Forum ıĽeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 wrz 2014, o 22:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 kwi 2010, o 00:22 

Dołączył(a): 17 kwi 2010, o 23:29
Posty: 2
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Zeglarz jachtowy
Nabyłem jacht Dehler Dehlya 25 - 7,5 metra z silnikiem zaburtowym. Poprzedni właściciel nie przekazał mi planów i nie wspomniał, że pod pokładem są zbiorniki balastowe z których miałem przeciek. Właściciel wyjechał za granicę i nie mam z nim kontaktu. Ze stoczni Dehler dostałem plany ale żadnych danych technicznych i rysunku zbiorników. Proszę o pomoc w tej kwestii - czy ktoś słyszał o tym wynalazku? Zbiorniki napełniają się automatycznie poprzez balast na dnie kadłuba (po zwodowaniu ) przez który wychodzi też miecz szybowy. Wodę ze zbiornika (zbiorników?) opróżnić można po wyciągnięciu jachtu z wody zaworem przy skrzyni mieczowej.
Jak z tym pływać?
Gdzie są umieszczone zbiorniki lub zbiornik?
Jak jest zbudowany i jaką ma pojemność?
Na ile jest to bezpieczne - mam teraz drobne pęknięcie w podłodze, przez które sporo wody się dostało do środka.
Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2010, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:33
Posty: 885
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 85
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Ciekawe czy zimowała łódka z wodą w balastach? Jeśli tak to wszystko jasne.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński



Za ten post autor mariaciuncia otrzymał podziękowanie od: HUNG
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2010, o 15:16 

Dołączył(a): 17 kwi 2010, o 23:29
Posty: 2
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Zeglarz jachtowy
Na zimę wodę z balastów wypuściłem zaworem na skrzyni mieczowej. Potrzebuję raczej pomocy w dotarciu do jakiegokolwiek rysunku rozmieszczenia balastów lub informacji w postaci cyfr.

Dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2010, o 18:23 

Dołączył(a): 2 sie 2006, o 18:30
Posty: 198
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
To jest chyba projekt z firmy Judel&Vroijlik, pytaj u źródła, myślę, że nie jest to jakaś ściśle strzeżona informacja :)

*****

Z tego co na szybko znalazłem, to pojemność zbiornika balastowego to 375 litrów, dodatkowo jest zamontowane 330 kg ołowiu w dnie.
Zazwyczaj balast wygląda tak, że ołów, jako materiał o większej gęstości jest jak najbliżej dna, a zbiornik balastowy zajmuje pozostałą objętość, zazwyczaj poniżej poziomu podłogi, ewentualnie pod kojami w mesie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Shackleton 2014 | Stocznia jachtowa | nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne
SAJ | pagaj.pl | www.naviweather.eu | Grenlandia 2012 | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli niechcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Dzięki uprzejmości firmy Navsim, nasze forum utrzymywane jest bezpłatnie na jej serwerach.
DZIĘKUJEMY!






Prognoza pogody z Krajowego Instytutu Meteorologii

Pogoda dla żeglarzy

Pogoda dla "normalnych"