Forum ıĽeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 lip 2014, o 00:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 cze 2011, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2010, o 00:44
Posty: 284
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 19
Otrzymał podziękowań: 16
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
Witam
kupiłem taką rozdzielnie jak na zdjęciu i teraz nie wiem jak to poprawnie podłączyć.
konkretnie to chodzi o to aby każdy z włączników był od konkretnego światła bo radio, gniazdo zapalniczki itp. mam już zrobione w inny sposób.
nie wiem jaki kabel gdzie podłączyć niestety nie ma żadnego opisu od producenta :(
pomocy jacht na weekend musi być zrobiony na cacy bo w przeciwnym wypadku to chyba mi rozwód grozi :P


Załączniki:
Komentarz: front
IMGP3270.JPG
IMGP3270.JPG [ 79.55 KiB | Przeglądane 1872 razy ]
Komentarz: tył
IMGP3271.JPG
IMGP3271.JPG [ 86.27 KiB | Przeglądane 1872 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Jan Kasyna
http://www.rejsteam.dyn.pl/
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 13:20
Posty: 392
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
chyba nie ma różnicy jaki gdzie podłączysz. Poza tym masz podpisane?
o co chodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 21:25 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 22:08
Posty: 510
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 15
Witam.
Podłączyłem minus z akumulatora poprzez wyłącznik główny i bezpiecznik główny do masy czyli wspólnej szyny minus na rozdzielni, plus z akumulatora do szyny głównej plus w rozdzielni.
Następnie wszystkie wyjścia plus z urządzeń do poszczególnych wyjść bezpieczników w rozdzielni.
Minusy natomiast ponieważ masz instalację prądu stałego połączyłem razem ze sobą ,a następnie do drugiej strony współnej szyny w rozdzielni minusowej.
Czy to jasne ?
Lampki wewnątrz wyłącznika zapalają się w pozycji ON.
Jesli dobrze podłączysz , po wyjęciu bezpiecznika urządzenie nie będzie działać.
Nie wiem czy zrobiłem dobrze kombinowałem na różne sposoby i tylko tak działało.
Powodzenia...........

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2010, o 00:44
Posty: 284
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 19
Otrzymał podziękowań: 16
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
incoming napisał(a):
Witam.
Podłączyłem minus z akumulatora poprzez wyłącznik główny i bezpiecznik główny do masy czyli wspólnej szyny minus na rozdzielni, plus z akumulatora do szyny głównej plus w rozdzielni.
Następnie wszystkie wyjścia plus z urządzeń do poszczególnych wyjść bezpieczników w rozdzielni.
Minusy natomiast ponieważ masz instalację prądu stałego połączyłem razem ze sobą ,a następnie do drugiej strony współnej szyny w rozdzielni minusowej.
Czy to jasne ?
Lampki wewnątrz wyłącznika zapalają się w pozycji ON.
Jesli dobrze podłączysz , po wyjęciu bezpiecznika urządzenie nie będzie działać.
Nie wiem czy zrobiłem dobrze kombinowałem na różne sposoby i tylko tak działało.
Powodzenia...........

czyli jeżeli dobrze rozumiem to ma wyglądać mniejwięcej tak (przepraszam za jakość ale to na szybko rysowane było :)


Załączniki:
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg [ 158.66 KiB | Przeglądane 1822 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Jan Kasyna
http://www.rejsteam.dyn.pl/
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 16:22
Posty: 1854
Podziękował : 202
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cd_romek napisał(a):
nie wiem jaki kabel gdzie podłączyć

Chciałbym Ci pomóc ale nie wiem czy wyjdzie mi to na odległość. Załączam ręcznie odrysowany schemat, nie jestem tylko pewien polaryzacji biegunów. Takie urządzenia jak pompka zęzowa muszą się kręcić w odpowiednim kierunku a to oanacza, że plus i minus akumulatora musi trafić w odpowiednie miejsce, dla żarówek, nie ledów, nie ma to większego znaczenia.
Moim zdaniem widoczne przewody zakończone żeńskimi konektorkami, to poszczególne obwody zdefiniowanych na czołowej stronie płyty odbiorników i to do nich powinieneś podłączyć te urządzenia, które figurują na płycie czołowej. Biegunem minusowym akumulatora możesz wejść na szynę zbiorczą łączącą wszystkie bezpieczniki, z bezpieczników wychodzą mostki na poszczególne wyłączniki zdefiniowanych obwodów (wyżej już o nich pisałem) i z tych wyłączników wychodzą luźne przewody zakończone tymi żeńskimi konektorami, do których podłączasz kolejno wszystkie urządzenia odpowiadające opisom (na schemacie oznaczyłem je bądź jako żarówki lub zamazane prostokąty) Przyjmij tę symbolikę jako umowną, niestety nie jestem rysownikiem. Przewodem wchodzisz na każdy odbiornik a z odbiornika musisz wrócić do akumulatora, najlepiej na jakąś szynę zbiorczą, którą może być dowolna listwa zaciskowa, szynowa. Są do nabycia w sklepach elektrycznych. Jedną szynę oznaczoną jako (N) nie wiem bez dokumentacji jak podłączyć ale przypuszczam, że ma ona związek ze świeceniem wyłącznków gdy dany obwód jest pod napięciem i pracuje. No może na tyle, proponuję to jednak skonsultować z jakimś elektrykiem na miejscu.
Również życzę powodzenia :roll: ;)
Załącznik:
tablica rozdz_jachtowa.jpg
tablica rozdz_jachtowa.jpg [ 167.17 KiB | Przeglądane 1808 razy ]


*****

Jeszcze mała korekta.
Może zamieścił byś kilka ujęć tablicy ale jej spodniej, wewnętrznej części. Tak sobie myślę, że te dwie szyny wykonane fabrycznie z drutu to szyny (+) przy bezpiecznikach i (-) przy wyłącznikach. Na szynie (-) zapewne są, lecz na zdjęciu tego nie widać, miejsca do podłączenia przewodów ujemnych odbiorników oraz przewodu (-) z akumulatora. Do szyny (+) widocznej przy bezpiecznikach podłączasz tylko (+) z akumulatora i do widocznych odejść zakończonych żeńskimi konektorami podłączasz urządzenia zg. z opisem na płycie czołowej a drugie końce z odbiorników jako (-) ujemne podłączasz do do tej wcześniej opisanej szyny ujemnej w miejscach, których na załączonej fotografii nie widać. Podłączenie takiej tablicy musi być naprawdę proste stąd mój wniosek, że trzeba właśnie tak to zrobić. Jak zapodasz więcej fotek i to co piszę się potwierdzi, to wyskrobie nowy schemat :roll: ;)

*****

cd_romek napisał(a):
czyli jeżeli dobrze rozumiem to ma wyglądać mniejwięcej tak

Pewnie dobrze prawisz :roll: :D

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2011, o 15:47 

Dołączył(a): 6 sty 2009, o 19:48
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 5
cd_romek napisał(a):
nie wiem jaki kabel gdzie podłączyć niestety nie ma żadnego opisu

Witaam. Może ten schemat Ci pomoże.


Załączniki:
Komentarz: Schemat wyłączników
20090805136_180a.jpg
20090805136_180a.jpg [ 76.42 KiB | Przeglądane 1717 razy ]

_________________
Mors Bałtycki
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2011, o 18:25 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 22:08
Posty: 510
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 15
czyli jeżeli dobrze rozumiem to ma wyglądać mniejwięcej tak (przepraszam za jakość ale to na szybko rysowane było /////////

Tak właśnie,ja tak zrobiłem jakoś działa.

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2011, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2010, o 00:44
Posty: 284
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 19
Otrzymał podziękowań: 16
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
proszę bardzo więcej zdjęć :)
kurde gdyby nie forum to bym nawet nie miał porządnie prądu zrobionego na jachcie :)


Załączniki:
IMGP3285.JPG
IMGP3285.JPG [ 89.27 KiB | Przeglądane 1650 razy ]
IMGP3286.JPG
IMGP3286.JPG [ 94.14 KiB | Przeglądane 1650 razy ]
IMGP3287.JPG
IMGP3287.JPG [ 99.94 KiB | Przeglądane 1650 razy ]
IMGP3288.JPG
IMGP3288.JPG [ 88.86 KiB | Przeglądane 1650 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Jan Kasyna
http://www.rejsteam.dyn.pl/
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2011, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 16:22
Posty: 1854
Podziękował : 202
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Fotka z końcówką numeru xx87 doskonale oddaje jak tę tablicę trzeba podłączyć. Wyraźnie widoczne są szyny tablicy (rozdzielnicy) z oznaczoną biegunowością. Z akumulatora biegun dodatni podłączasz przewodem z szyną dodatnią, można a nawet powinno się zrobić to przez dodatkowy wyłącznik główny,. Dołączony jest nawet konektor żeński. Najlepiej do tego zastosować przewód pojedynczy LYg 4mm2 kolor czarny, czerwony, brązowy do wyboru (tak oceniam) podobnie robisz z szyną ujemną, przewód pojedynczy LYg 4 mm2 (biały). Ten przewód już łączysz bezpośrednio z ujemną klemą akumulatora. Tak jak pisałem wcześniej, przy szynie ujemnej znajdują się konektorki, tu widzimy męskie, do których podłączasz przewody z odbiorników. Z żarówek można nie dbać specjalnie o biegunowość, z maszyn wirujących np: pompka zęzowa już musi być podłączona zg. z podaną biegunowością. Podłączyliśmy przewody ujemne z odbiorników, teraz do luźnych przewodów zakończonych również męskimi konekotrkami podłączasz przewody dodatnie tych samych odbiorników w tej samej kolejności, najlepiej tak aby stanowiły pary (to tylko dla porządku, z punktu przepływu prądu to bez znaczenia) Ważne natomiast jest to aby te czarne przewody z tymi konektorkami męskimi zasilały obwody zg. z opisami na czołowej stronie tablicy. I to właściwie wszystko. :roll: :D

Ps. przewody z konektorkami proponuję w tylnej części konektorka zaciskać na izolacji przewodu a odizolowaną część przewodu (3-4 mm) lutować we wnętrzu tegoż konektorka. Bez lutowania, to wcześniej czy później się to porozłącza. :-(

Mam nadzieję, że to co napisałem jest zrozumiałe i podłączenie tablicy już nie będzie stanowiło problemu. :D

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: demon, M@rek, pierdupierdu, Ryś i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Shackleton 2014 | Stocznia jachtowa | nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne
SAJ | pagaj.pl | www.naviweather.eu | Grenlandia 2012 | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli niechcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Dzięki uprzejmości firmy Navsim, nasze forum utrzymywane jest bezpłatnie na jej serwerach.
DZIĘKUJEMY!






Prognoza pogody z Krajowego Instytutu Meteorologii

Pogoda dla żeglarzy

Pogoda dla "normalnych"