Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 lip 2025, o 07:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 maja 2011, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2011, o 19:55
Posty: 53
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: st. j.
Witam serdecznie,
sprawa dotyczy tak zwanych rejsów niekomercyjnych.
Spisałem sobie kilka pytań na które organizatorzy takich rejsów mogliby od razu odpowiadać w anonsach o takowych rejsach.
Wybacznie, być może pytam jako początkujący o rzeczy oczywiste, ale dla mnie odpowiedź na to byłaby ułatwieniem w wyborze.
Czasem się po prostu zastanawiam, czy pod tą zachęcającą nazwą nie kryje się jednak pewna komercja. Rozumiem wysiłek organizatora oraz wartość uprawnień żeglarskich, jednak jestem za całkowitą przejrzystością kosztów.
Czy byłoby za dużo oczekiwać w anonsie następujących informacji:
Czy rejs jest niekomercyjny?
1. Kiedy (podaj daty od do), gdzie (napisz skąd dokąd i ewentualnie co po drodze), czym (czyli klasa jachtu lub typ, firma czarterująca)
2. Cena :
- podaj koszt czarteru za jacht za okres wynajęcia jaki zamierzasz zapłacić,podaj dodatkowe koszty z tym związane np. obowiązkowe sprzątanie
- ile planujesz osób jako minimum i jako maximum
- ile dziennie wyniesie planowany przez ciebie koszt „michy na osobę”
- oceń koszt pobytu w portach ile nocy, jakie opłaty
- oceń ile chcesz zużyć paliwa (to trudne,wiem ale też na zasadzie od do)
3. Skiper – podstawowa sprawa – czy płaci za rejs, czy też odwrotnie trzeba mu zapłacić, jeśli to Ty to napisz to jasno że jako organizator nie płacisz kojowego na przykład.
Oczywiście na koniec warto napisać krótkie podsumowanie kosztów w jednej pozycji np. całkowity koszt przewidywany w kwocie od do (w zależnosci od zmiennych czynników- w zasadzie to tylko paliwo)
Sądzę że taka kompletna informacja zaoszczędzi wypytywania się i niepotrzebnej straty czasu.
Mi na pewno ułatwiłoby decyzję.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich żeglarzy a żeglarki w szczególności:)



Za ten post autor BrunoWolf otrzymał podziękowanie od: Kuracent
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2011, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
Co do punktu I to wymagane jest aby autor ogłoszenia zamieścił informację co do ram czasowych w tytule wątku. Szczegółowej trasy nikt nie poda ,gdyż po części zależy to od warunków pogodowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2011, o 23:06 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ja nigdy nie byłam na rejsie komercyjnym ,ale to co podajesz w "cenie" to raczej wymagania do komercyjnych rejsów :). W niekomercyjnych raczej jest ogólna zrzutka na ręce II oficera i rozliczenie na koniec, przynajmniej na tych na których ja byłam taki system działał.
Ewentualnie jeśli jest to jakiś specyficzny rejs, np TTSR, czy inne śmieszne rzeczy to wszystkie dokumenty(dodatkowe ubezpieczenia,wpisowe) leżą w nawigacyjnej i są do wglądu.

Skipper któremu trzeba płacić to już rejs komercyjny... chyba?

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszczyna napisał(a):
Ja nigdy nie byłam na rejsie komercyjnym
A co to znaczy "rejs niekomercyjny"?

Rozumiem, że gdy Kali płacić - DOBRZE, Kalemu płacą - ŹLE? :-) Z ogłoszeń o rejsach i z postów w tym wątku wynika, jakby niekomercyjność była zaletą rejsu.

BrunoWolf napisał(a):
3. Skiper – podstawowa sprawa – czy płaci za rejs, czy też odwrotnie trzeba mu zapłacić, jeśli to Ty to napisz to jasno że jako organizator nie płacisz kojowego na przykład.
Z tego pytania nasuwa się wręcz wniosek, że nie ważne ile zarabia właściciel, ważne, że podstawową sprawą jest aby organizator/skipper płacił za rejs.

Rozumiem też, że w tym szaleństwie bezkomercyjnościowym nie ma znaczenia koszt rejsu, istotne jest jedynie żeby w ogłoszeniu można było dodać przymiotnik :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 08:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
A co to znaczy "rejs niekomercyjny"?


Tani? :lol:
Kiedy główny wydatkiem staje się czarter jachtu lub przelot samolotem, a nie opłata za organizację i skippera :). Reszta jest względna bo można wpierdalać vifony albo odwrotnie..szampan,dziwki truskawki, to wszystko zleży od załogi.

Każdy może sobie takie wydatki policzyć.
Jak jedna z firm organizujących rejsy komercyjne, wybrała dość 'egzotyczne' i mało uczęszczane miejsce, zorganizowała rejs i poinformowała,że jest on niekomercyjny. Oznaczało to, że skipper nie bierze kasy za prowadzenie jachtu, ale załoga opłaca mu przelot,jedzenie etc.
Niestety pech chciał że trafiło to ogłoszenie na jedno z forów żeglarskich i koledzy podliczyli koszty takiej imprezy :). Skipper musiałby wykupić lot prywatnym odrzutowcem,żeby te rachunki się zgadzały :lol: .

Maar napisał(a):
niekomercyjność była zaletą rejsu.


Nie zawsze :D, na komercyjnym możesz 'wymagać' i być pasażerem, więc w niektórych przypadkach to dobre wyjście.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszczyna napisał(a):
Tani? :lol:
Kiedy główny wydatkiem staje się czarter jachtu lub przelot samolotem, a nie opłata za organizację i skippera
Czym dalej w las, tym ciekawsze definicje :-)

Czyli, żeby uporządkować - rozumiem, że ten niekomercyjny rejs może być drogi jak cholera, ale jest lepszy od taniego komercyjnego, bo skipper płaci za koje? Ciekawa logika!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 09:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Nie pisałam nic o tym że skiper płaci, pisałam że jemu nie płacą ;).

Ale masz rację rejs niekomercyjny np. na Spitsbergen/Grenlandię jest drogi jak cholera, ale dla mnie jest lepszy niż tani komercyjny rejs na Bornholm :).
Chyba każdy wie gdzie chce pływać i ile to może kosztować :lol: .

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Z każdym postem definicja komercyjności/niekomercyjności staje się bardziej absurdalna.
Teraz doszedł element "trasa rejsu"! Fajne :-)

A zostawiając na boku ten przymiotnikowy absurd, którego jedynym celem jest w 100% komercyjny marketing, to stosowanie się przez reklamodawców do dwóch pierwszych punktów BrunoWolfa ułatwiłoby życie wielu osobom.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 10:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
Teraz doszedł element "trasa rejsu"! Fajne :-)


A nie?
Rejs Gdańsk-Hel zawsze będzie tańszy od rejsu Gdańsk-Sztokholm, bo tak jakby potrzeba na niego mniej dni, więc czarter jest tańszy.
Chyba za długo już pływasz za darmo Marek i nie pamiętasz,że za czarter też się płaci :lol: .

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Maar, lubisz się droczyć, prawda? :D

Według SJP:
Cytuj:
komercja: działalność nastawiona jedynie na osiągnięcie zysku; też: produkty takiej działalności

Kombinujcie teraz dalej ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 11:16 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ale jakiego zysku? ;)

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
zosta napisał(a):
Maar, lubisz się droczyć, prawda?
Nie, nieprawda, nie lubię się droczyć dla samego droczenia.
A jeszcze bardziej od droczenia się, nie lubię idiotyzmów.

A idiotyzmem jest pisać REJS NIEKOMERCYJNY a zaraz poniżej litanię wydatków z opłatą za koję na pierwszym miejscu.

Albo to przez ludzi przemawia magia obcobrzmiącego słowa i myślą sobie, że taki niekomercyjny (w/g definicji mojej interlokutorki) sprzeda się lepiej, albo... albo sam nie wiem co - trudno jest zrozumieć idiotyzm.

BTW Ciekawe co w ogłoszeniu ma dać osobnik, który szuka załoganta, bo samemu mu się nie chce pływać i załogant ten jedynie za swoje żarełko płaci - SUPER NIEKOMERCYJNY? :-)

Domyślam się, że określenia opisujące rejs jako "składkowy" czy "koleżeński" są passe, bo są zbyt proste do zrozumienia i nawet osoba dająca ogłoszenie wie co to znaczy! :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Rejs niekomercyjny to taki, na którym armator nie zarabia....

W efekcie mamy porzucone w różnych portach gnijące, bądź rdzewiejące wraki, bo nie wystarczyło kasy na remont.

Przykłady każdy może sobie znaleźć we własnym zakresie... :(

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Maar napisał(a):
SUPER NIEKOMERCYJNY?

"Niekomercyjnieszy" może?

Ale poważniej, to wydaje mi się, że wiadaomo o co chodzi i nie trzeba rozmieniać na drobne i szlifować definicji, żeby żadnych wątpliwości być nie mogło. Co za różnica, czy nazwiemy coś niekomercyjnym, składkowym, koleżeńskim, czy jakkolwiek inaczej, jeśli i tak odnosi się do konkretnej rzeczy czy przedsięwzięcia? To, że kolega wysunął listę propozycji, coby łatwiej było porównać oferty, to nic zdrożnego. Przecież warto wiedzieć kiedy i dokąd, zanim zaczniemy się pakować. Dobrze też wiedzieć ile trzeba będzie z grubsza wyłożyć gotówki, prawda? Z tym skipperem, to rzeczywiście pojechał trochę za daleko może, że "podstawowa sprawa". Ale poza tym, to ma to sens. Czy nie takie pytania są zadawane kiedy pojawia się oferta rejsu składkowego?

Warto też zauważyć że Bruno ujął "niekomercyjnych" w cudzysłów. :)

*****

Leszczyna napisał(a):
Ja nigdy nie byłam na rejsie komercyjnym

A ja byłem i na "niekomercyjne" nie chcę. Z kilku powodów. Oczywiście ustalmy, że chodzi o "składkowe" rejsy ze skrzykniętą, przypadkową załogą. Po pierwsze, jeśli składkowy, to z założenia (wg mojego rozumienia) ma być tanio, więc tani statek, czyli pewnie kiepsko utrzymany i wyposażony. Przypadkowa załoga ma różne wyobrażenia i oczekiwania, a przy braku głównego winowajcy w postaci kogoś kto czerpie zyski, zakwaszenie atmosfery jest wielce prawdopodobne (w szczegóły nie będę wchodzić, choć pomyślało i przypomniało mi się to i owo). Wyłączę od razu z powyższgo rejsy z osobami, które dobrze znam i lubię, żeby nie było wątpiwości.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
zosta napisał(a):
A ja byłem i na "niekomercyjne" nie chcę. Z kilku powodów.
Ocet balsamiczny, mąka i masło? :-) :-)

*****

zosta napisał(a):
To, że kolega wysunął listę propozycji, coby łatwiej było porównać oferty, to nic zdrożnego.
Napisałem otwartym tekstem, że do tych punktów powinni stosować się wszyscy ogłoszeniodawcy.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 13:44 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
Ocet balsamiczny, mąka i masło? :-) :-)


Otóż to :D, podstawa na każdym komercyjnym rejsie... :lol: .

zosta napisał(a):
ma być tanio, więc tani statek, czyli pewnie kiepsko utrzymany i wyposażony


A to już rejs studencki! Jeszcze tańszy od niekomercyjnego....bida ! :D

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
ps. A z chwytów marketingowych, to właśnie przeczytałem u nas na forum, jest jeszcze PROMOCJA! :-) :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Leszczyna napisał(a):
A to już rejs studencki!

Ano właśnie. Studendem będąc inaczej wygląda świat, ale kiedy się już ze studenckości wyrosło, trudno się dostosować ;)
Maar napisał(a):
Napisałem otwartym tekstem, że do tych punktów powinni stosować się wszyscy ogłoszeniodawcy.

Znaczy generalnie pełna zgoda.
Maar napisał(a):
PROMOCJA

i "wyprzedaż"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 13:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wyprzedaż miejsc na rejsie??? fatalnie :D.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Dla mnie sprawa jest jasna. Rejs niekomercyjny, to taki na którym organizator nie zarabia. Zorganizowałem i prowadziłem takich rejsów kilkanaście.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 14:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
I dodaj że jeszcze dopłaciłeś do interesu :D.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszczyna napisał(a):
Wyprzedaż miejsc na rejsie??? fatalnie
A właśnie że nie! Taka wyprzedaż to jest super zabezpieczenie dla organizatora rejsu komercy... tfu, taniego po trasie innej niż do Helu.

Gdy jacht jest w takim stanie, że się kolesiowi na łeb leje gdy leży w koi, to zawsze można powiedzieć: "sorry doctory, masz miejsce z wyprzedaży! ONO TAKIE JEST!!!".
:-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Leszczyna napisał(a):
I dodaj że jeszcze dopłaciłeś do interesu :D.

I to nie raz

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Przeniosłem ten wątek, bo do ogłoszeń ludzie zaglądają z innych powodów :-)

*****

Cape napisał(a):
Dla mnie sprawa jest jasna. Rejs niekomercyjny, to taki na którym organizator nie zarabia. Zorganizowałem i prowadziłem takich rejsów kilkanaście.


Krzysiek, czyli jeśli firma zajmująca się organizacją rejsów jest źle zarządzana, prowadzi nieprawidłowo negocjacje z właścicielami jachtów z których korzysta, nie reklamuje swoich usług i generalnie organizowane przez nią rejsy, dużo droższe niż u konkurencji nie cieszą się "należytym obłożeniem" i w efekcie firma nie zarabia, to są to rejsy niekomercyjne? :-)

Tak powinny być reklamowane! :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Maar, rzuć okiem na definicję z SJP powyżej. Ważne jest wyrażenie "nastawiona na" :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Marek, uścislę. Każdy rejs organizowany przez firmę jest rejsem komercyjnym. Ja miałem na myśli rejsy składkowe organizowane przez "kogoś", np mnie, gdzie uzgodnione, wspólne koszty dzieli się równo na uczestników.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 14:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
w efekcie firma nie zarabia


A to akurat nikogo nie obchodzi ;) bo rozpatrujemy sprawę z punktu widzenia klientów.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Leszczyna napisał(a):
A to akurat nikogo nie obchodzi

Wielu z forumowiczów obchodzi jak najbardziej :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszczyna napisał(a):
bo rozpatrujemy sprawę z punktu widzenia klientów.
No to może przejdźmy do tego, czym się różni rejs "zwyczajny" od rejsu "niekomercyjnego" z punktu widzenia klientów.

Według mnie rejs niekomercyjny to taki w którym:
1. od organizatora nie można niczego wymagać
2. pretensje można mieć tylko do siebie
3. koszty do samego końca nie są znane
4. trasa rejsu jest określona "mniej więcej"

A według Was?

Zastanawia mnie wciąż dlaczego ludzie w ogłoszeniach dopisują ten nieszczęsny przymiotnik przed słowem rejs?! Dopisują, bo uważają, że w ten sposób łatwiej będzie sprzedać miejsca na jachcie. A może oni nie chcą sprzedawać miejsc?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2011, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
może oni nie chcą sprzedawać miejsc?

To po co się ogłaszają?

PS. A może oni mylą "komercyjny" z "profesjonalnym"? :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL