Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 23:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 728 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 gru 2020, o 14:21 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
kuban99 napisał(a):
Na tym zdjęciu z Prady masz odpowiedź. Te metalowe części się odchylają

Znaczy się można sterować pochyleniem lotek na skrzydłach - nie wiem czy dobrze się wyraziłem... Coś jak w skrzydle samolotu - tak?

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2020, o 14:26 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak zrozumiałem z komentarza w czasie transmisji, ale ręki uciąć sobie nie dam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2020, o 14:26 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Jezzuuu - aż przykro patrzeć... Team UK, Sir Ben - WTF?!?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

No i już po World Series - szybko załatwione :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kuban99 napisał(a):
Tak zrozumiałem z komentarza w czasie transmisji, ale ręki uciąć sobie nie dam.

Czyli musi być tam hydraulika pociągnięta - trochę tego nie widać, żeby to się tam mogło upchać...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2020, o 14:46 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No taką tezę postawili też komentatorzy w wyścigu 9 - UK vs. I (choć trudno to nazwać wyścigiem w wykonaniu TUK...) - możliwe, że rzeczywiście tak jest.
Ale faktycznie Luna Rossa pięknie robi zwroty (smooth & easy) - to zapewne zasługa kształtu tych foili i pewnie ich trymowania za pomocą tych lotek.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2020, o 15:59 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Na American Magic też wygląda na to, że mają lotki do trymowania foili. Na INEOSIE oczywiście zdaje się, że nie...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jeszcze niby jutrzejsze wyścigi, ale chyba można powiedzieć, że ta edycja AC składa się z:
- obrońcy,
- 2 pretendentów i
- 1 statysty...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2020, o 16:31 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Ale chyba zgodzimy się, że ostatni wyścig był arcyciekawy. Ale chyba po raz kolejny wyszło, że Spithill potrafi podejmować genialne decyzje i manewry, ale jest nerwus i potrafi to zmarnować i spaprać... W najciekawszym momencie, gdy miał już ponad 800 m przewagi jak przykleiło TNZ, sam zupełnie niepotrzebnie na przyklejeniu zrobił zwrot, zwalniając łódź poniżej 4w! Przecież nie musiał tego robić, bo do granicy było jeszcze całkiem sporo i mógł pociągnąć próbując się odkleić przed zwrotem. Ten manewr ich pogrążył. Chwilę wcześniej TNZ zrobił zwrot ale właśnie już tuż po odklejeniu i połknęli całą przewagę. No ale było pięknie! Zapowiada się ciekawy pojedynek Spithill vs. USA w regatach pretendentów.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2020, o 17:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8820
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Raczzej Amerykanie i Wlosi :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2020, o 19:25 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
M@rek napisał(a):
Raczzej Amerykanie i Wlosi :)

No toż to właśnie piszę - w tej edycji Spithill jest Włochem :D

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2020, o 23:46 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
miros76 napisał(a):
kuban99 napisał(a):
Na tym zdjęciu z Prady masz odpowiedź. Te metalowe części się odchylają

Znaczy się można sterować pochyleniem lotek na skrzydłach - nie wiem czy dobrze się wyraziłem... Coś jak w skrzydle samolotu - tak?


No tak, bez tego nie dałoby się znaleźć "punktów oparcia" (moje laickie przemyślenia). Mają kontrolę nad "lotkami" steru i foili. Osobna funkcja na jachcie (oddzielny człowiek) - kontroler lotu. To chyba ten stojący komputerkiem za sternikiem. Oni trenują nawet wzdłużne pochylenie kadłuba - inaczej na różne wiatry.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

miros76 napisał(a):
Jeszcze niby jutrzejsze wyścigi, ale chyba można powiedzieć, że ta edycja AC składa się z:
- obrońcy,
- 2 pretendentów i
- 1 statysty...


Po pierwsze: do AC jeszcze trochę czasu.
Po drugie - załogi jeszcze nie pokazały części sprzętu. A mają czas na to (docelowo liga mieć 6 lat foili, a maja po 3 na dziś).
Po trzecie - TUK zrobili olbrzymi postęp w ciągu jednego dnia, nie zmieniając jeszcze sprzętu nawet. Teraz mają miesiąc na pracę konstruktorów i sprzęt. Mają ogromną ilość danych do analizy, w tym szpiegowskich - z bezpośredniej analizy konkurencji. Myślę, że prace już trwają, a zespół brzegowy od pierwszego dnia mieli gigabajty danych.

Piłka jest w grze moim zdaniem. Nie takie "comming from behind" historia widziała.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2020, o 02:54 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Osobna funkcja na jachcie (oddzielny człowiek) - kontroler lotu


Ten człowiek z komputerkiem na końcu to raczej odpowiada za grota, który z tego co mówili na transmisji ma wielkie możliwości regulacji dzięki czemu jachty mogą wchodzić w ślizg poniżej 10knt wiatru i śmigać ponad 30knt.

Wydaje mi się, że do kontroli lotu służy sternikowi takie pokrętło jakie widać na zdjęciu, które on trzyma lewą ręką. Widziałem jak nią kręcił. Jak jest dwóch sterników to jeden przez cały hals jest wolny więc może się tym zająć

[img]%20https://ibb.co/r4rfRYB[/img]

https://ibb.co/r4rfRYB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2020, o 09:35 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
plitkin napisał(a):
Po pierwsze: do AC jeszcze trochę czasu.
Po drugie - załogi jeszcze nie pokazały części sprzętu. A mają czas na to (docelowo liga mieć 6 lat foili, a maja po 3 na dziś).
Po trzecie - TUK zrobili olbrzymi postęp w ciągu jednego dnia, nie zmieniając jeszcze sprzętu nawet. Teraz mają miesiąc na pracę konstruktorów i sprzęt. Mają ogromną ilość danych do analizy, w tym szpiegowskich - z bezpośredniej analizy konkurencji. Myślę, że prace już trwają, a zespół brzegowy od pierwszego dnia mieli gigabajty danych.
Piłka jest w grze moim zdaniem. Nie takie "comming from behind" historia widziała.

Tak na prawdę TUK zostało 25 dni - trzeba liczyć czas oczywiście do regat pretendentów, nie do AC - żeby odrobić straty. Dużo/niedużo - na pewno da się wiele zrobić. Ale wydaje mi się, że podczas ostatniej edycji też odrabiali straty, bo też mieli problemy. Wydaje się, że możliwość trymowania foili w jak największym zakresie jest kluczowa. Niezależnie od kształtu kadłuba wszyscy mieli problemy z oderwaniem się od wody po przyssaniu na mniejszych wiatrach.
Różnice w kształcie skrzydeł/lotek foili były znaczne. Amerykanie i Włosi mieli skrzydła odchylone, TNZ i TUK proste. Z kolei TUS mieli sporego bulba, a TNZ takiego quasi-bulba. No i wydawało się, że tylko Amerykanie i Włosi właśnie mieli trymowane lotki - próbowałem się dopatrzyć tego u TNZ, ale jakoś nie było widać, choć trudno podejrzewać, żeby też w jakiś sposób nie mieli możliwości tego robić.
No nie skreślam też całkowicie TUK, ale wkurzony jestem jak mogli znowu tak przespać przygotowania i tak odstawać. Nie nawiązali z nikim żadnej walki. Przegrywali ze stratą 2 km.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

No i wiatr załatwił Xmas race.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2020, o 09:51 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wszyscy mają trymowane foile. Kluczowa jest ich powierzchnia. UK mają powierzchnię klap bo chyba tak to się nazywa w lotnictwie zajmująca 50% foila, a Włoskie są dużo mniejsze. Dzisiaj to omawiali w czasie wyścigu. Pokazywali zbliżenia na foile ineosa to wyglądały jak by w nocy coś szlifowali. Warto popatrzeć. Wyścig nieciekawy, ale warto oglądać bo omawiają wiele aspektów technicznych.

Myślę, że o ile przepisy pozwalają to wprowadzone zostaną jakieś spinaker, albo code zero bo przy słabych wiatrach można było dzisiaj wygrać wyścig mając taki duży żagiel przedni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2020, o 10:55 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
UK przegrywali nie tylko w chwilach oderwania z wody, ale i ma manewrach oraz na właściwym locie.
Prostuję też wcześniej podaną informację: każdy team może zrobić 6 foili (a nie par foili) i TUK podobno wykorzystali już komplet.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2020, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wszystko juz tu napisano... NZ jest tylko troche, bardzo nieduzo powyzej stawki . Prada (podobno... ) cos ukrywa ale i TUK ma czas na prace i poprawki.
Pretendenci zlozyli wniosek o zastapienie "Christmas Race" innymi regatami. Zadecyduje Obronca pucharu w osobie Grant Dalton. Zgodzilibyscie sie na jego miejscu?
Ale kto wie?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2020, o 07:42 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No w Teamie UK to wyglądało to tak, jak by nic nie grało. Jeśli chodzi o taktykę to raz tylko pięknie Ben rozegrał walkę przedstartową, by te bodajże 400 m na starcie zaraz roztrwonić. Wątpię, żeby to była taktyczna zagrywka z asem w rękawie. Wszyscy chyba mają nadzieję, że przez te 3 tygodnie zrobią wszystko, bo inaczej regaty pretendentów będą pojedynkiem tylko dwóch łódek. Szkoda, że nie ma jak onegdaj więcej pretendentów...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2020, o 08:40 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
Wszystko juz tu napisano...


Niewiele powiedziano. Wszystkiego się nie dowiemy pewnie nigdy. Teamy w tej edycji są bardzo szczelne. Ciekawe czy Prada założy baksztagi bo komentatorzy zwracali uwagę, że dużo przez to tracą bo nie są w stanie napiąć sztagu.

Należy też pamiętać, że Prada i TNZ znali zasady rywalizacji dużo wcześniej niż pozostałe syndykaty. Tym bardziej należy doceniać robotę jaką zrobili w AM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2020, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Powiedziano wszystko, co wiadomo. O niewiadomych tylko niektorzy tu sie rozpisuja.
Jest ciekawiej i lepiej niz myslalem i ciag dalszy zapowiada sie emocjonujaco, jesli wiatr dopisze.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2020, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Taki filmik o lataniu:

https://youtu.be/H98nH-dvNUE

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 2: M@rek, miros76
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2021, o 08:28 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Zostały 4 dni...
Czy trafiły gdzieś w przestrzeń publiczną jakieś wieści o tym, co robią Anglicy?
Nie mogę za bardzo nic znaleźć.
A startują z grubej rury - już pierwszego dnia mają 2 wyścigi i tu nie ma już miejsca na wtopę i późniejsze ewentualne poprawki...
Tzn. może i miejsce jest bo i tak to się rozciągnie i później 4 wyścigi między 2 a 3 no i 10 z pierwszym, no ale mało czasu na takie poprawki.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ciekawy jestem przede wszystkim jak będą teraz wyglądać ich foile, bo na bank coś przy nich pomajstrują...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2021, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
O ile zrozumiałem ekspertów (nie pamiętam, który to mówił), to można mieć 3 komplety foili, oni pokazali 2, więc ewentualnie mogą pokazać trzeci.

No i nie wierzę w to, by dali radę zasypać przepaść - choć byłoby ciekawie i fajnie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2021, o 12:31 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No właśnie - obym był złym prorokiem czarnowidząc, że regaty pretendentów to będzie pojedynek dwóch łódek z udziałem statysty...
Strasznie trzymam kciuki za Bena i jego zepsuł (znaczy się - zespół) :D

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2021, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
miros76 napisał(a):
regaty pretendentów to będzie pojedynek dwóch łódek z udziałem statysty...

Nie tracmy ducha! W treningowych regatach (wczoraj) UK nie ustepowal duzo NZ, ktory wywrocil sie spektakularnie (video nizej ), czyli, jak to uszczypliwie podkreslila prasa, Ben wreszcie wygral!
W kazdym razie zdominowal start, na gornej boi i po byl bardzo blisko.
https://voilesetvoiliers.ouest-france.f ... 5cac6478dc
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, miros76
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2021, o 18:37 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Niezłe przeciążenia tam na nich działają przy takim nagłym wyhamowaniu...
To pokazuje jak strasznie precyzyjna musi być operacja zanurzania/wynurzania foili i ich trymowania - skomplikowana operacja w ciągu kilku sekund i drobny błąd może kosztować coś takiego właśnie. A to wszystko jeszcze zgrane z ruchem steru i trymowaniem żagli.
Widać, że team UK ma już inne foile. Niezależnie od wywrotki Kiwi jest więc szansa, że odrobili lekcję. A może ściemniali w ACWS Race??:-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2021, o 18:57 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Tu też jest bardzo ciekawy artykuł - nawet w tłumaczeniu wujka gugla:
https://voilesetvoiliers.ouest-france.f ... 518aa339c6

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2021, o 23:40 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
miros76 napisał(a):
No właśnie - obym był złym prorokiem czarnowidząc, że regaty pretendentów to będzie pojedynek dwóch łódek z udziałem statysty...
Strasznie trzymam kciuki za Bena i jego zepsuł (znaczy się - zespół) :D


A ja uważam, że będzie się działo i żaden team nie ejst skreślony. Myślę, że z każdym kolejnym dniem żeglugi załóg i będą robiły ogromne postępy. A TNZ jest poszkodowany faktem czekania zamiast pływania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 01:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Obyś się nie mylił. Od kiedy pamiętam czekam, by Angole odebrali Puchar, a oni czekają jeszcze 100 lat dłużej.
A przede wszystkim będzie ciekawiej.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 07:57 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Colonel napisał(a):
Obyś się nie mylił. Od kiedy pamiętam czekam, by Angole odebrali Puchar, a oni czekają jeszcze 100 lat dłużej.
A przede wszystkim będzie ciekawiej.

No i gdyby wreszcie zdobyli ten puchar, to mielibyśmy następne regaty w Europie:-)
Choć Anglicy mają tyle swoich terytoriów, że pewnie i tak zorganizowaliby puchar gdzieś, gdzie warunki wiatrowe są stabilniejsze, bo widzimy, że te łódki z edycji na edycję mają coraz węższe okno wiatrowe, w którym mogą pływać.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 09:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8820
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dlategi ja kibicuje Włochom :) niedaleko i lepszy klimat :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 10:10 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 839
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
M@rek napisał(a):
Dlategi ja kibicuje Włochom :) niedaleko i lepszy klimat :)

Ja też - następny AC na Sardynii!! :D

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 10:26 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mam trochę przecieków (z pewnością kontrolowanych, nie żadnych tajemnic), ciekawostek i przemyśleń osób śledzących temat. Jestem pewny, że będzie się działo.

Jachty powróciły na wodę. Po wyjściu z hangarów sporo zmian, w tym w kształtach kadłubów. Anglicy zmienili niemalże wszystko: górę, kokpit i kadłub. Ale nie tylko oni. Najmniejsze zmiany są widoczne u TNZ, co moim zdaniem wcale nie oznacza, że zmian nie wprowadzą. Oni akurat mają najwięcej czasu - bo nie biorą udziału w regatach pretendentów. Za to tracą na tym żeglarze.

Inżynierowie mieli co robić, a to dopiero początek zabawy!

Ja kibicuję Benowi. Bardzo sympatyczny człowiek, darzę Go ogromnym szacunkiem. Choć to emocjonalne kibicowanie, a nie wspieranie tego, kto wg mnie ma największe szanse.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 728 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 25  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL