Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 01:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 sie 2017, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
plitkin napisał(a):
Co jest tożsame z bezwględną i stałą sprawnością urządzenia, bo tak na forum ustaliliśmy?


Z całym szacunkiem, ale pracuję na co dzień z różnymi urządzeniami technicznymi i przy każdym jest OBOWIAZKOWO wyłącznik bezpieczeństwa który zatrzymuje urządzenie...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2017, o 20:13 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jurmak napisał(a):
plitkin napisał(a):
Co jest tożsame z bezwględną i stałą sprawnością urządzenia, bo tak na forum ustaliliśmy?


Z całym szacunkiem, ale pracuję na co dzień z różnymi urządzeniami technicznymi i przy każdym jest OBOWIAZKOWO wyłącznik bezpieczeństwa który zatrzymuje urządzenie...


Wiem. Mój przekaz jest nieco inny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2017, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
plitkin napisał(a):
Wiem. Mój przekaz jest nieco inny.


A to sorry, widocznie źle go odczytałem:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2017, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
W wiertarce i szilifierce tez? albo grubosciówce?
eee
Pewnie chodzi o e stop, ale to raczej bardziej skomplikowane maszynki anizeli byle jakie elektronarzędzia ...
No a co sie tyczy tytułu wątku jakiś dziwny ten sport.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2017, o 04:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bartuss1nowy napisał(a):
W wiertarce i szilifierce tez? albo grubosciówce?


Ale czaisz różnicę między wiertarką a mostem zwodzonym?

Żeby nie pokazać za dużo:-)


Załączniki:
stop.JPG
stop.JPG [ 29.54 KiB | Przeglądane 4477 razy ]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2017, o 06:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No czaję, ale może ten mostek jest zabytkiem, jak wiele innych cudów w Gdańsku? I zwyczajnie nie ma rozbudowanej elektryki, a może ma e stop, ale np nie działa? Bo komuś sie nie chciało sprawdzić, a nigdy takiej sytuacji nie było ... A nie podlega toto przypadkiem pod UDT?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2017, o 07:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Bartuś, jesteś "nowy", to powinieneś łatwiej poruszać się po necie i zdobywać informacje zanim zaczniesz się wypowiadać...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2017, o 07:32 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Bartuś, już wiesz co powinieneś. Pułkownik przypomniał ci żelazne prawo fali (p......lony kocie).
Zapisz, a lepiej wytatuuj.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2017, o 08:51 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Bartuss , Andrzej ma rację. Kładka jest "ganc noje " i działa coś 1.5 miesiąca więc zabytkiem nie jest , stawiam na to że posiada milion zabezpieczeń ale co zawiodło to nie wiem.
Pozdrawiam , Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2017, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Co mogło zawieść, prócz wyobraźni..?
A że kładka nie jest zabytkiem, to widać na otwierającym wątek filmiku.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2017, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
krzychuAPIA napisał(a):
stawiam na to że posiada milion zabezpieczeń ale co zawiodło to nie wiem.


Zawiodło to co najczęściej zawodzi... czynnik ludzki.

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2017, o 13:28 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Chociaż...
Operator kładki ma możliwość alarmowego i natychmiastowego zatrzymania mechanizmu podnoszenia i opuszczania przęsła - potwierdza Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Ma on jednak również dokładny widok z kilku kamer na sytuację pod kładką i wokół niej, dzięki czemu może ocenić, czy zatrzymanie kładki jest niezbędne. W tej sytuacji uznał, że nie ma potrzeby stosowania procedury awaryjnej. Swoje motywy z pewnością wyjaśni podczas śledztwa.

Czytaj więcej na:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Sle ... 2.html#tri
Pozdrawiam , Krzychu.



Za ten post autor krzychuAPIA otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2017, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Cóż.
Klasyczny pytanie kto ma większą zdolność "manewrową"?
Czy kładka czy statek Białej Floty?

Obawiam się, że pewnego dnia jakiś statek spektakularnie przypierniczy w kładkę.
I wtedy zostanie to już na stałe w pozycji zamkniętej.
Co gorsza, nie będzie można po niej chodzić. (bo będzie uszkodzona)
I nie będzie można jej podnieść (bo będzie uszkodzona)

Chciałbym się mylić.

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 496
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cytuj:
Kładka na Ołowiankę jest oznakowana niezgodnie z przepisami, a jej obsługa nie zna zasad związanych z ruchem statków na wodzie - twierdzi pan Adam, który jest żeglarzem. Jego zdaniem ruch na Motławie znacznie wzrósł, a czasu na minięcie się jednostek jest mniej, co może doprowadzić do poważnego wypadku. Ze względów bezpieczeństwa należy też wprowadzić zakaz wpływania za kładkę największych, przestarzałych jednostek.


http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Na-Motlawie-robi-sie-ciasno-i-niebezpiecznie-n115650.html

To jak to jest z tym oznakowaniem? Jest prawidłowe czy nie?

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2017, o 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A mnie przyszło do głowy, że zarówno kapitan statku, jak i kierownik kładki, mają dokładnie wymierzone na jakiej wysokości znajduje się pokład spacerowy (ten z tyłu) i wiedzą, że nic nikomu się nie może stać, w chwili gdy podwyższona (sterówka) przejdzie już za kładkę.
Cały ten ambaras to złudzenie optyczne.
Pytanie tylko, jakie są "pływy" na Motławie i czy oni to uwzględniają.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2017, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Marian Strzelecki napisał(a):
podwyższona (sterówka)


Te statki mają jeszcze możliwość opuszczania sterówki - sternik otwiera klapę nad sobą - opuszcza sterówkę o kilkadziesiąt cm a następnie steruje z głową wystawioną przez dziurę w sterówce.

Na moment przechodzenia pod niską przeszkodą chowa na chwilkę głowę do środka.

Na Mazurach wiele razy tak sternicy robią a gdańska "Danuta" i "Małgorzata" to są te same statki - z tej samej stoczni - co na Mazurach "Wigry", "Tałty", Bełdany" czy "Śniardwy".

Ciekawe czemu tutaj nie korzystają w tego rozwiązania ... ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2017, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
Ciekawe czemu tutaj nie korzystają w tego rozwiązania ... ?


Z prostego powodu :rotfl: Gdy budowano te statki... dawno, dawno temu nikt nie myślał że na Motławie wybudują kładkę...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2017, o 09:37 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
Chcecie powiedzieć, że operator kładki nic nie widzi, a umieszczono go u góry a nie w jakiejś przytulnej piwniczce tylko po to, aby podpompować mu ego? :-D

Monitorów też pewnie nie ma. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 213 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL