Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 19:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: mocowanie anody
PostNapisane: 4 kwi 2011, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
Pytanie brzmi: jak poprawnie zamocować anodę do stalowego kadłuba?
pytanie drugie brzmi: czy można (ktoś próbował) "przykleić" anodę sikka flex'em?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2011, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17666
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4281
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
kusza napisał(a):
Pytanie brzmi: jak poprawnie zamocować anodę do stalowego kadłuba?
W przedpotopowej książce Bernarda Moitessiera było, że anody powinny być przyspawane do kadłuba.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2011, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
kusza napisał(a):
czy można (ktoś próbował) "przykleić" anodę sikka flex'em?

Klejenie odpada. Musi być to połączenie gwarantujące przepływ ładunków. Klej jest izolatorem i anoda nie spełni swojej roli.
Trzeba koniecznie zapewnić kontakt metal do metalu.
Najczęściej anodę przykręca się śrubami do elementów metalowych.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowanie od: kusza
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2011, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
Jeanneau napisał(a):
Trzeba koniecznie zapewnić kontakt metal do metalu.
Najczęściej anodę przykręca się śrubami do elementów metalowych.


A gdyby klej położyć tylko na tych "blaszanych wąsach" wychodzących z anody, tak by cynkowa/magnezowa "reszta" anody miała kontakt z kadłubem?
No i zaczyna się dzielenie włosa :D ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2011, o 20:14 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A czemu dzielimy tenże włos? Jest jakiś powód? :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2011, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jeanneau napisał(a):
Musi być to połączenie gwarantujące przepływ ładunków.

Na tym właśnie polega "ochrona anodowa". Anoda musi mieć dobry kontakt elektryczny z chronionym metalem.

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2011, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
kusza napisał(a):
A gdyby klej położyć tylko na tych "blaszanych wąsach" wychodzących z anody, tak by cynkowa/magnezowa "reszta" anody miała kontakt z kadłubem?
Reling napisał(a):
Anoda musi mieć dobry kontakt elektryczny z chronionym metalem.

Podobnie jak klema na akumulatorze. Przykręcamy żeby był dobry kontakt.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2011, o 11:09 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 21:39
Posty: 74
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: brak
Tu jest fajna stronka na ten temat, nie tylko jak zamontowac ale jak sprawdzic czy wszystko jest dobrze zamontowane. http://www.yachtwork.com/report-corrosion.htm

Przy okazji zapytam jak to jest z ochrona silnika anodami. Gdzie one sie znajduja zazwyczaj. O tych anodach silnikowych wyczytalem tu http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?p=210738


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL