Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 15:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 mar 2017, o 00:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
mjs napisał(a):
autor pokazuje pokładniki rozstawione co: 300 mm! A pokładniki dachu nadbudówki ok. 360 mm. Przekrojów nie określa...
Gdzieś określa. Ale czy zauważyłeś że to dla sklejki 8 mm? Z czem Wasza Mość do ludzi :lol:

A jak już o wytrzymałościach i drewienkach - a Moniia rozmyśla - przypomnę że parametry wytrzymałościowe drewna są proporcjonalne do jego gęstości. Przy iglastych nader dokładnie.
Moniia napisał(a):
Co do drewna - afrykański mahoń - a ten jest teraz głównie dostępny, przynajmniej u mojego dostawcy - to 640kg na m3.
Daglezja 510kg/m3.
Więc różnica nieco więcej niż znikoma... Dobrze, że daglezja lepsza, mogę mieć lżejsze drewno ...
Każden gram siem liczy, nie? :mrgreen:
I dlatego każda porządna tabela parametrów podaje gęstość drewna, którego dane dotyczą. Bo sam gatunek drzewa, botanicznie, jeszcze o niczym nie świadczy, rozrzut może być znaczny. O czem przypomina mi na głową sosna na legarach jodłowych... normalnie sosna jest mocniejsza, aleć tu w górkach odwrotnie - gleby doskonałe i sosna rzadką wyrasta. Jako owa daglezja po francyjach, nie przymierzając.
Jak kto rozważa zamienności to pi razy rule of thumb:
Gestość (powietrznosuche): 'red cedar' (tuja) - 0,33; świerk, jodła - 0,44; sosna, daglezja - 0,55; modrzew, "mahoń" (khaya) - 0,66. Dąb 0,70. Wszystko g/cm3 ;) i +/- 0,1.
Odpowiednio wytrzymałości na zginanie, MPa: 50; 65; 80; 90. 93. pi razy, +/- 10.

Przy tem "mahonie" obrabia się lepiej niż sosna czy daglezja, zwłaszcza gdy przyjdzie wkręty/gwoździe. To jak teraz wygląda "jakość/cena"? ;)
Mocniejszy niż Khaya, a i odporniejszy, jest "mahoń" Sapele, ok 100 MPa.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 08:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ULTIMA T. napisał(a):
Czesc,
daglezia (swierk z Oregonu?) nie jest ani sosna ani swierkiem. Sprowadzona do FR przez jakiegos barona w 19 wieku (nazwisko zapomnialem) jest najczesciej stosowanym drewnem do zalesienie.
Szybko rosnie. Drewno EU jest gorsze niz US. Przyrost okolo 1m na rok. Do jachtow sa wybrane osobniki a wlesciwie tylko ich dolna czesc bo bez sekow. Uzywa sie glownie do budowy masztow. Niestety wlokna sa czesto skrecone ze soba i przy obrobce wylamuje sie kawalki drewna. (...)
Moin zdaniem najlepiej remontowac z zachowaniem orginalnych wymiarow drewna i sklejki.
Jesli chcesz laminowac z zewnatrz to 100-120 g/m2 tafty wystarczy, jedna warstwa. Nie wiem jak to sie nazywa po PL. TAFTA - jest z sienkich wlokien i po laminowaniu jest w miare gladka. Wiec wymaga mniej szpachlowania! Oczywiscie lepiej umiec to robic bo nie da sie naprawic!.
Co do malowania zywica epoksydowa ta do laminowania to niestety ona jest bardzo wrazliwa na promieniowanie sloneczne i niszczeja w blyskawicznym tempie.
Lakiery na bazie epoksydu to inna sprawa. Zazwyczaj ja je pokrywak poliuretanem w/g instrukcji producenta ( np: AWLGRIP). Ale to na jachtach milionerow :-)

Moze juz o tym pisalas ale powtorz gdzie w Portugalii zamierzasz remontowac?
(...)
R.


Chyba muszę podkreślić, że mam sprawdzonego dostawcę drewna szkutniczego. Wyłącznie szkutniczego. Douglas fir skąd do nich przychodzi nie wiem, podejrzewam jednak (po przekrojach i jakości drewna) że z drugiej strony sadzawki. I zdecydowanie nadaje się do zastosowań szkutniczych. Obrabia się także bardzo miło, Rysiu ;)

Druga sprawa wymagająca wyjaśnienia - oblaminowanie to nie ostatni etap. Potem będzie malowanie - podkład epoksydowy, góra poliuretan. Więc UV nie takie straszne.

Zastanawiam się nad Faro lub Portimao - obie są rzut beretem od siebie więc zastanawiać się będę pewnie do momentu zacumowania w jednej z nich ;) chyba że czas i pogoda pozwolą na pójście w górę mapy, co zdecydowanie preferuję

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 10:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Moniia napisał(a):
Obrabia się także bardzo miło, Rysiu ;)
Dobra, dobra... znaczy dzień dobry Pani, bardzo mi miło :kiss:
Oj, nowe czasy, nędzna sosenka za szlachetne robić poczyna drewno (a druga klasa najwyższą siem staje jakością... :mrgreen: ) a im dalej w miasto tem bardziej eko-postemp i przyrost miłośników drzazg na gwałt...
I w ogóle tulmy tuje czule, ye, ye. :cool:
Na mahonie uczulony-m jest juże, a i tak bym z nich wolał. Aleć Ju pays the monies.
Ale sklejki nie planujesz iglastej, hopefullnie że spytam? ;)


Ostatnio edytowano 16 mar 2017, o 10:31 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17662
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
widać ten postemp i przyrost miłośników drzazg
Gdybym to robił tutaj, to kupiłbym sezonowaną, bezsęczną sośninę, ewentualnie deski modrzewiowe, na te pokładniki i sklejkę brzozową, 3 warstwy grubości 6 mm, na poszycie dachu. W każdym kraju wybiera się trochę co innego, czyli to co jest dostępne (również cenowo) i spełnia wymogi.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 10:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A brzozowa spełnia wymogi? :-P :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17662
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
A brzozowa spełnia wymogi? :-P :lol:
Tak. (i nie chodzi o atesty)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Brzozowa spełnia, ale mój dostawca ma dobrą z twardego drewna - używałam jej i dlatego wiem, że dobra. Czysta brzoza u niego za droga :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 15:46 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Oj, nowe czasy, nędzna sosenka za szlachetne robić poczyna drewno


Rysiu tak wyśmiewasz douglas fir,a tak zapytam czy robiłeś cos z niego? Nie mówię o jakichś patyczkach wyhodowanych w Europie ale o takim prawdziwym z zachodniego wybrzeża? Bo ja tak i to dużo, widziałem jachty zbudowane z tego drewna, nie które naprawiałem, w budowie jednego, od stępki, uczestniczyłem, widziałem sklejkę z douglas fir po kilkudziesięciu latach używania i wiem że jest to doskonałe drewno szkutnicze. Oczywiście trzeba rozróżnić drzewo normalne od genetycznie modyfikowanego z plantacji na potrzeby budowlanych 2"by4". Tak samo niektóre odmiany sosny są bardzo odporne na gnicie np longleaf yellow pine niewiele ustępuje odpornością na butwienie teakowi.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 16:14 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Ale sklejki nie planujesz iglastej, hopefullnie że spytam?


A co złego w porządnej polskiej sklejce sosnowej?

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
peter napisał(a):
Ryś napisał(a):
Ale sklejki nie planujesz iglastej, hopefullnie że spytam?


A co złego w porządnej polskiej sklejce sosnowej?


Dla mnie tylko tyle, że trudno tu dostępna :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
peter napisał(a):
Ryś napisał(a):
Oj, nowe czasy, nędzna sosenka za szlachetne robić poczyna drewno


Rysiu tak wyśmiewasz douglas fir,a tak zapytam czy robiłeś cos z niego? Nie mówię o jakichś patyczkach wyhodowanych w Europie ale o takim prawdziwym z zachodniego wybrzeża? Bo ja tak i to dużo, widziałem jachty zbudowane z tego drewna, nie które naprawiałem, w budowie jednego, od stępki, uczestniczyłem, widziałem sklejkę z douglas fir po kilkudziesięciu latach używania i wiem że jest to doskonałe drewno szkutnicze. Oczywiście trzeba rozróżnić drzewo normalne od genetycznie modyfikowanego z plantacji na potrzeby budowlanych 2"by4". Tak samo niektóre odmiany sosny są bardzo odporne na gnicie np longleaf yellow pine niewiele ustępuje odpornością na butwienie teakowi.


Podziękowałam, bo już myślałam że głupieję... :) jak mówię, mam porządne, szkutnicze drewno z godnej zaufania, sprawdzonej specjalistycznej firmy, co więcej, już od nich brałam douglas fir i wiem, jak dobrej jakości jest. Inaczej nawet bym się nie zastanawiała, ale wiedząc jak dobre to drewno pomyślałam, że naprawdę mahoniu nie potrzebuję (zwłaszcza, że wnętrze bedzie malowane, nie lubię lakieru w nadmiarze, lakierowanym drewnem będzie tylko wykończone ale w bardzo małych ilościach....)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 19:18 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
peter napisał(a):
Rysiu tak wyśmiewasz douglas fir [...]
Jaż bym miał wyśmiewać sympatyczne drewno? Moi!? Toć ja je lubie, wszyściutkie :D
Z poezyj marketingowych się zasię natrząsam - jako to cudowne właściwości posiadowywuje zabezpieczone one niezwykłe drzewo z tych tajemniczych puszcz dalekich, wybrzeży zachodnich, gdzie te słynne griźli te łososie gryźli.
A to ode inszych sosen połowę mocniejsze... a cudownego olejku limetkowego pełne, a cudownie one ode grzyba zabezpieczającego... :D

A Waszmości co złego zasię widzą w tubajforach, znaczy uczciwem konstrukcyjnem materiale znormalizowanej jakości, znaczy No.2 Clear& Better timber? Standard na składzie? A że niby co to tu chcą kupić?
Sie widziało, owszem, dla przykładu gdy toto wygniło na tarasie i wymienić tu a ówdzie przyszło (ów wonny gdy olejek nie uradził... a mahonia nie tknęło :lol: )
Ino nie dajmyż siem zwariować, jakież to cuda tamuj mają na sprzedaj, co to takich nie widzieli po całem internecie...


A łapki że mi jeszcze, po innem gatunku sosnowatym, wielce przeciwgrzybnem wonieją wonnem olejkiem - a sławnym to olejkiem, "weneckiem" zwanym, co go już Michał Anioł z Da Vincim cenili sobie wielce ;) - a któren to zapewnia niezwykłe zaiste własności pewnemu zaiste szkutniczemu drewnu, ba, mocniejszemu ode dęba nawet, co to w specyficznem lokalnem klimacie wzrastało, na specjalnym podłożu szczególnych iłów, krakowieckimi zwanych... Dobrze brzmi? :mrgreen:

Bądźmy poważne, materiał to materiał, każden jakiesi tam ma właśności, które rozważyć można; a szczególniej gdy się pójdzie na skład zobaczyć co mają i jakiej jakości konkretnie - i wybrać co się komu w on czas nada - boć koniec-końców w tem cały sęk. [*]
Kupi Moniia co się jej spodoba, i będzie jakoś tam miała, kwestia gustu. Kawałek z tego, kawałek z owego... vive la difference ;)


[*](Sęk. Rosną stuletnie drzewa, się ścina, się rżnie na deski, jest deska, jest sęk.)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 22:18 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Rysiu q..wa pisz po ludzku bo twój bełkot pseudo staropolski już przestał być śmieszny, tego się i czytać i rozumieć nie da! A jak normalnie nie umiesz to idź do lekarza, może tabletki na to są, "medycy dzisiaj istne cuda czynią" :lol:

A drewno to drewno każde zalety i wady ma. Rozsądnym tylko trzeba być przy wyborze.

Moniu, jak masz dostęp do ładnego douglas fir to użyj go zwłaszcza że chcesz malować na kolor. Gdybyś miała ładną sosnę to też spokojnie się nada. Jak i wiele innych gatunków drewna. To ty kalkulujesz i ty to będziesz robiła. Ty wiesz co jest osiągalne na twoim rynku. A co do sklejki to jak potrzebowałem ładną sklejkę to sobie ją zamówiłem i zrobiono mi ja według moich wymagań za jedyne 15% więcej.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowania - 2: M@rek, ninja
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2017, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Moniia napisał(a):
trudno znaleźć tam jakąś pomoc w kwestii usztywniania sklejkowego poszycia tejże

Moniia, w starych, dobrych Żaglach (chyba w latach 80 tych) był cykl o budowie jachtów. Pamięć mi podpowiada, że znajdziesz tam odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Sporo tam było o pokładówkach.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2017, o 00:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
boSmann napisał(a):
Moniia napisał(a):
trudno znaleźć tam jakąś pomoc w kwestii usztywniania sklejkowego poszycia tejże

Moniia, w starych, dobrych Żaglach (chyba w latach 80 tych) był cykl o budowie jachtów. Pamięć mi podpowiada, że znajdziesz tam odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Sporo tam było o pokładówkach.


Nie mylisz się, w osiemdziesiątych (a teraz proszę uprzejmie przestać liczyć, jaka to stara jestem... ;) ) i doskonale pamiętam ten cykl bo z niego się uczyłam... Podejrzewam, że nawet mam cały, jeden jedyny problem jest taki, że nie mam pojęcia gdzie (poza tym, że w Gdańsku, czyli kawałek za daleko aby sięgnąć...).

Nie ma ktoś archiwalnych, niebieskich Żagli z tamtych czasów? To wielka płachta była...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2017, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
No i warto było, ktoś (dzięki, Krzysiu!) wreszcie przypomniał mi, sklerotyczce, że w Elements Of boat strength Gerr'a jest wszystko o co pytam. Co śmieszniejsze, to ja o tym wiem, bo książkę znam od dawna, czytałam do poduszki jak jeszcze miałam zamiar budować, pozbyłam się jej (why???) jak kupiłam siatkobetonowy jacht, bo o siatkobetonie tam słowa nie ma. Nie wpadłam na to, że może się przydać do drewnianych elementów Wiedźmy (czytaj - nie wiedziałam jeszcze, że będę musiała je wymienić...).

Wychodzi na to, że jeśli dam wzmocnienia gęściej (przy znacząco mniejszym ich przekroju!) to i na sklejce mogę oszczędzić, bo dla pokładówki jachtu tej wielkości będzie to wystarczająco mocne. I dobrze wskazuje to co czułam, że grubość poszycia (tworzącego wszak skorupę) wpływa (jak i w kadłubie) na wielkość odstępu pomiędzy wzmocnieniami. Biorąc pod uwagę, że chciałam dać sporo większe przekroje tych wzmocnień to z tym odstępem nie przesadziłam za wiele (aczkolwiek byłoby to raczej za dużo...). Nie doceniłam gramatury zbrojenia do oblaminowania.

W rezultacie wymiary są nastepujące: ściana pokładówki 20mm, dach 15mm na poprzecznych wzmocnieniach 20x50mm rozstawionych co 300mm, oblaminowane jedną warstwą tkaniny 450g/m.kw. Ponieważ nie mam zamiaru bawić się w dwie grubości, będzie raczej 20mm i ściany i dach, w trzech warstwach - 5.5mm X 2 i 9mm (tak, mam taką śmieszną sklejkę tutaj, 5.5mm).

ObrazekObrazek

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2017, o 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Oops, widzę że dałam zły cytat o oblaminowaniu, z większych jachtów. Właściwy tutaj:

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2017, o 20:21 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 102
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
Moniia, problem wyboru drewna wydaje sie zakonczony. Wiec zycze odwagi i realizacji bez przeszkod. Daglezja da rade falom morz polodniowych. I jak tam bedziesz to pewnie zapomnisz o szkutnictwie.
Wybierz tkanine kierunkowa, biaxialna.450 g/m latwo sie laminuje poza zaokragleniem. Z pamieci minimalne zaokraglenie promien 15 mm. Inaczej sie moze zrobic bombel!

Czasami sprowadzamy spruce (nie wiem jak jest po PL) z Kanady. Ale jego sa male ilosci i jest kolejka jak za chlebem. :-)

Teraz z humorem. Dziwie sie ze nikt o balsie nie mowil. A przeciez bardzo duze jachty z tego robia i ... Tylko oblaminowane z 2 stron.
Kazdy kraj ma swoje tradycje zwiazane z dostepnoscia drewna. Jak by nie bylo to drewno dobrze zrobione i zakonserwowane da satysfakcje armatorom.
"Najwazniejsze jest byc na morzu"
R.



Za ten post autor ULTIMA T. otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2017, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ULTIMA T. napisał(a):
(..)

Teraz z humorem. Dziwie sie ze nikt o balsie nie mowil. A przeciez bardzo duze jachty z tego robia i ... Tylko oblaminowane z 2 stron.
(..)
R.


Oj, nie zaczynaj :) widziałam parę pokładów gdzie do tej balsy woda się dostała....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2017, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ULTIMA T. napisał(a):
Moniia, problem wyboru drewna wydaje sie zakonczony. (...)
R.


Z tego samego źródła. "To tylko te najpopularniejsze (w zastosowaniu - przypis mój) gatunki drewna..."

Obrazek

Chyba nie będę wydawała pieniędzy na mahoń... :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2017, o 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
ULTIMA T. napisał(a):
latwo sie laminuje poza zaokragleniem. (...) Inaczej sie moze zrobic bombel!
Mam podejrzenie graniczące z pewnością, że forumowy Bombel został zrobiony w wyniku ścisłej (a nawet bardzo ścisłej) współpracy jego Papcia Dobrodzieja z Mamusią Dobrodziejką.
W wyniku ch....ego laminowania może co najwyżej powstać bąbel. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: Bombel, ULTIMA T.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2017, o 00:54 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Zbieraj napisał(a):
Mam podejrzenie graniczące z pewnością, że forumowy Bombel został zrobiony w wyniku ścisłej (a nawet bardzo ścisłej) współpracy jego Papcia Dobrodzieja z Mamusią Dobrodziejką.

Co do ścisłości się nie wypowiem.
Co do współpracy obojga Dobrodziejstwa jestem więcej niż pewien :rotfl:
Sam byłe świadkiem jak na wypowiedź jakiejś dalekiej ciotki "" oo, wykapany tatuś"" ze złością odparował. ""Nie wykapany, z pełnego wytrysku"" :oops:
Ciotka- bigotka uczyniwszy raka świeżo gotowanego więcej się już nie odzywała.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2017, o 18:50 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 102
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
W wyniku ch....ego laminowania może co najwyżej powstać bąbel. :D

Zbieraj u mnie na kompie nia ma "a" z kreska.
Juz mnie ludziska za to gonili i uczyli informatyki i gramatyki :-)
Znaczy podobno jest ale jeszcze bombluje.
Wiec moga pisac "babel" ale wole bombel.
Tak zle i tak zle.
R.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2017, o 22:24 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
ULTIMA T. napisał(a):
bieraj u mnie na kompie nia ma "a" z kreska.
Można po napisaniu tekstu dorobić kreski pisakiem. Na monitorze :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: ULTIMA T.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2017, o 04:49 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Monia,
dlaczego chcesz wydluzac,poszerzac?
Wrzucaj smialo foty stanu istniejacego jak i prac.

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2017, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wydaje mi się, że tylko o wydłużeniu mówiłam. A wydłużam, bo mam taką możliwość, która pozwoli mi zrobić wnętrze nieco bardziej praktyczne. A mam możliwość, bo mam zbyt duży kokpit który ulega znacznemu zmniejszeniu.

Zasadniczo to jedna z różnic pomiędzy Wiedźmą a Westsailem, jej kokpit jest gigantyczny i kompletnie niepraktyczny. I, o ile mi wiadomo (zawsze muszę sprawdzać, to trudno zauważyć!) jej pokładówka nie sięga tak daleko jak w Westsailu.

Docelowo kokpit na Wiedźmie będzie znacznie mniejszy, taki jak jest oryginalnie na Westsailu. Pokładówka także będzie nieco dłuższa w kierunku rufy, a pomiędzy pokładówką a wanną kokpitu będzie "mostek" - dający między innymi możliwość przemieszczenia szotów grota w wygodniejsze miejsce. To ostatnie będzie zresztą konieczne skoro rama z rufy ma zniknąć.
I o ile przedłużenie pokładówki nie jest przesądzone (i nie będzie duże, te pół metra to maksimum) to kokpit na pewno ulegnie zmniejszeniu.

A tu zabawa (trudna, bo nie mam odpowiedniego zdjęcia!)

Znajdź różnice.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Michał miał naprawdę duże problemy w tym kokpicie, ba, ja mam problem aby się dobrze zaprzeć czasami a jestem sporo dłuższa! Oryginalny kokpit Westsaila ma zaledwie 3 stopy szerokości (91 centymetrów) szerokości na rufie, a w najszerszym miejscu ledwie 20cm więcej. To spora różnica której na tym zdjęciu tak nie widać, mój obecny kokpit ma ponad metr szerokości (na poziomie podłogi kokpitu, a powinnam liczyć z siedzeniami które są też poniżej pokładu, to daje blisko 1.8 szerokości!).

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2017, o 17:33 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Spore przedsiewziecie ,zwazywszy,ze przy okazji wyniknie szereg innych uwarunkowan.
Nie Wiem czy zmiane pokladowki planujesz w tym samym czasie co kokpit,ale ja bym tak robil ?!
Latwiej byloby mi ogarnac polaczenie starego z nowym.

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2017, o 20:42 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 102
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
Bombel napisał(a):
ULTIMA T. napisał(a):
bieraj u mnie na kompie nia ma "a" z kreska.
Można po napisaniu tekstu dorobić kreski pisakiem. Na monitorze :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Dzieki za rade ale teraz kolezanka ma (wasy) wonsy a nie miala
:-)
R.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2017, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
jedrek napisał(a):
Spore przedsiewziecie ,zwazywszy,ze przy okazji wyniknie szereg innych uwarunkowan.
Nie Wiem czy zmiane pokladowki planujesz w tym samym czasie co kokpit,ale ja bym tak robil ?!
Latwiej byloby mi ogarnac polaczenie starego z nowym.


Zdecydowanie w tym samym czasie. Znacznie łatwiej będzie. Sam kokpit wymaga pracy także, z tych samym powodów co pokładówka - po 40 latach sklejka nie jest w rewelacyjnym stanie (choć lepszym niż pokładówka).

Trudniej będzie potem z wnętrzem, bo nie będę w stanie tego zrobić od razu - ale coś za coś.

Jest to spore, ale tego kawałka się spodziewałam i przygotowywałam się do tego. To, czego się boję, to maszt, bo jeśli będę musiała go wymienić to będzie gigantyczny koszt. A cały czas, póki go nie położę na kobyłkach obok jachtu i nie obwącham milimetr po milimetrze, miewam koszmary pod tytułem "wymiana masztu"....

Ps. Przedsięwzięcie na które ten jacht szykuję jest też spore. Te prace to tylko ta widoczna część przygotowań. Zaczynam się bać, bo lista prac jak na razie trzyma się nieźle i mało z niej ubywa... Wiem, że raczej zdążę (planowany koniec głównych prac to koniec lata tego roku, co daje mi sporo ponad pół roku luzu i zapasu) - ale nie ta świadomość raczej nie pomaga :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Ostatnio edytowano 19 mar 2017, o 21:26 przez Moniia, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2017, o 21:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
tak czytam to ta łódka przestaje być tania

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Marian J. i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL