Forum ıĽeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 wrz 2014, o 11:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lis 2013, o 16:43 

Dołączył(a): 6 lis 2013, o 16:27
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Mam łódkę z silnikiem Volvo penta MD2B i mam z nim problem, ponieważ odpala ale nie wchodzi na obroty. I nie wiem co się dzieje. Pomóżcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lis 2013, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 20:00
Posty: 2845
Lokalizacja: Warszawa. Prawobrzeżna.
Podziękował : 1233
Otrzymał podziękowań: 473
Uprawnienia żeglarskie: karta pływacka zalaminowana
W ogóle nie reaguje na pozycję dźwigni dawki na pompie?

_________________
Marcin Kołacz
-----------------
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem – nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.
-----------------
הכל רק אשליות


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lis 2013, o 21:01 

Dołączył(a): 6 lis 2013, o 16:27
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Reaguje ale nadal gaśnie po chwili.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 00:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 2190
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 407
Uprawnienia żeglarskie:
To w końcu gaśnie czy nie wchodzi na obroty? to nie to samo... ;) Może coś dokładniej?
załóżmy że silnik jest OK, skoro zapala:
dopływ paliwa - może zapowietrzone? jak nie to może przytkane coś, filter zatkany, odpowietrzenie zbiornika zatkane, paliwo brudne albo z wodą, pompka podająca nie podaje, itp itd. Wymień filtr paliwa, sprawdź czy nie widać gdzie wycieków paliwa na łączeniach (nieszczelności mogą zapowietrzać system).
Nawet filtr powietrza może być przytkany (zdejm i zapal bez niego) choć od tego by chyba nie gasł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 20:00
Posty: 2845
Lokalizacja: Warszawa. Prawobrzeżna.
Podziękował : 1233
Otrzymał podziękowań: 473
Uprawnienia żeglarskie: karta pływacka zalaminowana
A nie wsadził ktoś w celach konserwacyjnych jakiej szmaty zaolejonej przed postojem w dolot powietrza? Kopci to zwierzę po odpaleniu? Zostawione na wolnych też gaśnie czy dopiero jak gazu dać?

_________________
Marcin Kołacz
-----------------
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem – nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.
-----------------
הכל רק אשליות


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 5917
Podziękował : 1129
Otrzymał podziękowań: 1234
Uprawnienia żeglarskie: różne....
krzysztofb napisał(a):
Reaguje ale nadal gaśnie po chwili.

Sprawdź pompkę podającą paliwo. Nr 18 na rysunku:
Załącznik:
md2.jpg
md2.jpg [ 78.83 KiB | Przeglądane 1040 razy ]


Jeżeli masz kogoś do pomocy to najprościej sprawdzić sprawność pompki dodając "gazu" przy jednoczesnym stałym pompowaniu ręcznym (jak do odpowietrzania). Jeżeli wówczas silnik nie zgaśnie i wejdzie na obroty - problem leży w działaniu pompki podającej.
Jak takie doświadczenie wykluczy awarię pompki podającej - zobacz, czy filtry (wszystkie jakie masz) nie są przytkane...
Innych pomysłów nie mam...

_________________
Jaromir Rowiński


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 09:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 4653
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 250
Otrzymał podziękowań: 210
Uprawnienia żeglarskie: Bezpatentowiec niepospolity w RYA SRC
Dokładnie. Jeśli silnik odpala i gaśnie - przyczyny trzeba szukać w układzie zasilania paliwem lub powietrzem. Choć ja typowałbym raczej paliwo.... :)
Tam nie ma przepławek, EGR -ów i innego współczesnego badziewia montowanego w silnikach po to, żeby sie miało co psuć :rotfl:

_________________
Piotr "Kurczak" Kubczak
Pumcioa(r)mator
Puma 23 s/y "SeaWay" POL 8496


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 8845
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 807
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tu rys. pompy paliwowej ...
Obrazek
http://www.marinepartseurope.com/en/vol ... 13777.aspx
Ze strony http://www.marinepartseurope.com/en/e-v ... -MD2B.aspx

_________________
Wojciech Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 4653
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 250
Otrzymał podziękowań: 210
Uprawnienia żeglarskie: Bezpatentowiec niepospolity w RYA SRC
To zwykła pompa przeponowa z dwoma zaworkami zbudowanymi zapewne z płytki i dociskającej ją sprężynki. Takie pompki stosowano w silnikach benzynowych zanim zaczęto stosować elektryczne pompy ciśnieniowe....

Pompka składa się z dwóch przepon, pomiędzy którymi jest pierścień z dziurką. Jeśli uszkodzeniu ulegnie wewnętrzna przepona z tej dziurki na zewnątrz pompy cieknie paliwo....
Jeśli nie widać przecieku uszkodzenia należy szukać w nieszczelnym zaworku zwrotnym (tym od strony zbiornika) lub niewłaściwie pracującej dżwigni.

Najprościej to sprawdzić w następujący sposób: Trzeba odłączyć przewód paliwowy między pompką paliwa, a pompą wtryskową. Koniec wężyka wkładasz do słoika/butelki. Następnie trzeba zakręcić silnikiem. Jeśli z wężyka tryska ropa - układ zasilania od zbiornika do pompy jest OK.
Problemu należy szukać wtedy w pompie wtryskowej. Żeby się upewnić można odkręcić nakrętkę przewodu wysokiego ciśnienia ( metalowego) z wtryskiwacza i zobaczyć czy w miarę kręcenia silnikiem cieknie z niego ( przewodu) ropa.

Jeśli pompa nie podaje paliwa trzeba szukać przyczyny w pompie lub nieszczelnościach instalacji ( zapowietrzanie się) lub zatkanych filtrach, przewodach, siatce na smoku w zbiorniku paliwa. Może się okazać , że trzeba będzie wyjąć i przepłukać zbiornik.

_________________
Piotr "Kurczak" Kubczak
Pumcioa(r)mator
Puma 23 s/y "SeaWay" POL 8496


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 17:35 

Dołączył(a): 6 lis 2013, o 16:27
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Wszystkie filtry są wymienione. pompa też pracuje. Wężyk paliwa odpowietrzony i wszystkie uszczelki związane z przewodami paliwowymi wymienione.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 8845
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 807
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Może wtryski leją.

_________________
Wojciech Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 20:04 

Dołączył(a): 6 lis 2013, o 16:27
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Wtryski były sprawdzone i nic się z nimi nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:33
Posty: 886
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 85
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Linia paliwowa przejrzana kolej na wydech i ssanie. :D

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 22:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 2190
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 407
Uprawnienia żeglarskie:
A jak wydech drożny to na przyjrzenie siem pompie wtryskowej. Może skleroza myli, ale zdaje mię się MD miały gaszenie silnika na tej samej dźwigni co gaz - aby siem ona zbytnio nie cofa czy co? A wolne obroty dobrze ustawione? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 8845
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 807
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
RyśM napisał(a):
Może skleroza myli, ale zdaje mię się MD miały gaszenie silnika na tej samej dźwigni co gaz

Gaszenie na odprężniku.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

krzysztofb napisał(a):
Wtryski były sprawdzone i nic się z nimi nie dzieje.

Kompresja prawidłowa?

_________________
Wojciech Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 4653
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 250
Otrzymał podziękowań: 210
Uprawnienia żeglarskie: Bezpatentowiec niepospolity w RYA SRC
Odkręcałeś nakrętki przewodów na wtryskach ? Ropa cieknie ?
Jak kręcisz dymi z wydechu na niebiesko i śmierdzi paliwem ? Bo jak cieknie i dymi - to za dużo opcji do wyboru nie ma. Zostaje pompa wtryskowa albo odprężnik :)

_________________
Piotr "Kurczak" Kubczak
Pumcioa(r)mator
Puma 23 s/y "SeaWay" POL 8496


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 5917
Podziękował : 1129
Otrzymał podziękowań: 1234
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
RyśM napisał(a):
Może skleroza myli, ale zdaje mię się MD miały gaszenie silnika na tej samej dźwigni co gaz

Gaszenie na odprężniku.

Jest osobne cięgno, które przesuwa listwę paliwową do "zera".
Drugie (z dwu...) cięgło uruchamia "cold start device"... bywa zwane "ssaniem".
Dobrze to zapamiętałem - i napisałem o tym kiedyś tak:
viewtopic.php?p=72317#p72317

A odprężnikiem to się stare penciaki gasi, jak to cięgno do gaszenia nie zamyka całkowicie paliwa...

-----------------
krzysztofb napisał(a):
Wszystkie filtry są wymienione. pompa też pracuje. Wężyk paliwa odpowietrzony i wszystkie uszczelki związane z przewodami paliwowymi wymienione.

I gaśnie po przesunięciu listwy paliwowej w kierunku wyższych obrotów?
Hmmmm .... może to regulator odśrodkowy (czy jak tam po polsku zwą "centrifugal governor") ?
Jeżeli krzysztofb uzna, że mu to pomoże - to mogę przesłać "Workshop Manual" dla MD 1, MD2 i MD3 na maila (waży z 11MB).

_________________
Jaromir Rowiński


Ostatnio edytowano 7 lis 2013, o 23:23 przez pierdupierdu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 8845
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 807
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
"Workshop Manual" dla MD 1, MD2

Coś takiego http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/md ... d2.html#/0 ?

_________________
Wojciech Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 23:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 2190
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 407
Uprawnienia żeglarskie:
http://www.bluemoment.com/manuals/MD1B- ... rkshop.pdf wygodniej może? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2013, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 5917
Podziękował : 1129
Otrzymał podziękowań: 1234
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
"Workshop Manual" dla MD 1, MD2

Coś takiego http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/md ... d2.html#/0 ?


Podobne - ten regulator odśrodkowy jest w linku powyżej na str. 27. O tu:
http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/md ... 2.html#/28

_________________
Jaromir Rowiński


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: robitak i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Shackleton 2014 | Stocznia jachtowa | nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne
SAJ | pagaj.pl | www.naviweather.eu | Grenlandia 2012 | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli niechcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Dzięki uprzejmości firmy Navsim, nasze forum utrzymywane jest bezpłatnie na jej serwerach.
DZIĘKUJEMY!






Prognoza pogody z Krajowego Instytutu Meteorologii

Pogoda dla żeglarzy

Pogoda dla "normalnych"