Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 lip 2025, o 09:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 898 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lis 2020, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 2380
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ejdzej napisał(a):
Jakbym miał wymienić moją 5-tkę faworytów przed rozpoczęciem regat, to był by tam i Alex i Troussel, a już się nie ścigają, trzeci ma też spory defekt no łodzi. W totka to ja grać nie powinienem. :rotfl:

Postawiłem 10 listopada tylko na Apivia Charlie Dalina... wówczas był 11
Załącznik:
Screenshot_20201128-173123.png
Screenshot_20201128-173123.png [ 347.66 KiB | Przeglądane 3045 razy ]


To nie był strzał w ciemno- sprawdziłem jego wcześniejsze wyniki...
SAILING HIGHLIGHTS
2020 : Défi Azimut - 8th
2020: Vendée-Arctique-Les Sables d'Olonne - 2nd
2019: Transat Jacques Vabre - 1st
2018: La Solitaire Urgo Le Figaro - 3rd
2018: La Solo maitre Coq - 6th
2017: Douarnenez Fastnet Solo - 1st
2017: La Solitaire Urgo Le Figaro - 3rd
2016: Douarnenez Horta Solo- 1st
2016: La Solitaire du Figaro – 2nd
2015: Transat Jacques Vabre - 3rd
2015: La Solitaire du Figaro - 2nd
2015: Solo Basse Normandie - 2nd
2014: Championnat de France de Course au Large - Winner
2014: Le Havre All Mer Cup - 3rd
2014: La Solitaire du Figaro - 3rd
2014: Lorient - Horta Solo - 2nd
2013: Rolex Fastnet Race - Winner Figaro
2013: Tour de France à la Voile - 3d M34
2013: Record SNSM - Winner
2012: Transat AG2R - Winner
2012: Med-Race - 3rd M34
2011: Solo Basse Normandie - 3rd Figaro
2010: Record SNSM - Winner
2009: Mini Transat - 2nd Pogo 2
2008: Rolex Sydney Hobbart - 2nd
2008: les Sables - Les Açores - Les Sables - 2nd Pogo 2
2004: Round The Island - Winner Farr 52
2004: Commodore's Cup - Winner Farr 52
https://www.imoca.org/en/skippers-1/charlie-dalin

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: miros76
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2020, o 18:32 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 876
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Najlepsi żeglarze są z serii Figaro


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Dalin pomyka, wprawdzie w tym samym systemie meteo, ale mocno z przodu dobrej depresji.
Le Cam...Jeszcze trzeci, jutro juz pewnie nie, ale nikt mu nie odbierze elegancji i geniuszu jego trajektorii.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 01:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Troche OT, ale juz tu bylo o AC- Kiedys "Australia" chciala byc lzejsza i zlamala sie i utopila.
Tu mamy bolidy F1 na trudnym, wyboistym rajdzie.
Ciekawie, ale jakos wolalem poprzednie edycje.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 09:50 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Wojciech napisał(a):
Postawiłem 10 listopada tylko na Apivia Charlie Dalina... wówczas był 11
Załącznik:
Screenshot_20201128-173123.png


To nie był strzał w ciemno- sprawdziłem jego wcześniejsze wyniki...
SAILING HIGHLIGHTS
2020 : Défi Azimut - 8th
2020: Vendée-Arctique-Les Sables d'Olonne - 2nd
2019: Transat Jacques Vabre - 1st
2018: La Solitaire Urgo Le Figaro - 3rd
2018: La Solo maitre Coq - 6th
2017: Douarnenez Fastnet Solo - 1st
2017: La Solitaire Urgo Le Figaro - 3rd
2016: Douarnenez Horta Solo- 1st
2016: La Solitaire du Figaro – 2nd
2015: Transat Jacques Vabre - 3rd
2015: La Solitaire du Figaro - 2nd
2015: Solo Basse Normandie - 2nd
2014: Championnat de France de Course au Large - Winner
2014: Le Havre All Mer Cup - 3rd
2014: La Solitaire du Figaro - 3rd
2014: Lorient - Horta Solo - 2nd
2013: Rolex Fastnet Race - Winner Figaro
2013: Tour de France à la Voile - 3d M34
2013: Record SNSM - Winner
2012: Transat AG2R - Winner
2012: Med-Race - 3rd M34
2011: Solo Basse Normandie - 3rd Figaro
2010: Record SNSM - Winner
2009: Mini Transat - 2nd Pogo 2
2008: Rolex Sydney Hobbart - 2nd
2008: les Sables - Les Açores - Les Sables - 2nd Pogo 2
2004: Round The Island - Winner Farr 52
2004: Commodore's Cup - Winner Farr 52
https://www.imoca.org/en/skippers-1/charlie-dalin

No właśnie - niby tu jest żółtodziobem, ale jak widać kura z piasku zadnią nogą go nie wygrzebała :)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Ciekawie popłynął Louis Burton, obecnie 6-ty, ciekawe czy jutro będzie trzeci lub drugi;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 2380
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ejdzej napisał(a):
Ciekawie popłynął Louis Burton, obecnie 6-ty, ciekawe czy jutro będzie trzeci lub drugi;)

Niekoniecznie;)
Cała piątka przed nim płynie w dobrych warunkach.
Może za dwie doby będzie oko wyżej gdy zwiększy prędkość, ale nie na pewno.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Na pewno to dorwie każdego ZUS i US.
Wiadomo to gdybanie, bo na tych regatach to i może się za godzinę zderzyć z wielorybem i będzie po zabawie:)
Idzie trochę wyżej i ma szansę na ciut mocniejszy wiatr, ale przy wyższej fali.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 14:51 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
A tymczasem Jeremie już dołączył do całej reszty na południowej półkuli.
Ale oba trimarany za niedługo go przelecą;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 2380
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ejdzej napisał(a):
na tych regatach to i może się za godzinę zderzyć z wielorybem i będzie po zabawie:)

Znaczy z kontenerem ;)
Czy to na tych regatach kilka okrętów zostało wyposażonych w echosondy, albo urządzenia do wykrywania przeszkód?!

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 15:57 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Wojciech napisał(a):
Czy to na tych regatach kilka okrętów zostało wyposażonych w echosondy, albo urządzenia do wykrywania przeszkód?!

Raczej chodzi o te dwa bolidy płynące właśnie w Jules Verne Trophy.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 2380
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Widok na ocean z Cape Town...
https://camera.deckchair.com/twelve-apo ... frica-west

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 17:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
miros76 napisał(a):
Wojciech napisał(a):
Czy to na tych regatach kilka okrętów zostało wyposażonych w echosondy, albo urządzenia do wykrywania przeszkód?!

Raczej chodzi o te dwa bolidy płynące właśnie w Jules Verne Trophy.


Jeden.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 18:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 2380
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ciekawe w którym momencie Charlie Dalin Apivia zmieni kurs żeglugi...


Załączniki:
Screenshot_20201129-180255.png
Screenshot_20201129-180255.png [ 517.77 KiB | Przeglądane 2844 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 19:10 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Wojciech napisał(a):
Ciekawe w którym momencie Charlie Dalin Apivia zmieni kurs żeglugi...

No właśnie też za każdym odświeżeniem dziwię się jeszcze bardziej.
Chyba to Alex miał lecieć prosto do Kapsztadu, a nie Charlie, który od kilkudziesięciu godzin obrał kurs prosto na Kapsztad;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 2380
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dlaczego Hugo Boss wybrał silnik elektryczny do Vendée Globe 2020?
Hugo Boss : 40 kg de moteur + 63 kg de batteries + 90 kg de générateur + 77 kg environ de gasoil = 270 kg, sans compter les 19 m² de panneaux solaires.
Sur les autres IMOCA : 160 kg de moteur + 60 kg de batteries + 250 litres de gasoil (environ 210 kg) = environ 430 kg. Et il y a bien souvent des hydrogénérateurs et des panneaux solaires en plus.


https://www.bateaux.com/article/35439/p ... 65nipVKdNQ
Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wojciech napisał(a):
Ciekawe w którym momencie Charlie Dalin Apivia zmieni kurs żeglugi...

Oby szybko! Zbliza sie do bodaj najmniej ciekawego miejsca na trasie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 00:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 2380
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Może korzysta dodatkowo z prądu morskiego...


Załączniki:
South_Atlantic_Gyre.png
South_Atlantic_Gyre.png [ 170.01 KiB | Przeglądane 2759 razy ]
07_Prady_morskie_kolor2.jpg.jpg
07_Prady_morskie_kolor2.jpg.jpg [ 437.84 KiB | Przeglądane 2759 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 00:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Popatrz na ten czerwony pod potencjalnie silny wiatr i jego zbieg z niebieskim. Kiepskie miejsce dla figarystow... Zrobi co trzeba! Glupi nie jest.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 00:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13870
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 2380
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jest jeszcze jedna być może istotna przyczyna żeglugi Dalina. Wysokość fali 3 m, gdzie Ruyant ma 4 m, a Burton 5 m...


Załączniki:
Screenshot_20201130-005656.png
Screenshot_20201130-005656.png [ 336.18 KiB | Przeglądane 2748 razy ]
Screenshot_20201130-004931.png
Screenshot_20201130-004931.png [ 338.61 KiB | Przeglądane 2751 razy ]
Screenshot_20201130-004915.png
Screenshot_20201130-004915.png [ 307.26 KiB | Przeglądane 2751 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 01:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Tylko ze tam gdzie (jeszcze...) plynie wysokosc fal ma nieskonczenie mniejsze znaczenie, niz ich ksztalt. Ominie! Wie co robi, miejmy nadzieje.
Cat

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 07:50 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Wojciech napisał(a):
Jest jeszcze jedna być może istotna przyczyna żeglugi Dalina. Wysokość fali 3 m, gdzie Ruyant ma 4 m, a Burton 5 m...

No i się przezwrocił - nawet z korektą. Ale patrząc na dotychczasowe problemy innych, pływanie na wysokiej fali z pewnością tym nowym, wąsatym konstrukcjom nie służy. Dlatego zapewne Dalin objechał ten niż, żeby się przewieźć jego obrzeżem, w dodatku pod optymalnym kątem. Płynie owszem dalej, ale szybciej i bezpieczniej.
No i 4 doby straty w stosunku do 2016 r. - raczej nie do nadrobienia. A już na pewno nie na Południowym.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 09:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 962
Podziękował : 171
Otrzymał podziękowań: 358
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Jeśli kogoś interesuje- to tu jest bardzo interesująca analiza techniczna uszkodzeń HB. Przy czym autor z góry zaznacza, iż opiera się na szczątkowych danych z video; udostępnionych przez Alexa, i musiał przyjąć bardzo wiele założeń*- ale warto oglądnąć:

https://www.youtube.com/embed/hKDv7vSemrI

*Co do których można mieć zastrzeżenia- sam to otwarcie w swoich konkluzjach przyznaje. Moim zdaniem bardzo ciekawe.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha



Za ten post autor 01_Anna otrzymał podziękowania - 2: J-23 nadaje, miros76
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 10:16 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 274
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
01_Anna napisał(a):
Jeśli kogoś interesuje- to tu jest bardzo interesująca analiza techniczna uszkodzeń HB. Przy czym autor z góry zaznacza, iż opiera się na szczątkowych danych z video; udostępnionych przez Alexa, i musiał przyjąć bardzo wiele założeń*- ale warto oglądnąć:

https://www.youtube.com/embed/hKDv7vSemrI

*Co do których można mieć zastrzeżenia- sam to otwarcie w swoich konkluzjach przyznaje. Moim zdaniem bardzo ciekawe.
Piękna symulacja FEM :cool:


Załączniki:
Hugo Boss 3D.JPG
Hugo Boss 3D.JPG [ 147.41 KiB | Przeglądane 2695 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 17:11 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
5 dni 9 godzin i 50 minut - tyle zajęło Sodebo dopłynięcie do równika. Można tłumaczyć, że inny, korzystniejszy punkt startowy (choć odległość podobna), lepsze warunki pogodowe, etc... Ale czas niemal dwa razy lepszy niż obecnego lidera. No ale oni celują w czas poniżej 40 dni i póki co są 9 godzin i 21 minut przed czasem. Imoki niby celowali poniżej 70, ale już wiadomo, że raczej nici z tego...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 17:23 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Oj się podziało z Escoffierem!!
Dobrze, że Le Cam był blisko i zdaje się podjął go już...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 17:38 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Tzn. piszą, że ma go w zasięgu wzroku i będzie próbował podjąć...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 17:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
miros76 napisał(a):
5 dni 9 godzin i 50 minut - tyle zajęło Sodebo dopłynięcie do równika. Można tłumaczyć, że inny, korzystniejszy punkt startowy (choć odległość podobna), lepsze warunki pogodowe, etc... Ale czas niemal dwa razy lepszy niż obecnego lidera. No ale oni celują w czas poniżej 40 dni i póki co są 9 godzin i 21 minut przed czasem. Imoki niby celowali poniżej 70, ale już wiadomo, że raczej nici z tego...

Ale to zupełnie inne łódki. Trimaran kontra jednokadłubowce i to o połowę mniejsze.
Sodebo ma pełną załogę, na Imocach płyną samotnie.
Sodebo czekało na optymalne okno pogodowe do startu, Vendee Globe miało praktycznie sztywny termin wyruszenia.
Ciężko tu cokolwiek porównywać.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 17:44 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
baoo napisał(a):
miros76 napisał(a):
5 dni 9 godzin i 50 minut - tyle zajęło Sodebo dopłynięcie do równika. Można tłumaczyć, że inny, korzystniejszy punkt startowy (choć odległość podobna), lepsze warunki pogodowe, etc... Ale czas niemal dwa razy lepszy niż obecnego lidera. No ale oni celują w czas poniżej 40 dni i póki co są 9 godzin i 21 minut przed czasem. Imoki niby celowali poniżej 70, ale już wiadomo, że raczej nici z tego...

Ale to zupełnie inne łódki. Trimaran kontra jednokadłubowce i to o połowę mniejsze.
Sodebo ma pełną załogę, na Imocach płyną samotnie.
Sodebo czekało na optymalne okno pogodowe do startu, Vendee Globe miało praktycznie sztywny termin wyruszenia.
Ciężko tu cokolwiek porównywać.

Oczywiście, że tak - nie porównuję pod kątem "Imoki cieniasy", tylko ciekawe będzie teraz obserwowanie, jak będą połykać kolejnych żeglarzy VG. Różnice są oczywiste i diametralne i właśnie zrobienie niemal ten samej trasy i niemal 2 razy szybciej to pokazuje.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 17:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Na raazie plynacy na 3 miejscu Kewin na PRB uruchomil distress :(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 898 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 30  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: crnilo i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL