejszenie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 12:22 
A te szkwały to wieją tylko w niżu czy wyżu? Bo te dwa zjawiska różnie się kręcą, zgodnie ze wspomnianą siłą.
Obrazek
Natomiast pytanie, które wymaga wiedzę o danym regionie, w sensie położenia różnych jezior kanałów,( jeśli faktycznie tak jest) jest z gruntu idiotyczne.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 14:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wert23 napisał(a):
Natomiast pytanie, które wymaga wiedzę o danym regionie, w sensie położenia różnych jezior kanałów,( jeśli faktycznie tak jest) jest z gruntu idiotyczne.

Pytanie dotyczy podstawowej wiedzy jak się zachować w przypadku zwiększenia się wiatru pozornego i wzrostu kąta natarcia, jednym ze sposobów jest wyostrzenie.
Natomiast pozostałe dwie odpowiedzi są zbędnym polowaniem egzaminatora.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2011, o 19:59
Posty: 278
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 94
Uprawnienia żeglarskie: zwykły kapitan
ins napisał(a):
Pytanie dotyczy podstawowej wiedzy jak się zachować w przypadku zwiększenia się wiatru pozornego i wzrostu kąta natarcia, jednym ze sposobów jest wyostrzenie.
Natomiast pozostałe dwie odpowiedzi są zbędnym polowaniem egzaminatora.

Piotr Siedlewski


Tak jak piszesz "jest tylko jednym ze sposobów" drugim jest wyluzowanie żagli. W "przypadku zwiększenia się wiatru pozornego i wzrostu kąta natarcia" ostrzenie powodujące działanie na jacht dodatkowo siły odśrodkowej spowoduje jego większy przechył a w warunkach skrajnych nawet położenie dlatego w wielu przypadkach lepszym sposobem jest ten drugi sposób (wyluzowanie) a przy pływaniu turystycznym na pewno bezpieczniejszy.

Marek

_________________
Marek
________________
Ciężka praca daje korzyści w przyszłości, wylegiwanie się na kanapie daje korzyść natychmiast.
--------------------------
"To smutne, że głupcy są tak pewni siebie a mądrzy ludzie tak pełni wątpliwości" - Bertrand Russell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 19:51 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
turysta napisał(a):
est tylko jednym ze sposobów" drugim jest wyluzowanie żagli. W "przypadku zwiększenia się wiatru pozornego i wzrostu kąta natarcia" ostrzenie powodujące działanie na jacht dodatkowo siły odśrodkowej spowoduje jego większy przechył a w warunkach skrajnych nawet położenie dlatego w wielu przypadkach lepszym sposobem jest ten drugi sposób (wyluzowanie) a przy pływaniu turystycznym na pewno bezpieczniejszy.
Nie wchodząc bardzo głęboko w teorię i praktykę, dobre może być lekkie wyluzowanie samego grota, bez luzowania foka (mówimy o slupie), z kilku przyczyn.
Wyluzowanie samego grota bez luzowania foka spowoduje tzw. nawiewanie grota przez fok, co zmniejszy przyrost momentu przechylającego (lub wręcz wyprostuje łódkę) jednocześnie nie powodując nadmiernego łopotu grota, do tego nie luzowany fok nie będzie łopotał. Żagle w łopocie łatwo zniszczyć, a w skrajnych wypadkach podrzeć.
Grota znacznie łatwiej po ustapieniu szkwału wybrać (talią), z ponownym wybieraniem foka bywają cyrki (np. kabestany na zawietrznej, co od lat mnie fascynuje dlaczego właśnie na zawietrznej ;)).
Grotem zwykle operuje doświadczony sternik, fokiem często operuje mniej doświadczona załoga, która zawsze chętnie coś spie.... :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2011, o 19:59
Posty: 278
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 94
Uprawnienia żeglarskie: zwykły kapitan
666 napisał(a):
Nie wchodząc bardzo głęboko w teorię i praktykę, dobre może być lekkie wyluzowanie samego grota, bez luzowania foka (mówimy o slupie), z kilku przyczyn.

Tak, właśnie i będzie to skuteczniejsze od gwałtownego wyostrzenia. To pytanie z testu jet łagodnie określając - kontrowersyjne.
Marek

_________________
Marek
________________
Ciężka praca daje korzyści w przyszłości, wylegiwanie się na kanapie daje korzyść natychmiast.
--------------------------
"To smutne, że głupcy są tak pewni siebie a mądrzy ludzie tak pełni wątpliwości" - Bertrand Russell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 21:27 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
turysta napisał(a):
666 napisał(a):
Nie wchodząc bardzo głęboko w teorię i praktykę, dobre może być lekkie wyluzowanie samego grota, bez luzowania foka (mówimy o slupie), z kilku przyczyn.

Tak, właśnie i będzie to skuteczniejsze od gwałtownego wyostrzenia. To pytanie z testu jet łagodnie określając - kontrowersyjne.
Marek
Skąd się wzięło te gwałtowne wyostrzenie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2011, o 19:59
Posty: 278
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 94
Uprawnienia żeglarskie: zwykły kapitan
ins napisał(a):
Skąd się wzięło te gwałtowne wyostrzenie.

Piotr Siedlewski


Ponieważ pytanie nie dotyczy powolnego wzrostu siły wiatru tylko szkwału więc i reakcja musi być szybka.
Marek

_________________
Marek
________________
Ciężka praca daje korzyści w przyszłości, wylegiwanie się na kanapie daje korzyść natychmiast.
--------------------------
"To smutne, że głupcy są tak pewni siebie a mądrzy ludzie tak pełni wątpliwości" - Bertrand Russell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Odpowiedź 210. Ja bym wskazał A.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 00:22 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
turysta napisał(a):
ins napisał(a):
Skąd się wzięło te gwałtowne wyostrzenie.

Piotr Siedlewski


Ponieważ pytanie nie dotyczy powolnego wzrostu siły wiatru tylko szkwału więc i reakcja musi być szybka.
Marek

Obawiam się że twórca pytania nie ma pojęcia co oznacza w meteorologi szkwał. Czyli skok prędkości wiatru do sztormowego Ponieważ jeśli takowy przyjdzie to na większości jachtów niezbędne jest natychmiastowe wykonanie wielu czynności, których żadna odpowiedź testowa nie wyczerpuje. Zgaduję natomiast że twórca tego pytania i odpowiedzi miał na myśli skok z 2 B na 3 B ewentualnie z 3 na 4 B.
W tej sytuacji normalną rzeczą jest ostrzenie. Po za tym wyluzowanie żagli czyli, obu foka i grota nie gwarantuje w wypadku szkwału utrzymania kursu. Akurat tego rodzaju pytanie jest dopuszczalne na rozbójnika ale nie na test.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 06:10 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
ins napisał(a):
Obawiam się że twórca pytania nie ma pojęcia co oznacza w meteorologi szkwał.


I to jest najwazniejsza uwaga. Poza tym, obawiam sie, ze niewiele tez wiedzial o innych rzeczach, ktore chcial zawrzec w tym pytaniu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 07:32 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
ins napisał(a):
W tej sytuacji normalną rzeczą jest ostrzenie.

Jak dla kogo. Jak płynę z punktu A do punktu B to zwykle nie mam ochoty ostrzyć na punkt C (no chyba, że halsuję, to wtedy każdy szkwał jest zbawieniem). A jeżeli wychodziłbym na wodę nie umiejąc płynąć dowolnym kursem względem wiatru, to byłaby ze mnie plastikowa d... , a nie żeglarz (jachtowy). Umiesz pływać tylko ostrymi bajdewindami na granicy łopotu? Wychodząc na wodę dobierasz wielkość żagli do najsłabszych podmuchów?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Czy to miał być szkwał, czy podmuch, nie rozstrzygniemy, tak jak nie wiadomo, czy ma nam zależeć na utrzymaniu kursu, czy nie, bo tego też nie sprecyzowano. Również sposób postawienia pytania z użyciem konstrukcji "czy może" wprowadza zamieszanie, skoro w odpowiedziach pojawia się "musi". Należałoby tę pokraczną całość zredagować na nowo.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 08:33 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
W pytaniu zawarte są precyzyjne założenia (ostry bajdewind) i niedopowiedzenia (pewna siła wiatru).
Dlatego należy przyjąć własne założenia. Przyjmuję:
siła wiatru 4 Bf, właściwie dobrana wielkość żagli do siły 4 Bf, gust bez zmiany kierunku o sile 5 Bf (30 sekund).
Należy wyostrzyć, chyba że łódka ma problemy przechyłowe przy wzroście siły o 1 Bf.
Wtedy luzujesz grota.

Pytanie jest mi bliskie, gdyż umiem pływać wyłącznie ostrymi bajdewindami.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowania - 2: Były user, Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 10:48 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
666 napisał(a):
ins napisał(a):
W tej sytuacji normalną rzeczą jest ostrzenie.

Jak dla kogo. Jak płynę z punktu A do punktu B to zwykle nie mam ochoty ostrzyć na punkt C (no chyba, że halsuję, to wtedy każdy szkwał jest zbawieniem). A jeżeli wychodziłbym na wodę nie umiejąc płynąć dowolnym kursem względem wiatru, to byłaby ze mnie plastikowa d... , a nie żeglarz (jachtowy). Umiesz pływać tylko ostrymi bajdewindami na granicy łopotu? Wychodząc na wodę dobierasz wielkość żagli do najsłabszych podmuchów?


Tu jest miejsce do plumkania o pytaniu, w którym mowa jest o ostrym bajdewindzie, ale nie o Twojej taktyce, ani o Twoim patencie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2011, o 19:59
Posty: 278
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 94
Uprawnienia żeglarskie: zwykły kapitan
ins napisał(a):
turysta napisał(a):
ins napisał(a):
Skąd się wzięło te gwałtowne wyostrzenie.

Piotr Siedlewski


Ponieważ pytanie nie dotyczy powolnego wzrostu siły wiatru tylko szkwału więc i reakcja musi być szybka.
Marek

Obawiam się że twórca pytania nie ma pojęcia co oznacza w meteorologi szkwał. Czyli skok prędkości wiatru do sztormowego Ponieważ jeśli takowy przyjdzie to na większości jachtów niezbędne jest natychmiastowe wykonanie wielu czynności, których żadna odpowiedź testowa nie wyczerpuje. Akurat tego rodzaju pytanie jest dopuszczalne na rozbójnika ale nie na test.

Piotr Siedlewski


Cieszę się że zgadzasz się za mną w ocenie twórcy pytania. Osoba taka powinna być pozbawiona prawa przeprowadzania egzaminów a jeśli to nie zostanie zrobione to zgadzam się z @Moniią że PZŻ należy zniszczyć.
Marek

_________________
Marek
________________
Ciężka praca daje korzyści w przyszłości, wylegiwanie się na kanapie daje korzyść natychmiast.
--------------------------
"To smutne, że głupcy są tak pewni siebie a mądrzy ludzie tak pełni wątpliwości" - Bertrand Russell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
turysta napisał(a):
ins napisał(a):
turysta napisał(a):
ins napisał(a):
Skąd się wzięło te gwałtowne wyostrzenie.

Piotr Siedlewski


Ponieważ pytanie nie dotyczy powolnego wzrostu siły wiatru tylko szkwału więc i reakcja musi być szybka.
Marek

Obawiam się że twórca pytania nie ma pojęcia co oznacza w meteorologi szkwał. Czyli skok prędkości wiatru do sztormowego Ponieważ jeśli takowy przyjdzie to na większości jachtów niezbędne jest natychmiastowe wykonanie wielu czynności, których żadna odpowiedź testowa nie wyczerpuje. Akurat tego rodzaju pytanie jest dopuszczalne na rozbójnika ale nie na test.

Piotr Siedlewski


Cieszę się że zgadzasz się za mną w ocenie twórcy pytania. Osoba taka powinna być pozbawiona prawa przeprowadzania egzaminów a jeśli to nie zostanie zrobione to zgadzam się z @Moniią że PZŻ należy zniszczyć.
Marek

I w tym momencie się nie zgadzam. Nie, co do wypowiedzi Moni, z którą też się nie zgadzam ale co do interpretacji tego pytania w odniesieniu do oceny twórcy tego pytania.
"Osoba taka powinna być pozbawiona prawa przeprowadzania egzaminów". Pytam: Dlaczego? W tym pytaniu zostało zawarte stwierdzenie "może" uczynić to lub inne. Niezależnie od tego kto jak żegluje: regatowo czy turystycznie odpowiedź "może wyostrzyć" jest zasadna. W odniesieniu do wypowiedzi Monii. Zniszczyć jest prosto. Nie jedno zniszczyliśmy. Ja uważam, że należy skutecznie zreformować tak aby ta instytucja była dla nas i dbała o nasze interesy zgodnie z naszymi potrzebami. Pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Leszek napisał(a):
ta instytucja była dla nas i dbała o nasze interesy zgodnie z naszymi potrzebami.
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, turysta
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Stara Zientara napisał(a):
Leszek napisał(a):
ta instytucja była dla nas i dbała o nasze interesy zgodnie z naszymi potrzebami.
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Dopowiem jedno. Krew mnie zalewa gdy słyszę od osób nie mieszkających tutaj, że coś trzeba zniszczyć. To wróć tutaj i zacznij walczyć. Jestem za tym aby powołać obywatelski protest przeciw działalności PZŻ.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2016, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Stara Zientara napisał(a):
Leszek napisał(a):
ta instytucja była dla nas i dbała o nasze interesy zgodnie z naszymi potrzebami.

Te, Zientek, nie fałszuj historii i cytatów z Leszka.
Leszek napisał(a):
aby ta instytucja była dla nas i dbała o nasze interesy zgodnie z naszymi potrzebami.
Pominięcie jednego małego słówka "aby" zmienia diametralnie sens wypowiedzi Leszka, którą wyśmiewasz.
:twisted: Wrrrr!

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2016, o 01:00 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
turysta napisał(a):
Cieszę się że zgadzasz się za mną w ocenie twórcy pytania. Osoba taka powinna być pozbawiona prawa przeprowadzania egzaminów a jeśli to nie zostanie zrobione to zgadzam się z @Moniią że PZŻ należy zniszczyć.
Marek

Proponuję Koledze stosowanie powściągliwości zamiast forumowej ejakulacji kompleksów.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2016, o 05:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
ins napisał(a):
turysta napisał(a):
Cieszę się że zgadzasz się za mną w ocenie twórcy pytania. Osoba taka powinna być pozbawiona prawa przeprowadzania egzaminów a jeśli to nie zostanie zrobione to zgadzam się z @Moniią że PZŻ należy zniszczyć.
Marek

Proponuję Koledze stosowanie powściągliwości zamiast forumowej ejakulacji kompleksów.

Piotr Siedlewski


To konlretne pytanie egzaminacyjne jest nieudane, zle ulozone i jest niepoprawne zeglarsko i lingwistycznie. Malo tego, ewentualne poszukiwanie odpowiedzi bazuje na domyslach i zalozeniach, a nie wynika z pytania. Wystarczy, ze przyjme inne zalozenia i pytanie jest bez sensu: np. ze wieje 7B i przychodzi szkwal do 9B. Chetnie zobacze jak ostrzysz albo tez nie luzujesz zagli by utrzymac kurs.

Oza tym sama odpowiedz "musi luzowac zagle by utrzymac kurs" tez jest wlasciwa nawet przy Twoich zalozeniach wiatrowych i zalozeniu, ze plyniemy jachtem niezrownowazonym zaglowo lub z szeroka rufa. Wystarczy jazda np. Delphia 24 przy 3B. Przychodzi szkwal (mocna czworka) i nie ma bata: musisz luzowac grot by utrzymac kurs, inaczej Cie wywiezie do wiatru i zamiast ostrzenia bedziesz mial niekontrolowany sztag lub lopot.

Jednym slowem: BUBEL. Taki bubel nie powinien miec miejsca na egzaminie: pytanie powinno byc jednoznaczne, a nie oparte na zgadywaniu jaie zaozenia przyja jego autor. Jak ktos ma watpliwosci merytoryczne: zapraszam na wode na eksperymenty na udowodnienie swojej racji. Sprzet zorganizuje,



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL